vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bill Gates: Vi måste göra detta decennium till vaccinets decennium!
Mjukvarujätten Microsofts grundare Bill Gates meddelade på fredagen att han under den kommande tioårsperioden kommer att donera tio miljarder dollar till forskning och distribution av vacciner till befolkningarna i världens fattigaste länder.

- Vi måste göra detta decennium till vaccinets decennium, sade Gates till deltagarna i det världsekonomiska forumet som pågår i Davos i Schweiz.

Forumet i Davos samlar varje år världens ledande finansmän och politiker.

- Vaccin har redan räddat miljontals liv i utvecklingsländerna. Innovationer kommer att göra det möjligt att rädda fler barn än någonsin förr, fortsatte Gates.

http://nyheter.se.msn.com/article.aspx?cp-documentid=151941195

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bill Gates: Vi måste göra detta decennium till vaccinets decennium!

See User information
10 miljarder dollar! Ush och fy... vill han chippa allihop tro?

Posted on: 2010/1/29 16:48
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
"- Vaccin har redan räddat miljontals liv i utvecklingsländerna."
För att England härjade för antal hundra år sedan och introducerade sina parasiter som har förstört mycket, exempelvis kosten. Bra kost skyddar mot väldigt många sjukdomar. Bra kost är därför inte ett alternativ till dockan Bill.

Dit den mycket skaliga västerländska kosten kommer får befolkningen hår i tänderna, tappar tänderna och får västländssjukdomar som tarmproblem, diabetes och cancer.

See User information
Det är bara att vända på vad han säger: "Vaccin har redan släckt miljontals liv i utvecklingsländerna, innovationer kommer att göra det möjligt att släcka fler liv än någonsin förr"

Klart och tydligt.

Posted on: 2010/1/29 18:04

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Det är bara att vända på vad han säger: "Vaccin har redan släckt miljontals liv i utvecklingsländerna, innovationer kommer att göra det möjligt att släcka fler liv än någonsin förr"

Klart och tydligt.

Kartläggning av hjärnan är en uppsättning neurovetenskap tekniker som bygger på kartläggning av (biologiska) kvantiteter eller egenskaper på rumsliga representationer (mänsklig eller icke-mänsklig) hjärna resulterar i kartor.

Brain Mapping tekniker utvecklas hela tiden, och förlita sig på utveckling och förfining av bild förvärv, representation, analys, visualisering och tekniker tolkning.

Mit News

Posted on: 2010/1/29 18:31

See User information
Jag är ledsen Sale, antingen är det jag som druckit för många glas vin denna fredagkväll eller du, jag förstod inte svaret i kontext med vad jag skrev.

Shkåål

Posted on: 2010/1/29 21:03

See User information

Posted on: 2010/1/30 2:18
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa

See User information
Brain Mapping i kombo med nanorobotar i en sådan storlek att de kan få plats i en spruta kan resultera i möjligheten att programmera mänskligt beteende via en dator, är det vad du syftar till sale?

Posted on: 2010/1/30 2:45
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Brain Mapping i kombo med nanorobotar i en sådan storlek att de kan få plats i en spruta kan resultera i möjligheten att programmera mänskligt beteende via en dator, är det vad du syftar till sale?

Xtas:Självklart menar jag det,nano är inget nytt millitären har sedan 1967 provat sig fram så dom har kommit långt,jag har sett en film om just detta .Man förminskade en "ubåt" och sprutade in den i blodet,kommer inte ihåg vad den heter just nu.

Att detta kommer upp på Web: World Economic Forum som ligger i Davos-Klosters, Switzerland from 27 - 31 January.

I deras logo står det:Följande "Commited to Improving the state of the World"
Som du ser så är alla där...Yotube

Switzerland

En medförfattare i studien är Martin Rosvall, biträdande professor vid Institutionen för fysik, vid Sveriges Umeå universitet.: Utsättning, sade han:

Vi ville att kartlägga förändringarna inom vetenskapen under det senaste decenniet.
Gör så började vi med mer än 35 miljoner citeringar mellan artiklar i över 7000 vetenskapliga tidskrifter.
. Detta nätverk av citeringar representerar flödet av information mellan forskare i världen och resultaten visar att betydande förändringar skett inom life sciences.
Neurovetenskap har gått från att vara ett tvärvetenskapligt forskningsområde som är en vetenskaplig disciplin i sin egen rätt, ranking tillsammans fysik, kemi, ekonomi, juridik, molekylärbiologi och medicin.

I09

Posted on: 2010/1/30 13:35

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Jag är ledsen Sale, antingen är det jag som druckit för många glas vin denna fredagkväll eller du, jag förstod inte svaret i kontext med vad jag skrev.

Shkåål
Systembolagets viner innehåller massor av "svavel"...
Vakna...90% av befolkningen sitter fast där med en bildtränad hjärna.

Systembolagets viner kan innehålla bl a äggvita, blod, fiskolja, gelatin och mjölkkasein samt ett svavelämne - bisulfit. Svavelöverdos får vi redan genom..

Posted on: 2010/1/30 13:40

Edited by sale on 2010/1/30 16:38:44

See User information
Filmen du tänker på heter 24-timmarsjakten med Dennis Quaid och den där smått fjolliga skådespelaren det inte ens är värt att komma ihåg namnet på. Men det är ju som sagt en film.

Posted on: 2010/1/30 23:40
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Extas:Det jag tänkte på är metoden,filmen var kass det var därför jag inte komihåg den:)Här är lite mer tips hur det kan se ut eller gör det redan,om cirka 10 år är detta ingenting skall ni se,hoppas jag har fel...

-but the future possibilities of brain computing are endless.

Länk

Neural Engineering Lab supervisor and University of Utah assistant professor Bradley Greger describes the chip as “a platform technology that is going to enable many, many new things.” With a grant from the National Institutes of Health, Greger and dozens of other scientists are pioneering brain-computing technology.

Greger, who described himself and his colleagues as “neuro-geeks and science-fiction fans,” says it’s fun to talk about sci-fi fantasies like brainnative Internet, but they’re focused on life-changing advancements that can help patients now. The chip’s most impressive feat to date is demonstrated by quadriplegic patients “thought typing” and manipulating a computer cursor with brain waves only.

But, Greger says, “If you can get a link to a computer, then you’ve got the whole world.” The Internet’s vast knowledge and tools could be just a thought away. Foreign language translation, photographic memory and brain-data backup could become a reality with use of more advanced chips.

They know basically how the chip reads the brain data—electrons travel over platinum wires—but they can’t say precisely how or why the brain “learns” to use it.

Briain Chip

10 år går mycket fort...Skillnaden mellan historia och det som hänt är att historia kan ändras.

Bionic implants Stay tuned for more in the future...

Posted on: 2010/2/1 14:22

See User information
Risker jag kan tänka mig; Utomstående kontroll över andras hjärnor, risk för kortslutning och hjärnskador om man är nära starka magnetiska fält eller får en stöt, den rent allmänna verklighetsflykten.

Hur kan det vara värt det ens för de gravt fysiskt handikappade?

Posted on: 2010/2/1 21:18
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper