Vakencorner
|
Ingenting / Allt <-> Solid <-> Flytande <-> Gas <-> Allt / Ingenting
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ju mer jag kontemplerar och mediterar på oändligheten, desto mer uppskattar jag nuet och inser kraften vi alla har. Jag inser hur många vi är och hur fantastiska vi är, bara att vi styrs av ignorans och girighet. Vilket vi måste ändra om vi vill överleva och inte förstöra vad vi har. Som jag ser det har vi övervunnit hindren så länge vi gör något.
Som Gandhi sa: Du måste bli förändringen du vill se i världen. Så lev som du lär! Ingenting förstörs, allt finns kvar. Vi har valt att ha skapats genom att födas som människor i denna tiden. Framtiden är dåtiden. Det vi alla följer är en evighets programmeringskod i termer som inte stämmer men som med språk bäst beskriver det med alla analogier. Vi utgår alla ifrån lagar, och programmering handlar om lagar. Jag har insett att fri vilja inte finns, men att vi skapat det så vi kan uppleva oändliga variationer av allt. Ett annat sätt att beskriva oändligheten som jag vill förmedla är: <-> Gud / Energi <-> Universum <-> Galaxer <-> Solsystem <-> Planeter <-> Människor <-> Celler <-> Molekyler <-> Atomer <-> Energi / Gud Vi är alltså nu existerande i människoform men samtidigt är vi allt annat. Det handlar om balans och attraktion. Utan rätt attraktion hade inte molekylerna och atomer formats. Celler hade inte fungerat och byggt vad de skulle. Osv. MEN, såklart är det jag säger väldigt abstrakt och inte går att förstå utan att uppleva insikten. Det är som Jim Carrey säger när han "fatta det": http://www.youtube.com/watch?v=lsQJyKhmqkQ Tanken är en illusion, men ett hjälpmedel. Du är alltet som nu är i balans mellan allt i skapelsen. Men vi lever i en dimension där vi inte är i balans och vi vill skapa en balans. Det är handlingar som räknas, inte vad vi pratar om på ett forum. - seilon
Posted on: 2010/2/5 14:50
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login