vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Utmaning: Vilddjurets tal 666 Vad är det?

See User information
Man kan skriva tills himlen faller över oss men p.g.a. av stora missar i historiska skrifter, brända bibliotek i antiken, hemlighetshållandet av kyrkans beslagtagna dokument och det extremt lilla fåtal oskadda och allmänt studerade texter som klarat sig i originalskick fram till vår egen tid kommer den här frågan förbli helt olöst i strikt akademisk mening.

Det går inte pussla när bitarna varken passar eller är tillräckligt många som ni troligen lagt märke till.

Mer relevant är varför du vill veta vad det är och vad du önskar veta mer om talet?
Om du utgår från bibeln som originalet i frågan och som orubblig auktoritet så läs den själv för att ta reda på "allt som finns att veta" där.
Eftersom du skriver här på Vaken som du vet har en konspiratorisk läggning är min egen gissning att du kanske inte är 100% nöjd med den officiella förklaringen? Vart klämmer skon?

Om talet 666;
Det hänger samman med triangelns geometriska form; 60 grader i varje vinkel, numerologiskt räknar man aldrig nollor så det blir 666 om man numerologiskt adderar vinklarna. Detta hänger också ihop med "djävulstecknet"
http://www.brooklynvegan.com/img/music2/devilsign.jpg
förutsatt att man spretar ut med tummen och med alla tre fingrarna formar en pyramid/triangel, vidare verkar detta ha med Treenigheten och dialektiken att göra rent symboliskt.
Vinkelsumman i en triangel som är 180 blir multiplicerat med två 360 som numerologiskt blir 36 (6*6) vilket påstås vara samtliga grader inkluderat de hemliga tre översta inom Frimureriet enligt Jüri Lina, inget nämnvärt men intressant kuriosa kanske.
Summan av att addera alla tal från 1 till 36 med varandra blir 666.

Talet 6 i sig själv är givetvis intimt kopplat till akten sex, symboliskt representerat av två trianglar lagda över varandra i motsatt riktning, kallad hexagrammet.
Detta koncept kan även kallas dyaden (könsprincipen) av paganer och dyl.
666 dyker upp i samtliga av dagens EAN-koder som du säkert har läst genom Vakenrelaterade sidor och videos, vissa tror att folk i framtiden kommer bli "brännmärkta" med såna koder likt boskap. VeriChip som är en vara har säkert även den en EAN-kod inpräntad någonstans på kretsarna.

Washingtonmonumentet är 666 fot hög om man räknar in de 111 fot som sägs vara nedsänkta under marken.
Summan av de sju första primtalen är 666.

Hollywood;
I filmen Pi är Guds riktiga namn en 216-siffrig kod (6*6*6=216).

Det finns tonvis att skriva om talet och numerologi i övrigt, om det är djävulen som sett till att allt detta är så eller bara p.g.a. människors fascination för talets geometriska och matematiska egenskaper är dock öppet för ren tolkning.

Posted on: 2010/1/30 1:48

Edited by Xtas on 2010/1/30 2:34:28
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nej du har fortfarande inte fört en diskution med hänvisningar från bibeln.
Du har sträkt dig så långt som att klistra in ett stycke från bibeln vilket är en framgång iofs men gör sedan lite hänvisningar till dom skriftställena i din diskution.

Någon Expert på bibelfrågor är jag inte men eftersom jag har läst en hel del, så är jag inte helt okunnig.

Jag har haft problem med att skriva och läsa väldigt länge men jag försöker arbeta bort det, därför dyker det upp felstavningar emellanåt.

Det Jag skrev om talet 666 i förra inlägget är min uppfattning om hur det skall förstås.

Jag hade hoppats att någon annan också kunde hänvisa till bibeln i sitt resonemang för sin förståelse.

Så här hade jag velat att det såg ut..

Resonemang hänvisning till ett skriftställe för att styrka resonemanget och ett nytt resonemang med hänvisning till ett skriftställe för att styrka resonemanget och ett nytt resonemang med hänvisning till ett skriftställe för att styrka resonemanget osv.

Posted on: 2010/1/30 8:13
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
666 är inte Djävulens tal, 666 är religionernas kod. Hela biblen ,Kornanen,toran är skriver med systematiska siffror. Jag ska visa ett exempel om siffran 216 varför den är relaterat till makt. 216 var också ett tal som Platon var besatt av.

Här följer till hur 216 kom till och varför den nämns ofta ibland som djävulns tal, ibland Guds tal, denna siffra har samband med 666 och också 616 36 och 12 och 6. Det har använts geomatria och fabiachis system, men också pytagoras när det gäller symbolik.

För att få 216 gör vi följande, Vi har 6 olika siffer värden allihopa med viss med bydelse som jag förklarar och hoppas ni förstår.

6,18,30,42,54,66
6 betyder neråtvänd pil, som symbol och dess ursprung är av Saturnus kulten.

18 formades av nr 6, man har lagt på 12, 18 blev en religion före kristen och judendomen.

30 är neråtvänd stjärna som symbol, men också som Kors, den formades av 18 närman plusade 12. Romariket/Egypten/Babylon

42 är symbolen för judstjärnan,den formades av 30 när man lade på 12 detta är Judendommen.

54 är Ishtar stjärnan ,används som symbol i Koranen, och är också symbol för budismen,denna formades när man igen tog 12 från 42.

66 är symbol för ögat, eller <> symbolen. Man kan fortsätta äny mer om man vill räkna ut flera religoner och varifrån de påverkats av.

OBS: Symbolerna har används mycket mycket längre tid än vi känner till och därför kan det verka förvirrande.

6+18+30+42+54+66= 216

216*3 = 648

648+12= 666

----------------
Vi kan också räkna

216*6= 1296

1296/2= 648

648+12= 666
--
Eller för att bekräfta mera..

216* 6= 1296

1296/3= 432

432+216= 648

648+12= 666

och så...

216/6= 36

36/6= 6

6/6= 1 Denna dag skapade gud ljuset enligt bibeln.

för att under lätta mattematik till skrift visar jag en enklare enxempel.

Om jag säger så här ISRAEL. Var ifrån kommer det namnet?

ISRAEL är relustalet av IS= Isis var Gudina i egypten, RA= SOL guden egypten, EL= Allas Gud enligt grekiska mytologin.

Då räknar vi resultatet av dessa och vi får ISRAEL som blir Judendomen med inbakade grekiska,egyptiska babylonska läror. OCH vilka i sin tur påverkade kristendomen och islamsom alla vet :)

Föresten så firar kristana alltid 36, med julgran och Tända ljus, 12= december= 24= dagen 12+24=36

Nästa gång du tänder ett ljus så håller du den paganska religionen levande,)

Det kan vara svårt för vissa att acceptera eller ens förstå detta , men jag är säker på att nån fattar, för jag har mycket mer att visa, men lite synd att man itne kan skicka filer på forumet.. Jag har avkodat de religiösa symbolerna på ett väldigt speciellt sätt,och som bevisar 666, och som med hjälp av andra skulle vi kunna sammanfalla alla andra pysselbitar som finns.

Edited by z103 on 2010/1/30 16:20:47
Edited by z103 on 2010/1/30 16:25:55
Edited by z103 on 2010/1/30 16:26:57
Edited by z103 on 2010/1/30 16:28:17
Edited by z103 on 2010/1/30 16:35:33

See User information
"The nefarious connotations of 666 weren't invented by some heavy metal band -- they are rooted in the Bible.

The final book of the New Testament is Revelation, and for centuries theologians have pondered its highly symbolic, prophetic language. Revelation tells of impending Armageddon, an end of all time, when a great war will be fought between good and evil, and God will triumph. In Revelation, "the beast," also called the Antichrist, personifies evil.

Revelation, Chapter 13 speaks of the beast and how to identify his followers. According to verses 16 and 17, they will have the mark or the name or number of the beast on their right hands or foreheads. Verse 18 introduces the number 666 itself: "Let him that hath understanding count the number of the beast: for it is the number of a man; and his number is Six hundred threescore and six."

It's unclear why the specific number 666 is the number of the beast. According to Dial-the-Truth Ministries, the number 6 is the number of man because in the Bible, God created man on the sixth day. Elsewhere in the Bible (Matthew 16:23), Satan is described as being "man-centered" (as opposed to God-centered). Thus the devil's number would be a twist on man's number. This is just one theory, and the number 666 has generated plenty of debate."

Posted on: 2010/1/30 16:33

Anonym
Sorry oso1978 ifall jag gick åt fel håll i tråden nu, men det är väldigt svårt att förklara nåt just enbart om det utan att ta lite bakgrund.

See User information
Quote:

oso1978 skrev:

Jag hade hoppats att någon annan också kunde hänvisa till bibeln i sitt resonemang för sin förståelse.

Så här hade jag velat att det såg ut..

Resonemang hänvisning till ett skriftställe för att styrka resonemanget och ett nytt resonemang med hänvisning till ett skriftställe för att styrka resonemanget och ett nytt resonemang med hänvisning till ett skriftställe för att styrka resonemanget osv.[/b][/size][/font]

För dig som gillar författarna i antologin Bibeln, så läs förslagsvis Matteus 5:e kap., Moses 1:29, Daniel 10-20 m fl. Några förvanskningar har troligtvis gjorts ang. reinkarnation eller liknande i böckerna Esra, Nehemja o Daniel.

Ps Jesus varnade för dom" skriftslärda"...

Vaken.se

Posted on: 2010/1/30 16:50

Edited by sale on 2010/1/30 17:17:01

Anonym
Quote:

oso1978 skrev:
Nej du har fortfarande inte fört en diskution med hänvisningar från bibeln.
Du har sträkt dig så långt som att klistra in ett stycke från bibeln vilket är en framgång iofs men gör sedan lite hänvisningar till dom skriftställena i din diskution.
Du är lite trög va?
För tredje gången säger jag nu att den enda referens till odjurets tal är just i Upp 13. Det refereras inte till detta någon annanstans.

Quote:

Xtas skrev:
Summan av de sju första primtalen är 666.
Summan av de sju första primtalen är 58.
2, 3, 5, 7, 11, 13 och 17

Quote:

Xtas skrev:
I filmen Pi är Guds riktiga namn en 216-siffrig kod (6*6*6=216).
Va? Var säger dom det? Jag har sett Pi flera gånger utan att reflektera över det.
Förresten stämmer en sån sak med mina egna teorier, att talet 666 egentligen är ett gudomligt tal som ersatte 616 i hemlighet för att man inte skulle kunna frambringa odjuret med detta tal.
Men å andra sidan finns det ju två odjur och de kanske har ett varsitt tal?

Anonym
Här har ni ett exempel varför tillex 42 betyder Judestjärnan.
Jag har även räknat ut andra symboler, och använt samma samma tillväga gångsätt och fått fram mycket fler viktiga siffror med betydelse och historiskta år tal. Man kan till exempel få fram jesus födelse och död, året då Muhamed slutförde cirkeln och införde islam som blev sista pusselbiten för världskartan.

Jag vet att det låter konstigt,men det är inte alls konstigt när man vet att de började med år 1 när de införde kristendomen, och klockan började ticka sen dess, hela historian har följt med den samtidigt och den har varit väl planerad,och den är planerat ett stycke fram just nu.

Här är ett exempel på Judestjärnan i endast enklaste form som jag först råkade räkna ut, när jag av en kompis hörde talas om siffran 42, vilket han hade sett i filmen "Liftarens guide till galaxen" och att datan hade svarat att livets mening och univerums mening med allt är 42.

Som alla här vet så är Klockan en mycket viktig sak för människor, och specillt för arbetande människor. Sedan har vi en klocka i varge kyrka och varge moske och synagoga.Dessutom ses jsus med en sol bakom honom hela tiden. Solen är det samma som Klockan.

Klockan räknar vi tiden med, och tiden påverkas av solen. Och för att gömma solen som gud har de fört in klockan och i den finns allt.

Se vad Jude stjärnan får för värde.
Resized Image

Edited by z103 on 2010/1/30 23:41:51

See User information
Jag vet faktiskt inte varför jag skrev det inkorrekta om de sju första primtalen utan att kolla upp först, såg det skrivet någonstans och tänkte inte närmre på det.

Fast 58 är ju intressant, 5+8=13, i kapitel 13 i Uppenbarelseboken är vart Vilddjurets tal nämns. 13:18 för att vara exakt, 1+3+1+8=13, 13+18=31.
Får akta sig så man inte blir som han i filmen om Numret 23 och som av ett sammanträffande gick den på tv alldeles nyss.

Posted on: 2010/1/30 23:36
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
13*18= 234

234*3=702

(702 kan också vara 72 och 72/2=36 )

702-36= 666

See User information
Svar till Computorerror: Nepp trög är jag inte men du verkar tyvär inte klipsk.
Bara för att talet 666 inte fins någon annan stans i bibel (med hänsyftning till vilddjuret) kan man i bibeln se vad talet 6 betyder och att det används 3 ggr på följd osv.

Vidare kan man ju också se vem vad vilddjuret har för sorts makt, Uppenbarelseboken 13:7, där det sägs att ”myndighet över varje stam och folk och språk och nation” gavs åt djuret.
om det nu har makt övervarje stam nation osv kan man dra vissa slutsatser utifrån det.

Man kan också se vad det är genom att ”draken [Satan] gav vilddjuret dess makt och dess tron och stor myndighet”. (Uppenbarelseboken 12:9; 13:2) Det styre som människor utövar är alltså ett verk av Djävulen och återspeglar därför hans djuriska sinnelag som liknar en drakes. (Johannes 8:44; Efesierna 6:12) osv osv.

Som du ser kan man förstå något som talet 666 utan att det behöver vara så att man vänder sig till numerologi eller dyligt.
Nu slutförde jag inte en argumentation denna gången men jag ville bara visa på hur jag menar att man kan göra..

Men som sagt jag tror ändå inte du läser hänvisningarna eller anstränger dig till att föra en vettig diskution. Din strategi är bara att säga att jag är dum i huvudet för att bortse från vad jag skriver. Det vore bra om du ansträngde dig och kolla på vad jag har skrivit om ämnet i stället. Är det något i mina argument som du inte förstår så fråga, säg inte att jag bara skriver en massa goja..

Vad jag tror händer i din nästa komentar till mig är att du komer att kopiera den sista delen i denna ruta och säga "ja du är minsan trög för det står ju bara 666 en gång i bibeln öööööö har jag inte sagt det förut ööö du är trög öööö".

Sluta med det...

Posted on: 2010/1/31 8:08

Edited by oso1978 on 2010/1/31 12:42:00
Edited by oso1978 on 2010/1/31 12:43:05

See User information
Jag är ingen bibel expert men 666 förekommer på fler ställen. Dock int ei form av odjurets tal.

http://www.biblegateway.com/quicksear ... search=666&qs_version=NIV

616 står det ingenstans.

Posted on: 2010/1/31 9:58
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Till TreeOfLiberty: Äntligen någon som har förstått!
Tack du är den första som riktigt har hänvisat till bibeln i sina komentarer tack åter igen..

Posted on: 2010/1/31 12:48

See User information
Svar till Filipino-Monkey: Bra observations förmåga, tack!
Jag gick in och lade till parantes och förklarade, du har rätt 666 är nämt på fler ställen men som sagt inte i hänysyftning till vilddjuret. Tack igen!

Posted on: 2010/1/31 13:10

See User information
Svar till Xtas: Kul hypotes, men Bibeln när den skrevs var inte uppdelad i kapittel och verser det är ett senare påfund.

Uppenbarelseboken är ju bok 66 i Bibeln, kanske kan vara underhålland något att räkna på? Kanske man skall kolla hur många författare det var som varit med och skrivit ner Bibeln.

Posted on: 2010/1/31 14:13

See User information
Hej Sale! Syftade du specifikt på Mateus 5:11-12 med hänsyftning på att jag blir smädad då blir jag glad!

Lyckliga är ni när man smädar er och förföljer er och lögnaktigt säger allt möjligt ont mot er för min skull. 12 Gläd er, ja, ta glädjesprång, eftersom er lön är stor i himlarna; på det sättet förföljde man ju profeterna före er.

Eller menade du Mat 5:5 Lyckliga är de som är milda till sinnes, eftersom de skall ärva jorden. Skall jag tagga ner lite kanske så har jag en lite möjlighet att ärva jorden?

Jag får nog skriva puss och kram i varje inlägg jag skriver så det inte låter som jag är arg..och tillämpa Mateus 5:44-48

Men jag säger er: Älska era fiender och be för dem som förföljer er, 45 så att ni visar er vara söner till er Fader som är i himlarna; han låter ju sin sol gå upp över onda och goda och låter det regna över rättfärdiga och orättfärdiga. 46 Ty om ni älskar dem som älskar er, vilken lön har ni då? Är det inte också det som tullindrivarna gör? 47 Och om ni hälsar endast på era bröder, vad gör ni för märkvärdigt då? Är det inte också det som folk i nationerna gör? 48 Ni skall följaktligen vara fullkomliga, så som er himmelske Fader är fullkomlig.

Menade du 5 Moseboken 1:29 ?  Så jag sade till er: ’Ni skall inte bli uppskakade eller vara rädda för dem. I sådana fall tack för omtanken.

Puss och kram på er!

Posted on: 2010/1/31 15:21

Anonym
Quote:

Filipino-Monkey skrev:
616 står det ingenstans.

Klart det inte gör eftersom det är felöversatt

oso1976: Vad är förresten ditt syfte med den här tråden? Att man okritiserat ska hålla med dig?
Pajas!

See User information
Svar tillbaks din pajas !

Hade du läst tråden från början så hade du förstått, men det gjorde merparten av de som skrev i min tråd inte heller, så vad jag fick göra var att skriva min åsikt så att de som skrev förstod att man skulle argumentera utifrån Bibeln vilket du inte heller har gjort.

Som jag sade från början var jag nyfiken på om någon kunde argumentera för sin åsikt med utgång från bibeln, och det var typ en person som lyckades med det.

Jag hoppades att det skulle ge mig och andra som läste min frågeställning inspiration att tänka, men allt jag fick var påhopp och förlöjligande komentarer.

Även om jag har en åsikt om hur saker och ting ligger till så vill jag att andra skall säga sin mening (samtidigt hålla sig till trådens frågeställning).

Vad är en mäniska utan argument för sin åsikt? Han är ofta styrd av vad andra tycker och har inte en egen åsikt. Vad tycker du? Har du någon grund till vad du tycker eller tycker du som alla andra?

Posted on: 2010/3/8 21:02

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper