vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Svenskheten tonar bort
#1


See User information
som SD mfl. klagar på, i detta fall är det bra?

Zeinab Badawi http://en.wikipedia.org/wiki/Zeinab_Badawi
fick leda Snillen spekulerar i år
http://svt.se/2.118185/1.1818417/snil ... =puff_1818457&lpos=lasMer
Bengt Feldreich ledde programmet i 27 år, sedan var det en vit manlig amerikan om jag minns rätt och nu blev det en mörkhyad kvinnlig halvafrikan. En tendens i tiden och säljer kanske bättre än Bengt.

Posted on: 2009/12/23 0:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenskheten tonar bort
#2
så totalt onödig tråd. Spelar roll liksom... Ska du inte klaga på att de flesta programledarna i bolibompa och bobster är nysvenskar också?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#3


See User information
Ibland undrar jag när folk ska förstå att sverige en gång i tiden inte
ens existerade allt som vi ser idag är kolonisationer av någon form
mer eller mindre där inte människorna som bor i var och sin land
egentligen inte betyder nåt för dom som styr landet dom skiter i
om vi slår ihop oss med andra länder mäniskan tänker inte längre
än till det gröna som dom ska ha på banken och i fickan, länder
kommer och går inget kommer bestå en vacker dag när både du
och jag är död om flera milenier så finns inte ens sverige, jag undrar
när allt denna updelning och fackplacering ska uphöra och vi folk
lever för det vi står för och var och en vandra sin egen väg i den
här världen utan hinder från någon form av byråkrati, för mig
existerar bara en plats så länge jag är här och det är jorden det
är inte varken jag eller många med mig som har ritat dessa
gränser när ska vi leva utan alla dessa gränser där var och en
har sin kultur oavset land, ett exempel är väll zigenarna eller som
många kallar dom romer, kolla hur fan lyckas dom hålla sin kultur
vid liv utan ett eget land, så jävla enastående blir så tröt på folk
som tror man inte kan ha kultur utan att ha ett land vakna börja
titta.

Respect

Posted on: 2009/12/23 0:22
förstår ni inte att dom spelar är ett spel, framför eran, tv kväll.

The way some people find fault, you`d think there was a reward.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#4


See User information

Posted on: 2009/12/23 0:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#5


See User information
Aboriginal world views reflect an interconnectedness between all living forms and consider each of these forms as sacred.

Cycles within nature, such as the seasons of spring, summer, fall, and winter, are a main teacher of Indigenous peoples and form the basis of belief systems.

Circles, being inherently non-hierarchical and inclusive, represent respect, equality, continuity and interconnectedness. The image of a circle is recognized by many nations and territories, however, each nation and culture may have their own unique meanings associated with the circle.

The Healing Circle has proved to be a very useful tool within Canadian aboriginal communities to begin the process of healing and cultural reclamation.

It is used by aboriginal teachers to illustrate aspects of the indigenous community over time, and particularly how the people have been affected by colonization.

People and the community are at the centre of the wheel, symbolizing the importance of community identity, history, heritage, and culture to successful and sustainable development. The community is of primary importance. Within the community, each person had his or her roles and responsibilities, each of equal value to one another.

Det vill eliten ha bort. Inget annat land har gjort det så effektivt som detta fd land.
....

När en kultur upplöses så är det på sluttampen... - det finns inget mer evil än det. svt är nog den som mest är satt att i folks fejs obevekligt kasta och kasta främmande saker, såsom andra folkslags namn och färg etc + sådant som är pervo för övrigt. svt:s förstasida är till för det. De för konstant ut färgad multikulti - ofta har det varit väldigt irrationellt hur de samtidigt haft ett antal rutor med tex + bilder på färgade + pervofolk. De skapar program som i sig är nonsens, men som är till för att föra ut hur det \\\\\\\"svenska\\\\\\\" nu minsann är. De tvingar på oss det. tv väljer alltid med ett visst mått av något främmande eller perverterat till sina program. svt har haft 60% pervo som hallåor. De flesta chefer är pervo - Sahlin o kompani har fullständigt utnyttjat svt till att befästa det osunda till att bli chefer och att förstöra folks förståelse. Idag har jag knappt kunnat vara i någon affär eller ute utan att behöva lyssna till Jöbacklidandet. Bar han i tv också? På svt:s förstasoda var han i alla fall. De har alltså detta som ett uppdrag uppifrån/inifrån eliten eller regerningen. Det har en chef på svt tillstått på min förfrågan.

-----


Culture is the soul of a nation. This spiritual factor is as important to mankind as physical factors such as race and land.

Cultural developments define the history of a nation’s civilization. The complete destruction of a national culture leads to the end of the nation. Ancient nations who had created glorious civilizations were considered to have vanished when their cultures disappeared, even though people of their races may have survived. China is the only country in the world whose ancient civilization has been passed down continuously for over 5,000 years. Destruction of its traditional culture is an unforgivable crime.

http://www.theepochtimes.com/news/4-12-20/25087.html

http://ninecommentaries.com/

Posted on: 2009/12/23 1:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenskheten tonar bort
#6
vem's fel är det om svenskheten tonar bort?

svara på frågan Undervisaren!!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenskheten tonar bort
#7
Han kommer inte att svara... Han tycker att det är roligt att starta blajtrådar för att sedan inte visa sig i dom igen.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#8


See User information
Quote:

activator skrev:
vem's fel är det om svenskheten tonar bort?

svara på frågan Undervisaren!!


Det har varit V Mp och Fp mest, efter Persson och med Mona Muslim kan det även bli S.

SD M och kanske C är svenskast?

Posted on: 2009/12/23 15:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#9


See User information
Quote:
Re: Svenskheten tonar bort av computerror den 09-12-23 15:22:49 Han kommer inte att svara... Han tycker att det är roligt att starta blajtrådar för att sedan inte visa sig i dom igen.


Jodå jag svarar förr eller senare och vad som är blaj för dig är det inte för andra tydligen.

Tyvärr är tekniken i denna sajt lite omodern så man inte får mail med innehåll i svaren, ditt blaj är ex. inte prio ett att logga in sig för, när IRL bör gå först.

Posted on: 2009/12/23 15:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenskheten tonar bort
#10
tror de flesta håller med om att denna tråd är blaj... utom rasisterna på vaken förstås

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#11


See User information
Quote:

Capsolito skrev:
Ibland undrar jag när folk ska förstå att sverige en gång i tiden inte
ens existerade allt som vi ser idag är kolonisationer av någon form
mer eller mindre där inte människorna som bor i var och sin land
egentligen inte betyder nåt för dom som styr landet dom skiter i
om vi slår ihop oss med andra länder mäniskan tänker inte längre
än till det gröna som dom ska ha på banken och i fickan, länder
kommer och går inget kommer bestå en vacker dag när både du
och jag är död om flera milenier så finns inte ens sverige, jag undrar
när allt denna updelning och fackplacering ska uphöra och vi folk
lever för det vi står för och var och en vandra sin egen väg i den
här världen utan hinder från någon form av byråkrati, för mig
existerar bara en plats så länge jag är här och det är jorden det
är inte varken jag eller många med mig som har ritat dessa
gränser när ska vi leva utan alla dessa gränser där var och en
har sin kultur oavset land, ett exempel är väll zigenarna eller som
många kallar dom romer, kolla hur fan lyckas dom hålla sin kultur
vid liv utan ett eget land, så jävla enastående blir så tröt på folk
som tror man inte kan ha kultur utan att ha ett land vakna börja
titta.

Respect


Försök med punktering och dela in i olika stycken så blir ditt mer svarbart.

Posted on: 2009/12/23 16:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#12


See User information
Quote:

gaston skrev:
Vi kan börja här... http://sv.wikipedia.org/wiki/Louis_De_Geer
Quote:
Louis De Geer kan syfta på flera personer ur släkten De Geer:


Ja så var det förr när vi fick in närande, nu är det mest tärande :(

Posted on: 2009/12/23 16:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#13


See User information
Quote:

hvergang skrev:
Aboriginal world views reflect an interconnectedness between all living forms and consider each of these forms as sacred.

Cycles within nature, such as the seasons of spring, summer, fall, and winter, are a main teacher of Indigenous peoples and form the basis of belief systems.

Circles, being inherently non-hierarchical and inclusive, represent respect, equality, continuity and interconnectedness. The image of a circle is recognized by many nations and territories, however, each nation and culture may have their own unique meanings associated with the circle.

The Healing Circle has proved to be a very useful tool within Canadian aboriginal communities to begin the process of healing and cultural reclamation.

It is used by aboriginal teachers to illustrate aspects of the indigenous community over time, and particularly how the people have been affected by colonization.

People and the community are at the centre of the wheel, symbolizing the importance of community identity, history, heritage, and culture to successful and sustainable development. The community is of primary importance. Within the community, each person had his or her roles and responsibilities, each of equal value to one another.

Det vill eliten ha bort. Inget annat land har gjort det så effektivt som detta fd land.
....

När en kultur upplöses så är det på sluttampen... - det finns inget mer evil än det. svt är nog den som mest är satt att i folks fejs obevekligt kasta och kasta främmande saker, såsom andra folkslags namn och färg etc + sådant som är pervo för övrigt. svt:s förstasida är till för det. De för konstant ut färgad multikulti - ofta har det varit väldigt irrationellt hur de samtidigt haft ett antal rutor med tex + bilder på färgade + pervofolk. De skapar program som i sig är nonsens, men som är till för att föra ut hur det \\\\\\\"svenska\\\\\\\" nu minsann är. De tvingar på oss det. tv väljer alltid med ett visst mått av något främmande eller perverterat till sina program. svt har haft 60% pervo som hallåor. De flesta chefer är pervo - Sahlin o kompani har fullständigt utnyttjat svt till att befästa det osunda till att bli chefer och att förstöra folks förståelse. Idag har jag knappt kunnat vara i någon affär eller ute utan att behöva lyssna till Jöbacklidandet. Bar han i tv också? På svt:s förstasoda var han i alla fall. De har alltså detta som ett uppdrag uppifrån/inifrån eliten eller regerningen. Det har en chef på svt tillstått på min förfrågan.

-----


Culture is the soul of a nation. This spiritual factor is as important to mankind as physical factors such as race and land.

Cultural developments define the history of a nation’s civilization. The complete destruction of a national culture leads to the end of the nation. Ancient nations who had created glorious civilizations were considered to have vanished when their cultures disappeared, even though people of their races may have survived. China is the only country in the world whose ancient civilization has been passed down continuously for over 5,000 years. Destruction of its traditional culture is an unforgivable crime.

http://www.theepochtimes.com/news/4-12-20/25087.html

http://ninecommentaries.com/


Fast SvT styrs av en stiftelse där alla partier ingår, moderaten Sam Nilson blev högsta chef förut.
Lufta gärna upp din text lite mera.

Posted on: 2009/12/23 17:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#14


See User information
Quote:

computerror skrev:
tror de flesta håller med om att denna tråd är blaj... utom rasisterna på vaken förstås

Jaså finns det rasister här också, vad tycker dom?

Asylkramare är rasister som tycker att asylmissbrukare som får avslag är en ny ras. Det tar jag en tråd om ifall det glömts bort.

Och du är ursvensk eller?

I min familj är flera inte det.

Men om du bättrar på din rasistsiska läsförståelse, handlar tråden om att negrofieringen kanske är bra i detta fall liksom med Obama i USA tillsvidare.

Posted on: 2009/12/23 17:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#15


See User information
Quote:

computerror skrev:
så totalt onödig tråd. Spelar roll liksom... Ska du inte klaga på att de flesta programledarna i bolibompa och bobster är nysvenskar också?

Så du gillar att svenskheten tonar bort, vilket är ditt föregångsland då?

Osvenskheten i detta program är nog nödvändig då alla talar engelska, om negrofieringen är ett plus vet jag inte än.

Negrofieringen i SvT och i reklam verkar lite överdriven eller någon slags kompromiss, för det finns inte så många negrer här ännu, det bara verkar så när de inte arbetar, driver omkring och inte ska vara här. Men det är ett annat ämne och har inget med deras ras att göra.

Posted on: 2009/12/23 18:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenskheten tonar bort
#16
Jag är 100% svensk, men kunde inte bry mig mindre om en färgad programledare. Jag struntar totalt i om någon skola väljer en färgad Lucia också. Finns viktigare saker att koncentrera sig på... integreringen exempelvis och att motverka segregeringen

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#17


See User information
Quote:

computerror skrev:
Jag är 100% svensk, men kunde inte bry mig mindre om en färgad programledare. Jag struntar totalt i om någon skola väljer en färgad Lucia också. Finns viktigare saker att koncentrera sig på... integreringen exempelvis och att motverka segregeringen

Fast jag har inte betonat just Negrofieringen av detta program, där det belysts hur det gått från en svensk till en Afrikansk halvneger som bor i England, som kanske är bra just i detta program.

Negrofiering i barnprogram verkar mera vara en provokation för oss som har barn, i reklamen retar sig andra på anpassningen till de oönskade, men pengar är allt, dock är negrer säljande?

Integration till svenskhet är viktigt ja, vi kan inte anpassa oss till 130+ kulturer och det fungerar inte utrikes.

Lucia är en tradition som ska avspegla gruppen, i en negerklass kan de givetvis ha en negress, annars passar det inte så bra i det Sverige svenskarna vill ha.

Bland miljonvillorna här bor det många invandrare, jag bor själv med en, problemet är att tillåta ett asylmissbruk till arbetslöshet då bidragen inte ska täcka en fin bostad och svenskar inte vill bo med oönskade gäster.

Just detta program är inget att öda tid om egentligen, bara tendensen. Annars är Klimathoten värst, sedan islamiseringens hot och att asylmissbruket är alldeles för dyrt.

Posted on: 2009/12/23 18:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#18


See User information
svensk -arab, kristen- muslim, ifk- aik, shit undervisaren har du inte sett igenom divide and conquer än? en av de äldsta härskarteknikerna som finns. dax att vakna upp? kämpa mot systemet som bombar sönder människors hem så dom tvingas fly, eller skapar enorma ekonomiska klyftor som gör att människor måste flytta.

sluta försök bota symtomet, angrip sjukdomen

Posted on: 2009/12/23 18:50
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenskheten tonar bort
#19
Quote:

Undervisaren skrev:
Quote:

activator skrev:
vem's fel är det om svenskheten tonar bort?

svara på frågan Undervisaren!!


Det har varit V Mp och Fp mest, efter Persson och med Mona Muslim kan det även bli S.

SD M och kanske C är svenskast?


Nu när jag äntligen sett en kommentar av dig och när du visat hela ditt register, då vill jag att du går tillbaka till ide och förlåt att jag störde ditt sömn.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#20


See User information
Quote:

activator skrev:
Quote:

Undervisaren skrev:
Quote:

activator skrev:
vem's fel är det om svenskheten tonar bort?

svara på frågan Undervisaren!!


Det har varit V Mp och Fp mest, efter Persson och med Mona Muslim kan det även bli S.

SD M och kanske C är svenskast?


Nu när jag äntligen sett en kommentar av dig och när du visat hela ditt register, då vill jag att du går tillbaka till ide och förlåt att jag störde ditt sömn.

Så brukar den skriva som inte klarar ämnet :)

Posted on: 2009/12/24 3:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#21


See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
svensk -arab, kristen- muslim, ifk- aik, shit undervisaren har du inte sett igenom divide and conquer än? en av de äldsta härskarteknikerna som finns. dax att vakna upp? kämpa mot systemet som bombar sönder människors hem så dom tvingas fly, eller skapar enorma ekonomiska klyftor som gör att människor måste flytta.

sluta försök bota symtomet, angrip sjukdomen


Något förslag hur?

Posted on: 2009/12/24 3:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#22


See User information
Rätt och slätt att ta bort maktstrukturen. Där ligger problemet, inte i människan

Posted on: 2009/12/24 10:31
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#23


See User information
Vad istället?

Posted on: 2009/12/25 8:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenskheten tonar bort
#24


See User information

Posted on: 2009/12/25 8:34
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
59 user(s) are online (59 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 59

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS