vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Tora Bora grottan

See User information
Enligt officiell historieskrivning så verkade Usama bin Laden och al-Qaida fritt i Afghanistan före 911 och först när USA anföll Afghanistan efter 911 flydde Usama bin Laden till Tora Bora grottan.

Så det vanliga uttalande att 911 inte kunde planeras i en grotta är alltså sant även officiellt vilket jag inte tror många har fattat.

För officiellt blir ju svaret ”Naturligtvis planerades inte 911 i en grotta för de som planerade 911 kunde verka fritt i Afghanistan”.

Om i man inte ens får det rätt när man ska kritisera den officiella historieskrivning så framstår man ju som okunnig i deras ögon.

En vän till mig har påpekat detta då han hade hört om grottmänniskor och att 911 planerades i en grotta och jag fick hålla med honom när han förklarade att de inte stämde med den officiella historieskrivingen och att ha fel om den när den ska kritiseras innebär att kritiken inte blir särskilt kraftfull.

Posted on: 2009/12/4 18:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tora Bora grottan

See User information
Jag antar att du avsåg Tora Bora-grottan, eller snarare grottorna, i Tora Bora-bergen.

Det är ett grottkomplex som sträcker sig kilometervis.

Här en tidig bild på honom, tagen av mig, i grottorna.

Resized Image

Posted on: 2009/12/4 18:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Med tanke på att dom kunde röra sig utanför grottor så ökar ju chansen att det var ett outside job. att Bin laden kunde spela fotboll bland dom andra barnen som liten stödjer att det var ett outside job ännu mer. dom har många fotbollsspelare som planerar saker där som inte har något med fotboll att göra, så vi behöver undersöka dom han spelade fotboll med om vi ska komma nånstanns.

Posted on: 2009/12/4 19:15

See User information
Jag gillar killen i sitt Cessna plan som flög av kurs pga av en storm och inte informerade flygledartornet 1992 och hade 2 F-16 plan låsa missiler på hans plan inom 8 minuter och tvingade honom att landa.

Leta gärna efter nyhetsartiklar eftersom det är standard OP att göra det, 1992 såväl som 2012, bah

Posted on: 2009/12/4 19:21

See User information
Jag har sett bilder från spionplan tagna på olika platser i Afghanistan där man ser en person som de officiellt tror är Usama bin Laden. Det går dock inte säker att säga att det är han vilket också är den officiella hållningen.

Vad jag menar är att vi inte ska komma med egna påhitt om vad man anser officiellt har hänt för då kan kritiken av dem bara viftas bort.

Usama bin Laden var inte i närheten av Tora Borta bergen före 911 enligt den officiella bilden av honom så om man försöker placera honom i närheten av Tora Bora bergen eller i dess grottor så är de ett eget påhitt.

Så varifrån kommer påståendet att” 911 inte kunde planerades i grottor”? Inte från officiellt håll för de har aldrig påstått detta. Så källan till detta påstående måste komma från annat håll och de verkar ha hittats på av Sanningsrörelsens eget folk för det är endast från dem som man hittar påståendet att ” 911 inte kunde planerades i grottor”.

Om man tycker att det egna materialet gås igenom slarvigt av motsidan så är de lika illa om man själv har dålig koll i den omvända situationen.

Om de officiella ska kritiseras ta då reda på vad man tycker för då känner folk igen vad vi kritiserar.

Jag är på detta forum vilket jag kan ta hur många gånger som helst att få fram bättre bevis och just nu är det att rätta till felaktiga uppfattningar om vad man anser officiellt för felaktiga uppfattningar om dem hävdar jag skadar vår sak.

Posted on: 2009/12/5 14:59

See User information
Quote:
Så varifrån kommer påståendet att” 911 inte kunde planerades i grottor”?

Vad tror du själv? är det verkligen så svårt att lista ut det?.

Vad man menar med det är att dom inte var avancerade nog att kunna utföra en sådan attack. Donal rumsfeld ljög också i media och sa att dom hade mycket avancerade grottor långt under marken.

Talibanerna rör sig mycket bland berg där det finns grottor, dom är inte mer avancerade för att dom kunde röra sig fritt i afghanistan, alla vet att dom kunde göra det. totalt meningslös tråd.

Posted on: 2009/12/5 17:40

See User information
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, it must be...zink

Posted on: 2009/12/5 19:00
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation

See User information
Quote:

shermjyl skrev:

Ja, vem kan glömma grottkomplexen...

Posted on: 2009/12/5 20:17
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...

See User information
Yes, and this is serious business, and there are many of those...

De sa inget om SPA-anläggningen, eller DrKlots filial (nere till höger på bilden)..

Posted on: 2009/12/5 21:41

See User information
Om bin Laden är rik borde han ha investerat nånstans. Eftersom han är saudier kanske i nåt raffinaderi nånstans i nåt land där befolkningen är omisstänksam och betraktar misstankar som ytterst ofint. Den beskrivningen passar in på Sverige. Vem äger raffen i Västsverige? Under Kalla Krigets dagar hyrde man ut kapacitet till DDR. Ränderna går inte ur, brukar man ju säga!

Posted on: 2009/12/5 22:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Menar du tex Preems raff i Brofjorden, jag så i dagarna bild på den saudiske (?) ägaren i vår media - han var helt svart under ögonen.

Edit:

Tror det var i rfslmedian,tex kvällspressen,bilden var blandde värre jag skådat.Jag har tidigare sett saudiska ledare, i någon amerikans intervju, han såg helsjuk ut, drogad.

Denne raffägare var extremt svart... som två crudeoljedepåer under ögonen... vem hittar bilden...

Posted on: 2009/12/5 22:48

See User information
Jag tar det igen då ingen i tråden verkar ha fattat vad jag menar.

Ingen officiell källa har påstått att 911 planerades i grottorna.

Ni kommer med grejer som hänt efter 911 och visst kan ni skilja på före och efter en händelse?

Så Rumsfields fel om grottorna har inget med vad jag ville ha fram att göra för det är från efter 911 då de påstods jaga bin Laden.

Posted on: 2009/12/6 14:34

See User information
Quote:

Despertando skrev:
Quote:

shermjyl skrev:

Ja, vem kan glömma grottkomplexen...

Haha! Awww man!

Cave Complex- låter som en mental sjukdom!

Posted on: 2009/12/6 15:02
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Man måste säga saker många gånger för att du ska förstå det?.. man menar inte det bokstavligt talat, man menar att dom inte var avancerade nog för att utföra attacken, det är ett skämt bara, för den officiella versionen är så löjlig. Talibanerna rörde sig bland bergen där det finns grottor långt innan 9/11 så vad är det du pratar om...

Hur många soldater skickade man till tora bora när dom visste att bin laden var där? NOLL istället attackerade och dödade dom en massa männiksor som inte hade något med det att göra. Sedan har generaler bland specialstyrkorna talat ut om hur dom blev stoppade från att gå efter bin laden när dom trodde att dom var nära honom, dom fick då vid flera tillfällen orders om att inte göra något så att talibanerna kunde fly. borde inte förvåna en då Pentagon blockerade sina egna militära experter under Able danger från att gå efter mohammed atta och kaparna medans dom var i USA. När Able danger började avslöja terroristerna och höl på att avslöja deras planer så blev dom omedelbart blockade...

Något som gjorde att över 240 personer från krongressen inklusive en fd FBI chef ville ha en utredning om varför dom blev blockerade, men den utredningen ägde förstås aldrig rum.. kanske inte så konstigt då brevet från kongressen var skrivit till Donald rumsfeld och att det var han som hade hand om det mesta. bevisen pekar tydligt på att donald rumsfeld var inblandad i attacken, han var också med i COG programmet som aktiverades på 9/11 som ett svar till attacken och tog över makten över regeringen.

Posted on: 2009/12/6 15:05

See User information
Läs Eric Laurent´s bok: Gåtorna kring den 11sept.
Han är en veteran inom utrikesjournalistik och han har faktiskt besökt Tora Bora.!(ett teknologiskt fantasispöke)

Eric intervjuvar en krigsherre(befälhavare,mujahid) som deltog i offensiven mot Tora Bora.....Citerar:

Eric- Trängde ni er ända in i Tora Bora?
KH- Förstår inte alls frågan,Han ber mig upprepa den
Eric- Trängde ni in i den stora grottan, den som hade grävts in i berget och där Bin Laden höll sig dold? (han betraktar mig förbluffad)
KH- Vi letade igenom de hål som al-qa´idas araber hade grävt på bergssidan. Ni kommer snart att få se dem, Men därinne fanns INGEN stor grotta.
Eric- Återger de futuristiska beskrivningarna som publicerats i västpressen.
KH- Bekymmersama/rynkande ansikte lyser plötsligt upp. Han brister i skratt och vänder sig till sina män,som i sin tur börjar skratta. De går fram till mig och dunkar mig i ryggen som för att gratulera mig till min stora humor, Att jag kan dra så befängda historier.
Eric- Detta kommer de att berätta för sina nära och kära och det är i grund och botten bara rimligt. Legenden om Tora Bora har inte nått fram till dem,de främst berörda. Men nu är det gjort.

Posted on: 2009/12/6 16:04

Edited by Tomahawk on 2009/12/6 17:14:31

See User information
Du sa:

"Menar du tex Preems raff i Brofjorden, jag så i dagarna bild på den saudiske (?) ägaren i vår media - han var helt svart under ögonen.

Edit:

Tror det var i rfslmedian,tex kvällspressen,bilden var blandde värre jag skådat.Jag har tidigare sett saudiska ledare, i någon amerikans intervju, han såg helsjuk ut, drogad.

Denne raffägare var extremt svart... som två crudeoljedepåer under ögonen... vem hittar bilden..."

Vi har ju raffet i Syrhåla vid Torshamnen också. När det såldes av BP sades det bara om den nye ägaren att han bad fem gånger om dagen och var en mycket from man. Låter lite undanglidande tycker jag.

Exakt vem äger Syrhåla???

Sen minns jag hur man beskrev i media hur bin Laden (2 m lång) försvann på 4500 meters höjd haltande stödd på en käpp med en liten hund i följe. Jag blir själv snurrig och andfådd på 2500 meters höjd och sedan tilltar höjdbesvären med kvadraten på sig själv. Varje tusen meter är en mångdubbling. Det är därför det är en sån prestation att bestiga Mount Everest, själva klättrandet kan vem som helst göra vid normala nivåer. 4500 meters höjd ger de flesta avsevärda besvär, har man inte provat fattar man inte men de flesta klarar sig inte utan mask!

För mig låter det hela som rena amsagor...

Posted on: 2009/12/6 18:02
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information

Posted on: 2009/12/6 19:52

See User information
Jag tar allt ur minnet. Det är inte exakt men har den fördelen att i efterhand tillagda grejer aldrig skymmer den presentation som en gång gavs. Jag samlar också på gamla kalendrar av samma skäl. Det är mycket som syns mellan raderna, jag lovar...

Posted on: 2009/12/6 20:38

Anonym
Bin Laden levde inte många månader efter 9/11 2001, det hoppas jag att ni alla inser?
Sluta gräv ner er i korkade resonemang om vem som låg bakom eller hur det rent praktiskt planerades.
Alla med lite levande hjärnsubstans och insikt om världen vi lever i idag, VET att det var "Illuminati/NWO/Skulls & Bones" som låg bakom 9/11 (eftersom jag inte kan namnge exakta personer förhåller jag mig till att använda dessa secret societys som frontfigur, men ni fattar hur jag menar)
Att Usama skulle tillåtas leva är rent befängt. Inte skulle eliten låta en så högrisk-källa leva?
Ni förstår väl detta?

Tiden är knapp. Väck era medmänniskor. Nu.

See User information
http://www.welfarestate.com/binladen/funeral/

Reported Funeral mid December 2001: Translation on right.
2001 was spent in American hospitals,
Till his death in mid-December
# Israeli Intelligence: he died and all new videos are faked
# He had Kidney operation July 4 in Dubai, reports "La Figaro"
# CNN reported 2/1/02 bin Laden aged enormously
# Pakistan President Musharraf says he died of Kidney Failure
# Doctor says he is extremely ill requiring dialysis

#
Somebody is trying to convince us
that he is still alive
# October Surprise 2004: From left handed to right handed? The new tape is fake!
# November 2002: Lab confirms voice tapes are fake
# September 2002: More bin Laden videos, but voice only?
# March 2002: bin Laden sends an email from his AOL?
# May 2002: Old bin Laden tapes, sent as new tapes
# June 2002: Promises of new tapes, which the U.S. media may "choose" not to air.

Translation of Funeral Article in Egyptian Paper:
al-Wafd, Wednesday, December 26, 2001 Vol 15 No 4633

News of Bin Laden's Death
and Funeral 10 days ago

Islamabad -
A prominent official in the Afghan Taleban movement announced yesterday the death of Osama bin Laden, the chief of al-Qa'da organization, stating that binLaden suffered serious complications in the lungs and died a natural and quiet death. The official, who asked to remain anonymous, stated to The Observer of Pakistan that he had himself attended the funeral of bin Laden and saw his face prior to burial in Tora Bora 10 days ago. He mentioned that 30 of al-Qa'da fighters attended the burial as well as members of his family and some friends from the Taleban. In the farewell ceremony to his final rest guns were fired in the air. The official stated that it is difficult to pinpoint the burial location of bin Laden because according to the Wahhabi tradition no mark is left by the grave. He stressed that it is unlikely that the American forces would ever uncover any traces of bin Laden.

Posted on: 2009/12/8 16:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Man måste säga saker många gånger för att du ska förstå det?.. man menar inte det bokstavligt talat, man menar att dom inte var avancerade nog för att utföra attacken, det är ett skämt bara, för den officiella versionen är så löjlig. Talibanerna rörde sig bland bergen där det finns grottor långt innan 9/11 så vad är det du pratar om...

Bevisa det då för vi ska kunna bevisa de vi påstår.

Quote:

Hur många soldater skickade man till tora bora när dom visste att bin laden var där? NOLL istället attackerade och dödade dom en massa männiksor som inte hade något med det att göra. Sedan har generaler bland specialstyrkorna talat ut om hur dom blev stoppade från att gå efter bin laden när dom trodde att dom var nära honom, dom fick då vid flera tillfällen orders om att inte göra något så att talibanerna kunde fly. borde inte förvåna en då Pentagon blockerade sina egna militära experter under Able danger från att gå efter mohammed atta och kaparna medans dom var i USA. När Able danger började avslöja terroristerna och höl på att avslöja deras planer så blev dom omedelbart blockade...

Detta stämmer inte med vad en afghan berättade på TV att han och några andra afghaner jagade Usama bin Laden i bergen och lyckade skjuta honom i axeln och i nästa video så använde den vänsterhänte bin Laden höger hand.

Så vad lär vi av det. Antingen var afghanerna med på hela konspirationen eller så talade afghanen sanning.

Quote:

Något som gjorde att över 240 personer från krongressen inklusive en fd FBI chef ville ha en utredning om varför dom blev blockerade, men den utredningen ägde förstås aldrig rum.. kanske inte så konstigt då brevet från kongressen var skrivit till Donald rumsfeld och att det var han som hade hand om det mesta. bevisen pekar tydligt på att donald rumsfeld var inblandad i attacken, han var också med i COG programmet som aktiverades på 9/11 som ett svar till attacken och tog över makten över regeringen.

Något måste vara fel här. Amerikanska kongressen består av 100 personer.

Posted on: 2009/12/8 21:40

See User information
Quote:
Detta stämmer inte med vad en afghan berättade på TV

Det har inget med vad jag sa att göra, jag berätta för dig att USAs specialstyrkor fick orders att inte ingripa flera gånger.

Quote:

Inget är fel, Amerikanska kongressen består av 535 personer.

Sluta säga "vi" du är en dålig debunker som inte har studerat ämnet överhuvudtaget, du har tidigare visat hur du hittar på saker medans du skriver, nu gjorde du det igen.

Posted on: 2009/12/8 21:47

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:
Detta stämmer inte med vad en afghan berättade på TV

Det har inget med vad jag sa att göra, jag berätta för dig att USAs specialstyrkor fick orders att inte ingripa flera gånger.

Vad for beviset om talibanerna och grottorna?

Du undvek det i ditt svar.

Quote:

Quote:

Inget är fel, Amerikanska kongressen består av 535 personer.

Sluta säga "vi" du är en dålig debunker som inte har studerat ämnet överhuvudtaget, du har tidigare visat hur du hittar på saker medans du skriver, nu gjorde du det igen.

Kan du namnge de 240 personerna i kongressen?

För jag hittar inte några uppgifter om dem.

Posted on: 2009/12/9 23:44

See User information
Quote:

lunar skrev:
Kan du namnge de 240 personerna i kongressen?

För jag hittar inte några uppgifter om dem.

http://en.wikipedia.org/wiki/111th_Un ... ouse_of_Representatives_3

Posted on: 2009/12/10 0:27

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper