vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Robs Very Cunning Plan

See User information
http://www.worldfreemansociety.org/site/Welcome.html

Robert Menard har en plan. Skapa ett värlsomfattande samhälle "The World Freeman Society" med olika lokalavdelningar. Europa är en av dem =)

Posted on: 2009/12/15 20:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Robs Very Cunning Plan

See User information
Det är en "stand up" komiker på slutet i filmen som finns på siten, som typ säger. Staten Canada behöver bara ringa Sverige om dom vill göra landet lite säkrare (mer totalitär) med hjälp av mer lagar. Han tog ett exempel att kanadensarna nu måste ha lyset på under dagtid pga en ny lag tack vare Sverige och eu.
Vad är det för jävla land man lever i.

Posted on: 2009/12/16 20:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Robert yeah!

Crazy Canuck!

Finns mycket i den här avdelning om honom, har postat ganska bra länkar...

Kolla, lär dig lite, väldigt intressant! ; )

Finns på davidicke.com forum med:

Freeman on the land

Posted on: 2009/12/17 12:29
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

See User information
Ja, Robert Menard är den bästa läraren innom det här ämnet tycker jag! Han reder ut många missuppfattningar om olika begrepp mm i sina lektioner som han lägger upp på youtube. Han får det att blii intressant att lära sig mer och jag trode aldrig att det skulle vara så roligt att läsa lagböcker och juridiska handböcker)) Nu förstår jag hur jag ska dekonstruera lagarna med hjälp av antagandet, innebörden och definitionen av orden där i. Även orden som inte står där för att se vad det är lagen säger och inte säger.

Det verkar vara ganska få människor här i Sverige som är insatta i det här. Jag vill medverka till att det blir en ändring på det. Jag håller på med ett så kallat "Notice of Understanding and Intent and a Clam of Rigth" = Kungörelse av Uppfattning och Avsikt och Hävdan av Rätt (inte 100% på att "Hävdan av Rätt" är korrekt översättning i Sverige men det kan kontrolleras i lagboken) Är det någon annan som funderar på att göra det här?

Posted on: 2010/1/29 19:27

See User information
It seems very few people here in Sweden that are familiar with this. I want to help make it an amendment to it. I'm into a so-called "Notice of Understanding and Intent and a Clam of Rigth" = Notice of Intent and Perception of Right and Hävdan (not 100% on that "Hävdan of Right" is the correct translation in Sweden but it can be checked in statute book) Is anyone else thinking of doing this?

Clark
cwna
USA

Posted on: 2010/4/13 5:58

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper