vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
På ICA får man inte betala med mynt

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: På ICA får man inte betala med mynt

See User information
Frågan är om dom inte bryter mot lagen om dom vägrar ta imot svenska mynt?

Posted on: 2010/1/3 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tycker dom bröt mot massor av saker... Vill dom inte att folk skall komma o handla eller???

Det som bryr mig är att man kan säga vad som helst till en anställd, och denne utför sedan ordern. Sen att folk mår dåligt av det skiter både chefen i och de anställda... Grymt!

Posted on: 2010/1/3 17:40
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Det verkar ju som att snubben bara vill provosera, hur ofta går man runt med en kasse full med mynt.

Posted on: 2010/1/3 18:10

See User information
Man blir ju sugen på att dra dit och betala med mynt nu!

Posted on: 2010/1/3 18:11

Anonym
Ja, det är klart han vill provocera, men han får ju lik förbannat fortfarande inte betala med mynt. Det är ju därför han börjat provocera.
Jag kan dock tycka det tilltaget är löjligt. Det verkar ju inte vara så att det är bara på grund av myntpåsen han inte får betala med mynt, utan att de nobbat mynt överhuvudettaget.
Jag hoppas jag inte har fel, då man förstås förstår att de nobbar en man att betala enbart med mynt, speciellt när kön var så stor som den är.

Anonym
Vart ligger butiken?

Sugen på att länsa plånboken på alla kort och nästan alla sedlar, spara 20+50kr och mynt. Gå dit och handla för lite mer än 70 kr. Undra om dom då tar emot mynt.

Anonym
Butiken ligger nära globen om man får tro på info-texten

See User information
Nu när dom har installerat myntapparater överallt verkar det konstigt att dom skulle sluta ta emot mynt, men det det varierar nog mellan butiker hur dom gör. Här där jag bor har dom ivarjefall en kontantlös kassa.

Posted on: 2010/1/3 19:41

See User information
Huvva. Då borde man kräva att få växeln i enbart sedlar. Avrundas uppåt såklart

Posted on: 2010/1/3 20:34
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

Anonym
Jag grubblade ett tag på detta och kom fram till att han var en uteliggare som tiggt ihop pengar. Därav mynten i påsen...

Men denna teori spricker ju av tre orsaker.
1. Killen verkar ju ha både sedlar och kort i plånboken
2. Vilka uteliggare springer runt med dv-kamera och filmar
3. En annan film han har visar när han är i Thailand eller nåt och bevittnar en tuppfäktning (Samma röst som kommenterar matchen) och vilka uteliggare har råd med det?

Kanske en fejk-uteliggare? Är tiggeri så lukurativt?

En sak är iallafall säker - att han varit där tidigare än vid dessa två tillfällen han filmade. Man kan ju undra vad som hände då.

See User information
Serjöst. Är det inte lite värre att ICA är den enda matkedja som kommer att överleva i Sverige, och att de håller på att byta ut hela sitt sortiment mot ICA och Euroshopper?

Att sedan ICA inte bytt logga alls på flera år skrämmer mig, jag vet inte varför. De äter iaf upp alla andra butiker och jag skulle nog tro att de är totalt Illuminati-ägda, eller motsvarande.

ICA - Endast egna produkter - Massiv reklamkampanj - Codex Alimentarius - Enorma butiksytor i utkanten av varje storstad i Sverige - folkmord - NWO

Är jag den enda som ser detta istället för att uppröras över nån idiot som jag också skulle nekat att handla?

Posted on: 2010/1/3 22:12
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

Anonym
ICA har ju bytt ut MonICA och ICAnder mot ICA Stig och hans gemäng.
http://www.ica-historien.se/Handlers/ ... ICA000099.jpg&w=643&h=474

See User information
Quote:

computerror skrev:
ICA har ju bytt ut MonICA och ICAnder mot ICA Stig och hans gemäng.
http://www.ica-historien.se/Handlers/ ... ICA000099.jpg&w=643&h=474

Nu är jag lugn

...

Posted on: 2010/1/3 23:06
"Political language — and with variations this is true of all political parties, from Conservatives to Anarchists — is designed to make lies sound truthful and murder respectable, and to give an appearance of solidity to pure wind." - George Orwell

Anonym
Såhär gick det i USA när de försökte betala med mynt:
http://www.liveleak.com/view?i=c70_1249334091

Anonym
Provocerande och onödigt för dom anställda och folket i kön men den där "Butikschefen" eller vad det nu än var hade lite för mycket polis attityd för att jobba på Ica. Ska det inte gå enligt svensk lag att betala med mynt oavsett ? Så länge vi har mynt i omloppet och inte gått över till sedlar/kort helt så måste väl lagen stödja honom? Någon som är insatt som kan klura fram något?

Anonym
Som alla sagt vill ju denna gubbe bara jävlas med precis allt och alla

http://www.youtube.com/watch?v=IVUxsyf2opQ&feature=related

0.42 in står det "att betala 93kr"
Ponera att flanen ska betala allt det med 50 öringar kul att stå i den kön när man bara ska handla en DAIM på rasten som är 30 min.
Det kommer leda till att man blir sen och chefen blir lika sur på en som ICA-biträdet

See User information
Vänd på det, som Novax hade sagt. Hur kul vore det om ICA började ge växel i uteslutande 50 öringar?

Posted on: 2010/1/7 20:08

Anonym
Quote:

metaphor skrev:
Vänd på det, som Novax hade sagt. Hur kul vore det om ICA började ge växel i uteslutande 50 öringar?

Då hade jag tänkt att ICA var i maskopi mot oss och beviset finns om man kastar om bokstäverna i ICA till CIA

See User information
Mannen må vara jobbig men att neka han betalning med mynt är inte bästa PR. Jag tror Icas headquarter will be pissed off
Tyvvär så får affärer inklusive Ica att neka vem de vill, så att de bryter mot någon lag är inte helt korrekt.
Dock så bryter mannen mot lagen när han står och filmar kassörskan mot hennes vilja.

Posted on: 2010/1/7 21:16

See User information
Maskrosen dom är ju redan i maskopi mot oss, men jag förstår vad du menar...

Posted on: 2010/1/7 21:21

Edited by metaphor on 2010/1/7 21:47:21
Edited by metaphor on 2010/1/7 21:47:51

See User information
Kul och meningslösdiskussion!

Såvitt jag vet finns det ingen lag som säger att du som näringsidkare är tvungen att godta alla typer av betalningsmedel.
Dessutom har han all rätt i världen att filma, däremot är det syftet med filmen som kan vara brottsligt.

Jag fårstår att mannen blir förbannad men om man skulle kunna använda lite suntförnuft och sluta anta att alla som gör något som inte passar en själv är i maskopi mot en,
så skulle man kunna anta att möjligheten inte fanns vid det tillfället av respekt/kärlek(beroende på vad man föredrar) till sina medmänniskor att ta betalt med en påse mynt.

Själv så brukar jag betala med mynt som kan tyckas vara mer än "normalt", men då brukar jag ta mig vänligheten att betala med dem i myntrör som man brukar kunna få på sin i även detta fallet, lokala ICA.

Dessutom brukar dom bli mer än glada när dom får extra växel, som dom ofta har dåligt av.

Posted on: 2010/1/8 1:46

See User information
Quote:
Dock så bryter mannen mot lagen när han står och filmar kassörskan mot hennes vilja.

Det är fullt lagligt att filma någon "outalat" så länge du bär utrustningen på dig; enligt Svensk lag!

:Hej

Posted on: 2010/1/8 1:51

See User information
Så länge mannen ofredade kvinnan som absolut inte ville vara med på video så är det ett brott?
Hon försökte vifta bort honom men han sträckte sig ännu närmare med kameran

Posted on: 2010/1/8 1:59

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper