vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4)

Re: om grupperingar...

See User information
Det här är enkla saker.

De som är "trapped" i ego och new age upprepar oftast sin programmering - tex att man alltid ska söka... - vilka ger upp och istället går vägen?
Sökandet har blivit livets mening, och man ficks att spilla sin tid... ännu ett liv... och tiden rinner nu ut... synd.
Det (karman) får en till att bara söka och peka utåt... så kan den (karman, ego, de gamla gudarna, krafterna o kosmos... tro sig överleva, för den/de vill inte dö - detta är själva agendan, förstår ni inte det - det gamla som spjärnar emot inför det som är på g, även i vårt tidsrum)

Slutdharmatiden, armageddon, frashegird, ragnarök... - till och med maya talar om tiden nu. Istället för att gå vägen så kan man ju fortrfarande låtsas som om man inte vet...

Det finns bara en sanning.

Flum vs sanning.

http://www.esnips.com/doc/258d6afc-d9 ... f8a2/Maya-Hopi-prophecy-6

Om frashegird:

Reeepost:
http://pureinsight.org/node/1081

Frashegird: lit. 'making wonderful', renovation of the universe, the last judgment. (Var: Av. 'Frasho-kereti')
http://www.avesta.org/zglos.html
http://www.avesta.org/avesta.html

Posted on: 2009/12/23 12:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ett par frågor, om det går bra:

Varför försvann kunskapen om planeter och stjärnor, och när?

Vem byggde pyramiderna, och hur?

Är alla UFO "man made", i så fall, vart är beviset på detta?

Vad är kärlek, och hur skall den kunna manifestera i den större bilden?

Posted on: 2009/12/23 12:31
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

singularity skrev:
Kopierar följande till denna tråd med tanke på att ursprungstråden "6 inlägg per dag" förmodligen snart flyttas till papperskorgen..

syftet är att fler ska få ta del av hur vakens egna dolda maktstruktur växer fram bakom ridån av att säga sig vara mot dolda makstrukturer.....

Svar:

Jag tycker det är en härlig tråd och att ifrågasätta saker och ting på vakens lilla forum är bara frisk.

Att det finns DOLDA maktstrukturer hålla jag inte med om eftersom det finns en lista på alla admins på forumet, och även de som "sitter" i rådet. Som jag förstår är alla möten öppet och alla är välkomna att vara delaktiga.

det finns liksom en stor obehaglig dubbelmoral kring att locka in folk till sin sida med diverse slagord.. för att sen bara dra mattan under fötterna på folk... nu har ni visserligen "dragit tillbaka" erat påståenden.. om man nu ens kan göra så, ja menar.. ni har ju redan visat vad ni står för.. ni har ju redan försökt begränsa..

detta tillsammans med konstiga idéer om vakenpartier och för att inte tala om eran egen dolda maktstruktur gör ju att den här sidan blir riktigt riktigt riktigt riktigt konstig...

Svar:

Jag tycker att det ska vara möjligt för alla åsikter på vaken, så länge de följer reglerna, som finns bla för att undvika tidigare praktiska problemen kring off-topic inlägg och flaming som leder till en svår situation när vi vill hitta informationen.

Samtidigt tycker jag, visst, öppet skall vara öppet, och man kan inte begränsa FRIHET.

Att uttrycka sig är en av de mes fundamentala viljor vi har, fast det måste görs med ANSVAR och förståelse till andra människor.
tex det skulle vara väldigt störande, oro skapande att tala om för barn om makt eliten, sanningen om krig i detaljerna, fast med Vuxna människor är det bara bra tycker jag.

Jag tycker att den där 6 inlägg var en total miss och hoppas verkligen att "de ansvariga" har lärt sig något med det hela.

Vi är, trotts allt, människor och göra misstag, men, när man höja upp flaggan som det görs med Vaken, skall man vara beredd att Practise what you PREACH.

dessutom konstigt att man inte ser fler som reagerar på detta.. men ja antar att ni lyckas med taktiken att släppa in dessa personer till "insidan" av er "struktur" alternativt radera allt oliktänk från forumet så att ingen i framtiden ska kunna se hur ni fulat er..

Svar:

Igen, det är människor här, av olika slag och bakgrunder som reagera på olika sätt. Att vi ska vara mer aktiva i att åtminstone gå djupare in i de grundläggande frågor kring frihet och ansvar tycker jag är bara bra.

Andra däremot kanske tycker det är svårt, de kanske identifiera sig med en grupp, är styrde av någon rädsla, vill slicka röv som du kalla det för, kanske inte vana att göra själv, eller uttrycka sig emot "auktoritär figurer".. ang 6-inlägg upplev jag att en klar majoritet var FÖR en chatt, och EMOT begränsningar...

Fast det kvarstå en problematik kring strukturen på forumet.

Att det finns en pyramidal "makt struktur" här är uppenbar, fast mycket av denna är en bi-produkt av de flesta's passiviteten i just delaktighet.

OM NI INTE KAN BEMÖTA DETTA PÅ SÄTTET NI SJÄLVA PÅSTÅR ER FÖRESPRÅKA, NÄMLIGEN MED KUNSKAP OCH FRIHET.. SÅ FALLER HELA ERAN IDÉ ÄNNU EN GÅNG.. HOPPAS NI FATTAR DET.

Din länk där är bra... hoppas du utveckla denna, och sammtidigt inte bara fastan i att vara EMOT.... Vad är du då FÖR? ; )

Posted on: 2009/12/23 14:26
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Vem byggde pyramiderna, och hur?
Det har jag skrivit om i denna tråd http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=85917#forumpost85917
(hela tråden är mitt verk med mycket info att läsa)

See User information
Tackar, nåt att göra i kväll!

Posted on: 2009/12/23 14:55
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Angående pyramider så gav tips här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=140097#forumpost140097

Av det kan man förstå att "egyptier" har inget alls att göra med de de tre stora pyramiderna och Sphinxen. Land kan sjunka ned och bli havsbotten och långt senare kan det vara landbacken igen... då vet man också varför Sphinxen är så nedsliten, det har strömmat/spolat vatten och sand över den, och det har slipat ned partier - så blir det på havsbotten med strömmar och sand som under låååång tid spolat över pyramiderna och Sphinxen.

Posted on: 2009/12/23 15:46

Edited by hvergang on 2009/12/23 19:32:06
Edited by hvergang on 2009/12/23 19:32:52
Edited by hvergang on 2009/12/23 19:33:44

See User information
Är det ingen annan som känner att folk här inne tappar tråden konstant..

Tillbaka till ifrågasättandet av att om vaken är en grupp eller inte.

Vaken vill gärna på utsidan verka som en grupp, men efter att ha varit admin och hängt runt "grundaren", sett hur det funkat så har jag konstant varit bannad nu i snart tre års tid.

Är för tillfälligt inte bannad längre men tar inga risker och kör via proxy nu framöver.

SÅ VARSÅGOD CPUTerror här har du din syndabock "eFekto" SÅ LÅT alla andra va nu och spring å tjalla på micro så han kan stänga av denna användaren, utan att det syns som han gjorde med trådskaparen..

SOM iNTE ÄR JAG, och jag har heller inte gjort sidan vakensucks på mypagerocks.com.

Som jag självklart stödjer då han själv upplevt liknande saker med denna person mikael cromjö.

http://vakensucks.mypagerocks.com

Posted on: 2009/12/24 0:36

See User information
efekto, det är det är tufft att vara en föregångsman som du... hehe...det möter lätt motstånd - se banningar som en form av utmärkelse och perverterad hederbetygelse från den bakvända världen.

God Hjul.

Posted on: 2009/12/24 0:47

See User information
Ja man formas av sina erfarenheter och kan förstå att du ser ner på mig för att jag måste ha minst 3 st användare som jag för tillfället har till förfogan över.

Men det är sanningen om den sortens kunskap som är frihet här inne.

Så visst känner jag en viss stolthet över att vara vaken.ses bakvända uppmärksamhet, även om den bygger på förtal, bestraffningar i form av IPbanningar, ett trettiotal användare avstängda, samt all smutskastning man blir utsatt för av alla rövslickare som det kryllar av.

SÅ räkna med att ni Kommer få jobba hårt med att radera mina ord 2010 era kära administronauter.

Posted on: 2009/12/24 1:12

Anonym
Jag struntar väl i dig efekto. Förutom att du är så jävla otrevlig och tillför ingenting utan bara gnäller.
Varför skulle jag springa till Micro för att få dig bannad? Jag tror du blir bannad tids nog ändå eftersom du som sagt bara gnäller.
Du kunde från början ha skapat en tråd om vakens dolda forum, hemliga grupperingar osv och låtit det stanna vid detta. Som det är nu gör du tråd efter tråd med samma ämne och diskuterar ingenting annat.
Micro har ju själv skrivit att de är fem som leder vaken. Det är väl inte så farligt egentligen, men det felet jag tycker Micro gör är att det är bara hans kompisar som styr. Vissa av de styrande är inte ens aktiva på forumet. Det Micro borde göra är att styra vakens forum lite mer moget och inte som ett hobbyprojekt, för det har vuxit ur den rollen.
Så fort det inte passar dig kallas man för rövslickare, men jag är knappast det. Jag säger bara vad jag tycker och har själv hamnat i konflikt med admins ett flertal gånger. Jag höjer min röst när jag tycker någonting är fel. Både mot dig och mot admins.
Vad gör du på vaken över huvudettaget? Du verkar ju inte vara intresserad av att lära dig någonting och vill inte tillföra något.
Skriv på flashback om dina syra-tripper istället. Där kan man ju nästan säga du tillför något även om det är ganska destruktivt själsligt.

God jul

See User information
Jag har aldrig testat LSD eller skrivit något på flashback sen dom bannade mig i samma veva som micro högg mig i ryggen.

Sluta Blanda ihop alla som ogillar micro med mig CPTERROR!

Posted on: 2009/12/24 1:25

Anonym
Du sa ju det inte var du som var efekto?
efekto är bannad på flashback (också) och hans nya namn där är aspekt. Ett namn han (du) även haft här...

https://www.flashback.info/find_posts_by_user.php?userid=297513

See User information
Aspekt, Obey13, singularity m.m är inte jag det är en helt annan människa som jag känner väl som har gått igenom liknande upplevelser med micro.

INTE JAG!! FATTA!

Posted on: 2009/12/24 1:34

Anonym
Mitt inlägg var riktat till efekto. Varför har du så svårt att förstå det?
Du skriver ju precis som efekto och du har svårt att skriva mitt username också, precis som honom... Jag gissar på att ni bägge ligger under normalbegåvning.
Det du skriver påminner om efekto, så man kan komma på sig att formulera ett inlägg till honom utifrån vad du skriver.

See User information
din åsikt repekteras, speciellt normal termen som är lika subjektiv som termen vaken eller allas favvo term frihet..

Försök förstå nu jag pallar inte upprepa mig igen.

Hoppas du fattar nu iaf att den yttre striden endast är syntetisk och kosmetisk mest i mitt fall, men för er är den av större värde då den bygger på verkliga upplevelser av en grupp som säger sig verka för någon frihet som dom själva inte ens erbjuder för folk som velat hjälpa dom.

Posted on: 2009/12/24 2:17

See User information
Quote:

hvergang skrev:
efekto, det är det är tufft att vara en föregångsman som du... hehe...det möter lätt motstånd - se banningar som en form av utmärkelse och perverterad hederbetygelse från den bakvända världen.

God Hjul.

Growing up Heroes

Gruppering och sortering:)Ett par frälsta...Jesus in my pyjamas

Posted on: 2009/12/24 10:30

See User information
Åter till pyramider och ordnung...

Jag såg att på sidan två så stod det en del skojigt om pyramider:

Sid ett:

http://www.keithhunt.com/Befor1.html

Posted on: 2009/12/27 15:41

See User information
Herregud!?!?

Det var ju underligt att inte alla tänker likadant??

Om en grupp som pekar på orättvisor där vissa roffar och snyltar på jordens medborgares tillgångar inte får finnas, är lika med diktatur, och då får rimligtvis inte din sida finnas den med...

Quote:

singularity skrev:
tänkte försöka mig på att upplysa er så kallade "vakna" avseende svagheterna med att skapa en gruppering liknande denna.. samma sekund som grupperingen skapats, oavsett syfte, så föder man även motpoler till sin gruppering... en form av energiflöde som syftar till att få tillbaka naturen till sin samma form: icke grupperad.. det är varken naturligt eller meningen att en grupp som denna "vaken" ska finnas.. därför kommer den brytas ned..

genom att starta denna sida har ni samtidigt förseglat erat öde.

ps bli inte lessna nu.. samma sak gäller alla... inte bara er..

frågan är bara HUR man ska gå igenom denna procedur..

Posted on: 2009/12/27 17:41

See User information
Iwarrior skrev:

\"Vem byggde pyramiderna, och hur?\"

Några säger att det vad Thot efter att de lämnat Atlantis, som kanske hade gått under då, eller om det kanske gjordes alldeles innan.

De skulle ha etablerat nya platser för kultivering mm i Tibet och nuvarande Egypten och andra platser.

Har ingen egen uppfattning.

Posted on: 2009/12/27 19:26

« 1 2 3 (4)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper