vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#1


See User information
Ja, vi far till Ystad och bor där, strax utanför staden under perioden 22/1 till och med 19/2. Vid något odefinierat datum kommer våra barn att få vara själva, om ingen passning finns...

...och det beror på själva anledningen till Ystadsresan, vi avser att föda vårt tredje barn under hemförlossningsformer på sjukhuset...

De andra barnen är sex samt nio år gamla. Vakna och självgående, behöver mest bara någon som ordnar mat och om någonting händer.

Max två dygn är tiden som det handlar om. PMa om du/ni är intresserade.

Posted on: 2009/12/5 13:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#2


See User information
Joho Helt fel media grabben

Posted on: 2009/12/5 18:51
Have guitar, will travell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#3
Så jävla olämpligt att fråga om barnvakt på ett internet-forum.

http://whythefuckdoyouhaveakid.com

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#4


See User information
Jag hade kunnat hjälpa dig, förutsatt att du betalar min buss (bor i lund) inte är nazist/fascist/rasist/nationalist och jag lagar bara vegansk mat.

Posted on: 2009/12/5 20:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#5


See User information
Lycka till, jag vet hur svårt detta är.

computerror:

Tack att du verkligen visar din empati och hänsyn till dina medmänniskor.

Din länk i din post du valde säger mycket om dig.
Du borde ber om ursäkt, are you MAN enough for that?

Posted on: 2009/12/5 20:14
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#6


See User information
att föda barn?

Posted on: 2009/12/5 20:15
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#7


See User information
Quote:

emil322 skrev:
att föda barn?


Denna talang / konst och kamp är bara till den STARKARE life giving kön ; )

Men hoppas det löser sig med barnvakt

Posted on: 2009/12/5 20:17
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#8


See User information
Jo, håller med dig där. Jag är glad som fan att jag slipper, hade aldrig vågat :=)

Jo, men det är klart det löser sig. Måste ju finnas någon vaken själ som kan hjälpa,och i värsta fall finns alltid jag :P

Posted on: 2009/12/5 20:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#9
The Lorax: Vad är det för fel på min länk? Den visar andra föräldrar i olämpliga situationer... Man frågar inte om barnvakt på ett Internet-forum, det är dumt.
Du borde be om ursäkt, men man kanske frågar efter barnvakt på nätet i nordamerika? Här gör vi det inte iallafall och det kanske är därför det är mer ovanligt att hela familjer mördas osv.
Är DU man nog att inse hur olämpligt det är att fråga om barnvakt på ett Internet-forum och be MIG om ursäkt?
DU som alltid babblar om vad andra ska göra hela tiden men sitter mest själv på skype för att prata med Alex Jones växeltelefonist

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#10


See User information
Quote:

computerror skrev:
The Lorax: Vad är det för fel på min länk? Den visar andra föräldrar i olämpliga situationer... Man frågar inte om barnvakt på ett Internet-forum, det är dumt.
Du borde be om ursäkt, men man kanske frågar efter barnvakt på nätet i nordamerika? Här gör vi det inte iallafall och det kanske är därför det är mer ovanligt att hela familjer mördas osv.
Är DU man nog att inse hur olämpligt det är att fråga om barnvakt på ett Internet-forum och be MIG om ursäkt?
DU som alltid babblar om vad andra ska göra hela tiden men sitter mest själv på skype för att prata med Alex Jones växeltelefonist


Have you bugged my apartment or are you slipping up and revealing you are a SÄPO agent? ; )

Att jag ringer och göra networking tycker jag är väldigt väsentligt med de få timmar jag har under en dag, men kör på som du brukar göra, gå till ATTACK med en agressiv stans, fy, människan vill bara försöka har ban vakt, och sen länkar du till denna länkan:
http://whythefuckdoyouhaveakid.com

Men visst kan du kommer med hur EMPATISKT det var att lägga upp denna, du är trotts ALLTID rätt, och vet exakt hur ANDRA ska bete sig. Eller?

Varför inte tar din tid, med allt du säkerligen veta redan (efter åren på vaken forum) och vara SKAPANDE?

Fattar inte varför du hoppar på människor som be om hjälp, fast det handlar att:

Kick a man in the face when they are already down från mitt perspektiv. Onödigt.

Det är visst svårt att har barn, du var barn en gång i livet med.

Hoppas de fixar något, och de väl försöka lösa denna så gott de kan / hinner.

Får ofta en känsla att du har gått genom mycket kamp, ondskan och är lite förvirrade i livet, ibland kommer du med intressanta inlägg, ibland något så.... vet inte, nästan sadistiskt eller något... lite skrämmande, men det är väl meningen eller?

Posted on: 2009/12/5 22:24
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#11


See User information
Miljöminister - visst är det så perfekt i en tid som är upp och ned på, då det evil har rodret, att "de" kan sätta in någon som just är emot Sanning, är non human i beteende, är emot sig själv... sin sanna natur ="MILJÖ", sin skapare, Gud, emot allt - en som är sodomit och ber om förintelsen... att han sätts in som den som kan norpa ordet "miljö"... haha... hehe... visst är det underbart, och helt uppenbart för alla vakna... ooops, visst fel forum...

Vi kan ta hand om dom...vi gillar barn.

Resized Image

Posted on: 2009/12/5 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#12
Quote:

The Lorax skrev:
Have you bugged my apartment or are you slipping up and revealing you are a SÄPO agent? ; )
You do not live in an apartment. You live in a hut.
You know it's standard proceedure to bug when we're having a cultural exchange by you guys over from Langley.

Quote:

The Lorax skrev:
Att jag ringer och göra networking tycker jag är väldigt väsentligt med de få timmar jag har under en dag, men kör på som du brukar göra, gå till ATTACK med en agressiv stans, fy, människan vill bara försöka har ban vakt, och sen länkar du till denna länkan:
http://whythefuckdoyouhaveakid.com
Jag driver bara med ditt skypande... Jättebra du nätverkar lite...
Min länk jag postade står jag för, då jag tycker det är oansvarligt att söka barnvakt på ett Internet-forum.
Jag säger inte att socialtjänsten gör rätt i alla fall, men jag skulle förstå om dom sparkade bakut i ett sånt fall. (Blanda inte ihop detta med Dominic, för jag tycker socialtjänsten betett sig minst sagt illa där)

Quote:

The Lorax skrev:
Men visst kan du kommer med hur EMPATISKT det var att lägga upp denna, du är trotts ALLTID rätt, och vet exakt hur ANDRA ska bete sig. Eller?
Nej, inte empatiskt, men en förälder som söker barnvakt till sina barn på nätet behöver en omruskning och det står jag för.

Quote:

The Lorax skrev:
Varför inte tar din tid, med allt du säkerligen veta redan (efter åren på vaken forum) och vara SKAPANDE?
Jag är skapande, men du märker det inte. En dag kommer du kanske se att jag är skapande och att jag försöker hårt

Quote:

The Lorax skrev:
Fattar inte varför du hoppar på människor som be om hjälp, fast det handlar att:

Kick a man in the face when they are already down från mitt perspektiv. Onödigt.
This is more a slap in the face to hav 'em wake up and smell the coffee

Quote:

The Lorax skrev:
Det är visst svårt att har barn, du var barn en gång i livet med.
Det här handlar inte om faktumet att han söker barnvakt, det handlar om det olämpliga i att han gör det på Internet.
Han borde söka barnvakt inom den närmsta kretsen. NÅGON måste kunna ställa upp på en vän när de väntar tillökning, annars är de inga bra vänner.

Quote:

The Lorax skrev:
Hoppas de fixar något, och de väl försöka lösa denna så gott de kan / hinner.
Ja, men inte från internet... Det finns så många knäppisar på nätet.
Resized Image

Resized Image


Quote:

The Lorax skrev:
Får ofta en känsla att du har gått genom mycket kamp, ondskan och är lite förvirrade i livet, ibland kommer du med intressanta inlägg, ibland något så.... vet inte, nästan sadistiskt eller något... lite skrämmande, men det är väl meningen eller?
Jag är varken förvirrad eller sadistisk, men du har rätt i att jag gått igenom en del och det verkar inte ta slut än...
Att jag var hård mot Network var att han måste skydda sina barn bättre än att bjuda ut dom på nätet.
Jag är tom restriktiv med barnvakt, men jag är lite överbeskyddande iofs

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#13


See User information
Haha! You have humour anyways!

Awww damn, now they went and ruined the Lorax those fake environMENTALists... : ( time for a new nick maybe?

Posted on: 2009/12/6 1:16
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#14


See User information
Jag kan inte heller förstå hur man ens kan tänka tanken att lämna ut sina barn på nätet.


-

Posted on: 2009/12/6 4:11
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#15


See User information
Du skrev:

Så jävla olämpligt att fråga om barnvakt på ett internet-forum.



Det är inte www.alternativ.nu.

Vaken liknar inget annat internetforum, jag är veteran, jag vet.

Förresten inget som säger att vi får tag på en här.

Posted on: 2009/12/6 10:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#16


See User information
Och jag lämnar inte ut några barn på nätet. Du vet vad dom heter och var de bor kanske? Och vad de gör till vardags?

Har ni inget reelt intresse av att hjälpa till är det förresten inte er angelägenhet.

Sådant här kan man bli tvungen till när 99% av befolkningen, inklusive de man är blodsbundna till eller bor granne med lever efter datorprogrammet Svenne Svensson 3.0, vilket ni kan få se om ni själva skaffar barn och lever utanför normen.

(Göt ni någotdera????)

Posted on: 2009/12/6 10:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#17


See User information
Du skrev:

NÅGON måste kunna ställa upp på en vän när de väntar tillökning, annars är de inga bra vänner.

Prova att leva annorlunda och göra saker på traditionellt vis, t ex föda barn hemma. Prova det.

Posted on: 2009/12/6 10:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#18


See User information
Citat av en Vakenanvändare, gammal i gamet som kom på besök hos oss i somras...

"Ha ha... Vaken... jo jo. De flesta där på forumet verkar inte särskilt vakna, tycker jag."

Stämmer aldrig så väl som efter Vakens medverkan i TV med den tillökning på ont och gott som blivit.

Doften av Svenssonmentalitet och Skeptikerrörelse ligger tät.

Vi har sett det på Flashback och Alternativ, nu är det Vakens tur.

Vaken är definitivt infiltrerat av sådana vars enda intresse är att förstöra, så som det påstås.

Helt riktigt påstående också, Monitor, att det var fel ställe att annonsera på. Skulle varit bakom de lyckta dörrarna istället...

Posted on: 2009/12/6 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#19
Som jag redan sagt så anser jag det inte vara speciellt vaket att bjuda ut sina barn på internet. Du bör tänka över detta med att fråga på ett forum både en och två gånger. Även om att fråga i det privata forumet är dumt. Fattar du inte att en predator luras och ställer sig in hos dig?
Du skrev någonting som kan uppfattas att jag sa någonting om att föda hemma. Jag tycker det är jättefint att ni vill föda i hemmet. Jag slösar bort ett av mina inlägg per dag på dig för att jag tycker detta är viktigt och bekymrande. Jag säger det inte, som jag sa i svaret till The Lorax för att klanka ned på dig.
Jag önskar vi levde i en värld man kunde fråga efter barnvakt på ett Internet-forum, men det gör vi inte. Tyvärr... Vakna!
Inte så speciellt vaket att reagera som du gör på den kritiken du får heller.

Tänk rubriken i tidningen "Sökte barnvakt på Internet-forum" skulle du inte själv tänka att det var ett jävla ägg?
Eller ännu värre "Internet-barnvakt skadade barnen"
Det är inte Svensson-mentalitet att tänka så, det är realitet. Den värld vi lever i idag.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#20


See User information
Jag tyckte väl att jag till slut förstod var skon klämde. Detta är inte det vanliga Svensson-gnyendet som man kan stöta på t ex på www.alternativ.nu, nej, det är något annat...

"Internet-barnvakt skadade barnen"
Föräldrar sökte barnvakt på internetforum, och sedan gick det snett...

Vilket forum då? Det är grejen. Skeptikerrörelsen har nu sett till den situation som är (genom kalla Fakta m m), det har gjort Vaken till en osäker plats mot vad det var tidigare.

Så, om då vi tar hem en som du säger, predator, via Vaken. Det kommer ut. Vad händer sedan? Det är din största farhåga, min vän.

Det är ju givetvis mera säkert att ta en annonslapp på ICA Maxi från någon som erbjuder sig vara barnvakt. Eller sätta barnen på frälsningsarméns dagis.

Vi far via bil från Göteborg till södra Skåne. Det är livsfarligt, vi åker i över 100 km/h och det är mycket dårar ute på vägarna... trust me!

Vi har fått underbar hjälp från vaken tidigare, och det finns något som heter referenser, det är också bara en väg att ha kontroll på ev barnvakter. Vi har stenkoll. Jag har mer kontroll på dig än du på mig.

Men bekymra dig inte , Computerror. Barnen får vara själva denna tiden. Det klarar de. de är inte uppvuxna framför TVn och har inte gått i kommunal skola. De åker gräddfil från den generation psykopater som formas nu.

Posted on: 2009/12/7 12:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#21


See User information
Ring poolia om du vill höra en gammal goding.

Posted on: 2009/12/7 18:03
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skåningar se hit! - Vill någon passa barn i Ystad sen Jan/tidig Feb?
#22


See User information
Det har löst sig alldeles utmärkt med barnvakteriet, tackar som frågar.
Inte via Internet denna gång. (Nej, inga släktingar)
De klarar att vara själva som sagt men enklast och lugnast är om någon finns till hands.

Får varningar via PM om att lägga ut förfrågningar som denna på Internet.
Det sägs att det finns galningar på nätet. Tack, eftersom Internet är endast en spegel av den verkliga världen var det knappast en nyhet.

Beträffande fenomenet galningar så ser dessa inga gränser. En galning är alltid en galning oavsett vilket förhållande man har till galningen. En vilt främmande människa eller en släkting, granne, påstådd vän. I hemmet, på jobbet, i skolan, på gatan, på Internet.

Någon man betalar för utförda tjänster eller inte.

Frälsningsarméns dagis som sagt, eller varför inte ditt eget kommunala?
Hela upplägget är galet där från början till slut, kan något annat än galningar fostras i sådan miljö? Vad kom först, hönan eller ägget?

Galnast är systemet, de som sedan kallas galningar är produkter av detsamma. Skolskjutare eller pedofiler eller bara en sönderdrogad spillra som sitter och lallar i ett hörn. Eller en och annan individ på Vaken.se
(Ganska många på www.vof.se)
Ska vi gå in för att ändra det eller gilla läget?

Har fått mycket hjälp på många olika vis av människor jag träffat via Internet.

Tänker använda det igen, det är lika stor eller liten risk som vad som helst annat. Om man rör sig försiktigt. Eller brukar ni anlita folk utan att syna dem i sömmarna?

Jag har haft stor erfarenhet av galningar och framför allt människor som svårt lider av det som kallas kognitiv dissonans. Ni som var på Ickes föredrag i Göteborg vet vad jag talar om.

Och som sagt, prova att sticka ut. På riktigt, inte bara i ett forum på nätet.

Prova att gå helt andra vägar än de som "vanligt folk " går så får ni se vad som händer, hur folk som t ex familj, släktingar, vänner, grannar etc reagerar och vad ni understundom kan bli tvungna till. Eller vad som kan hända.

(Dominic Johansson. Känns det namnet bekant?)

Allt bara för att man inte vill anamma en livsstil som är rena självmordet och för att man inte blundar för hur världen verkligen ser ut och varför saker sker som de gör. Och inte heller är rädd för att säga vad man tycker. Farligt, farligt...

Visst, farhågan är berättigad. Anlitar någon barnvakter via Vaken kan denna någon säkert få ärliga och seriösa svar av sådana som är på samma våglängd osv, men ser Skeptikerrörelsens agenter och angivare detta och det gör de alleldes säkert så kan det på de mest kringelikrokiga vägar nå MS-media.
Och i tryck kan det bli vad som helst av sådan information.

Jodå, det har hänt en del med Vaken på sistone, allt är inte till det bättre.

Som jag skrev i en annan tråd, så är Vaken infekterat av virus för närvarande. Jag ansåg att ett antivirusprogram bör köras och det gör ju tydligen så just nu... sex inlägg per dygn är för mycket, dock, i mitt tycke.

Posted on: 2009/12/8 16:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
43 user(s) are online (43 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 43

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS