vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 6 »

Re: Gravitation, vad är det?

See User information
Gravitation =)

Resized Image

Posted on: 2009/12/29 18:04
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tänkte bara nämna extremt närliggande information på forumet

Inlägg 2 i:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... 0&forum=10&post_id=141210

Posted on: 2009/12/29 23:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag satt och funderade på hur en skugga från en elektron skulle se ut om jag först påstår att det råder totalt kaos med energi som flödar i alla riktningar.

Den energi/strålning som går rakt igenom 'planet som spänns upp av elektronens bana runt atomkärnan' skulle se ut att rotera när den träffar nästa atom och elektron. Skuggan skulle utbreda sig likt en virvel.

Jag gör jämförelsen med de vattensprutor som man använder för att flytta bollar uppför väggar (och in i hål) på nöjesparker. Man puttar på bollen genom att spruta vatten under den så att den flyr mot lägre motstånd. Dvs luften. (Coandafenomenet används också så att bollen inte lämnar vattenstrålen. Bollen blir låst kring vattenstrålens flöde.)

Det kan alltså vara skuggan från elektronen som flyttar energi till omkringliggande atomer och deras roterande elektroner. Samma "skugga" som inte roterar lika mycket förmedlar en svagare gravitationskraft.

En elektron roterande runt atomkärnan kan därmed accelerera en annan elektron utan att en partikel med massa förmedlar kraften. Det är avsaknaden av den omgivande strålningen som flyttar kraften. Detta är förenligt med dagens teorier om "Bosoner".

Här kan vi ha grunden till magnetfält och hur de kan flytta kraft/energi utan massa på sina "partiklar" (som jag alltså tror är skuggor från elektroner när de träffas av omgivande strålning).

Tankar på det?

Posted on: 2010/1/7 16:23

Edited by pingubenji on 2010/1/7 20:28:42

See User information
Det hela funkar som dom där leksakerna som skjuter ut en boll ur en hållare med en gummisnodd i som gör att den återvänder till hållaren, menar du? Gummisnodden funkar som en sträng, alltså? Och strängen är avsaknaden av kraft?

Posted on: 2010/1/7 17:52
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Inga strängar... det är ändå bara ett annat namn på vibrationer i alla riktningar/dimensioner samtidigt

Hoppas följande skisser förklarar

Gravitation
Resized Image

Magnetfält
Resized Image

Använd högerhandsregeln för att fatta vilket håll det roterar, jag var extremt otydlig

Posted on: 2010/1/7 18:26

See User information
Jomen fungerar naturlagarna oberoende av omständigheterna så stämmer ju ingenting. Om något roterar måste det ju rotera i förhållande till något annars står det ju still. Alltså finns egentligen inga naturlagar nä nu kände jag hur något släppte i huvet

Posted on: 2010/1/7 19:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Nu hängde jag inte med i ditt resonemang

Posted on: 2010/1/7 20:26

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
En gång läste jag att gravitationspåverkan är ögonblicklig och därför alltså snabbare än ljushastigheten. Om det är så, vad betyder det? Och så en anslutande fråga: det finns ju ingen friktion i vacuum men ändå borde det kunna användas för att överföra kraft. Finns det någonting om detta?

Så är det inte, gravitationen fortplantar sig med ljushastigheten. Hört talas om gravitationsvågor?

http://en.wikipedia.org/wiki/Gravitational_wave

Posted on: 2010/1/10 16:36

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Hur kan man ha en maxhastighet på någonting (ljuset) om det inte finns en friktion i vakuum som bromsar upp accelerationen? ologiskt, eller?

Ljushastigheten (i vakuum) är en fundamental struktur hos rumtiden, som t.ex. manifesterar sig i Lorentz-transformationen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lorentz_transformation
http://en.wikipedia.org/wiki/Velocity-addition_formula

Försöker du accelerera ett objekt med massa över ljushastigheten så får du problemet att objektets tröghet (massa) går mot oändligheten när hastigheten närmar sig ljushastigheten.

Quote:
Jag menar, ljus har ju en annan hastighet om man låter det gå genom ett annat medium (med en annan friktionskonstant/tröghetskonstant)

http://www.news.harvard.edu/gazette/1999/02.18/light.html

Luftvakuum har väl likt vatten och luft en hastighet som energi/tryck färdas med? Varför skulle det vara annorlunda?

Och vakuum betyder endast att det är frånvaro av någonting, luftvakuum kan fortfarande ha ljus som flyger igenom, så luftvakuum är inte ett ljusvakuum, det finns alltså någon energi som flödar genom vakuumet i varje ögonblick, fullständigt vakuum finns därmed inte. Och det som flödar igenom vakuumet transporterar energi och information. Det som flödar genom vakuum borde även utöva en friktionsliknade kraft på allt annat som flödar igenom

Så jag tror inte det finns fullständigt vakuum som saknar friktion/tröghet någonstans i Universum.

Och om det fanns, så skulle ju ingen energi utnyttja den friktionslösa miljön, för det skulle inte kunna vara någon energi i detta absoluta vakuum

En tryckvåg genom luft kan man "åka ifatt" genom att ha en relativ hastighet genom luften. Försöker du åka ifatt en ljusstråle kommer du märka att du alltid mäter upp att ljusstrålen avlägsnar sig från dig med samma hastighet oavsett hur snabbt du färdas för att försöka åka ifatt den. Detta visar att det inte är något medium (eter) som ljuset färdas genom, och att två observatörer som rör sig inbördes mäter upp samma hastighet på en och samma ljusstråle kan förklaras genom att tiden förflyter långsammare för en observatör i rörelse.

Posted on: 2010/1/10 16:46

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag satt och funderade på hur en skugga från en elektron skulle se ut om jag först påstår att det råder totalt kaos med energi som flödar i alla riktningar.

Den energi/strålning som går rakt igenom 'planet som spänns upp av elektronens bana runt atomkärnan' skulle se ut att rotera när den träffar nästa atom och elektron. Skuggan skulle utbreda sig likt en virvel.

Jag gör jämförelsen med de vattensprutor som man använder för att flytta bollar uppför väggar (och in i hål) på nöjesparker. Man puttar på bollen genom att spruta vatten under den så att den flyr mot lägre motstånd. Dvs luften. (Coandafenomenet används också så att bollen inte lämnar vattenstrålen. Bollen blir låst kring vattenstrålens flöde.)

Det kan alltså vara skuggan från elektronen som flyttar energi till omkringliggande atomer och deras roterande elektroner. Samma "skugga" som inte roterar lika mycket förmedlar en svagare gravitationskraft.

En elektron roterande runt atomkärnan kan därmed accelerera en annan elektron utan att en partikel med massa förmedlar kraften. Det är avsaknaden av den omgivande strålningen som flyttar kraften. Detta är förenligt med dagens teorier om "Bosoner".

Här kan vi ha grunden till magnetfält och hur de kan flytta kraft/energi utan massa på sina "partiklar" (som jag alltså tror är skuggor från elektroner när de träffas av omgivande strålning).

Tankar på det?

När du säger "skugga", menar du att elektronen har absorberat strålning?

Vilka observationer förutsäger denna teori? Skiljer sig förutsägelserna något från dagens accepterade gravitationsteori (allmänna relativitetsteori)? Är din teori falsifierbar?

Posted on: 2010/1/10 16:51

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Detta skulle förklara varför vi inte känner av centrifugalkraften i vår resa runt galaxen eller solen. Varenda atom puttas lika mycket så att vi inte känner av någon G-kraft när vi accelererar i en ny riktning.

När man faller fritt känner man inte av gravitationen utan det känns på samma sätt (om vi tar bort luftmotståndet) som om man är viktlös i rymden. På samma sätt känner man inte gravitationen från solen eftersom jorden faller fritt genom rymden. Solens gravitation påverkar däremot den bana jorden får när den faller fritt genom rymden.

Posted on: 2010/1/10 17:01

See User information
Gravity - From Newton to Einstein - The Elegant Universe
http://www.youtube.com/watch?v=O-p8yZYxNGc

Posted on: 2010/1/10 17:05

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Nu hängde jag inte med i ditt resonemang

Målvakten gör en dundrande utspark på ett fullsatt Ullevi i strålande ljus. Bollen far vilt snurrande högre och högre men när den passerar mittlinjen försvinner hela universum utom fotbollen. Snurrar den?

Posted on: 2010/1/10 17:16

See User information
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Asgeir skrev:
En gång läste jag att gravitationspåverkan är ögonblicklig och därför alltså snabbare än ljushastigheten. Om det är så, vad betyder det? Och så en anslutande fråga: det finns ju ingen friktion i vacuum men ändå borde det kunna användas för att överföra kraft. Finns det någonting om detta?

Så är det inte, gravitationen fortplantar sig med ljushastigheten. Hört talas om gravitationsvågor?

Med min teori skulle gravitationens hastighet bero på hastigheten av omkringliggande strålning/vågor. Dvs gravitationen skulle vara lite av alla hastigheter samtidigt. Långsamma vågor skulle putta på långsamt och snabba vågor skulle putta på snabbt.

"När man faller fritt känner man inte av gravitationen utan det känns på samma sätt (om vi tar bort luftmotståndet) som om man är viktlös i rymden. På samma sätt känner man inte gravitationen från solen eftersom jorden faller fritt genom rymden. Solens gravitation påverkar däremot den bana jorden får när den faller fritt genom rymden."

Det roliga är ju att fritt fall genom rymden innebär en ständig acceleration i olika riktningar. (Borde likna en spiral om jag tänker rätt upp mot universumskala) Det borde dessutom innebära ofantliga krafter för att byta riktning på massan så att den följer "spiralfallet". Energi som i dagsläget inte vetenskapen har en källa för. Vi vet inte "vilken" energi som används för att accelerera materia i kollision mot varandra, vi vet på en höjd vilken typ av energi som är involverad i fenomenet.

Jag spekulerar därför att gravitation, definierad som en attraherande kraft, har fel tecken. Precis som elektricitet var bakvänt i början. (Elektronens flödesriktning antogs vara tvärt om mot det som senare blev observerat) De så kallade gravitationsstrålarna (som skulle dra i materia när de utbreder sig) verkar feldefinierade. Man har inte hittat gravitoner, men ändå vet man att de har ljusets hastighet, hur?

För mig som teknikutbildad är det för mycket "tro" i den matematiken. Man kan nämligen räkna fram vad som helst med "rätt" axiom.

"När du säger "skugga", menar du att elektronen har absorberat strålning?"

Transformerat och/eller reflekterat. Vem vet, roterande system som får energi borde rotera mera, dvs skapa EM-fält/'skuggor i strålningen' som accelererar närliggande elektroner. (Flyttar kraften/energin dit.) Ingen kraft försvinner eller skapas. (Vetenskapens största obevisade axiom för övrigt, men min begränsade hjärna baserar alla mina tankar på det eftersom jag är hårt indoktrinerad ända upp på högskolenivå)

"Vilka observationer förutsäger denna teori? Skiljer sig förutsägelserna något från dagens accepterade gravitationsteori (allmänna relativitetsteori)? Är din teori falsifierbar?"

Jag har än så länge bara kastat ut lite idéer på hur det skulle kunna gå att tolka fenomenet gravitation som vi ännu inte funnit ett svar på. Med min tolkning av händelsen kan man säkerligen räkna fram liknande värden (Det är båda modeller, inte ens relativitetsteorin är helt korrekt, den är i sig en approximation/förenkling som är lätt att räkna med, och den ger ett litet fel i vissa avseenden om jag förstått rätt)

Jag skulle vara riktigt glad om det kunde bli en teori i framtiden, men för att nå dit måste jag fundera lite mer på det där med expanderande universum och nersaktande av tiden när man rör sig snabbt. Verkar minst sagt skumt, vad finns det idag för experiment som stödjer teorin om att två observatörer som rör sig i samma riktningsvektor med en differens på ljusets hastighet fortfarande uppfattar ljusets hastighet vara densamma?

"Försöker du åka ifatt en ljusstråle kommer du märka att du alltid mäter upp att ljusstrålen avlägsnar sig från dig med samma hastighet oavsett hur snabbt du färdas för att försöka åka ifatt den. Detta visar att det inte är något medium (eter) som ljuset färdas genom, och att två observatörer som rör sig inbördes mäter upp samma hastighet på en och samma ljusstråle kan förklaras genom att tiden förflyter långsammare för en observatör i rörelse."

Vad för experiment visar detta?

Posted on: 2010/1/10 18:44

See User information
c = ljushastigheten i vakuum

A sitter i ett rymdskepp då plötsligt ett annat rymdskepp där B sitter passerar förbi alldeles utanför fönstret.
A mäter upp hastigheten 0,9c (90 % av ljushastigheten) på B:s rymdskepp. Strax därefter skjuter B iväg en liten projektil framåt, bort från A (i samma riktning som B färdas bort från A). Hastigheten på projektilen är 0,9c relativt B.

Vilken hastighet har projektilen relativt A?

Resized Image

Posted on: 2010/1/10 18:48

See User information
Har vi gjort detta experimentet? Vad blev resultatet??? Än så länge har jag bara hört spekulationer från mina professorer.

Jag har ju svårt att tro att några fotoner skulle hinna ifatt kulan och reflekteras ut igen tillbaka till A. Så det skulle väl mer se ut som en skugga när vi inte längre kan se skärnorna som skuggades bort.

Dock borde vi kunna observera skuggan och räkna ut hastigheten på projektilen till 0,9c+0,9c

Men jag vet att inte läroböckerna säger detta. Men kolla bara på hur mycket einstein hade fel, vi har bara upplevt några få decennium med de senaste teorierna... som förändras och ersätts helatiden

Posted on: 2010/1/10 19:01

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Quote:

zpz2 skrev:
Quote:

Asgeir skrev:

Med min teori skulle gravitationens hastighet bero på hastigheten av omkringliggande strålning/vågor. Dvs gravitationen skulle vara lite av alla hastigheter samtidigt. Långsamma vågor skulle putta på långsamt och snabba vågor skulle putta på snabbt.

"När man faller fritt känner man inte av gravitationen utan det känns på samma sätt (om vi tar bort luftmotståndet) som om man är viktlös i rymden. På samma sätt känner man inte gravitationen från solen eftersom jorden faller fritt genom rymden. Solens gravitation påverkar däremot den bana jorden får när den faller fritt genom rymden."

Det roliga är ju att fritt fall genom rymden innebär en ständig acceleration i olika riktningar. (Borde likna en spiral om jag tänker rätt upp mot universumskala) Det borde dessutom innebära ofantliga krafter för att byta riktning på massan så att den följer "spiralfallet". Energi som i dagsläget inte vetenskapen har en källa för. Vi vet inte "vilken" energi som används för att accelerera materia i kollision mot varandra, vi vet på en höjd vilken typ av energi som är involverad i fenomenet.

Jag spekulerar därför att gravitation, definierad som en attraherande kraft, har fel tecken. Precis som elektricitet var bakvänt i början. (Elektronens flödesriktning antogs vara tvärt om mot det som senare blev observerat) De så kallade gravitationsstrålarna (som skulle dra i materia när de utbreder sig) verkar feldefinierade. Man har inte hittat gravitoner, men ändå vet man att de har ljusets hastighet, hur?

För att passa in i dagens teori skall gravitonen vara masslös och färdas med ljusets hastighet.
Quote:

För mig som teknikutbildad är det för mycket "tro" i den matematiken. Man kan nämligen räkna fram vad som helst med "rätt" axiom.

Inom fysiken gör man postulat och ser om den teori de ger stämmer med observationer. Om teori och observationer stämmer överens är det en fungerande fysikalisk teori.
Quote:

"När du säger "skugga", menar du att elektronen har absorberat strålning?"

Transformerat och/eller reflekterat. Vem vet, roterande system som får energi borde rotera mera, dvs skapa EM-fält/'skuggor i strålningen' som accelererar närliggande elektroner. (Flyttar kraften/energin dit.) Ingen kraft försvinner eller skapas. (Vetenskapens största obevisade axiom för övrigt, men min begränsade hjärna baserar alla mina tankar på det eftersom jag är hårt indoktrinerad ända upp på högskolenivå)

Tänker du på comptonspridning?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Comptonspridning

Om elektronen i en atom tar upp energi från en foton så exciteras atomen till en högre energinivå.
Quote:

"Vilka observationer förutsäger denna teori? Skiljer sig förutsägelserna något från dagens accepterade gravitationsteori (allmänna relativitetsteori)? Är din teori falsifierbar?"

Jag har än så länge bara kastat ut lite idéer på hur det skulle kunna gå att tolka fenomenet gravitation som vi ännu inte funnit ett svar på. Med min tolkning av händelsen kan man säkerligen räkna fram liknande värden (Det är båda modeller, inte ens relativitetsteorin är helt korrekt, den är i sig en approximation/förenkling som är lätt att räkna med, och den ger ett litet fel i vissa avseenden om jag förstått rätt)

Jag skulle vara riktigt glad om det kunde bli en teori i framtiden, men för att nå dit måste jag fundera lite mer på det där med expanderande universum och nersaktande av tiden när man rör sig snabbt. Verkar minst sagt skumt, vad finns det idag för experiment som stödjer teorin om att två observatörer som rör sig i samma riktningsvektor med en differens på ljusets hastighet fortfarande uppfattar ljusets hastighet vara densamma?

"Försöker du åka ifatt en ljusstråle kommer du märka att du alltid mäter upp att ljusstrålen avlägsnar sig från dig med samma hastighet oavsett hur snabbt du färdas för att försöka åka ifatt den. Detta visar att det inte är något medium (eter) som ljuset färdas genom, och att två observatörer som rör sig inbördes mäter upp samma hastighet på en och samma ljusstråle kan förklaras genom att tiden förflyter långsammare för en observatör i rörelse."

Vad för experiment visar detta?

Michelson-Morley experimentet visade att ljushastigheten är konstant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Michelson%E2%80%93Morley_experiment

Posted on: 2010/1/10 19:18

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Har vi gjort detta experimentet? Vad blev resultatet??? Än så länge har jag bara hört spekulationer från mina professorer.

Jag har ju svårt att tro att några fotoner skulle hinna ifatt kulan och reflekteras ut igen tillbaka till A. Så det skulle väl mer se ut som en skugga när vi inte längre kan se skärnorna som skuggades bort.

Dock borde vi kunna observera skuggan och räkna ut hastigheten på projektilen till 0,9c+0,9c

Du menar att projektilen har överljusfart (1,8c) relativt A?
Det är fel. Det blir 0,994475... c
Detta är ett specialfall av den generella lorentz-transformationen.
http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/HBASE/relativ/einvel2.html

Experiment med partiklar i höga hastigheter görs rutinmässigt i partikelacceleratorer och vi kan genom att mäta deras rörelsemängd och energi verifiera att det stämmer.

T.ex. om du har en partikeln som färdas i 0,9c och så tillför man så mycket rörelsemängd som får den att accelerera från vila till 0,9c och så ser man vad den resulterande hastigheten blir. Då bör den bli runt 0,99475 c enligt vad teorin säger.

Teorin visar på sätt och vis varför man aldrig kan komma över c, för om du har en serie observatörer A1, A2, A3, A4 osv och A2 rör sig med 0,9c relativt A1; A3 med 0,9c relativt A2, så kommer hastigheterna aldrig addera till över c, hur länge man än fortsätter serien av observatörer.

På samma sätt så kan man i en partikelaccelerator öka en partikels energi och rörelsemängd mot oändligheten och se att dess hastighet bara kommer närmare och närmare c.

Quote:

Men jag vet att inte läroböckerna säger detta. Men kolla bara på hur mycket einstein hade fel, vi har bara upplevt några få decennium med de senaste teorierna... som förändras och ersätts helatiden

När du säger att einstein hade mycket fel, vad tänker du på?

Posted on: 2010/1/10 19:30

See User information
"För att passa in i dagens teori skall gravitonen vara masslös och färdas med ljusets hastighet."

Check, skuggan av en foton borde utbreda sig med ljusets hastighet och vara masslös. Har jag inte sagt detta typ 5 gånger nu?

Tack för förbättringen av min vokabulär angående postulat, men jag antar att du förstod.

"Tänker du på comptonspridning?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Comptonspridning

Om elektronen i en atom tar upp energi från en foton så exciteras atomen till en högre energinivå."

Tack. Jag gjorde en ren teoretisk utläggning, men nu verkar det redan finnas ett namn för det hela.

"Michelson-Morley experimentet visade att ljushastigheten är konstant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Michelson%E2%80%93Morley_experiment
"
Där läser jag:
"Jorden inte hade någon rörelse i förhållande till något medium."

Allt har ju fritt fall, allt accelereras ju i samma riktning. Så vi krockar inte med ett mediumet eftersom det faller före oss i samma riktning( i samma rymdsoppa).

Om det finns ett eter-medium så går det i alla fall inte att motbevisa det på detta sättet med min tolkning av gravitation.

Detta experiment funkar utmärkt om man förutsätter att etern är ett homogent fält som är låst relativt till solens bana.

Posted on: 2010/1/10 19:43

Anonym
Quote:

zpz2 skrev:
När du säger att einstein hade mycket fel, vad tänker du på?

http://www.nyteknik.se/popular_teknik/kaianders/article35299.ece

http://sv.wikipedia.org/wiki/Albert_Einstein "När Alain Aspect på 1980-talet lyckades bekräfta EPR-paradoxen experimentellt visade det sig att Einstein hade fel."

Einstein hade dessutom fel i att universum inte är statiskt, utan dynamiskt.

Han hävdade också att svarta hål inte kunde bildas, någonting som överbevisades bara några månader efteråt.

Einstein hade fel om mycket. Han var en clown. Förmodligen hade han aspergers också och hans fru var hans ledsagare. Därför Einstein inte kunde hålla sin humor på en normal nivå, utan svävade iväg.
Ta bara det uttalandet om att allting är relativt. Så även hans teorier... Case closed!

Jag gillar dock Einsteins humor.

See User information
"T.ex. om du har en partikeln som färdas i 0,9c och så tillför man så mycket rörelsemängd som får den att accelerera från vila till 0,9c och så ser man vad den resulterande hastigheten blir. Då bör den bli runt 0,99475 c enligt vad teorin säger."

Att öka med samma energimängd som krävs för att nå 0,9c för B är inte samma mängd energi som krävs för att öka kulans hastighet med 0,9c i förhållande till B.

Energin är väl ändå kvadratisk till hastigheten (Sett från en referenspunkt, exempelvis A)

Resized Image

Posted on: 2010/1/10 19:56

See User information
Men å andra sidan, fotonen saknar ju redan massa. Fotonen är ju redan denna "skugga" bakom elektroner. Det är kanske därför den uppför sig som en våg och partikel på samma gång.

(Utvecklar, som ni märker, fortfarande min teori)

Posted on: 2010/1/11 9:58

See User information
Jag tror jag har hittat en viktig detalj i mitt resonemang:
I skuggan som skapas bakom elektroner/materia är det totalt tomrum. All rymd/medium som är intill expanderar dit. Så mediet/etern flyter dit, dvs accelererar i den riktningen. Och då kan vi med ljushastigheten som begränsning relativt etern flyga/flyta fram i max c. Men sett från en punkt där mediumet inte flyter i samma riktning mäta hastigheter > c

Funkar till och med för världar i världar.
eterns eterhastighet + eterns hastighet + föremålets hastighet i etern

Så om vi skapar gravitation som påverkar etern i en riktning så borde vi kunna vi flyga/flyta snabbare än c, med en teoretiskt stillastående observatör som referens. Desto fler dimensioner uppåt man manipulerar gravitationen, desto högre blir maxhastigheten. Dimensionen är alltså bara skalan på det medium man befinner sig i. 1 dimension(vår värld) = c, 2 dimensioner(om vi kan manipulera världen som vår värld flyter i) = c*c, 3 dimensioner(osv...) = c*c*c

Det började som skoj. Nu har jag nästan ett helt nytt sätt att beskriva elektromagnetism och gravitation

(Dock helt obevisat, men det skulle funka för sci-fi -filmer, hehe)

Posted on: 2010/1/11 17:59

See User information
Har man en energikälla med oändligt med energi borde man kunna putta etern i rörelse med något laserliknande och dras med i etern när den flyttar sig i godtycklig hastighet genom sin eter-eter. Man skulle inte ens känna G krafter eftersom man alltid "föll" mot lägre täthet i eter-etern.

Maskhål, tada!! Men ingen tidsmaskin...

Posted on: 2010/1/11 18:24

« 1 (2) 3 4 5 6 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper