vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 »

Re: Illuminati vs Zionism

See User information
Norskan

Quote:
Med at romfolket var hardere rammet mener jeg prosentvis døde av folkgruppen. Jag har inte eksakta tal på det nu men kan leta upp om det ifrågasætts, jag har diskuterat detta med en representant som framhøll det. Romfolket ble alltså ochså utsatta før etniska dråp, men har som næmnt tidigare inte fått någon uppresning, faktisk tvært imot, de blir den dag idag diskriminerade hårt.

Menar du att judarna inte förtjänade den knappa ersättning de fått, för att romerna inte fått någon? Jag förstår inte alls resonemanget.

Therold

Quote:
Om jag inte läst alldeles fel kallade Jesus detta folk för avkomma från ormar.

Huggormsyngel och avkomma från djävulen, för att vara exakt. Men det var nu inte hela folket han avsåg, utan en handfull fariséer som behövde sig en uppsträckning. Jesus var själv bevandrad i fariseisk lära, och i de kretsarna tillrättavisade man varann rätt tufft. Jesus var jude remember.

Posted on: 2009/12/18 15:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Man är alltid först och främst sig själv. Vi kan knappast ta ansvaret för saker som fanns innan vi föddes. Därför är det ingen idé att anklaga varandra för sånt som går tillbaka till situationen man föddes in i. Det man gör har man sedan gjort och går inte att tvätta bort. Både gott och ont. Det står för sig själv i evighet.
Men tror man på ett liv efter detta fordrar faktiskt logiken att man inser att det då måste ha funnits ett liv före detta. Varje liv är alltså en ny erfarenhet och en upplysning. Ta den till er och gå vidare med öppna ögon...
Jag läser bibeln genom att kasta upp den i luften och sedan läser jag på de sidor som blir liggande uppslagna. En gång läste jag ett flitigt citerat ställe i... jag minns inte... men det stod "En gång skall ni åter bo i ert eget land". Men stället ett par verser därifrån citeras aldrig "Men då ni åter är herrar i ert eget land skall ni behandla de där boende som inte är av er stam som om de vore era egna".
Zionismen är skapad under samma tid som Tyskland och Italien enades och Norge tröttnade på svenskarna och så vidare. Den tog ordentlig fart på grund av förföljelser som pogromer i Ryssland och Dreyfusprocessen i Frankrike. Dessa två händelser hade helt motsatta utgångspunkter men resulterade i samma sak: ett fördömande av judarna som medborgare. Zionismens Israel är alltså en logisk skapelse lika mycket som Finland eller Norge. Men judar är inte en så homogen grupp som många tycks tro. Jag lade vid ett besök i Israel märke till den värme och välvilja som strömmade emot mig från israeler som hade eller hade haft anknytning till Sverige!

Posted on: 2009/12/18 16:30

Edited by Asgeir on 2009/12/18 16:51:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hær tar en jødisk rabbi starkt avstånd från zionismen;
http://www.youtube.com/watch?v=T1NLdRVkJiA

Posted on: 2009/12/18 17:43

See User information
Hej. Har i dag gått igenom inläggen i denna tråd. Mycket bra tankar. Bäst var kanske signaturen Therold 12/16 22:30, som jag tycker är helt genial. Alltför många argumenterar på en nivå av att "det dokumentet är falskt", etc, istället för att se det hela med lite distans.

Umberto Eco Foucault's Pendel i sina olika inkarnationer - med olika namn - är ju inte mindre sann än t.ex. principerna i "Sunzi talar - Krigskonsten" oavsett om det sedan är en Vladimir Ilyich Lenin eller en Adolf Hitler eller en Benjamin Netanyahu eller någon annan, som utövar dem. Jag ger därför "Norskan" på sätt och vis rätt ang. "protokollen", då denna omformulering av Umberto Eco Foucault's Pendel är insiktsfullt skriven, och zionisterna tycks ha tagit stort intryck av dem. Detta alltså alldeles oavsett om det är det zionisternas fiender som har skapat denna inkarnation av Umberto Eco Foucault's Pendel, eller inte.

