vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#1


See User information
Citat:
Den muslimska församlingen i Botkyrka har ansökt om tillstånd att få utföra böneutrop.
Församlingen vill ha böneutrop från minareten vid moskén i Fittja på fredagar. Det skriver Dagens Nyheter.
Det här är första gången en muslimsk församling i Sverige ansöker om tillstånd, men hittills har församlingen inte fått något svar.

http://svt.se/2.33538/1.1812647/forsa ... 65014&lpos=rubrik_1812647
Jag läste mer i DN på papper men det finns inte på nätet än, bara Google osv
http://www.google.se/search?hl=sv&sou ... B6kning&meta=lr%3Dlang_sv
Bäst
http://politisktinkorrekt.wordpress.c ... -boneutrop/#comment-56263

I DN prioriterar de Halaslakt och ledigt på muslimska högtider.
Ska alla ha ledigt på sina högtider, kan ett land fungera då?

Jag har muslimska trevliga vänner, högutbildade här och fungerar sådär, med ex. svårigheter att stava och inte gärna svarar på mail om man inte påpekar att de får stava fel. Någon är mindre trevlig och anmäld.

Krav på böneutrop mm verkar som Hets mot folkgrupp (den svenska mfl.) För att inte hetsa tillbaks frågas såhär nu när vi har en ny lag om arbetskraft, vilka invandrare har varit och är välkomna hit, från ex. År 1600 tills nu?

Posted on: 2009/12/15 2:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#2


See User information
Det senaste från Mosken i Fittja via ABC och så här kan det låta bland gräsrötterna där, när inte de hala slipade ledarna får ljuga för oss: ” I och med att vi bor i ett annat land måste vi köra inomhus tillfälligt, tillsvidare alltså”.

Ja det är vår uppfattning också, annars behövs inga minareter, först utrop på fredagar, sedan öka på antalet och ifrån alla moskeer, av folk som ingen önskat få hit, vad jag vet än så länge.

Posted on: 2009/12/15 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#3


See User information
Inget i DN än mer än på papper, har det varit på nätet?

ABC här: http://svtplay.se/v/1815383/moske_vill_ha_boneutrop

Posted on: 2009/12/15 22:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#4


See User information
lägg ner ditt försök att smutsa ner forumet med smyg rasism. bara kolla vad du hänvisar till för länkar säger ju allt..
det är inte första posten du gör som handlar om sånt du kan diskutera i nsf forum.

Posted on: 2009/12/15 22:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#5


See User information
Det skulle vara mycket stötande och muslimerna skulle förlora på det rejält... Det är en allvarlig företeelse psykologiskt, folk skulle känna som det är nån slags ockupation.

Men om det skulle ske vid enstaka tillfällen någon per månad/år skulle det kunna ge positiva signaler med nyfikenhet och större förståelse...

Hatar själv när kyrka klockor ringer...Och skulle bli än mera irriterad om muslimer skrek i nått torn

Självklart är jag inte rasist...

jag röstar NEJ...


Posted on: 2009/12/15 23:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#6


See User information
Ett definitivt NEJ för min del. Vad skulle muslimerna säga om man sku bygga ett högt judiskt eller kristet bönetorn varifrån man sku utropa sina böner i ett land såsom Iran eller Pakistan? Här är exempel på "bön" från minaret som inte låter som nåt jäkla oljud som dröjer i en evighet i mina öron!

http://www.youtube.com/watch?v=k8hGgAgDX40

För min del får di skrika och ha det oljud de önskar så länge de inte stör några andra, men inte i offentligheten var massor med människor blir tvugna att höra detta oljud emot deras vilja!

Posted on: 2009/12/23 2:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#7
Inte första tråden han startar heller för att strunta i att diskutera det. Kolla hans profil - bara trådstarter.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#8


See User information
Quote:

MegaKungen skrev:
Ett definitivt NEJ för min del. Vad skulle muslimerna säga om man sku bygga ett högt judiskt eller kristet bönetorn varifrån man sku utropa sina böner i ett land såsom Iran eller Pakistan? Här är exempel på "bön" från minaret som inte låter som nåt jäkla oljud som dröjer i en evighet i mina öron!

http://www.youtube.com/watch?v=k8hGgAgDX40

För min del får di skrika och ha det oljud de önskar så länge de inte stör några andra, men inte i offentligheten var massor med människor blir tvugna att höra detta oljud emot deras vilja!


Herre Gud. Det e ju värre än bomblarmstestet som går varje månad.

Posted on: 2009/12/23 16:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#9
Quote:

bennybear skrev:
Herre Gud. Det e ju värre än bomblarmstestet som går varje månad.
Du slipper väl höra det bennybear, eller bor du i närheten?
Botkyrka är ju ett område med många muslimer, så vad spelar det för roll? Det är ju inte precis många svenskar i området. Just där denna moské finns bor det inte många alls för övrigt, utan den ligger i ett industriområde

Är det bara ett test av allmän fara-larmet som går varje månad? Jag som sprungit till skyddsrummet och satt mig i fosterställning medans jag lyssnar på radion regelbundet nu den sista tiden.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#10


See User information
Om någon tittar ner på Jerusalem en Långfredag kommer han att få se ett gäng som står och skallar en mur. En bit därifrån står ett gäng med rumpan i vädret precis som franska luder i färdigställning. Och ett gäng leds av en kille som stapplar gatan fram och släpar på byggmaterial. Jag tror nog att vår Herre mången gång suckar när han ser oss...

Posted on: 2009/12/23 21:46
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#11


See User information
Vad är nu detta för tråd....................

En del blir upplysta till medvetenhet genom sökande, men andra drar fortfarande omkring med huvudet i marken, eller rättare sagt, ser inte skogen för alla träden.

Posted on: 2009/12/23 22:50
Have guitar, will travell
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#12


See User information
NSF forum skulle antagligen slänga ut honom för hans koldioxid idioti

Posted on: 2009/12/23 23:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#13


See User information
MegaKungen skrev:
Ett definitivt NEJ för min del. Vad skulle muslimerna säga om man sku bygga ett högt judiskt eller kristet bönetorn varifrån man sku utropa sina böner i ett land såsom Iran eller Pakistan?


Ska du jämföra Sverige med Iran?
Vill bara påpeka:
I många muslimska länder tillåts andra religiösa ritualer, förutom islamska, att utföras offentligt. Egypten, Jordanien, Syrien, Libanon, Tunisien m.fl.
Hata inte!

Sen om de får eller inte får ha böneutrop spelar ingen roll. De lever inte i ett muslimskt land och det får de acceptera.

Sen är det på tiden att kanske förbjuda kyrkoklockor? Sverige är efterallt ett ateitiskt land.

Jag kan nästan hävda att muslimer är fler än kristna i Sverige Så varför skulle en stor del folk inte få göra si när den andra stora gruppen får göra så. Bäst att inte låta någon så blir det lite mer rättvist och man får sova lite längre på söndagarna

Posted on: 2010/1/7 18:53

Edited by Big-Al on 2010/1/8 2:31:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Muslimer kräver Böneutrop mm nu
#14


See User information
Quote:

Big-Al skrev:

Jag kan nästan hävda att muslimer är fler än kristna i Sverige Så varför skulle en stor del folk inte få göra si när den andra stora gruppen får göra så. Bäst att inte låta någon så blir det lite mer rättvist och man får sova lite längre på söndagarna


Det PRECIS det som är meningen skall ske, om Eliten får som de vill.

Det är därför de avskyr Nationalister som pesten och det är därför ALLA riksdagspartier arbetar för att totalt bryta ned Sverige innifrån medels i princip obehindrad massinvandring, kulturförstörelse och total avsaknad av medbestämmande inför de inhemska medborgarna i denna frågan.

Innan alla Newbies uttalar sig i denna frågan behöver de gå hem och läsa på.

Posted on: 2010/1/9 15:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS