vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Stolt att vara svensk

See User information
Som den hyperintelligente ekonomen och presidetkandidaten Lyndon Larouche brukar skriva om, så är många som är födda på 70 och 80-talet sådana han brukar kalla för ”Babyboomers”. Med det menar han att de iom att de ofta har växt upp i Familjer med en ensamstående förälder och framförallt utan en Pappa så har de ofta utvecklat en svag manlig identitet. Och detta har lett till att de blir jag-svaga individer som inte vill ”stöta” sig med någon och det resulterar för det mesta i att de inte vågar utmana den Feminiserade världsbild som de har växt upp i. Och om det då kommer personer som bär på explicit ”manliga egenskaper” som: självsäkerhet, auktoritet och patos. ( Om man nu får uttrycka sig så ”generaliserande” i dessa PK tider där man kan bli anklagad för diskriminering i princip för vad som helst ) så blir dessa ”Babyboomers” allt som oftast undfallande, nedtystande eller så känsloreagerar de.

Ett annat uttryck för denna moderna man tycker jag är den som ”Vänder kappan efter vinden” framförallt när det gäller stigmatiserade och tabuförklarade ämnen som Massinvandringen, Judefrågan, Feminismen och andra ämnen så kära för våra marxistindoktrinerade media och maktmänniskor.

Posted on: 2006/5/8 9:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det här ämnet som BennyBear tar upp förtjänar ta mig fan en egen tråd! Jag startar en nu där jag börjar med att citera honom!

En välregisserad livslögn på Vaken!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Skywatcher!
ja sa ju att ja kunde tänka mig att rösta på RMS
eller är vi inte på samma nivå

va det inte det du undrare?

ja kommer gärna hem till dig o dricker champagne specielt nu när ja fick veta att du var en kvinna..

eller har du en gubbe?

Anonym
Maggot! Vad är det för jäkla mansförtryck? Menar du att du skulle dissa inviten om det var en man? Hummer och champagne smakar väl inte sämre om det är en kille som bjuder?

Anonym
"Under tiden du funderar kan du komma hem till mig och käka kottar och mjölka får "

hahahahha

Anonym
"Maggot! Vad är det för jäkla mansförtryck? Menar du att du skulle dissa inviten om det var en man? Vin och hummer???"

hehe naturligtvis inte.

men efter lite vin så kan ju det en leda till det andra
ja flörtar med sky förstår du.

ja bara skojade lite man får liva upp denna mötesplats ibland så det inte blir för seriöst.

men va fan du har ju bara kottar o bjuda på.
annars hade ja nog kommit hem till dig med.

ha det gött masken

Anonym
Lite grankottsvin också kanske!

Re: (Faktiskt inte speciellt) Stolt att vara svensk

See User information
Mycket vettigt sagt.
Håller till fullo med.
Alldeles för många korrupta, maktmissbrukande politiker som agerar helt ur egenintresse.
Greed and power corrupt, it's a proven fact.
Politics and religion are instruments of power.

Kort sagt.

o~O~o
Peace, Love, Unity and Respect
Prosperity for all mankind.
Raven

Posted on: 2006/5/26 14:26

Anonym
Re: Stolt att vara en levande varelse
Svensk, tysk, norsk, amerikansk eller vad som helst. Det är bara en ego tripp,...det sitter i huvudet.
Det finns inga nationer,...det finns inga gränser,...det sitter i skallen. Allt är bara ord och tankar... vad fan är en "svensk" för något?

Anonym
Re: Stolt att vara en levande varelse
maggik visst är det så!

Jag hänvisar till ett humorprogram.
Där man skälde på en muslimkäring och sa .
"och hem din jävel!"
hon svarade
-jag är redan hemma i mitt hjärta var bor du?

Detta är ju klokrent!

men tyvär så värkar hon vara ensam kring detta.
via att rotlöshet är något mycket dåligt när man inte kan behärska den fysiska världen.blir det andliga jaget svårt att ta itu med.

jag tror ett barn mår bäst av att veta vem hans far är vems han mormor är/var osv.

lixom när jag var liten grabb o gick med morfar i skogen kände ja trygghet jag visste vem jag "var"

en plats med minnen ett revir nästan.

va ska morfar vissa sin dotter idag.
när far är kurd,morsan "halvtysk/norsk"?
och de flyttade precis från göteborg till smålands landsbyggd.
(ni tar detta med en nypa salt va)

men när vi släppt våra egon o kommit hem behövs inga trådar om detta utan bara städa hemet.

MVH Masken

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper