vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ingenting / Allt <-> Solid <-> Flytande <-> Gas <-> Allt / Ingenting

See User information
Ju mer jag kontemplerar och mediterar på oändligheten, desto mer uppskattar jag nuet och inser kraften vi alla har. Jag inser hur många vi är och hur fantastiska vi är, bara att vi styrs av ignorans och girighet. Vilket vi måste ändra om vi vill överleva och inte förstöra vad vi har. Som jag ser det har vi övervunnit hindren så länge vi gör något.

Som Gandhi sa: Du måste bli förändringen du vill se i världen. Så lev som du lär!

Ingenting förstörs, allt finns kvar. Vi har valt att ha skapats genom att födas som människor i denna tiden. Framtiden är dåtiden.

Det vi alla följer är en evighets programmeringskod i termer som inte stämmer men som med språk bäst beskriver det med alla analogier. Vi utgår alla ifrån lagar, och programmering handlar om lagar.

Jag har insett att fri vilja inte finns, men att vi skapat det så vi kan uppleva oändliga variationer av allt.

Ett annat sätt att beskriva oändligheten som jag vill förmedla är:
<-> Gud / Energi <-> Universum <-> Galaxer <-> Solsystem <-> Planeter <-> Människor <-> Celler <-> Molekyler <-> Atomer <-> Energi / Gud

Vi är alltså nu existerande i människoform men samtidigt är vi allt annat. Det handlar om balans och attraktion. Utan rätt attraktion hade inte molekylerna och atomer formats. Celler hade inte fungerat och byggt vad de skulle. Osv.

MEN, såklart är det jag säger väldigt abstrakt och inte går att förstå utan att uppleva insikten. Det är som Jim Carrey säger när han "fatta det": http://www.youtube.com/watch?v=lsQJyKhmqkQ

Tanken är en illusion, men ett hjälpmedel. Du är alltet som nu är i balans mellan allt i skapelsen. Men vi lever i en dimension där vi inte är i balans och vi vill skapa en balans.

Det är handlingar som räknas, inte vad vi pratar om på ett forum.

- seilon

Posted on: 2010/2/5 14:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ingenting / Allt <-> Solid <-> Flytande <-> Gas <-> Eter <-> Allt / Ingenting

See User information
Man kan spinna vidare lite också, tanken må vara en illusion, den kommer dock inifrån dig själv, från allt det man upplevt, en strimma ifrån allt man kommit i kontakt med, ett försökt att reda ut ett och annat.

Har lekt lite med detta. Jag har alltid kunnat känna av energier, ibland lite för mycket, har varit jobbigt vissa stunder, vet att jag är väldigt medial, men jag har svårt att tyda allt. I alla fall, när jag tänker så känner jag var tankeverksamheten pågår, och det blev intressant när jag började flytta runt medvetandets punkt, håller man det åt vänster så kommer förslag som är uträknade, håller man den till häger så kommer Love Peace and Understanding fram, och slånger man tillbaka den, då blir det argt, reptilaktigt (reptij hjärnan)... I ett jobbigt läge i livet så märker jag mer o mer att många håller till längst bak, eller till vänster, och det fungerar inte...

Jag bytte taktik, koncentrerade punkten mitt inne i huvudet, och framåt, istället för att ta till höger, vänster eller den där bak, så lät jag det flöda i mitten och framme i pannan, och plupp, så kommer hjärtat med i spel, och får säga sitt, och då blir det rätt!

Man får koncenrrera sig ganska länge på att fästa ounkten där, man åker ofta åt höger eller vänster, eller bakpt, och där skal man inte vara, istället, be the silver surfer, medvetandet, och bestäm vart det skall vara!

osv...

Allt är verktyg...

Lägger jag fram ett matteproblem så lutar jag mig åt vänster, när jag lirar Gitarr eller målar så lutar jag till höger, men vad jag än gör så håller jag mig borta från att bakåtsträva...

När inget arbete skall göras så surfar jag på vågen, mitt inne i centrum, och lyssnar då endast på hjärtat, där finns inga problem i den stunden, sen är tiden helt och hållet ointressant, jag märker den inte, ibland går det timmar, ibland minuter...

Må gott...

Posted on: 2010/2/5 16:02
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper