vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To PostTopic is Locked

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »

Re: Invandrarfrågan

See User information
Om du menar att IandEye inlägg skulle vara ”uppöppnande” så förstår jag inte vad du menar. Om det gissningsvis skulle vara att han har den uppfattningen att läget är som det är och om man inte gillar det så ska man ge sig ut i förorten och där försöka prata ”ungdomsgängen” till sans, så anser jag att du är ofantligt enfaldig. Skulle det vara en insiktsfull analys av läget så tar jag mig för pannan.

Om du menar att vi ska ”gilla läget” så är ju det detsamma som att du vill lämna ett samhälle i förfall, misär och splittring till våra barn, för det är ju dit utvecklingen går om det får fortsätta som det gjort de senaste 30-åren. I så fall så är det ju bara och fortsätta och rösta på nåt av våra riksdagspartier.

Och kom inte och säg att ingen har varnat och försökt att informera Er. Har man tillförskansat sig kunskap, så har man också ett ansvar att förvalta och vidareförmedla den.

Posted on: 2006/5/8 12:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
...hur ont det än gör och hur obehagligt den än är.

Posted on: 2006/5/8 12:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

blaubeere skrev:
Jag hade hoppats på någon spännande vision från bennybear, eureka eller jaxtone efter IandEye's uppöppnande inlägg. Jag har fått en uppfattning att dessa herrar känner en saknad av det "gamla goda svea". Nu är vi HÄR och våra tankar och handlingar skapar vår gemensamma verklighet. Tycker denna tråd tog slut när det precis började bli intressant...
/nils

Fan vad tjötigt med folk som är så totalt uppfuckade och låsta i ett vanetänkande eller PK samhällets flockbeteende att de inte ens vill se vad som händer mitt framför näsan på dem.

Denna tråd har blivit en av de mest välbesökta under hela Vakens historia om jag inte tar alldeles fel! Så att problematiken med detta ämne är av stort intresse råder ingen som helst tvekan om.

Tycker att jag klart och tydligt definierat att jag varken är eller har varit intresserad av traditionalistisk nationalromantik! "Det var bättre förr" låter för fasen som en låt med "Vikingarna".

Men låt mig ta ytterligare ett exempel ur verkligheten som det svenska folket stillatigande accepterar rätt av, med fokus på kvinnoförnedring. För mig är det en väsentlig skillnad på att bära folkdräkt eller bhurka därför att den ena tar man hur konstigt det än kan låta på sig frivilligt för att man vill eller känner för det, den andra tvingas kvinnor att bära i ursprungsländer av män som vill äga, styra och dominera kvinnor från födsel till graven.

Någon som fattat vad denna bakvända statistik går ut på, där man vill ge "hedersmord", eller gruppvåldtäkter eller bötning ett epitet som "svenska" företeelser? Bullshit!

See User information
Vad jag menar med uppöppnande är att han erkänner att han inte har alla pusselbitarna på plats och sedan ber om att diskutera en lösning. Jag tycker inte vi ska gilla läget och är nyfiken på vilka vägar vidare ni ser.

Jag säger inte emot att massinvandringen används som ett redskap att splittra samhället. Det fungerar uppenbarligen! Men nu är vi här och hur kommer vi vidare?

Posted on: 2006/5/8 13:23

See User information
Som jag försökte säga i ett tidigare inlägg så anser jag att en av de viktigaste uppgifterna varje människa har är att man har ett ansvar att FÖRUTSÄTTNINGLÖST söka sanningen och sedan att förvalta den och förmedla den vidare till sina medmänniskor efter bästa förmåga..

Om man sedan går över på det politiska så ser iaf jag att de enda som verkar ha en politik som går emot Illuminatis program och verkar stå för något sånär naturenliga principer och har lösningar som stämmer överens med skapelsens lagar så är det Nationaldemokraterna. Och detta säger jag inte för att jag är medlem, aktivist eller liknande för de eller för att jag på något sätt är inblandad i deras rörelse, för det är jag inte. Utan detta grundar jag bara på det jag har studerat i deras Partiprogram.

Vissa menar att det bästa vore att helt strunta i att rösta. Men om detta ska få effekt så måste ju en stor andel av folket göra detta för att det överhuvudtaget ska få nåt resultat.

Posted on: 2006/5/8 13:49

Anonym
Quote:

bennybear skrev:
Om du menar att vi ska ”gilla läget” så är ju det detsamma som att du vill lämna ett samhälle i förfall, misär och splittring till våra barn, för det är ju dit utvecklingen går om det får fortsätta som det gjort de senaste 30-åren. I så fall så är det ju bara och fortsätta och rösta på nåt av våra riksdagspartier.

Quote:

bennybear skrev:
Om man sedan går över på det politiska så ser iaf jag att de enda som verkar ha en politik som går emot Illuminatis program och verkar stå för något sånär naturenliga principer och har lösningar som stämmer överens med skapelsens lagar så är det Nationaldemokraterna. Och detta säger jag inte för att jag är medlem, aktivist eller liknande för de eller för att jag på något sätt är inblandad i deras rörelse, för det är jag inte. Utan detta grundar jag bara på det jag har studerat i deras Partiprogram.

Så nationaldemokraterna kommer förändra regeringens agenda så pass att det skulle gynna "sverige"

Hoppas du övertygar dig själv iaf ..

See User information
Quote:

bennybear skrev:
Som jag försökte säga i ett tidigare inlägg så anser jag att en av de viktigaste uppgifterna varje människa har är att man har ett ansvar att FÖRUTSÄTTNINGLÖST söka sanningen och sedan att förvalta den och förmedla den vidare till sina medmänniskor efter bästa förmåga..

Håller med och tillägger samtidigt att jag tror att den Viktigaste uppgiften är att Tala sanning. Min upplevelse är att ärlighet i djupare relationer kan vara oerhört transformerande. Det kan vara skrämmande på så sätt att allt blir så osäkert. Sanningen förändras och det kan bli påfrestande eftersom det hela tiden krävs ett mod för att komma över sina reaktionsmönster. Jag jobbar på denna egenskap...

Angående Nationaldemokraterna. Visst finns det saker jag håller med om. Framför allt decentraliserings principen. På den punkten vill jag t.o.m. gå ännu längre. Små självförsörjande, självbestämmande samhällen tror jag på.

Jag får en känsla av att de tycker att 50 och 60-talet var ganska nära deras ideal. Jag har hört många äldre säga att det var goda tider då och att det sedan dess blivit kärvare och kärvare.
Jag tror dock att det fattades en viktig sak. Det som, likt ett imunförsvar, skulle kunnat stått emot "illuminatis" manipulerande: förmågan att tala sanning.

/nils

Posted on: 2006/5/8 21:25

Anonym
Unge herr Erekto skrev:
Quote:
hela den här tråden är inget annat (en) reaktioner av skräm(m)sel propaganda som ni smygrassar sväljer och vill peppra lite på innan genom att kastas paj på oss andra som sett igenom manipulationen av mänskligheten allt för länge.. men neeeej svenskarna är det inge fel på... det är bara vi blattar som rånar och våldtar, ni borde skämmas över att ni fortfaran(a)de jobbar på den här infekterade invandrar tråden!!

Jag kan förstå att ditt språk är begränsat men vad är det som ger dig rätt och sådan tillfredsställelse i att kalla mig smygrasse! Jag har i och för sig inget intresse av att "kasta paj" som Micro uttryckte det... men om jag väljer att kalla dig något elakt som svar på din något stupida invit till "pajkastning" kommer din kompis Micro in och varnar mig då? Vad är detta för moderering!

Jag har aldrig påstått att inte svenskar begår brott! Det jag har undrat över hela denna tråd är varför man i massmedia mörkar när kriminella invandrare begår brott... har fortfarande inte fått något svar på detta utan bara en massa generaliseringar om att alla invandrare i princip är änglar och att inga problem existerar!

Som ett exempel vet du att jag tog exemplet med den sorgligt patetiska Hagamannens identitet som röjdes samma dag han häktades och jämförde detta med den somalier som dömdes 1 år efter att han med sina kompisar gruppvåldtagit och slagit in ansiktet med stilettbatong på den 19-åriga svenska flickan Jenny i Biskopsgården. Denne somaliers ansikte täcktes effektivt i media! Varför tror du att det återigen gjordes sådan skillnad på två lika goda kålsupare? För att den svenske våldtäktsmannen var en sämre människa eller vad? Tala nu!

Anonym
Invandrarfrågan... Alla som inte är födda på vår planet invandrar, resten är bara bs... Så länge vi lever i detta system så kan alla bli invandrare någonstans. Fel från början med andra ord. Just nu är vi slavar, grymt inrutade i systemet. Inte?, jag kan inte gå ut i skogen o leva där helt själv utan pengar, det går inte. Jag kommer hela tiden att behandlas som produkten som behöver ett personnummer, adress, utbildning, vacciner o hans mormor... Massa tjafs med andra ord. De e inte kaka på kaka, det är 45 lock på en sillburk innehållande rutten sparris. Dumma lösningar får dumma jämförelser.

Vad skall man göra åt invandrarfrågan?... Lyft på hatten allihopa o säg, tjenna kompis, o låt oss nu tillsammans ta bort det här urgamla blindstyret till världsledare som håller oss inom detta miserabla samhälle. Ge dom alla pengar i världen dom vill ha att bada i, tryck ut flera ton, och ge dom sedan en superbra tortyr o porr simulator så blir dom säkert nöjda. Ge dom sedan en moment 22 uppgift, de e dom en fena på att lösa, under väldigt lång tid...Under tiden kan alla vi andra bygga upp något nytt o bättre, som inte skapar invandrare så fort man förflyttar sig på en o samma planet!

Hare...

Anonym
ÅÅh nej! stav-"FEL"!!

å nej minus poäng fy, bä... VarG!

-dålig sämre invandrare klampa, trampa jaaa, kompis med micro jaaa. jaa offra micro, micro elak uh uh uh huhuhuhumahuahau*choke*hahahah ...

du dödar mig helt allvarligt.. ser du inte själv dina sorligt primitiva försök till försvar i den här tråden..*??

Quote:
Jag kan förstå att ditt språk är begränsat men vad är det som ger dig rätt och sådan tillfredsställelse i att kalla mig smygrasse!

det glädjer mig att min "luft jabb" (Smygrassar (*plural)) träffar dig..
även om den knappast var riktad personligen mot dig snarare svenne som är så "personligt angagerad" på detta community..

snälla jaxtone, om det nu existerar nått snällt i dig fortfarande, lägg ner bara..

För din egenskull.
för min skola är helt enkelt inte lik din och
för din energi är värd mer än den här skit disku(s)sionen.

*PLURAL
-Plural är ett grammatiskt nummer, refererar till mer än ett i verkligheten vi lever i..
en.wikipedia.org/wiki/Plural (svensk översättning efekto 2006 27år gammal ung herre)

ps:
Med andra ord måste du lida av det man brukar kallas för personlighetsklyvning, som är ett av dom värre symptomen som grav programmering kan åstadkomma, eller...
Så missade du bara själv en bokstav i allt ditt rättande..

tacka vet jag den "svenska" ekonomiskt världs-kända vårdmodellen..

See User information
Håller med Cee...

Posted on: 2006/5/9 0:11

Anonym
Quote:
cee skrev:
Invandrarfrågan... Alla som inte är födda på vår planet invandrar, resten är bara bs... Så länge vi lever i detta system så kan alla bli invandrare någonstans. Fel från början med andra ord. Just nu är vi slavar, grymt inrutade i systemet. Inte?, jag kan inte gå ut i skogen o leva där helt själv utan pengar, det går inte. Jag kommer hela tiden att behandlas som produkten som behöver ett personnummer, adress, utbildning, vacciner o hans mormor... Massa tjafs med andra ord. De e inte kaka på kaka, det är 45 lock på en sillburk innehållande rutten sparris. Dumma lösningar får dumma jämförelser.

Vad skall man göra åt invandrarfrågan?... Lyft på hatten allihopa o säg, tjenna kompis, o låt oss nu tillsammans ta bort det här urgamla blindstyret till världsledare som håller oss inom detta miserabla samhälle. Ge dom alla pengar i världen dom vill ha att bada i, tryck ut flera ton, och ge dom sedan en superbra tortyr o porr simulator så blir dom säkert nöjda. Ge dom sedan en moment 22 uppgift, de e dom en fena på att lösa, under väldigt lång tid...Under tiden kan alla vi andra bygga upp något nytt o bättre, som inte skapar invandrare så fort man förflyttar sig på en o samma planet! Hare...

Fattar inte om du skämtar eller vill vara lite tufft moderiktigt nonchalant som sessorna på slottet när de skall gå ut och snacka som vanligt folk. Men jag har faktiskt har lite svårt att förstå vad du vill ha sagt med den något röriga historia du levererar... tolkar det dock som att vill väl någonstans mitt emellan kosmos och att det sitter en dum ledare någonstans som erbjuder porrindustri och andra elakheter... och att man skall gå ut till alla människor och säga tjenna! Det kan ju vara en bra början på vänskap... men trots det så uppfattar jag din historia som jäkligt rörig!

Försök igen snälla!

Anonym
Quote:

azag-thoth skrev:
Håller med Cee...

Jaha... det var ju roligt att höra... det är ju såna här perfekt genomtänkta inlägg med tunga seriösa argument som driver debatten framåt.

Eftersom jag tycker att Mr Cee rörde till det med en massa ord så kanske du kan utveckla exakt vad det är du håller med om? Skulle vara till stor hjälp faktiskt!

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
ÅÅh nej! stav-"FEL"!! å nej minus poäng fy, bä... VarG! -dålig sämre invandrare klampa, trampa jaaa, kompis med micro jaaa. jaa offra micro, micro elak uh uh uh uhuhumahuahau *choke* hahahah ...

du dödar mig helt allvarligt.. ser du inte själv dina sorligt primitiva försök till försvar i den här tråden..*??

det glädjer mig att min "luft jabb" (Smygrassar (*plural)) träffar dig.. även om den knappast var riktad personligen mot dig snarare svenne som är så "personligt angagerad" på detta community.. snälla jaxtone, om det nu existerar nått snällt i dig fortfarande, lägg ner bara.. För din egenskull. för min skola är helt enkelt inte lik din och för din energi är värd mer än den här skit disku(s)sionen. *PLURAL -Plural är ett grammatiskt nummer, refererar till mer än ett i verkligheten vi lever i.. n.wikipedia.org/wiki/Plural (svensk översättning efekto 2006 27år gammal ung herre) ps: Med andra ord måste du lida av det man brukar kallas för personlighetsklyvning, som är ett av dom värre symptomen som grav programmering kan åstadkomma, eller...
Så missade du bara själv en bokstav i allt ditt rättande..

tacka vet jag den "svenska" ekonomiskt världs-kända vårdmodellen..

Jag vet inte var du står i din andliga utveckling men du måste ha missat det där med att försöka låta bli att känsloreagera, att gå i försvarsposition så fort någon tilltalar dig och låta känslorna ta överhanden. Jag skall försöka vara så konkret det går och återigen ställa samma frågor som jag tycker du skall svara på istället för att jönsa dig!

... har aldrig påstått att inte svenskar begår brott! Det jag har undrat över hela denna tråd är varför man i massmedia mörkar när kriminella invandrare begår brott... har fortfarande inte fått något svar på detta utan bara en massa generaliseringar om att alla invandrare i princip är änglar och att inga problem existerar!

Som ett exempel vet du att jag tog exemplet med den sorgligt patetiska Hagamannens identitet som röjdes samma dag han häktades och jämförde detta med den somalier som dömdes 1 år efter att han med sina kompisar gruppvåldtagit och slagit in ansiktet med stilettbatong på den 19-åriga svenska flickan Jenny i Biskopsgården. Denne somaliers ansikte täcktes effektivt i media! Varför tror du att det återigen gjordes sådan skillnad på två lika goda kålsupare? För att den svenske våldtäktsmannen var en sämre människa eller vad? Tala nu!

Anonym
fråga nummer ett saknar frågetecken.. dessutom är det bara ett påstående att massmedia mörkar med att invandrare begår brott, jag skulle vilja hävda motsattsen!

den andra frågan..??

vem fan vill se dom här ledsna stackarna som begått dessa fruktansvärda saker,..!? så vitt ja vet så hänger du upp dig Schizofreniskt på helt oviktiga detaljer..

Quote:
"Varför man får schizofreni är ännu inte klarlagt. Varför man får multipel personlighet är visserligen heller inte absolut bevisat, men man är åtminstone någorlunda säkra på att den, som på något sätt upplever mer än vad sinnet orkar med (i synnerhet i barndomen), skapar nya personligheter för att s.a.s fördela smärtorna."

kan 30 års slaveri kanske vara en bidaragande faktor?

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev: ... dessutom är det bara ett påstående att massmedia mörkar med att invandrare begår brott, jag skulle vilja hävda motsattsen! Vem fan vill se dom här ledsna stackarna som begått dessa fruktansvärda saker,..!? så vitt ja vet så hänger du upp dig Schizofreniskt på helt oviktiga detaljer

Kan du inte förenkla processen genom att svara rakt på de frågor jag ställer? En sanning ligger vidöppen rakt framför näsan på dig... men ändå väljer du likt en mask på en metkrok att slingra dig undan gång efter gång. Jag önskar att du kunde förstå att mina motiv inte är rasistiska, tvärtom. Att detta i första hand inte handlar om vidriga våldtäktsmän oavsett ursprung utan som om hur media och maktkoncentrationen väljer att servera oss lögner och skapa misstro för medborgarna i detta land!

Den svenske våldtäktsmannen visas med bild samma dag han häktas. Den somaliske våldtäktsmannen behöver 1 år efter övergreppet och efter avslutad rättegång inte skylta med sitt ansikte på bild eftersom media väljer att mörka detta!

Ändå hävdar du att:
Quote:
eFeKTO skrev: ... dessutom är det bara ett påstående att massmedia mörkar med att invandrare begår brott, jag skulle vilja hävda motsattsen!

Blir det tydligare nu att du faktiskt har köpt hela bluffen med hull och hår... helt och hållet! Men ändå klamrar du dig krampaktigt kvar vid illusionen genom att återigen bli känsloengagerad och nu nämna förövarna som ledsna stackare och ifrågasätter om vem som vill se dem på bild? Men snälla nån, det var ju inte detta det handlade om utan huruvida media väljer bort en del av sanningen för att skapa mer problem än önskat!

Anonym
dina sanningar tänker jag inte bråka med, dom är inte mina helt enkelt..

Trodde Amerikanska Cops var ganska poppis ett tag för att inte nämna min favorit "Den skinande" Hasse Aros, EFTERLYST...

där brukar "utlänsk härkomst" vara ett ganska vanligt begrepp..

Anonym
jaxtone, Försöker vara tuff? Skärp Dig!
Förstår inte vad jag säger, jasså...

///Lyft på hatten allihopa o säg, tjenna kompis, o låt oss nu tillsammans ta bort det här urgamla blindstyret till världsledare som håller oss inom detta miserabla samhälle.///
1. Vi behöver alla samarbeta på vänlig nivå framöver, vartifrån man än kommer ifrån.
2. Samma släkte har under en lång tid kontrollerat människan.
3. Världssamhället äter just nu människoliv, eller får Du det till något annat? Jag kallar det ett miserabelt samhälle.

/// Ge dom alla pengar i världen dom vill ha att bada i, tryck ut flera ton, och ge dom sedan en superbra tortyr o porr simulator så blir dom säkert nöjda. Ge dom sedan en moment 22 uppgift, de e dom en fena på att lösa, under väldigt lång tid. /// ( SATIR )
1. Bohemian Grove, maktmissbrukare, agendor etc... Dom gör konstiga saker med oss människor, och med varandra. Låt dom som tänker o gör såsom dom göra det, med sig själva, så länge dom vill, en dag kanske dom förstår och blir friska.
2. Hur bra fungerar det politiska arbetet globalt? Kan man våga säga att dom arbetar sakta?
3. Alla pengar i världen, jo ta alla sedlar, dom är inte värda ett enda dugg... Tryck ut mer om Dom vill ha, tror dom att dom behöver mer för att bli lyckliga, ge dom det.
4. Jag tycker att dagens politik är så urdumt uppbyggd, och fungerar så oerhört dåligt, och ser hela grejjen som ett moment 22. Deras arbetssätt/problemlösningsteknik sätter käppen i hjulet hela tiden, som ett ex.

/// Under tiden kan alla vi andra bygga upp något nytt o bättre, som inte skapar invandrare så fort man förflyttar sig på en o samma planet!///
1. Om dom som skapar problemen få håller på för sig själva, avskilt, så kan vi andra göra nåt bättre eller hur? Då kan man skapa ett nytt världssamhälle. Är det då smart att dra nya gränser eller behålla dom gamla?... Gräns.... Väldigt negativt ord! Kan man äga något utav planeten vi bor på? Nej, alltså, vad gör gränser för nytta då, med dagens teknik o kunskap?
2. Om man förflyttar sig på planeten i dag så hamnar man lätt i ett annat land. Det kan i sin tur leda till att man blir invandrare, beroende på omständigheterna, risken finns. Den lagen som säger det någonstans i något land har fel. Ingen kan äga en människa, ingen kan äga ett land. Men så ser det inte ut i dag.

Jag tänker annorlunda, hur mycke detaljer tycker Du att jag skall gå in på?....

Hej på en stund...

EDIT:
/// Massa tjafs med andra ord. De e inte kaka på kaka, det är 45 lock på en sillburk innehållande rutten sparris. Dumma lösningar får dumma jämförelser. ///
Jag anser att dagens utbildning är skräp. Medecinen är farlig, metoder som vaccin prackas på människor, problem löses med vapen och då genom att döda. Poliser o domare låser in folk som förtär vissa växter som växer fritt i naturen, regler gör växten olaglig????,... Folk dricker med glädje en massa alkohol, vissa bangar ur o tror det är tufft, o det anses vara normalt-

Vad kallar Du det?... Jag tycker att det ser ut som en rutten soppa... Eller såsom jag skrev ovan...

Utökad förklaring, // det är 45 lock på en sillburk innehållande rutten sparris ///
Lag på lag, som skyddar regel på rad, efter regler efter lag efter bestämmelser o andra grejjer, o hela tiden skyddar vi nåt som inte är hållbart...

Anonym
Bra! Tycker att det är mycket lättare att förstå vad du menar när du delar upp alla dina åsikter i mindre delar istället för att leverera allt som en enda soppa av ord!

Quote:
cee skrev:
1. Vi behöver alla samarbeta på vänlig nivå framöver, vartifrån man än kommer ifrån.
2. Samma släkte har under en lång tid kontrollerat människan.
3. Världssamhället äter just nu människoliv, eller får Du det till något annat? Jag kallar det ett miserabelt samhälle.

Inga invändingar men jag hoppas att punkt (1) avser raka puckar åt båda håll, annars är det totalt verkningslöst! Tyvärr har jag personligen mycket dåliga erfarenheter av ett växande problem av speciell karaktär när det gäller omvänd rasism i mitt alldeles eget lilla getto! Upplever som att det är alldeles för mycket flummande här inne om att alla skall vara vänner hela tiden. Säg det till pistolmynningen på ett handeldvapen och bevisa för mig att du genom fina ord kan få en testosteronstinn ung invandrad anabolpumpad människohatare att lyssna! Säg det till alla de organiserade kriminella ligor från andra delar av världen som arbetar som vilket kapitalistiskt syndikat som helst i det här landet. Säg det till de som likt vargflockar drar runt och rånar människor bara för att de ser svenska ut. Säg det inte bara till mig för att jag vägrar blunda för hur det faktiskt ser ut! Det förändrar inte att skeppet håller på att sjunka!

Quote:

cee skriver:
1. Bohemian Grove, maktmissbrukare, agendor etc... Dom gör konstiga saker med oss människor, och med varandra. Låt dom som tänker o gör såsom dom göra det, med sig själva, så länge dom vill, en dag kanske dom förstår och blir friska.
2. Hur bra fungerar det politiska arbetet globalt? Kan man våga säga att dom arbetar sakta?
3. Alla pengar i världen, jo ta alla sedlar, dom är inte värda ett enda dugg... Tryck ut mer om Dom vill ha, tror dom att dom behöver mer för att bli lyckliga, ge dom det.
4. Jag tycker att dagens politik är så urdumt uppbyggd, och fungerar så oerhört dåligt, och ser hela grejjen som ett moment 22. Deras arbetssätt/problemlösningsteknik sätter käppen i hjulet hela tiden, som ett ex..

Inga invändningar! Bara en fråga, vem är "dom" i punkt (2)!

Quote:

cee skriver:
1. Om dom som skapar problemen (få)? håller på för sig själva, avskilt, så kan vi andra göra nåt bättre eller hur? Då kan man skapa ett nytt världssamhälle. Är det då smart att dra nya gränser eller behålla dom gamla?... Gräns.... Väldigt negativt ord! Kan man äga något utav planeten vi bor på? Nej, alltså, vad gör gränser för nytta då, med dagens teknik o kunskap?
2. Om man förflyttar sig på planeten i dag så hamnar man lätt i ett annat land. Det kan i sin tur leda till att man blir invandrare, beroende på omständigheterna, risken finns. Den lagen som säger det någonstans i något land har fel. Ingen kan äga en människa, ingen kan äga ett land. Men så ser det inte ut i dag..

Lite frågor och en fråga om definition av vanligt bondförnuft! Om du rent hypotetiskt bjuder in 10 gäster som har det svårt till din egen familj i ditt eget privata hem som du låt oss säga byggt med dina egna händer. Du står för, värme, mat, dryck, sängplatser och kan hjälpa till om någon blir sjuk. Med andra ord visar du en gästfrihet som de flesta goda människor med ett uns av empati i kroppen bjuder på om någon annan befinner sig i svårigheter och man har möjlighet att hjälpa.

Skulle du då acceptera och blunda för om två av dessa gäster plötlsigt började visa att de inte uppskattade din gästvänlighet, genom att våldta dina döttrar, sätta press på de andra hjälpsökande genom dödshot, utpressning och misshandel, och dessutom tala om för dig att du är en mindre värd varelse bara för att du har fel religion, kulturellt ursprung eller hudfärg! Efter ett tag skulle dessa två idioter få dina grannar att tro att alla dina gäster var av samma skrot och korn. De skulle kasta glåpord efter de oskyldiga på gatan och kräva att du slängde dem med. Trots att de som just i detta ögonblick har kniven mot din frus, barns eller mans strupe är de verkligt skyldiga.

Skulle du mörka detta och vägra medge att två av dina gäster betedde sig som svin mot dig och de andra, d.v.s. skilja agnar från vete? I sådana fall utsätter du hela kollektivet för en otrolig risk som givetvis på sikt leder till en mycket större konflikt.

Det här handlar inte om svart eller vitt utan om gott eller ont. Förstår du vad jag menar?

Quote:

Cee skriver:
Jag anser att dagens utbildning är skräp. Medecinen är farlig, metoder som vaccin prackas på människor, problem löses med vapen och då genom att döda. Poliser o domare låser in folk som förtär vissa växter som växer fritt i naturen, regler gör växten olaglig????,... Folk dricker med glädje en massa alkohol, vissa bangar ur o tror det är tufft, o det anses vara normalt...

Inga invändingar förutom när det gäller droggrejen. Tycker det är skitsamma vad man bedövar hjärnan med. Lika illa i bägge fall!

PS. Jag har givetvis också en åsikt om läkemedelsindustrins fällor för att öka sina aktievinster, och ev. finns det en plan med detta också, ett lysande exempel är när man pumpar i västvärldens barn och tonåringar psykofarmaka och antidepressiva som skapar ett själsligt och mentalt apatiskt tomrum. Penicillinet kan ju dryftas i eoner men det visar ju sig ganska snart om man själv tar det att kroppens viktigaste upptagningsorgan för näring lägger av rätt omgående. Magens alla goda bakterier slås ju också ut.

Men om du blir sjuk! Väljer du då bort all medicinering?

Men en rak fråga!

Anonym
Quote:

eFeKTO skrev:
dina sanningar tänker jag inte bråka med, dom är inte mina helt enkelt.. Trodde Amerikanska Cops var ganska poppis ett tag för att inte nämna min favorit "Den skinande" Hasse Aros, EFTERLYST... där brukar "utlänsk härkomst" vara ett ganska vanligt begrepp..

Och du fortsätter att slingra dig som masken på metkroken genom att hela tiden switcha mellan ämnesområden som en fjärrkontroll på amfetamin! Inte ett rakt svar på en enda av mina frågor, märkligt!

See User information
Quote:

jaxtone skrev:
Quote:

azag-thoth skrev:
Håller med Cee...

Jaha... det var ju roligt att höra... det är ju såna här perfekt genomtänkta inlägg med tunga seriösa argument som driver debatten framåt.

Eftersom jag tycker att Mr Cee rörde till det med en massa ord så kanske du kan utveckla exakt vad det är du håller med om? Skulle vara till stor hjälp faktiskt!

Har du haft några seriösa argument? Har nog missat dom...

Posted on: 2006/5/11 17:36

Anonym
Håller med dig helt och hållet! ... du har nog missat en del av dem ja!

Anonym
Tjenna!

Skall svara på alla frågor, om de går, först o främst, utveckla fäljande lite...

/// Inga invändingar förutom när det gäller droggrejen. Tycker det är skitsamma vad man bedövar hjärnan med. Lika illa i bägge fall! ///

Hare

Anonym
Quote:
Cee skriver:
Poliser o domare låser in folk som förtär vissa växter som växer fritt i naturen, regler gör växten olaglig????,... Folk dricker med glädje en massa alkohol, vissa bangar ur o tror det är tufft, o det anses vara normalt.

Jag kanske feltolkade ditt inlägg men det låter som en gammal drogliberal fras som går ut på att bara för att det är okey att supa skallen av sig lagligt så borde det vara ok att knarka ihjäl sig med naturprodukter, alternativt blåsa hjärnan ren.

I min värld är det skit samma om den jag skall kommunicera med, älska med, kriga med, skapa fred eller leva med är aspackad eller asflummig.

« 1 ... 4 5 6 (7) 8 »

Register To PostTopic is Locked

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper