vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vill du debattera influensa på TV i Östergötland?

See User information
Från TV,

Jag skulle vilja diskutera vaccinet mot svininfluensan på en lokal nivå.

För att få båda sidor behöver jag en kritisk röst. Därav min
förfrågan.

Posted on: 2009/12/6 16:07
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vill du debattera influensa på TV i Östergötland?

See User information
när/var/hur/ med vem?
accepterar de sthlmare? / Vic

Posted on: 2009/12/6 19:46
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
maila leif arnold !! www.cmef.eu

Anonym
Tv i östergötland. 1.5 H med tåg från sthlm central. Vem tar bollen? Vi hjälper på alla sätt givetvis.

See User information
De sa att de villa ha en lokal debatt och sökte någon som bodde där, men jag tror att allt är ok.

De villa ha någon från just vaken.se, men det går säkert också att tumma på. Leif har säkert varit inne någon gång.

Själv skulle jag vilja se någon som tog bort fokus på vaccin och pratade sanningsröresle, världsordning, kontroll mm istället.

Posted on: 2009/12/7 8:13

See User information
Jag har mailat Leif och väntar på svar. Jag ställer mer än gärna upp och jag har vana av att föreläsa om detta, väntar som sagt på svar.

Jag tror till skillnad från dig, micro, att man i en sådan debatt INTE ska rikta fokus mot kontrollsamhället etc. Då finns det en mycket stor risk att vi ses som SD som på frågor om skolmat börjar svaret med "Flyktingmottagandet kostar...". Om man håller sig till vaccinet så räcker det för att "vinna" debatten, man kan eventuellt göra små hänvisningar, men inte mycket mer. Men det kanske beror på vilket mål man har med debatten?

Posted on: 2009/12/7 10:14
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
Hur är det med Sasserson då? Leif vore ju bäst eftersom han har mycket relevant och vettig info (läste hans anmälan till KU igår, betydligt bättre än hans första anmälan). Sasserson är ju å andra sidan mediavetare och vet hur man uppför sig i rutan.

Låter suspekt, "vi vill ha någon från vaken.se". Låter som om de vill ha en raving foliehatt som tuggar fradga, nåt karnevalfreak ungefär...

edit: Ja, Vic, du låter väldigt duktig, lärare också! Pedagogisk och bra, kör på det!

Posted on: 2009/12/7 10:15
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Från TV,

Vi har inte satt något datum än eftersom jag är beroende av en kritisk röst för att
genomföra programmet. Jag ville i ett första läge kolla om det fanns någon för att
gå vidare med programidén.

Inspelningstiden är i allafall mån -tors kl 15,00 i studion i Norrköping. Eftersom
det är ett regionalt program över Östergötland med omnejd vill jag i första hand ha
med någon som är från området.

Men skulle det komma upp någon ny het vinkel/händelse/debatt kring ämnet som vi vill
diskutera , då kanske det skulle funka med även en icke lokal person som har starka
åsikter i ämnet.

Jag hör av mig igen i så fall!

Posted on: 2009/12/7 14:57

See User information
Jag tycker VicMolina skulle vara en ypperlig kandidat/representant att ha med i programmet! Han är vältalig och trevlig (de gångerna jag träffat honom iaf!) :)

Leif har jag aldrig träffat och sett men han verkar stabil även han.

Vaken kan väl stå för resekostnader om inte TV Östergötland kan tänka sig göra det.

Posted on: 2009/12/7 15:48

See User information
Det är en lokal produktion 24NT/24Corren

http://www.30minuter.nu/

Posted on: 2009/12/7 21:09

See User information
Jag tror - som VicMolina - att det är fel att använda tillfället till att avvika från själva diskussionsämnet, eftersom det är just i sakfrågor man kan vara övertygande på ett sätt som väcker vidare tankar. Det här är en jättebra chans att få människor att få upp ögonen för mediernas makt över folkets åsikter! Vitsen är ju att få tittarna att börja ifrågasätta sina vanliga informationskällor - och det gör man om man ser att det finns andra väl grundade åsikter i sak.

Hoppas programmet blir av och att man får tillfälle att se det.

Posted on: 2009/12/7 21:57
Rainbow Warrior

Anonym
Leif, vic, någon mer?

har 24NT/24Corren hört av sig något mer?

See User information
Leif och vic låter som ett bra team.

Posted on: 2009/12/10 18:11

See User information
Vad är det här för skit, alla vet att de kommer att klippa och klistra för att göra dig till en fåntrant, är det live eller vad då? Om inte så undrar jag verkligen vem Micro jobbar åt.

Knappast kristet men jag tycker det är kul när man få se folk som kallar en för en konspirationsteoretiker sitta i en rullstoll (finns en tråd om det, biverkningar av svininfluensa vaccinet) fast jag garvade tillbaka till min idiot granne. Han tror fortfarande inte var vaccinet.

Sensmoral, låt dom ta vaccinet och dö.

Posted on: 2009/12/10 20:52

See User information
Det är bättre att vara med på TV än att inte vara med. dom kan omöjligt klippa bort allt och om det ska vara en debatt som SVT så kommer dom inte klippa.

Posted on: 2009/12/10 22:13

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper