vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Fungerar det här? (anonymt surfande)

See User information
https://www.flashback.name/

Eller finns det andra knep som fungerar?

Posted on: 2010/2/6 20:55
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Fungerar det här? (anonymt surfande)
Jag tror det är båg. Det fungerar väll så som det är sagt, att det är anonymt, njä. Enligt uppgift skall ECHELON kunna avkryptera trafik som går på 1024-bit kryptering i realtid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Shit asså, politikerna har lyckats skapa massa nya arbetsplatser, vad duktigt!!!

Det ploppar upp proxies och VPN tunnlar överallt!!!!

Det kan vara lite säkrare om proxyn ligger i ett annat land ur synpunkten att svenska företag kan tvingas överlämna uppgifter till myndigheter enligt svensk lag, men osäkrare när FRA kan läsa trafiken

Ett sätt som finns för att vara anonym är att ansluta till ett okrypterat trådlöst nätverk som du hittar någonstans i stan med din laptop, det nätverkskortet du har i laptopen måste du köpt second hand så att en observatör inte kan koppla samman MAC-adress med köpinformationen som säljaren kan ha lämnat ut till spionen

Om ni satsar samma pengar på en kampanj mot FRA och Ipred varje månad så kommer pengarna till bättre användning

Posted on: 2010/2/6 21:15

Anonym
Quote:

Carlberg skrev:
Jag tror det är båg. Det fungerar väll så som det är sagt, att det är anonymt, njä. Enligt uppgift skall ECHELON kunna avkryptera trafik som går på 1024-bit kryptering i realtid.

Tack för att du nämner detta. Jag tog upp detta för nåt år sedan här på vaken och blev utdömd som om jag inte visste vad jag pratade om. Fast faktist klarar Echelon högre kryptering än så.

Anonym
Bahnhof har just börjat förmedla en VPN-tjänst:

http://bredband.bahnhof.se/tjanster/anonine

40:-/mån

Anonym
Sen ska man titta på vem det är som utfärdar krypteringen också, det vore ju naivt att tro att ett börsnoterat amerikanskt bolag eller en instution inte förmedlar nyckeln till NSA i anti-terrorist syfte.

See User information
Varför kryptera? Lika bra att visa korten och räkna med att tillräckligt många fattar innan det är för sent.

Posted on: 2010/2/6 21:55
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
VPN är ju inte krypterat, det handlar bara om att man kör via en annan dator och den datorn inte lämnar ut nåt spår av varifrån trafiken kommer utom sitt eget.

Det går säkert att komma runt det om man vet vad man gör(vilket APB inte gör) så man går ju inte säker för Echelon. Men det handlar inte om kryptering.
I princip skulle man kunna köra en VPN-tunnel genom en polares dator eller en jobb-dator och dölja sina mest uppenbara spår på det viset. Dock kan den som äger datorn man kör tunneln igenom råka illa ut.

Angående Flashback så köpte jag deras VPN-tjänst för 50:- för en månad. Men det funkade inte. Gick inte att logga in på deras VPN. Och nån hjälp av supporten fick man inte så jag lade ner det.

Posted on: 2010/3/16 5:32
"Now I have become death, the destroyer of worlds"

See User information
What he said (micro) Jag tycker att färre ska kryptera, färre ska använda nätpseudonymer, färre ska försöka gömma sig. Fler ska stå för vad de står för, fler ska surfa öppet etc etc

Jag har en tanke om att ju fler som krypterar desto högre blir rösterna som säger att "vi måste kontrollera vad alla dessa krypterare håller på med egentligen", kanske lite samma som avhandlades i en annan tråd om att vi skapar NWO om vi lever som om det redan existerar. /Vic

Posted on: 2010/3/16 20:40
...det är bara döda fiskar som flyter med strömmen...

See User information
Jag har ytterst lite att dölja och är bara en liten fisk i ett enormt stim.

Posted on: 2010/3/17 14:45
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper