Vakencorner
|
Re: Ät inte MC
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
intressant!
Posted on: 2010/2/9 10:53
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Är inte förvånad. HA HA.
Anekdot: Äter sen en 2 år sen en blandning av fisk och vegetarisk kost. Var ute och drack en större mängd öl häromdagen och blev riksberusad. Då kom dom gamla vanemönstren in i bilden (då jag såklart blev mentalt försvagad och förgiftad av alkoholens "tankebakterier") och kroppen skrek efter skräpmat och i synnerhet MacDonlads låg ju nära till hands. Jag gick in 3 gånger för att handla. Varje gång slutade med att äcklet tog överhanden och jag gick ut efter en falafel. Som inte fanns att hitta. Till slut tog jag kommando över kaos-maskinen och tog en promenad hem för en nattmacka och en god natts sömn. Det hela var som en katt och råtta lek med mig själv, för att testa om jag klarade styret över medvetandet även under extrem influens av alkohol (som ju är en förrädisk drog). Och jag är glad att McIlluminati inte vann.
Posted on: 2010/2/9 13:19
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe, riksberusar, den var ny :)
Programmet sitter hårt, jag har inte käkat MC på flera år, mer än en strips när det var kris, men då åt jag inte ens upp den. Men varje gång man går förbi så tänker man en sak, o kroppen nåt annat, enkelt, snabbt, kan vara gott en del saker också, när man e hungrig, men ack så onyttigt.... Har också märkt att jag tål väldigt lite alkohol numer, kan bara vara bra, full och bakis är ju faktiskt en giftreaktion! Skol inlägg metaphor :)
Posted on: 2010/2/9 13:31
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag körde en supersize me för 10 år sedan strax innan filmen och har hållit mig borta från skiten sen dess, däremot har jag fortfarande återfallssug, TROTS att jag ser videon, vet om dess effekter osv.. måste va nå knark i det där...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
25 år men inte möglig
![]() ![]() Ingrid Fläde i Varberg har haft en tårtbotten i källaren i 25 år. Den ser fortfarande ut som när den köptes, men den har hårdnat en aning. - Jag tror att vi köpte den till fars dag. Någon gång under mitten av 80-talet. Jag minns att våra pojkar var så förtjusta i tårta så vi köpte två sådana här paket. Men det gick bara åt ett. Så det andra ställde jag nere i källaren, och så blev den stående där, berättar Ingrid Fläde. Efter ett tag blev det liksom en ploj: Hon visade den för vänner och bekanta och den höll sig fin och fuktig i tio år. Den har aldrig varit ansatt av mögel, men nu har den torkat. Innehåller enbart godkända tillsatser Tårtbotten innehåller enbart tillsatser som fortfarande är godkända. Bland annat flera olika bakpulver, emulgeringsmedel, färgämne, förtjockningsmedel, konserveringsmedel och aromämnen. Inga konstigheter alltså, ändå har tårtbotten hållit i 25 år. - Det är klart att man blir förskräckt, man undrar ju vad det är man stoppar i sig, undrar Ingrid Fläde. Enligt livsmedelsverket beror den långa hållbarheten förmodligen på att tårtbotten innehåller konserveringsmedel som gjort att den inte möglat. https://svt.se/2.109796/1.1702050/25_a ... =puff_1704359&lpos=lasmer
Posted on: 2010/2/9 15:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hehe, min bror salmar också på semlor :)
Samma med dom, ser fina ut efter många, han började samla semla :) år -97. Grädden blir hård och håller sig, sjunker ihop lite, gulnar lite lite, men annars tipp topp! :) Det vi siktar på är alltså behövligt, odla egen mat, kryddor, sallad, ja allt. Jag ser att det är dags att bli 100% självständig, eller så mycket det går i alla fall! Får köpa en ko också, så man får en skvätt i kaffet! Go kväll! EDIT: Fick just reda på att samlingen inte var komplett, den han köpte år 2000 var hembakad på ett närliggande fik, och den började lukta konstigt och mögla ganska snabbt. Nu vet jag vart det är ok att käka kakor o bullar :) Så han är ute efter en semla av årsmodell 2000, hehe, kan bli svårt att hitta!
Posted on: 2010/2/9 15:40
|
|||
|
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hmm.. undrar om det är därför jag ser så ung ut?
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Faktiskt så måste man ta i betraktelse att rätt konserveringsmedel även kemiskt inte behöver vara till ondo.
Det skulle kunna vara fullt möjligt att bota sjukdomar med dom rätta konserveringsmedlen?!? Det fanns en läkare för ett tag sen som botade cancer med konserveringsmedel. Det var många år sen det vart ett jäkla liv vet inte vad som hände med honom men jag skulle vilja lära mig mera av det... Så visst Carlberg det är därför du fyller 20,19,18 och 17år tvärtom så att säga ...
Posted on: 2010/2/10 0:00
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Aaahrrmmm...
![]() |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login