"Norskan" citerade 12/14 19:16 Jon Børge Hansen, FN. sambandet i Nord, Nordlys 5 februar: " . . . Kanskje bør vi forlate hele prosjektet med to stater, og se nærmere på hva mindretallet ønsket i 1947, en stat for hele befolkningen i det som engang var det palestinske området, eventuellt en føderasjon av to folk innenfor en felles stat. Hverken jødisk, muslimsk eller kristen, men demokratis og åpen for mange kulturer. . . . " Hela detta att genom skapandet av Israel samtidigt skapa "olösliga" intressemotsättningar, som "garanterar" att judiska nätverk i världen allt framgent sår extremism och intressemotsättningar, så att vi inte ska råka bli vänner och lösa våra motsättningar över gränserna, känns väldigt "konstruerat" för att hålla oss kvar i dualitet och vi-och-dom - tänkande.

Kan det vara som "Therold" kontrar ett påstående om "Djävulsdyrkare" ovan, att "Jag trodde folket bakom Talmud var djävulsdyrkarna." Men vad/vem är då bakom Talmud... Ja, nu börjar vi röra oss snabbt bakåt i årtusendena. Klart är iallafall att de allra flesta människor i alla länder i praktiken är hjärntvättade - vi behöver alla räddas från vår okunskap. Det är ett folkbildningsprojekt av gigantisk betydelse vi talar då. De allra flesta människor vill ju väl, även då de så att säga tjänar "The Matrix".

LeifE

Posted on: 2009/12/19 18:52

See User information
Då måste man ju nestan definera vad som ær djævuldyrkare. Och skal man følga vanlig logik ær det ju de som ælskar mammon, pengar och makt? Och då ær dom ju lett att plocka ut... Men så har vi calvinismen, som gjenom jobs bok, menade att om du var utvald av gud så ville det gå deg væl i livet. Och flera ting i bibelen sæger ju at vi skal respektera dom som står øver oss. Hela den katolska kyrkan bygger ju på det tankesættet, och kan dærfør lætt ses på som et redskap før denna riktning. Jag menar, skulle det vara en djævul så har han nog varit ivrig i dom religiøsa maktkretsarna.

Katolisismen var talad på latin, så folk flest førstog inte teksten. Presterna fikk biktningar från folket, dærmed full øversikt, och dom rika kunde kjøpa sig fria från synden med pengar. Dom fattiga levde kvar i synd och missær.

Och det ær inte otænkbart att man behøvde en mer inkluderande religion før att kunna inkludera fler i prosjektet, judedommen kunde aldri ha spritt seg som kristendommen.

Så det ær nog inte fel at det ær mycket snusk ochså i katolisismen, vi ser det ju ochså idag, til eksempel pedofilavsløyningarna och unnfallenheten som har varit gjort i førhollande till det i långa tider. Påvedømmet ær fortfarande idag en maktinstitusjon med stor kraft.

Men folk från protestantismen ær nog ochså deltagande. Så man kan nog inte begrænsa detta till en religion. Men intressant att se på røtterna, det ær ju att følga mænniskans historiske røtter, och var børjar det?

Och om vi græver fram snusk eller ser kritisk på alla dom religionerna så risikerar vi inte att bli stæmplade som antisemiter. Då kan vi till och med kunna se med et kritisk øga på islam utan att bli hyklerska. Men islamiska ledare ær nog inte med i någon illiminati. De har møyligvis sitt eget då.

Posted on: 2009/12/19 19:46

See User information
Får tacka Leif för de fina kommentarerna. Det värmer alltid med lite partiell eller holistisk förståelse eller åtminstone respekt.

Jag tycker det är helt i sin ordning att acceptera det som varit och så att säga gå vidare. Men ingen framtid ger svar på frågorna vi bär på om vi inte kan relatera till historia och specifikt traditioner.

Att bära kamp mot sionism är att göra gott i ett särskilt hänseende. Jag tycker det lutar åt att sionism är ett uttryck för mycket gamla idéer. Att vi kan se tillbaka i böckerna och sätta ett kryss för exempelvis år 1768 eller år 1818 är mindre viktigt. Det finns båda svagare och starkare tendenser att se till och det är omöjligt att sätta något i klartext.

Jag tror katolska påhittet skapade sionismen. Det fanns ett syfte med korstågen och det fanns ett syfte med att Israel bildades som det gjorde.

Olja? Hemliga skrifter (the tree of life)? Graal? Uråldrig kamp om något vi ej känner till?

Titaner finns inristade i tempel o dyl. i civilisationers ruiner överallt i världen. Hur byggdes pyramiderna? Finns det ett arv av dessa rymdfarare som man slåss om än idag?

Det religiösa är ofta smokescreen för andra ting. Science-fiction författare kan bidra med en annan infallsvinkel, ofta en som blir svår att avfärda som galenskap ju mer man läser.

Sionism kan alltå vara att vara nyttig idiot så att Illuminatiska arkeologer och ockultister kan gräva i någon källare någonstans, en plats som i skrivande stund råkar stå i arabisk "ägo".

Posted on: 2009/12/19 23:23

See User information
Therold skrev:

"Hur byggdes pyramiderna?"
--

Pyramider och européer i Kina för 4 000 år sedan och möjliga underjordiska städer utanför Taiwan (Foton)
http://se.clearharmony.net/articles/200301/4257.html

Att gräva därute är meningslöst, det är inom komaismen.

Låt illuminatiska arkeologer gräva, och låt de som lurats, och som lurar andra... till att tro att att det inte alls skulle vara att gräva sin egen grav... hålla på...

Sanningen är inte därute.

Det är tufft att smälta för komaiströrelse och annat... så då kan man ju banna...

så, ge mig luft, sluta kväva här...

http://www.youtube.com/watch?v=NkzA_T7L_0c&feature=related

Posted on: 2009/12/19 23:48

See User information
Just nu läser jag bara massa vilda spekulationer här inne. Ett tafatt försök att ge Zions protokoll något värde (trots erkännandet att dom är falska) hur går det ens att finna något som helst värde i förfalskade dokument? det som sägs här är inget annat än någon sorts nödlösning för att bevara en dunkel dimridå.

Att sedan hänvisa till att zionismen skall vara intresserade av någon viss bok är också hämtat från ingenting. Var finns beläggen på det här? Zionism är inget annat än judisk nationalism. Den innehåller ingen gömd agenda heller för den delen. Zionism är en judisk strävan efter ett eget land. Den har propagerats för helt öppet, både bland folk och politiker, som vilken ideologi som helst. Sedan finns det mer radikala och moderata krafter inom Zionismen som inom allt annat. Men Zionismen är till sin natur nationalistisk. Dess främsta argument är alla judeförföljelser som fått judiska ideologer att komma fram till den slutsatsen att judehatet kan blossa upp överallt (som historien visat). Så för att det judiska folket skall kunna känna sig tryggt krävs deras egen stat.

Från detta argument växer helt sjuka slutsatser upp i vissa skribenters hjärnor på det här forumet. Som Norskan uttryckte det, Hitlers masslakt av Judar satte judarna i en fördelaktig sits. Helt absurda påståenden. En bild skulle vara, en mördare dödar någons familj, den överlevande får skadestånd och sympati - Slutsats den överlevande samarbetade med mördaren. Det är en paranoid, ologisk, verklighetsfrämmande och skrämmande cyniskt slutsats.

Posted on: 2009/12/20 1:53
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

Anonym
Den här världsbilden är fullt logisk för den indoktrinerade.

Israel är som ett frö, En långsiktig plan. I blom blir det startskottet för den nya världsordningen, redan påtänkt och planerad innan plantering.
What you sow you will reap.

See User information
Hahaha ja från Israel utgår ju all makt. Glöm EU, Kina, Ryssland, USA, Indien och Arabländer fulla med olja och alla dom där småländerna.

Äh varför kommentarer jag ens idiotin. Snacka om att ni måste famla efter varje litet halmstrå, ni måste till och med hitta på halmstrån för att hålla era förutfattade meningar vid liv.

Posted on: 2009/12/20 3:36
The blind Me-Generation doesn't care if life's a lie. So easily used, so proud to enforce

See User information
Kina ja. I ämnesrubriken syns bara två västliga maktblock, designerade Illuminati och Zionisterna. Men som båda dessa mycket väl vet, så har vi minst ett till, österut. James M. ("Mel") Rockefeller redogör genom Jeff Gates för hur Israel halvåret innan massmordet 2001-09-11 (9-11) störtade och försökte störta olika insatta försvarsministrar och underrättelsechefer samt med 30 miljarder dollar i mutor från Kina försökte muta det indonesiska parlamentet att kasta ut USA ur regionen till förmån för Kina samt hur Israel försöker destabilisera Pakistan. (30 miljarder dollar = 30 000 000 000 = "30 billion".) (Jeff Gates: The Truth About America And Pakistan .) I samma text redogörs för det nu pågående landsförräderiet i USA av det därstädes flergenerationella kriminella nätverket av judiska zionister, som genom den kristne zionisten Harry Truman 1948 fick sin extremistiska enklav i mellanöstern erkänd som en egen stat. Detta nätverk vet förvisso hur man använder andras makt, så helt rätt i det ironiska - Quote:
"Hahaha ja från Israel utgår ju all makt. Glöm EU, Kina, Ryssland, USA, Indien och Arabländer fulla med olja och alla dom där småländerna."
- makten utgår inte från Israel, vilket denna kriminella enklav är helt medveten om, och vilket är hela skälet till dess sluga schackerande i dag. Israel utövar alltså andras makt i kraft av sin list.

Jag har funderat på hur skapandet av Israel samtidigt skapade "olösliga" intressemotsättningar, som "garanterade" att judiska nätverk i världen sådde extremism och intressemotsättningar så att vi inte skulle råka bli vänner och lösa våra motsättningar över gränserna. Tanken slog mig i går, "Höll Européerna vid slutet av 1800-talet på att bli "för civiliserade" för att kunna fortsätta de imperialistiska härjningstågen?"

Det finns av allt att döma Zionisterna - men vem och varför skapade dem? Och Ryssar+Kineser m.fl. i öst. Och den röda skölden. Och andra, kanske mindre inflytelserika gamla familjer, som olika kungahus. Och familjen Rockefeller (är "Mel" "det vita fåret", eller är hans agerade på länken ovan o,s,v, en del i en större maktkamp?). Mycket att pussla med. Jag tror i varje fall inte att den här kriminella statsbildningen eller ens det kriminella nätverket av judiska zionister är primärt, även om det ser ut att i praktiken i dag ha kontroll över mycket makt. Sånt kan dock gå förlorat fort, faktum är att det pågår i detta nu, - hoppas jag -, så vem har då verklig makt?... Hmmm.

Posted on: 2009/12/20 9:40

Anonym
Jag skulle nog vilja uttrycka det så att sionisterna infiltrerat det som kallas Illuminati. Illuminati från början hade inte samma mål som sionisterna, men nu går målen hand i hand. Illuminatis mål tidigare var egentligen inte ett NWO, utan ett samhälle mer baserat på vetenskap som Jacque Frescos Venus Project.
Jag skulle vilja säga att Illuminati och sionismen mergade någon gång i början på 1900-talet.
När Illuminati egentligen startade någon gång i slutet på 1400-talet eller i början på 1500-talet så var det för folket mot kyrkan. Kanske fanns Illuminati redan tidigare, men det är så tidigt jag hittat referenser ifrån och det var också vid den här tiden som vetenskapsmän började presentera sin forskning med större mod.
Att Illuminati skulle grundats 1776 är rent humbug, det var endast så att Adam Wieshaupt skulle föra Illuminati ut i ljuset. Att de nu var nära att få sin utopi med bland annat franska revolutionen osv. Tiden var dock illa vald och de gick under jorden igen 1785, men jag försäkrar er att det var de som stod bakom den franska revolutionen och även USAs självstyre. Trots att huvudsponsorn vid denna tid var Rothschilds så hade inte de sionistiska idéerna fått fullt fotfäste i Illuminati, men fick det efter tid.

See User information
Bah, vad är skillnaden?

Posted on: 2009/12/20 13:53

See User information
Rekommenderar Montagu mot Balfour och Avalon projektet vid Yale universitetet.

Posted on: 2009/12/20 14:28

Anonym
Quote:

Leif_Erlingsson skrev:
Rekommenderar Montagu mot Balfour och Avalon projektet vid Yale universitetet.
I relevans till vad?

Anonym
Quote:

Joshua skrev:
Hahaha ja från Israel utgår ju all makt. Glöm EU, Kina, Ryssland, USA, Indien och Arabländer fulla med olja och alla dom där småländerna.

Äh varför kommentarer jag ens idiotin. Snacka om att ni måste famla efter varje litet halmstrå, ni måste till och med hitta på halmstrån för att hålla era förutfattade meningar vid liv.

Jag syftar inte på makt, som om Israel skulle vara en central för makten, nej nej nej…

Som en jägare använder ett vapen, det är inte vapnet som har makten.

See User information
Jag håller fortfarande fram att förklaringen att Zionismen skall ha en sådan framträdande roll i dagens storpolitiska schackbräde är krystad spekulation, och att jakten efter att hitta sambandet har för länge sedan lämnat den objektiva analysen.

Efter många historieförvanskningar och i bästa fall förenklingar från ett antal skribenter, så tycker jag att Leif är ärlig i att han inte har svaret men spekulerar. Jag har inte heller hela svaret om hur tankarna egentligen går bland dom som formar politiken. Här till min analys av läget, så långt jag kommit, och mycket är också frågeställningar.

Vi utgår att det finns någon sorts illuminati med sikte på världsherravälde, att dessa skulle utgå från väst verkar det inte råda så mycket strid om. Vad talar för att det skall finnas en sådan universell strävan efter en världsregering? För mig är det uppenbarelsen, så därför utgår jag också ifrån att det finns en ond önskan att vända mänskligheten ifrån Gud.

Är denna kraft aktiv idag? Det som sagts i uppenbarelsen visar sig nu, det går inte att komma ifrån det, också möjligheten att uppfylla profetiorna om en antikrist på ett sådant sätt som det är beskrivet har inte varit möjligt förren idag.

Varifrån Antikrist skall komma från leder oss in på olika tolkningar, men mycket tyder på att det ska bli en förlängning av det romerksariket. Detta ger självklart fokus på EU och med det västvärlden.
Att Israliterna skall återvända till sitt land är också det ett löfte som pekar på vår tid i historien, Israeliterna skall också hatas av mänskligheten vilket detta forum bekräftar.

När det gäller Israels tillkommelse är det en oerhörd förenkling och inte ens sanningsenlig beskrivning att dom bara skulle fått sitt land på en plats där araberna levde. Israel kämpade för sitt land, och araberna fattade inget intresse över området förren Israel fick området att blomstra som utlovat av uppenbarelsen. Muslimernas heliga stad har alltid tidigare varit Konstantinopel. Plötsigt blev det Jerusalem. Muslimerna fick stöd och hetsades av Engelsmännen som såg muslimernas roll i kampen att söndra det Ottomanska riket av största vikt. Judarna köpte mestadels av sitt land av lokalbefolkningen och i början levde dom sida vid sida (under denna tid, gjorde engelsmännen allt för att förhindra Judar att komma till området). Det var och är araberna som utlyst ett heligt krig i området. Det var araberna som menade att bara ”förrädare” kunde bo i judiskt område. När araberna lämnade området slussades dom in i flyktingläger där dom får leva i värre situation än i Gaza. Detta glöms ofta bort i debatten. Att inte israel vill ha tillbaka människor som strosade iväg till fienden för att komma tillbaka när dess allierade råkade förlora är inte konstigt. Muslimernas allians med Hitler verkar också glömmas bort, att stormuftin av Jerusalem ledde ett SS förband till exempel. Nog om det här, den som vill veta sanningen får läsa den. Han som söker skall finna, många här vill inte veta sanningen.

Nu till det storpolitiska läget, Israel har fullt upp med att vakta sin dörr, skulle Israel varit ”hjärnan” bakom den globala makten så skulle nog inte världen behandlat Israel som den gör. Vilket annat land lever under dödshot, grannarna säger öppet att dom vill utplåna landet. Bara detta borde räcka för att inse Israels position, inget annat land mig veterligen lever under detta påtagliga hot. Självklart måste dock Israel som alla andra länder anpassa sig över storpolitiska nycker, och som alla länder har det ingått oheliga allianser och gjort mycket dumt. Men inte säger man väll att USA är islamistiska extremister trots att det finansierat nästan varje islamistisk gruppering. Det är pjäser som rör sig på det stora spelet. Även Sverige flyttar pjäser.

Med det sagt, nu till dom verkliga makt blocken. Mycket har fått mig att betvivla en homogen grupp med full kontroll över läget. Saker verkar inte gå Illuminatis väg.

Det är tydligt att olika aktörer i världen, med olika intressen, tydligt nu med Klimatmötet som havererade att det funnits ett stark illuminati här hade väll alla vandrat leende ut ur mötet med en ny agenda på tapeten.

Jag tror vi har att göra med olika ideologiska skolor här. Vi har västvärlden besatt av tanken på den fria marknaden – denna idéen är universell och söker slutgiltigt världsherravälde det ligger i dess natur att forma världen. Också dess kulturella och ”demokratiska” strävan leder till tanken om en perfekt värld. Ekonomiskt verkar dess inflytande nästan nått sitt mål, men nu är frågan om den börjar förlora greppet. Vad som är av vikt i västvärlden för att hålla sitt välstånd är naturresurser, väst måste importera för att kunna hålla sitt välstånd. Det gör Afrika till en strategiskt oundgänglig världsdel. Men nu är inte väst den ända aktören som vill åt Afrika. Och Afrika tycks inte lita på Väst.

Då kommer vi in på Kina, Kina flyttar fram sina positioner och bildar allianser i Afrika. Kina däremot tror jag inte söker världsherravälde, Kina vill vara en regional stormakt i alla fall i dagens läge. Kina kan inte heller expandera så lätt, pga av ostabilitet, Indien, Japan är två makter som håller sten koll på Kina. Kina måste sopa framför egen dörr innan dom kan bli en verklig faktor på den globala arenan – tror jag.

Ryssland- här har vi en stormakt med visioner, dessa ser det som sin rättmätiga plats att leda världen. Björnen har varit sårad men med Putin vägrar den böja sig. Jag är övertygad om att Ryssland bara drivs av sina EGNA strategiska intressen och att Ryssland följer sin egen vilja.

Mycket mer kan sägas, vi har Pakistan som ramlat ihop, vi har den islamistiska extremismen som är någon sorts hemlös okontrollerbar faktor, men som jag tror inte har något utrymme på den globala arenan.

Saudiarabien och oljeländerna är inte intresserade av annat en sitt kungahus och dess personliga lyx, ge dom bilar, och flygplan så håller dom sig på mattan.

Tills nu har väst kontrollerat ekonomin och med den egentligen världen, men det verkar som den tiden är förbi. Jag tror inte det finns en enad kraft just nu. Jag tror ett världskrig måste bringa fram antikrist. Och det är det som jag tror blir vår framtid. Kan hända hotet om världskrig kan leda in oss i en orwellistisk värl, vilket väst är på väg in i. Fast med dom olika intressesfärerna är inte en antikrist möjlig i dagens värld. -

Annars har faktiskt Obama med fredspriset redan framträtt som en falskfridsfurste. Fast jag tror inte han kan ena den världen vi nu ser.

Posted on: 2009/12/20 19:11

See User information
Precis som att det är eskimåer som äger alla tidningar och centralbanker.

Posted on: 2009/12/20 19:13

See User information
Även om så är fallet, så är det bara västvärldens "eskimåerna" kontrollerar, det räcker inte för ett NWO.

Posted on: 2009/12/20 19:18

Anonym
Inuiter heter det... Termen "eskimå" är nedsättande.

See User information
Ok, kan man kalla dem för is niggers istället?

Posted on: 2009/12/20 20:08

See User information
Quote:

Joshua skrev:
Att Israliterna skall återvända till sitt land är också det ett löfte som pekar på vår tid i historien, Israeliterna skall också hatas av mänskligheten vilket detta forum bekräftar.

Jag ger dig väl godkänt i dina argument denna gång. Klart mer givande. Men det finns förstås vissa förenklingar även i det du skriver.

Att hata Israelitet är inte samma sak som att mycket föraktfullt ta avstånd för STATEN Israel. Bara för att Israeliter (finns dessa som folkgrupp eller är det bara ännu ett samlingsnamn?) verkligen vill ha ett Israel betyder ju inte automatiskt av -vi- hatar dem för att vi hatar staten Israel.

Sen tror jag mig se att ordet hat inte förekommer på denna tråd. Ej heller synonymt med det.

Det är också ett direkt fel att se det ockuperade territoriet som tidigare ointressant för Palestinier och övriga araber. Att arabiska folkslag inte lyfte området med utbildning, teknik och jobb är väl fullkomligt oväsentligt. Området har besudlats av axelmakterna (UK, Frankrike, USA) under flera år - det är samma visa i Zimbabwe där England inte tillåter landet att utvecklas demokratiskt än idag.
Israel dyker upp mitt i skiten, med kärnvapen och en välsignelse från USA och delvis från Ryssland. Maktcentreringen och det överhängande hotet påverkar alla arabländer och persiska delar omgående. Vad är konstigt med det? Och därtill går det inte att se på Israel 'alone', vi har som sagt de sanna axelmakterna bakom dem (och dess formation).

Posted on: 2009/12/21 7:26

See User information
Ecoflum, det verkar fattas en bokstav i is niggers.

Hur menade du?

Posted on: 2009/12/21 12:39

See User information
2009-12-20 14:28 #38 la jag ut referensen "Rekommenderar Montagu mot Balfour och Avalon projektet vid Yale universitetet."

Det är givetvis relevant till en reell maktanalys ang. vilka grupper som skapade modern zionism (och f.ö. även socialism). Lorden i det första dokumentet, på länken i svensk översättning, har ett känt familjenamn - den röda skölden. Som framgår, så var projektet Israel från början ett omöjligt projekt - det skulle aldrig gå att få fred med omvärlden för en sådan konstruktion, givet den redan i grunden inbyggda konflikten med en stat där enbart judar har fulla rättigheter, och bortdrivna urinnevånare vars rättigheter ej respekteras. Inte heller kan denna stat vara demokratisk för alla, då demografiskäl då innebär att den skulle upphöra att vara just en judisk stat. Sverige skulle ju t.ex. inte upphöra att vara demokratisk för alla enbart om vi skulle få fler muslimer än andra - inte förrän majoriteten VÄLJER ett annat statskick (vilket genom att vi inte bestämmer över oss själva längre hur som helst nu har blivit överspelat).

Så det tycks som "den röda skölden" skapade den moderna zionismen. Vad menar ni då med "Illuminati"? Har det med "den röda skölden" att göra? Oavsett, så ser vi ju än i dag hur mycket makt "den röda skölden" har i Sverige inte minst. Det är inget mystiskt. Kolla bolagen och vem som sitter var. Den som skrev manus till Jönsonligan var inte tappad bakom en vagn. Och Gyllenhammar kan man enkelt koppla till röda skölden, med offentliga handlingar. Ang. det socialistiska spåret så går även det genom Sverige, finansieringen av den s.k. ryska revolutionen.

Nu var ju de där som startade modern zionism och socialism judar, det är sant. Grupper tenderar att skydda sina egna. Kriminella svenskar t.ex. skyddas dock ej i allmänhet av hederliga svenskar. Just avoghet mot judar har närts p.g.a. gruppens tendens att skydda judiska brottslingar. Jag är övertygad om att det skulle vara till stor fördel för gruppen att ändra detta beteende, och inte bara för gruppen, utan för hela mänskligheten.

Men om det finns ännu djupare hemlignissar, som gömmer sig bakom den judiska gruppen (med modern zionism)? Ja, man får fortsätta gräva. Slutar dock här just nu. Kolla länkarna i början.

LeifE

Posted on: 2009/12/21 18:06

« 1 (2) 3 4 5 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper