vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 »

Re: om grupperingar...

See User information
Jag håller med comp...han tog ordet från min mun,jag menar alla har vi lätt att hitta fel hos andra,men vad hjälper det när de inte kan se sina egna..."tillhör den egna viljan".

CE PASA AMIGO?Kan du visa något bra Vaken.se har gjort? Eller allt är blaj menar du även dom som bara surfar här?Kom i gen nu jag vet du har en bra sida oxo...du har ett hjärta...lyssna på harmoni...Det finns inga fel eller rätt fatta det...Att tro det, är en misssuppfattning sedan flera tusen år tillbaka.

Posted on: 2009/12/22 17:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Well said Sale.Följ din inre kompass

Posted on: 2009/12/22 17:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
som sagt: det som är farligt med denna sida är vakens överdrivna vilja att "komma ut" till folket som någon slags ren rörelse när det egentligen är PRECIS samma skräp som de inledningsvis påstod sig vara emot..

Posted on: 2009/12/22 17:39

Anonym
Du verkar dock vara en ganska otrevlig person efekto och jag är glad du inte ingår i den rörelse jag anser vaken är. En rörelse som eftersträvar sanning, harmoni och kärlek.

See User information
Sale, dock är det du som missuppfattar om att det inte skulle finnas rätt eller fel.

Det är sådan tanke som fötts efter att man trott på att man själv är gud, att det finns ingen sanning, att "kunskap är frihet" - det är satans stora lögn. Så vänd på det...

Posted on: 2009/12/22 17:42

See User information
OT.
Ett förtydligande till Bill derg av murmelbyxor,det är Cykeltajts "man ser läpparna röra sig men man hör dom aldrig säga något:=Detta gäller mogna eller övermogna.

Posted on: 2009/12/22 17:43

See User information
Vad snackar du om för rörelse????

Posted on: 2009/12/22 17:44

Anonym
sanningsrörelsen. vaken.se är en del av den.

See User information
Quote:

singularity skrev:
som sagt: det som är farligt med denna sida är vakens överdrivna vilja att "komma ut" till folket som någon slags ren rörelse när det egentligen är PRECIS samma skräp som de inledningsvis påstod sig vara emot..
"komma ut"JA!Micro har varit på TV lever du i en soptunna eller!!!?I. S .F har han(VAKEN) något du inte har...ett GO i sig sånt gillar jag ,och jag vet att jag inte är ego när jag säger detta som sagt.

Han Micro är J^Ä***lig snäll,ja även hela VAKEN:SE det jag inte fattar just nu är?Hur kan man bli arg på en snäll?

Posted on: 2009/12/22 17:48

See User information
Jaja.

cputerror:
Din synpunkt är ganska orelevant, då den rörelse du tror dig vara en del av knappast är någon annans än micro's, med undantaget void som ibland kan verka som hans högra hand.

Sedan så behöver du knappast försäkra någon efekto om att den här sidan är mindre reduktionistisk än deras gamla motsvarighet frimurarna.

efekto fick admin av micro utan att ha bett om det en gång i tiden, så ingen, inte ens void vet hur korrumperad denna individ är mot sig själv.

än just det.
efekto, så det är inte konstigt att nu maktens (vakens) grundare nu väljer att stycka upp sin egen skapelse just för att försöka kontrollera det lilla cyberspacet han SKAPAT/Grundat.

Posted on: 2009/12/22 17:54

See User information
Jag är en frekvent besökare av detta forum och jag anser mej INTE tillhöra någon sanningsrörelse.Jag är här för att få en nyanserad bild av verkligheten, och som en motvikt till den totalt kontrollerade massmedia!

Posted on: 2009/12/22 17:54

See User information
Quote:

hvergang skrev:
Sale, dock är det du som missuppfattar om att det inte skulle finnas rätt eller fel.

Det är sådan tanke som fötts efter att man trott på att man själv är gud, att det finns ingen sanning, att "kunskap är frihet" - det är satans stora lögn. Så vänd på det...
Forska i det friska i så fall ... Synvända igen!

ps.Just du vittnar om en djupare kris:)

Posted on: 2009/12/22 17:57

See User information
Sale, så varför då sprida info om det sjuka - då växer det ju...

"Forska" - det är också inom lögnverksamhet.

Så jag upprepar att det finns Sanning, annars skulle inget finnas...

Därav följer att det finns rätt och fel - meningen är att vi ska bli mer rätt igen, för att vi gör fel har medfört att vi ramlat ned i samsara, fängelse/karantän...

Vakna.

Posted on: 2009/12/22 18:09

Anonym
Hah hah... på efektos nya sida http://vakensucks.mypagerocks.com/ kan man längst ned läsa http://youtube.com/obey37 (Som innehåller den sämsta musik jag någonsin hört) http://pwfap.scripterz.org och http://adept.001webs.com

Nu är ju Obey13, Adept och 3f3kt3n knutna till denna sida och alltså är andra alias för vår kära vän efekto. Trots att han vill ge sken av att det inte alls är efekto som är singularity.
Tänk om denna stackars enmansarmé av hat kunde göra någonting produktivt och jag är ledsen... Musik är inte hans grej.

efekto har ju dessutom lyckats få sig själv bannad från flashback, men heter nu aspekt där, som för övrigt också är ett namn han använt på vaken. länken till sidan han har på sin signatur har han dessutom delat med sig av där också.

See User information
rätt och fel finns i många kontexter

När det gäller handlingar en person kan göra, dvs rätt och fel i förhållande till en moral. Ja då finns inget rätt eller fel eftersom moral bygger på att det skulle finnas något universellt bra och dåligt

Men om det gäller ett påstående som bygger på ett axiom, då finns det rätt och fel i förhållande till axiomet

(Hoppas jag lyckades förmedla min tanke)

Posted on: 2009/12/22 18:18

See User information
LOL.
Cpterror, helt allvarligt antingen har du sett lite för mycket på kriminal serier eller så är du bara helt enkelt en självutnämnd vardagspolis bara.

Hur som helst så faller din dialektiska utredning i sig själv då du totalt ignorerar allt jag postar, det enda du intresserar dig för är häxjakten på efekto "ensam armen" som du själv kallar det.

Vad är det som krävs för er att ge upp den eviga dualistiska konflikten där alla kritiska ska målas upp till en ända syndabock.

Du kommer passa utmärkt som gestapo agent åt micro och hans nya lilla inre krets.

Lycka till med allt rövslickeri.

Posted on: 2009/12/22 18:31

Anonym
nanolife: Jag sätter en julskinka på att du är efekto också. Att jag skrev förra inlägget var ju som reply på att du vill få folk att tro att du är flera...

See User information
Pingu, naturligtvis... har vi som människor (vi är andliga varelser, nu med en "mänsklig" kropp, men människor är inte vad vi är från början, innan vi lämnade vårt ursprung, vårt hem, dess natur)och kosmos sin natur, något innerst. Hela poängen med andlighet och ortodoxa religioner och vägar har Bara varit att försöka leva mer efter sin sanna natur = kosmos natur/egenskap/kriteriier, the law.

När vi inte gör det så faller man nedåt, precis som en flaska vatten fylld med smuts, succesivt kan stiga upp till ytan, ju mer man häller ut (sin) smuts - har du inte heller förstått det därmed devolution, och varför vi är här,meningen med våra liv... meningen är att hällaut smutsen, eller att släppa sina fasthållanden -det äratt kultivera - det är meningen med våra liv här - och det har varit enda syftet med andlighet, och olika vägar, under en tid då de var upprätta, det var vad yogavägar var till för, och även andra vägar, qigong, då det inte hette qigong, utan längre tillbaka - det var enbart Kultivering, leva mer sant utifrån hur det uppfattades att sanning var. Nu har det blivit för fitness, stärka hälsan, söka att "må bra" - men det har inget med det atta göra överhuvudtaget.

Det finns en inre natur/genskap som allting har - de som hävdar annat går något onts ärenden - det är inom samma box som new age, kommunism, ateism, humanism och aliens lur...

Om inte rätt och fel skulle finnas då finns inte heller dygd, eller karma, inte "som ovan så nedan", inte "som i det lilla så i det stora", inte "människa känn dig själv" mm mm.

Om det inte skulle finnas så legitimeras tankar om att trycka in smuts hos andra - "info" om att det är andra som är dåliga/onda, världen är dålig... men att kamp i det yttre kan skapa himmelriket på jorden = new agekommunism - just vad som nu pågår därute.

Bryr ni er inte alls om vad andra har gett i historien av vishet...

Varför är komaismen nu så stark...

Posted on: 2009/12/22 18:38

See User information
Grupperingar, det finns bara en grupp, en stor grupp människor. Så fort vi leker nåt annat så blir det fel. Det springer inte Antiloper i skogen som tror att dom är rådjur, varför försöka va nåt annat. Hej vem är du, - Ja e moderat, och, vem är det som styr den?

Jag tycker det är en god ide att se sig som en stor grupp, och att se varandra som bröder och systrar, då kan man få lov att säga ifrån också, hörru, va håller du på med, sluta upp med det där, det är farligt, som i vårt fall och som med min frus hälsa t:ex...

Just nu är allt uppdelat i många olika grupper, med olika värde, och vissa har mer att säga till om än andra, hmm... Jag har sett vad det leder till.

Maskeraden bara förstör det, grupperingen gör det svårt att hamna på samma nivå, - Hej jag leker viktig politiker en stund, jo varsågod gör det, men utnyttja inte din position och styr andra, eller till och med skada dom, fett mycket. Makt ringen, "Lord of the Rign" är svår att bära, det behöver varenda människa tänka på som har befogenhet att påverka andras liv, ta det för fan försiktigt!

Börja spela biljard istället för schack, se vart bollen skall skjutas, och se vad som händer med den, man behöver inte spränga varje gång.

Jag har inte läst allt ni skrivit, ofta spricker ämnen en bit in i trådar, men de e inget nytt, en sak leder till en annan, jag kollade på vad tråden hette och ville slänga in mitt om grupperingar, har en del att ladda ur.

Skrev det här i chatten för nån timme sen, "Be human, and live by the land, though not to be born like a child of the province, and then later on become part of it", får lägga till, be a part of the human family, and act like one..." Det innefattar också att man är mänsklig, allt är inte perfekt hela tiden. Det behöver man acceptera, tar man allt som lärdomar så kan man ju bli bättre, straffar man allt så blir det ju bara sämre, funkar ju inte.

Skrev de här också, "Det var meningen att politiken skulle höra till regeringen, som skulle hjälpa människor, nu går alla o kopierar sig själva till att vara delar av det som skall hjälpa oss, systemet... Beware not to create the Matrix, by opposing it too much..."

Matrix för mig är en massa program, i skallen på folk... Ha dom där, vilket du vill, ät mås skit varje morgon till frukost, spelar roll, men behandla andra människor som människor, och för att det skall kunna ske så måste man väl för tusan lägga störst vikt på att man är människa, och inte springa runt och leka assistent eller rapporterings pajas, det är det arbete som skall utföras, men för guds skull, i mänsklig anda!

Finns bara en grupp, the human race...

Peace Brothers and Sista's

Posted on: 2009/12/22 18:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Det är många efekto nu cputerror.

Tycker du ska nog ta å kontakta vakenpolisen (administronauterna).
Så ni kan lägga locket på eran favvo syndabock.

Den fallne / Bannade / Satan som måste motarbetas, då han sitter på sanningen om eran så empatiska ipbannande skapare.

Posted on: 2009/12/22 18:50
If everything i a rule, then everything is a crime.
- Lupe Fiasco

HATA EFEKTO
VAKENS ENEMY NO-1

See User information
Det finns många grupper, ett antal raser, många familjer och annat.

Nu har de väldigt väl lyckats föra ut sitt "ett-tänk"- FN , Teilhard de Chardin (som var med i en post av Leif Erlingsson)... Blavatsky hela soppan - det är gajadyrkan,lucifer, transhumanism och evils grejer - det är alltid bara det som kommer ut inifrån... de ger sig kanske inte förrän de har Alla i samma båt. Hellre än att ge upp så drar de nog hellre alla över kanten, eller låter tex Cern-anläggningen bli effektiv.

Posted on: 2009/12/22 18:53

See User information
Den här tråden är riktigt underhållande.

Posted on: 2009/12/22 18:54

See User information
Rek dokumentär: The Human Family NatGeo 2009

Posted on: 2009/12/22 18:55
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Iwarrior - du ska vända på ditt tänk.

"Just nu är allt uppdelat i många olika grupper, med olika värde, och vissa har mer att säga till om än andra, hmm... Jag har sett vad det leder till."

Vaddå "just nu"? Det har väl aldrig tidigare varit så lite uppdelat?

Gränser och det är naturligt, inbyggt, för det ären avspegling av att vi är inte "ett", det finns inget sådant, på det sätt som komaistkommunister tror... vi har olika ursprung i kosmos etc - det är därför "de" dåliga gamla krafterna/gudarna raserar det, ödelägger - via topeliten - det är vår karma, vad vi själva "sått" - inga andra, som vakenkomaism vill lura andra till att tro på.

Posted on: 2009/12/22 18:56

« 1 (2) 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper