vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Söker bra metod att bli av med inre känslor

See User information
tjena alla vakna smartisar. Jag har gått igenom livet som många andra med en del gropar och hinder och det verkar som att jag plockat med mig saker i ryggsäcken som jag inte riktigt kan bli av med.

De verkar speciellt vara ilska (mot andra människor eller mig själv) som är den största saken. Detta pga olika händelser genom livet som satt djupa spår. Typ svek av den man älskar osv.

Så jag undrar om någon vet om en eller flera bra metoder eller terapier för att bli av med inre uppbyggd ilska eller andra liknande känslor.

Jag har gjort en terapi som kallas "resan" får några år sen som jag helt klart kan rekommendera. Men den verkar inte tagit bort allt. Funderar på att göra den en gång till men är lite intresserad av att testa andra saker oxå.

Tacksam för hjälp och svar...

Posted on: 2010/1/2 18:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Söker bra metod att bli av med inre känslor

See User information
Hej!

vill verkligen tipsa om en metod som jag haft jättenytta av! Har använt detta både på mig själv och mina barn, min 14-åring brukar be om det ibland bara jag inte kallar det emotrance det tycker han låter för flummigt! Gör "det där" brukar han säga. Emotrance är namnet och fördelen är att att du alltid kan göra det på dig själv hemma, men det är jätteskönt att gå till en duktig teraupeft ibland oxå!

http://www.centerforenergipsykologi.s ... gipsykologi/emotrance.htm

Jag har även blivit av med svår värk i min högerarm med den här metoden. Just nu läser jag en bok i ämnet eftersom jag haft sån hjälp av det. Kanske kan det vara till hjälp!

Ylva

Posted on: 2010/1/2 20:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Just ja.....glömde en grej. Den här övningen brukar jag göra tillsammans med den andra om jag kör fast ibland.

Hämta hem din själ.

Se framför dig en plats du känner dig trygg på. Bjud in några personer, guider eller vad du vill till platsen, bara du känner dig trygg.

Sitt en stund och vänta på att någon person du är arg, ledsen eller besviken på, någon som gjort dig illa, omedvetet eller medvetet, kommer till platsen.

Gå fram till person och ta tillbaks det som är ditt. Kan va vad som helst, tex din självkänsla. Själv har jag fåt tillbaka allt möjligt, skräckslaget barn, chockad ung kvinna, en tung kula som förmodligen symboliserar något osv, osv. Du kan prata med personen oxå och se om ni har något att säga varandra.

Sen, om du kan, kan du ha en förlåtelse stund. Efter det låter du personen gå in i en renande eld.

De här två metoderna har jag haft jättenytta av på mig och mina barn! Gärna tillsammans.

Posted on: 2010/1/2 20:50

See User information
Den enklaste metoden är att bjuda hem sina vänner på mat och film

Att umgås och prata är det bästa

Om du tror att du har problem så har du problem

Så sluta tro att du har ilska, den försvinner genast när du inte längre tror att du har den

Posted on: 2010/1/2 22:23

See User information
Vad äter du? Se över din diet.

Posted on: 2010/1/2 23:03

See User information
Jag förstår vad du är ute efter.
Men som jag ser det så söker du utanför dig själv, problemet ligger ju precis som du säger inuti dig själv. Visst vi kan bedöva oss med piller och mentala metoder, men för att verkliga göra sig av med det, måste du söka inuti dig själv ta fram den händelse , minne som orsakar dessa känslor och helt enkelt släppa dem, varför håller du fast vid något så destruktivt. Släpp det, kapa ankaret..

Äta rätt o hälsosamt och umgås med vänner är alltid bra, men personligen skulle jag vilja säga att den bästa metoden är att kultivera, se innåt och bearbeta.

Posted on: 2010/1/3 10:22
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

elva skrev:
Hej!

vill verkligen tipsa om en metod som jag haft jättenytta av!
Ylva

Tack för tipset, har tittat på några filmer om det på youtube och det verkar bra. Ska försöka testa det några gånger och se hur det känns och funkar.

Det är inte helt olikt den metoden som jag har testat på vid namn "resan".

Quote:

pingubenji skrev:
Den enklaste metoden är att bjuda hem sina vänner på mat och film

Att umgås och prata är det bästa

Om du tror att du har problem så har du problem

Så sluta tro att du har ilska, den försvinner genast när du inte längre tror att du har den

Ja så kanske det är. Men det känns lite som att när jag försöker gå vidare och låtsas som ingenting så kommer det igen senare i livet. Jag har fått mycket värk i kroppen tex. Nu vet jag inte om det beror på inre känslor, men kan väl iaf tänka mig att de kan ha ett samband. Sen är det inte kul att gå omkring och vara irriterad på allt och alla vissa dagar utan egentligen orsak (som ligger nära i tiden alltså).

Men jag ska försöka testa att bara vara glad oxå. Även om det känns som att de är det jag gjort förut. Har du några tips på hur man kan uppehålla sin glädje och inte slås ner av tråkigheter eller hur du när problem uppstår inte ser dem som problem.

Quote:

anti skrev:
Vad äter du? Se över din diet.

Jag är en periodare inom kost. Blandar mellan vad jag tror är bra mat och dålig mat. Äter ibland nyttigt flera dagar och ibland skräp flera dagar.

Vad anser du vara bra mat att äta för att uppnå en god mental balans och vad ska man undvika?

Quote:

BiReal skrev:
Äta rätt o hälsosamt och umgås med vänner är alltid bra, men personligen skulle jag vilja säga att den bästa metoden är att kultivera, se innåt och bearbeta.

Har du några tips på hur man går tillväga för att se inåt. Är det meditation som är den enda vägen? och ska man använda någon speciell metod eller bara försöka hitta lugnet och tystnaden?

Posted on: 2010/1/3 11:23

See User information
Kul att se flera intresserade av det som borde utgöra primär focus för alla människor. Materialisterna slutar läsa här...

Sverige mest seriösa och djupgående centrum för avancerad självkännedom och inre resor. De menar allvar och tar ansvar för det de väcker i dig. Har ännu inte varit där själv(ekonomi) men har läst allt jag hittat och talat med ett antal som varit där samt personal. Det här är förstås min bild jag beskriver. Ger ett mkt seriöst intryck. (Betänk att kostnaden för kursen innefattar stor personalinsats dygnet runt för den tid du o andra är där, plus mat o logi. Räkna själv o bilda din uppfattning.)

Den här kursen går på djupet på ett sätt som etablissemanget har svårt att acceptera - resultaten får tala för sig själva - med de vanliga följderna förstås.. fördomar och ogrundade skräckhistorier av bajsnödiga VoF:are etc som mer än de flesta skulle ha nytta av det de fördömer. Själv tror jag de ligger långt före både vitrockar och psykologer. Nu finns iaf minst en vetenskaplig artikel publicerad om dem(sist jag kollade). En av de läkare som alltid närvarar på kurserna har skrivit den. Jag har talat med henne - Lotta Fernros - och fick en papperskopia skickad till mig.

Ett förslag är börja med att läsa böckerna som grundaren Bengt Stern skrivit o känn efter om det verkar vara ngt för dig(finns på bibblan). Han har mkt intressant att säga om det mesta, inte minst religion.

Ring dem o be om info folder o tfn till ngn i din närhet som deltagit. Många kändisar har iaf varit där - för vad just det i sig nu är värt *S*, Börje Salming, Robyn m.fl. Du får skriva en grundlig levnadsbeskrivning innan de släpper in dig. Helst ser de att du kommer i sällskap av anhörig som också deltar i kursen.

Inga droger av nåt som helst slag - piller, nikotin eller koffein -under kursens gång - avleder dig i ditt "uppvaknande"...

www.mullingstorp.com

MVH

Posted on: 2010/1/3 12:07

See User information
Prova min kurs på empaticoach.se där du kan komma att förstå ilskan och bli vän med den.

Posted on: 2010/1/3 13:16
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
meditation

See User information
Ja meditation är ju otroligt bra att finna harmoni i sig själv med. Men det är inte lätt att meditera om man känner ilska i hjärtat, nästan omöjligt. Och det finns nog risk att du gerupp efter en kort stund.

Du måste ju komma åt roten av problemet inte behandla symptomen. Och jag kan bara säga att genom att söka inom dig själv hittar du roten och därmed kan du avlägsna den.

Många människor mår dåligt idag, trots materiell tillgång och hög standard mår man dåligt, jag ser på tv hur människor testar alla sorts metoder har hela bohyllor fyllda med må bra böcker och små terapi kurser. Men de blir inte botade, därför de söker utanför sig själva. I den buddha skolan jag tillhör får vi råd att:
"När du står inför en konflikt, ta ett steg tillbaka och du finner att havet och himlen är gränslösa och det visar sig säkert en annan vy"
Det vill säga när du känner ilska växa i bröstet stanna upp och fråga dig själv varför du känner den här känslan, se innåt. Och släpp var det nu kan vara. Bearbeta det tillsamans med meditation och jag tror du kommer uppnå goda resultat.

Det må låta som flum men inte för din själ.

Posted on: 2010/1/3 17:49
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Japp, detta ska du köra på. Har inte gjort det själv men jag kan lova dig, att hade jag pengar skulle jag dra dit ögonaböj.

Det är primalskriksterapi, fast gjord rätt. Du går in på djupet, tar fram det du mår dåligt av, sveken och liknande, och återupplever dem, fast denna gång för sista gången. Du får hjälp av duktiga coacher som ser till att det inte går överstyr. Det är det enda som fungerar och det är inte hokus-pokus. Däremot är det nog läskigt som zaatan, om du som du säger har mycket i bagaget. Men hellre medvetet läskigt, förståeligt och avklarat, än alltid alltid med dig i ditt undermedvetna...

Quote:

Equalator skrev:
Kul att se flera intresserade av det som borde utgöra primär focus för alla människor. Materialisterna slutar läsa här...

Sverige mest seriösa och djupgående centrum för avancerad självkännedom och inre resor. De menar allvar och tar ansvar för det de väcker i dig. Har ännu inte varit där själv(ekonomi) men har läst allt jag hittat och talat med ett antal som varit där samt personal. Det här är förstås min bild jag beskriver. Ger ett mkt seriöst intryck. (Betänk att kostnaden för kursen innefattar stor personalinsats dygnet runt för den tid du o andra är där, plus mat o logi. Räkna själv o bilda din uppfattning.)

Den här kursen går på djupet på ett sätt som etablissemanget har svårt att acceptera - resultaten får tala för sig själva - med de vanliga följderna förstås.. fördomar och ogrundade skräckhistorier av bajsnödiga VoF:are etc som mer än de flesta skulle ha nytta av det de fördömer. Själv tror jag de ligger långt före både vitrockar och psykologer. Nu finns iaf minst en vetenskaplig artikel publicerad om dem(sist jag kollade). En av de läkare som alltid närvarar på kurserna har skrivit den. Jag har talat med henne - Lotta Fernros - och fick en papperskopia skickad till mig.

Ett förslag är börja med att läsa böckerna som grundaren Bengt Stern skrivit o känn efter om det verkar vara ngt för dig(finns på bibblan). Han har mkt intressant att säga om det mesta, inte minst religion.

Ring dem o be om info folder o tfn till ngn i din närhet som deltagit. Många kändisar har iaf varit där - för vad just det i sig nu är värt *S*, Börje Salming, Robyn m.fl. Du får skriva en grundlig levnadsbeskrivning innan de släpper in dig. Helst ser de att du kommer i sällskap av anhörig som också deltar i kursen.

Inga droger av nåt som helst slag - piller, nikotin eller koffein -under kursens gång - avleder dig i ditt "uppvaknande"...

www.mullingstorp.com

MVH

Posted on: 2010/1/3 23:33
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Hej,

Jag har själv haft känslor som du beskriver. jag har testad att prata med alla möjliga människor. men det var bara en sak som verkligen funkade.
att bryta ner och förstöra sig själv (dock så menar jag inte att du ska skada dig själv) så mycket att du kommer till en punkt där man bara inser/ser det viktiga här i livet och det som verkligen betyder något för dig.
vi skulle kunna säga att du nollställer dig och försöker finna dig själv så som du var en gång för länge länge sen innan saker och ting började forma dig och påverka dig. du måste alltid göra det här med en positiv inställning och med mycket kärlek, försök rensa bort alla tankar som har något negativt mot dig eller mot andra människor. vänd din ilska istället mot sånt du definitivt inte vill vara eller tycka.
vet att det kan låta lite flummigt men det är verkligen något som fungerar, sen måste man ta hänsyn till att alla är olika och att vissa kanske behöver hjälp av någon annan. men jag tror verkligen vi är så pass intelligenta varelser att vi klarar det mesta med instrumenten vi fått från födseln.
när jag menar bryta ner dig så kan det finnas många sätt att göra det på men syftet huvudsyftet är att man mer eller mindre framkallar en depression. tänk på saker som du inte gillar och gör dig ledsen och sårad. men kom ihåg att du ska alltid ha kontroll över dina handlingar och inte låta dom styra dit beteende.
jag kan förklara mer om så önskas.

för att få en ny start så måste man nästan alltid riva ner allt det gamla, se bara upp för att bygga upp det nya med hat.

kampen kommer fortsätta även om du lyckas för din omgivning kommer alltid påverka dig och det kan få dig ibland att falla tillbaka lite grand, men stå på dig.

för att försöka behålla balansen så kan man alltid meditera eller någon av dem andligare yoga typerna.

önskar dig all lycka =)

Posted on: 2010/1/4 0:05

See User information
Quote:

psykoos skrev:
Hej,

Jag har själv haft känslor som du beskriver. jag har testad att prata med alla möjliga människor. men det var bara en sak som verkligen funkade.
att bryta ner och förstöra sig själv (dock så menar jag inte att du ska skada dig själv) så mycket att du kommer till en punkt där man bara inser/ser det viktiga här i livet och det som verkligen betyder något för dig.
vi skulle kunna säga att du nollställer dig och försöker finna dig själv så som du var en gång för länge länge sen innan saker och ting började forma dig och påverka dig. du måste alltid göra det här med en positiv inställning och med mycket kärlek, försök rensa bort alla tankar som har något negativt mot dig eller mot andra människor. vänd din ilska istället mot sånt du definitivt inte vill vara eller tycka.
vet att det kan låta lite flummigt men det är verkligen något som fungerar, sen måste man ta hänsyn till att alla är olika och att vissa kanske behöver hjälp av någon annan. men jag tror verkligen vi är så pass intelligenta varelser att vi klarar det mesta med instrumenten vi fått från födseln.
när jag menar bryta ner dig så kan det finnas många sätt att göra det på men syftet huvudsyftet är att man mer eller mindre framkallar en depression. tänk på saker som du inte gillar och gör dig ledsen och sårad. men kom ihåg att du ska alltid ha kontroll över dina handlingar och inte låta dom styra dit beteende.
jag kan förklara mer om så önskas.

för att få en ny start så måste man nästan alltid riva ner allt det gamla, se bara upp för att bygga upp det nya med hat.

kampen kommer fortsätta även om du lyckas för din omgivning kommer alltid påverka dig och det kan få dig ibland att falla tillbaka lite grand, men stå på dig.

för att försöka behålla balansen så kan man alltid meditera eller någon av dem andligare yoga typerna.

önskar dig all lycka =)

Tror att detta är ungefär vad de gör på mullingstorp, men det går att göra själv. Dock har de knep som effektiviserar processen.

Lyssna på detta, och läs den där boken "Att må dåligt är en bra början" av grundaren, eller "Primalskriket" av Arthur Janov.

http://www.mullingstorp.com/foredragseminarier.php

Nu låter det som om jag är någon talesman för stället, så är det inte. Jag vet bara att processen hjälpt mig och jag skulle ändå vilja se vad "proffs" kan göra.

edit: Ok, ljudfilerna är aningens flummiga, med fridans o grejjer, men runt 11 minuter på den andra filen är guld. De har fått Börje Salming att gråta som ett barn, ok...

Posted on: 2010/1/4 0:12
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

See User information
Hej Zin du tar upp ett mycket bra ämne som berör oss alla, vi har nog alla gått igenom mycket i livet. Och Livet är verkligen en prövning, jag tror själv att detta är bara en början på människans långa utveckling, och det du tar med dig är Kunskapen och erfarenheterna från ditt förhoppningsvis långa liv och lämmar bara Prylarna kvar...

Ta vi och tittar på Kärleken så är den för många en känslomässig fallgrop, min mamma sa alltid: "mister du en så står det ändå dig Tusen och åter tusen åter" Ja jag tror fullt ut på detta, du ska inte gråta över spilld mjölk som det heter! Gå vidare och Mjölka fram ny Mjölk och håll i hinken bättre nästa gång!

Tittar vi på hur samhället formats fram nu här på slutet av vår tidsperiod och sedan blickar bakåt så ser vi tydligt ett mönster!

Gammalt tillbaks så fanns det stora Kärnfamiljer på upp till 10 -14 individer där alla hjälptes åt och tog hand om varandra för Staten hjälpte inte individen på något vis!

Runt 1850 var det en enorm fattigdom, ja ekonomisk misär i Sverige där stora delar av befolkningen tvingades emigrerade till ex: Staterna därför de såg inte någon annan möjlighet att överleva om de var kvar i Svedala, som vi alla vet...

Ser vi nu tillbaka på 2009 så har vi fått ett samhälle som är på väg mot det gamla systemet, och det föds nya rekordkullar som vi alla har läst på nyheterna. Nu 2009 så har även snart alla trygghets systemen urholkats så hårt att inom några år från och med nu kommer vi se stor social misär, med drogmissbruk, alkoholism och med detta får vi mer inbrott och våld som tyvärr skapats av våra folkvalda som DU valt fram därför du tänkte inte riktigt på Valdagen! Nu ser du vad de gjort, och båda sidorna va det politiska Blocken är skyldiga! Socialdemokraterna var de som började förstöra Sjukförsäkringen om du ser blickar bakåt och ser vad som hänt historiskt!

Kom ihåg detta vid nästa val, lägg inte en gång till din röst på politiker som är medlemmar i Bilderbergruppens årliga möten, men inte berättar detta för sina väljare!

Bojkotta deras partier i Röda och Blåa Laget, varför inte den här gången ge din Röst till Piratpartiet http://www.piratpartiet.se/ istället för att ge den till de andra 7 Socialistiska Partierna, ja du läste Rätt Moderaterna det är extremt Socialistiska som på intet vis stoppade FRA-Lagen, och de andra Storebrors lagarna som gör Sverige långt värre en Öststaternas Stasi!
----------------------------------------------------------------------------
Historikern och författaren Donald Sassoon god vän med Huset Rothschilds skriver i sin bok HUNDRA ÅR AV SOCIALISM. Här berättar han sanningen om våra stora ideologier.

[b]Citat: Donald Sassoon "Socialismen skapades mitt i arbetarkampen av kapitalet, inte av arbetarna!"

Vilket även Prof. Carroll Quigley bekräftar att det Internationella kapitalet har tillskansat sig mänsklighetens gemensamma tänkande/sinnen. [/b]
--------------------------------------------------------------------------

Moderaterna är Socialister de till och med godkänner en Kassalag som tvingar alla Småföretagare att kontrolleras Dygnet runt, långt värre än George Orwells kunde föreställa sig i Storebror 1984! 2010 ska alla dessa kassaapparater vara Direkt Uppkopplade till Riksförsäkringsverket, 7/24 dygnet runt!

Vad blir nästa steg från våra Moderata Socialister? Ett GPS RFID- chip i varenda medborgare direkt uppkopplade på slutet till Världsbanken som sänder dig räkningen på ditt CO2 utsläpp, du råkade äta för mycket choklad så du Pruttade och fes för mycket och det kostade dig 200:- eller välja att Gå direkt i Fängelse och jobba av Skulden till den Privata kontrollerade Världsbanken, he, he....

så är stora delar av ekonomiskt utslagna och egendomslösa, kalla det slavar, eftersom Staten tillåter inte en individ att ha/hon får äga nått om den personen har socialbidrag!

Egendomsrätten är tyvärr inte inskriven i Grundlagen, därför är Sverige inte riktigt en <Demokrati, jämför vi nu ex: med Vietnam så är det en stor skillnad, har du betalt din egendom ex: ett hus på landet eller en Bungalow i tätorterna då äger du den och Vietnamesiska Staten drar inte heller in några skatter från ditt fullt ut ägda boende.

Men deras livsvillkor är fruktansvärt stenhårda, många miljoner hotas bara genom att priset på Ris spannmål går upp i pris så fort att de helt enkelt inte har pengar till maten, och Eliten med sina fullt ut kontrollerade Oljebolag, driver fram de så kallade Miljöbilarna som i själva verket ät Skitbilar, och tar den Värdefulla maten och hör och häpna kokar Sprit på maten som sedan Eldas upp i dessa Stenålders motorer!

Om du tänker efter noga i mina tankegångar så betyder detta följande: Ekologiska Kedjan blir bruten här och det betyder att vi Eldar NU Upp Matjorden i dessa SKITBILAR OCH GÖR ATT FATTIGA MÄNNISKOR SVÄLTER IHJÄL, FY för Böveln va sjukt...

Det finns inget av välfärdssystem I DESSA FATTIGA LÄNDER, blir någon sjuk så är det bara Kärnfamiljen som tar hand om dig inte Staten! Och detta är nu också mer och mer på väg i Sverige, eftersom välfärdssystemet som vi har tagit för givet ska avskaffas som Peter Wallenberg sa:

Den skicklige Peter Wallenberg berättar här vad som kommer att hända med Sverige fyra år före innan vi gick med i EU.

Peter Wallenberg medlem av De 300, Committee of 300.

Peter Wallenberg inför den Svensk-Amerikanska handelskammaren i New York i maj 1991.

Citat: Peter Wallenberg "Inträdet i EU kommer att medföra de mest dramatiska förändringarna i Sverige på 100 år, ja kanske någonsin. Följden blir omfattande neddragningar inom den offentliga sektorn. Frysta transfereringar och privata lösningar inom samhällsservicen."
Hela svenska Transfereringssystemet är hotat av Internationella Kapitalet, allt som DU tagit för givet är NU på väg mot sitt slut.

A-kassan håller på att bli förstatligad, av Moderaterna i Alliansen, du får nu 1 gång 300 dagar, 450 om du har barn, sen är det SLUT och Sociala väntar på dig!

Eliten ser den kollektiva fackföreningsrörelsen som ett stort hinder men krossas skickligt av Staten genom höjda avgifter!

Transfereringssystemet med sjukbidragssystemen, bostadsbidragen transformeras om till nått som ingen nu riktigt vet.

Vad som sker samtidigt globalt är att Committee of 300 vill att ländernas Regeringar och Parlament säljer ut allt som är i statlig ägo, ex: Bilderbergmedlemmen Maud Olofsson Industriministern som kanske visste om att Vattenfall ägd av svenska folket, vars Stamnät var i största hemlighet utbjudet till försäljning!

Där Eliten försökte ta kontroll över Stamnätet från svenska folket, och sen ser vi SAAB-slakten som styrs från Londons bankirer som vi alla har läst, 5 år ska nedläggningen ta!

Volvo ja allt är nu Hotat och vi kommer att få se mer, och mer nedläggningar när Eliten stänger ner världsekonomin!

Allt ska ut på privatisering! Även infrastrukturerna, med landsting, kommunalägda vattenverk, kraftbolag, skogar, vägar, belysning, gruvor, kommunalägda värmeverk, mm.! Samt att starka krafter hotar även hyresrätterna som vanligt folk lever i! Detta är på väg mot bostadsrätter, idén är att man då kommer även åt att skuldsätta fler vanliga arbetare som förut bara hyrde sitt boende.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Wallenberg_%28f%C3%B6dd_1926%29

Eliten har ju fått oss stora delar av Kärnfamiljerna sprängda i Sverige, eller kanske vi ska säga söndertrasade där många nu sitter var och en för sig i en Betonglåda som kallas Lägenhet, eller i en villa i Januarimörkret och längtar efter mänsklig beröring värme, ja kalla det gärna kärlek. Många håller tyvärr på att ge upp och om du går ut och träffar och pratar med folk så får du en mycket tydlig bild, utarbetade kvinnor och män, sjukpensionärer, som drabbats av olika sjukdomar som du sällan hittar hos Naturfolken därför så brukar Mr Smith säga:

Citat: Mr Smith "Naturfolken är Ju Inte heller Vaccinerade, och behöver inte heller gå med Gåstolar på ålders höst." Ja jag gör som Alex Jones jag måste ju bara Raljera för Böveln, ingen lyssnar ju för Böveln och snart är det totalt Slutspel....
Ja Zin jag kan rekommendera dig 2 bra videos som beskriver för dig hur du ska gå i rätt riktning i livet och hur du använder Law Of Atracction, Attraktionslagen som ger dig framgång efter framgång om du bara följer de enkla Reglerna....

Ena videon är The Secret, mycket bra video som går igenom historiskt hur Eliten hela tiden kännt till dessa regler för Attraktion och gör att du kan forma ditt liv bättre och bättre...

Källa: http://www.thesecret.tv/

Sen är det en ny video som jag tror nästan inga känner till här på forumet och den heter The Compass, den visar hur viktigt du som individ går i rätt Riktning i livet, för att uppnå framgång...

Källa: http://www.thecompass.tv/

Hoppas du hittar någonting i det jag skrev Zin, ha det bra så länge.
------------------------------------------------------------------------
Quotes: Arthur Schopenhauer 1788 - 1860

"All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident."

Citat: Tage Danielsson. "Det är proffsen som gör att rosorna dör. Ge mig hellre en glad amatör."

Posted on: 2010/1/4 1:40

Edited by MrSmith on 2010/1/4 1:58:06
Edited by MrSmith on 2010/1/4 2:00:54
Edited by MrSmith on 2010/1/4 2:29:28

See User information
Quote:

Equalator skrev:
läsa böckerna som grundaren Bengt Stern skrivit

www.mullingstorp.com

Låter intressant. Har lyssnat på hans (Bengt) två ljudfiler på sajten och han

verkar vara en person med öppet sinne. Men som du skrev så är det rätt så

kostsamt. Inte så man bara har 30k liggande att slänga upp för att gå på kurs.

Även om det förmodligen vore det mest värdefulla man under sitt liv lagt pengar

på.

Quote:

micro skrev:
Prova min kurs på empaticoach.se där du kan komma att förstå ilskan och bli vän

med den.

Jag ska kolla upp det. Kan du kanske beskriva lite hur du anser att man bör tackla liknande problem. Hur ni går tillväga i kursen för att ta itu med det. Så jag vet lite vad som väntar innan jag slänger mig handlöst in. =)

Quote:

patrik1975 skrev:
meditation

Ja det verkar vara någonting bra. Har du några tips och erfarenheter du vill

dela med dig av?

Quote:

BiReal skrev:
inte lätt att meditera om man känner ilska i hjärtat, nästan omöjligt.

Det vill säga när du känner ilska växa i bröstet stanna upp och fråga dig själv

varför du känner den här känslan, se innåt.

Hur menar du om man känner ilska i hjärtat, kan man på något bra vis ta reda på

var en känsla sitter?

När jag då stannar upp och försöker känna efter och fråga mig själv varför jag

är tex arg. Antar jag att man ska försöka vara stilla och kanske i en lugn

miljö. Så man bara kan låta tankarna vila och känna efter.

Det jag har svårt att få grepp på är hur svaret ska komma. Hur ska jag veta vad

som behöver göras eller vad som är fel osv.

Quote:

Barong skrev:
hade jag pengar skulle jag dra dit ögonaböj.

Det är primalskriksterapi, fast gjord rätt.

Ja synd att det kostar skjortan! Nästan så det borde ingå i skolan att frigöra

sig från inre blockeringar.

Så om jag förstår det rätt så handlar det om att uppleva de jobbiga känslorna

igen och då typ våga möta dem och handskas med dem, snarare än att gömma dem

inom sig och bära med sig dem resten av livet.

Kan man tolka det som att man ska uttrycka sin ilska och sorg ordentligt direkt

när man väl har de känslorna för att slippa bära med sig dem. Alltså är man arg

så slåss och skrik och är du ledsen så gråt och böla.

Quote:

psykoos skrev:

Det låter lite läskigt. Men de kanske är för att jag tolkar orden bryta ner som väldigt negativa. Jag vill heller tro att jag ska bygga upp. +

Men hur menar du att man ska få någon nytta av att må dåligt, vad ska man göra när man väl mår dåligt?
Ska man bara låta de vara och typ tycka synd om sig själv tills det vänder?

Det känns ju lite som att det är såhär som de som är deprimerade hela sina liv gör. De tänker på saker som får dem att må dåligt och så kan de inte släppa det. Vad är det som de missar då för att inte komma igenom och ut på andra sidan?

Tack för lyckoönskningarna =)

Quote:

MrSmith skrev:
Tittar vi på hur samhället formats fram nu här på slutet av vår tidsperiod och sedan blickar bakåt så ser vi tydligt ett mönster!

Ena videon är The Secret

Sen är det en ny video The Compas

Ja det var mycket bra info om samhället där iaf =)

Tack för det. Men vet inte om mina inre känslor kommer förändras så mycket just nu bara för att se till hur samhället ser ut. Men självklart så kan det vara en bidragande faktor till att folk i allmänhet mår dåligt. Håller klart med om typ allt du skrev. Det är sjukt hur samhället styrs och att vi, folket inte verkar bry oss mer. Vi låter toppen styra och följer blint deras pipa. Hoppas på revolution snart så vi kan få lite nytt tänk i makten. =)

Ang filmerna så har jag iaf sett the secret och läst och sett massa mer inom de ämnet. Attraktion alltså. Jag tror på det till stor del. Men har väl inte sett det som en lösning på mitt "inre känslor-problem" riktigt. Men de kanske är något att tänka över. Jag kanske ska försöka bilda mig en fantasi-bild av mig själv som glad och lycklig och välmående. Ett liv där jag mår bra utan att ha några inre känslor som blockerar min energi.

The compas får jag försöka titta på för den har jag inte sett.

Posted on: 2010/1/4 12:14

See User information
Quote:

Zin skrev:

Quote:

Barong skrev:
hade jag pengar skulle jag dra dit ögonaböj.

Det är primalskriksterapi, fast gjord rätt.

Ja synd att det kostar skjortan! Nästan så det borde ingå i skolan att frigöra

sig från inre blockeringar.

Så om jag förstår det rätt så handlar det om att uppleva de jobbiga känslorna

igen och då typ våga möta dem och handskas med dem, snarare än att gömma dem

inom sig och bära med sig dem resten av livet.

Kan man tolka det som att man ska uttrycka sin ilska och sorg ordentligt direkt

när man väl har de känslorna för att slippa bära med sig dem. Alltså är man arg

så slåss och skrik och är du ledsen så gråt och böla.

Nej. Det kan låta så men det är det faktiskt inte. Det är faktiskt betydligt obehagligare, och betydligt effektivare. Lite flummigare, men också mycket mer konkret, egentligen.

Med "primal" menar man känslor som ligger bortom intellektet, som du aldrig någonsin kommer att komma åt med hjälp av meditation eller något annat där du själv "tänker" dig inåt. Det denna terapi hjälper dig att göra är att helt enkelt utsätta dig för sådana övningar som gör att du i princip hamnar i en paniksituation där du tror att du kommer att dö. Det kommer du naturligtvis inte, det är inte det minsta farligt fysiskt, man gör det genom andningsövningar och kroppsrörelser som "lurar" kroppen att nu är det något galet. Poängen är i alla fall att i det ögonblicket släpper man på intellektet och låter kroppen styra på ett helt undermedvetet plan, och just här, när man är helt hjälplös så kommer man åt sådana minnen som kroppen, inte intellektet, gått och burit på, undangömt. Folk har minnen från sin egen födsel, och från när de var spädbarn och lämnades ensamma, allt möjligt som man inte tror är anledningen till att man mår dåligt, men som egentligen är det.

Jag gillar exemplet på när doktorn blir inrullad i en matta, tror han ska dö och blir av med alla sina mindervärdeskomplex och känslor av att han är mobbad. Det låter helt bissart, men jag har själv genomgått lightversioner av den här terapin, som man faktiskt kan genomföra på egen hand, och det fungerar oerhört bra, och man ser direkt logiken och enkelheten i det när man upplevt det själv.

Problemet är, vilket också doktorn i intervjun på lokalradion uppenbart upplever, är att det är så oerhört svårt att förklara för folk som inte känner igen känslan. Vi på detta forumet borde kunna relatera till detta...

Det är därför det kostar pengar eftersom det kräver en del kunnig personal och uppföljning, så man märker om personen ska eller inte ska genomgå en sådan process. Du låter ju onekligen mogen för den. Var dock försiktig med folk som lovar att du kommer att må bättre utan ansträngning, för att bli bra måste du ju först veta exakt hur dåligt du mår... Du lagar inte bilen utan att veta exakt hur trasig den är, då går den bara sönder igen.

Sammanfattningsvis: Tro att du ska dö - släpp kontrollen - återupplev trauman - skrik - bli "better than ever". Folk lägger för mycket vikt vid skriket eftersom det är vad som syns utåt, det är ingenting som behöver framkallas, tro mig, det kommer ändå...

Posted on: 2010/1/4 13:10

See User information
Quote:
Det låter lite läskigt. Men de kanske är för att jag tolkar orden bryta ner som väldigt negativa. Jag vill heller tro att jag ska bygga upp. +

Men hur menar du att man ska få någon nytta av att må dåligt, vad ska man göra när man väl mår dåligt?
Ska man bara låta de vara och typ tycka synd om sig själv tills det vänder?

Det känns ju lite som att det är såhär som de som är deprimerade hela sina liv gör. De tänker på saker som får dem att må dåligt och så kan de inte släppa det. Vad är det som de missar då för att inte komma igenom och ut på andra sidan?

Tack för lyckoönskningarna =)

Hej,
En depression kan utnyttjas till att bli det bästa som hänt en om man har fokus på allt annat än att tycka synd om sig själv (även om det kan vara ett oundvikligt stadie ibland).

mitt ordval när det gäller bryta ner kanske var negativt laddat så låt oss säga att vi formaterar och återställer. :P

Meningen är att finna sig själv i ett sunt stadie där man har släppt allt och man själv kan börja om och välja vad man vill ha med sig i bagaget när man återvänder till sitt "vanliga" jag.
viktigt är det att inte anse sig vara något offer utan att se det här som en ny chans.
släpp allt bl.a. saker som materialism, avund, ilska, girighet ect, för det här är saker som belastar dig väldigt mycket även om man ibland inte tror det. sätt istället saker som mänskliga relationer, natur, ditt välmående, kärlek och ett positivt tänkande i fokus. vifta bort alla negativt ladda tankar så att du håller det på en positiv nivå även om det kan vara väldigt svårt att att vara just positiv vid sådana tillfällen, men det går.

det här är olika stadier så vid "formateringen" ska man inte påbörja uppbyggnaden. det kommer när botten is nådd

det är hemskt att vara nere men det kan även vara det sundaste stadiet för att ställa sig frågan vad som verkligen är viktigt utan utomstående påverkan.

mvh :)

Posted on: 2010/1/4 13:17

See User information
Quote:

Barong skrev:
Det denna terapi hjälper dig att göra är att helt enkelt utsätta dig för sådana övningar som gör att du i princip hamnar i en paniksituation där du tror att du kommer att dö.

En första tanke jag får är funkar det om man skulle råka ut för en olycka där man är nära döden? (haha, nu låter det kanske som jag skulle utsätta mig för en farlig olycka, men de var inte så, mest nyfiken)

Så det handlar om att komma åt det undermedvetna och släppa kontrollen som intellektet har eller?

Kan man inte även komma åt det undermedvetna med hjälp av hypnos, jag har kollat på en del filmer om NLP och hypnos. Det verkar som att de på ett ganksa enkelt sätt kan omprogrammera det undermedvetna. Är det något du kan tro funka eller är detta något helt annat? (om inte annat så verkar det billigare)

Vet du vilka typer av övningar som de använder sig av på gården?

Vad är det för övningar som du själv gjort som du upplever har hjälpt dig?

Jag kan absolut se logiken i terapin. Men det känns lite som att man borde kunna hitta en egen metod att genomgå detta kanske, inte för att jag tror det är fel med erfarna rådgivare eller stöd utan mer för att det är för dyrt för mig att ens tänka på att åka till denna Möt dig själv kurs.

En annan tanke jag får är vad hjälper detta mot egentligen. Skulle vara kul att veta vad folk som genomgått terapin upplevt och vad som blivit bättre och hur länge de upplever en förbättring. Har tex några fysiska sjukdomar förbättrats, som värk osv.

Det hela låter mycket intressant iaf..

Quote:

psykoos skrev:
En depression kan utnyttjas till att bli det bästa som hänt en om man har fokus på allt annat än att tycka synd om sig själv (även om det kan vara ett oundvikligt stadie ibland).

Vad ska man ha fokus på då?

Är det ens möjligt att utföra detta och samtidigt leva ett normalt liv med familj och arbete, eller måste man gå in i en dvala från omvärlden typ?

Ungefär vad är det för tidsperspektiv vi snackar om, 1 vecka, 1 månad eller 1 år?

Jag får lite känslan av att det gäller att avdramatisera själva känslan av att må dåligt. Att det inte är livets undergång. Det är bara en känsla som vill säga dig något. Är det lite så du vill att man ska se på det. Att det även om det är en negativ känsla så har den en positiv effekt i slutändan om man (kan) använder den på rätt sätt.

För det känns ju absolut som att folk idag är rädda för att vara deprimerade och när andra är det så måste de skämmas för det och de tycker synd om sig själva osv. Mentalt sjuka i huvudet har lixom ingen positiv klang. Så de kanske är samhället i sig som skapat en felaktig syn på depressioner och att må dåligt.

Men finns det något sätt att gå tillväga på för att formatera om sin hårddisk då? eller ska man bara må dåligt utan att tycka synd om sig själv. Det känns lite som att jag kommer famla i mörkret om jag ska göra det.

Posted on: 2010/1/4 17:30

See User information
Vill påpeka att jag inte mår så väldigt dåligt som de kanske har tolkats. Det handlar mest om att jag går omkring och är småirriterad och arg ibland. Sen har jag sedan 4år tillbaks värk i rygg och vissa leder i kroppen. Så jag tror på att försöka hitta orsaken till ilskan inom mig och lösa upp den för att må bättre.

Men klart att det blir en negativ spiral och man mår inte toppen varje dag. Men så är väl livet?! Iaf så är jag positiv till livet och älskar min familj osv =)

Posted on: 2010/1/4 17:35

See User information
Quote:

Zin skrev:
Quote:

Barong skrev:
Det denna terapi hjälper dig att göra är att helt enkelt utsätta dig för sådana övningar som gör att du i princip hamnar i en paniksituation där du tror att du kommer att dö.

En första tanke jag får är funkar det om man skulle råka ut för en olycka där man är nära döden? (haha, nu låter det kanske som jag skulle utsätta mig för en farlig olycka, men de var inte så, mest nyfiken)

Så det handlar om att komma åt det undermedvetna och släppa kontrollen som intellektet har eller?

Kan man inte även komma åt det undermedvetna med hjälp av hypnos, jag har kollat på en del filmer om NLP och hypnos. Det verkar som att de på ett ganksa enkelt sätt kan omprogrammera det undermedvetna. Är det något du kan tro funka eller är detta något helt annat? (om inte annat så verkar det billigare)

Vet du vilka typer av övningar som de använder sig av på gården?

Vad är det för övningar som du själv gjort som du upplever har hjälpt dig?

Jag kan absolut se logiken i terapin. Men det känns lite som att man borde kunna hitta en egen metod att genomgå detta kanske, inte för att jag tror det är fel med erfarna rådgivare eller stöd utan mer för att det är för dyrt för mig att ens tänka på att åka till denna Möt dig själv kurs.

En annan tanke jag får är vad hjälper detta mot egentligen. Skulle vara kul att veta vad folk som genomgått terapin upplevt och vad som blivit bättre och hur länge de upplever en förbättring. Har tex några fysiska sjukdomar förbättrats, som värk osv.

Det hela låter mycket intressant iaf..

Nu vet jag inte säkert då jag inte varit med om något sådant själv, men jag tror faktiskt många som varit med om olyckor och varit nära att dö ser på livet med nya ögon. "Jag ska leva varje dag som om den vore den sista" o.s.v.

Hypnos vet jag ingenting om, så det säger jag ingenting om.

Jag själv läste en bok jag sprang på som hette "Primalskriket" av Arthur Janov (jag börjar nästan bli tjatig om denna). Jag skulle tro att "Att må dåligt är en bra början" också är lika bra, har dock inte läst den. I alla fall så är jag av naturen en sådan som gillar utmaningar, och tycker om att kasta mig in i situationer för att se om jag har vad som krävs för att klara dem, och om inte så gillar jag processen att inhämta sådana. Därför kastade jag mig så att säga in i mig själv, och började rota i bagaget. Som tur är har jag haft en hyfsad uppväxt med trygga, om än något märkliga personer runt omkring mig, men ändå vissa trauman, som föräldrars skilsmässa, sjukdom och brist på pengar. Det jag gjorde var att utforska känslorna, riktigt smaka och känna på dem, och absolut inte rygga tillbaka eller sluta när det blev svårt utan istället, i avskildhet förstås, kanske gråta en skvätt eller skrika eller slå på något. Efteråt kändes det lite bättre och jag var inte längre rädd för just den känslan.

Känslorna var sånt som "Ingen älskar dig", "Du är ful", "Du kommer att dö", "du är dålig" och liknande.

Jag tror att man kan använda liknelsen med att plocka ut möbler ur ett hus för en ordentlig städning. Med min metod tar jag ut en sak i taget när jag hinner, putsar av den ordentligt och städar där den stått, sen stoppar jag tillbaka den. Det man får på mullingsgård ser jag mer som att Jonny, Mattias OCH arge snickaren kommer hem till dig, blåser ut allt, bygger nytt och ger dig en städerska på livstid.

Appropå hur folk känner sig efteråt

http://www.tv4play.se/noje_och_humor/ ... yttar_in?videoId=1.890456

Man kan se det som att Börje Salming gråter och är ledsen. Eller så kan man se det som att de brutit skalet på jävlarimig en av Sveriges hårdaste killar och gjort att han snyftar av lycka när hans barn kramar honom...

http://www.mullingstorp.com/kursdeltagare.php

Här kan du klicka på bilderna och läsa, tror de som gjort det på riktigt vet bättre än jag.

Jag borde få betalt av dem, all reklam som jag gör...

Posted on: 2010/1/4 19:08

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper