vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Funderingar runt 2012 filmen..

See User information
Såg 2012 här om kvällen, den var intressant, fylld med "konspirationsteorier"..

Bitar av filmen kan man ju faktiskt bevisa, som att Yellowstone är en enda stor vulkan, om den får ett utbrott så blir det kaos på den amerikanska västkusten, detta har det pratats om ett otal gånger på Coast to Coast med flera geologer osv..

Yellowstone Caldera
http://en.wikipedia.org/wiki/Yellowstone_Caldera

"The Yellowstone Caldera is the volcanic caldera located in Yellowstone National Park in the United States. The caldera is located in the northwest corner of Wyoming, in which the vast majority of the park is contained. The major features of the caldera measure about 34 miles (55 km) by 45 miles (72 km).[3] It is also sometimes referred to as the Yellowstone Supervolcano."

Dessutom så pratar dom om ett polskifte samt teorin "Hapgood’s Theory of Earth Crust Displacement"
Teorin är sann och förordet till boken skrevs av Einstein.

http://www.skrause.org/writing/papers/hapgood_and_ecd.shtml#ECD

Intervju med regissören Roland Emmerich:

Is the End Really Coming in '2012'?
http://movies.yahoo.com/feature/2012-roland-emmerich.html

"So how does Roland Emmerich end the world in his upcoming epic "2012"? "Pole reversal," he said in an interview. "All kinds of stuff going on. But it's basically major earthquakes and volcano eruptions which kind of cause this global flood."

"We found this obscure theory of 'Earth crust displacement,' written in the '50s by someone called Professor Hapgood. Albert Einstein wrote the foreword to his book."

Så vart kommer det fiktiva in i filmen, visst en del undanmanövrar med flygplanet i mitten av filmen är ju lite överdrivna men annars då, finns det t.e.x. en hemlig flotta som i filmen, där dom rika kan undfly denna eventuella katastrof?

Om man har läst eller sett nåt med Gary McKinnon så är detta inte helt otroligt.. Gary hackade in sig i en del servrar som drivs av diverse amerikanska regeringsmyndigheter.. Där hittade han en lista med namnet "Extraterrestrial Officers" denna lista hade namn på befälhavare samt fartyg, fartyg med namn som han inte kunde återfinna inom den officiella flyg eller sjöflottan..?

Project Camelot interviews Gary McKinnon
http://www.google.se/#hl=sv&q=gary+mc ... ary+m&fp=76b2f1f97b71ad7a

http://www.theblackvault.com/wiki/index.php/The_Gary_McKinnon_Case

Nån mer som har information och tankar om filmen..?

Posted on: 2010/2/15 13:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Funderingar runt 2012 filmen..
Jag såg den alldeles nyss...
Intressant att även den spår världens undergång pga solstormar...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=132892#forumpost132892

För övrigt var det väl precis samma concept som "Armageddon"

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Då är det väl tvärt om kanske, vi får en dust med solstormar som väcker oss, o blir lagom upplysta! Jag tror inte på någon undergång, skrämselpropagandan har ju lämnat spår efter sig snart överallt, och länge har man kört med den.

Maya säger end of civilization, betyder dock endast så som den ser ut nu, och har inte att göra med tzunamis, bränder o annat.

Tyckte att filmen var sådär, dom tar i för mycket, det är alltid på håret, lite väl mycke också.

Men men, de e Hollywood i ett nötskal!

Posted on: 2010/2/15 13:57
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Kolla in 10.000 BC, samma regissör. Mycket intressanta kopplingar till antediluvianska civilisationer, Orion och Annunaki...

Tror 2012 är en falsk konspiration för att dölja en annan, äkta...
Världsordningens undergång i och med den monetära kollapsen som säkert kommer ske... 2012!

Och sedan Ordning ut ur Kaos, så tänker de!
Att hamstra konserver blir vad folk tänker på istället för att avsluta sina bankkonton....

Posted on: 2010/2/15 20:05

See User information
Precis samma känsla som jag har fått flera gånger!
Tackar för tipset också.

Må gott!

Posted on: 2010/2/15 21:07
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Jaha, så nu är Maya/Hopi-indianernas profetior också en konspiration? Vet ni vad? Jag tror många här överkompenserar... Är någonting en längre tid vedertaget, då döms det till slut ut för att man inte vågar lita på någonting.

See User information
Quote:

computerror skrev:
Jaha, så nu är Maya/Hopi-indianernas profetior också en konspiration? Vet ni vad? Jag tror många här överkompenserar... Är någonting en längre tid vedertaget, då döms det till slut ut för att man inte vågar lita på någonting.

Alla har vi våra leksaker som vi låter oss absorberas i t ex forskning, litteratur o s v.Själv står vi utanför i mer eller mindre kaos.

Posted on: 2010/2/16 13:57

See User information
Compu, jag tror att du missuppfattar ovanstående användare..

Profetiorna finns där som berättar om kataklysmer tidigare i Maya/Hopi-indianernas historia, frågan är om dom kommer att inträffa snart igen.. Som vi vet så går det mesta, om inte allt, i cykler, så kataklysmer som det står skrivet om i gamla texter kommer att inträffa igen, frågan är när?

Jag får dubbla budskap av filmen, det är som några tidigare användare har skrivit att det kan vara en distraktion från nåt annat..

Jag tror mer på att vi kommer träffas av en solstorm, iofs kanske det kan påverka jorden så mycket att vatten stiger/land sjunker..
Hopi-indianernas profetia säger ju att dom var tvungna att gömma sig i grottor på grund av att det blev för varmt ovan jord. Igår kollade jag lite på en dokumentär på SVT om Mayaindianerna, dom bodde nära underjordiska grottor, som nu var vattenfyllda..???

Posted on: 2010/2/16 14:24
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Öööööh... Det var ju just solstormar som träffade jorden i filmen "2012". Dessa stormar blev som en mikrovågsugn mot jordens kärna och fick partiklarna att materialiseras så ytan blev instabil...
Hur som helst... Det VAR solstormar som låg bakom allt i hela filmen "2012"
och "The Knowing"...

Dessutom har jag fastnat för solstormar innan jag såg dessa filmer, så pass så jag drömmer om skiten... Allt detta efter jag läste någon notis i media för nåt år sedan att solstormarna blir allt intensivare.

Det finns ju iofs fyra 2012-filmer... "2012 Doomsday", "2012: Supernova", "2012" och en till som bara heter "2012", men jag antar alla här pratar om "2012". Den med John Cusack och Woody Harrelsson som den knäppa konspirationsteori-anhängaren.
Det kommer dessutom fler 2012-filmer... Och det finns även mängder av 2012-dokumentärer. Jag skapade förresten en tråd med ett tiotal 2012-dokumentärer länkade...

See User information
BTW jag hittade filmen 2012 online med hyfsad kvalitet för er som inte laddar ner. Otextad så utöver engelska så skadar det inte att kunna lite franska och kinesiska. Kollar på den nu, kvalitén är helt ok.
http://movies-opening.com/2012-2009.html

Posted on: 2010/2/16 17:08

See User information
"film online" är ett roligt koncept som skapar förvirring. För att kunna se något som är "online" måste vi tanka ner det. Om det görs med en flash-spelare eller ett fildelningsprogram är samma sak.

Jag kan för allt i världen inte förstå vem som fick för sig att det var skillnad på de olika sätten att "ladda ner". Alla dataströmmar till din dator är en "nerladdning". "Streaming" är nedladdning!

Den stora skillnaden är i lagringen. Men även "streamad" media lagras på datorn som filer (i de flesta fall) i väntan på att användaren ska titta på det.

Jag kan lika gärna säga att en torrent är en dataström som raderas när jag tittat på filmen på datorn. Det är bara streaming. Streaming där man kan välja svensk textning

Posted on: 2010/2/16 18:51

See User information
2012 är inte en falsk konspiration, man försöker göra den till det!

Posted on: 2010/2/16 19:03

Anonym
Jag tror mer att 2012 är tidpunkten de vill att NWO ska vara helt driftsatt...

See User information
Japp, tror samtidigt att verkligheten blir den motsatta, om inte så borde den bli det!

Posted on: 2010/2/16 20:31

Anonym
Jag tror tyvärr att NWO inte går att stoppa i det läge vi befinner oss i. Förhoppningsvis kommer vi att kunna störta det när det verkar... Senare...

On topic: En annan intressant sak är att den siste presidenten även i "2012" är en svart president... Endast hans dotter överlever.
Precis samma sak händer i "Deep Impact", fast den är om en meteorit...

Så man kan ju undra om det är Natasha eller Malia man ska satsa pengar på...

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
"film online" är ett roligt koncept som skapar förvirring. För att kunna se något som är "online" måste vi tanka ner det. Om det görs med en flash-spelare eller ett fildelningsprogram är samma sak.

Jag kan för allt i världen inte förstå vem som fick för sig att det var skillnad på de olika sätten att "ladda ner". Alla dataströmmar till din dator är en "nerladdning". "Streaming" är nedladdning!

Den stora skillnaden är i lagringen. Men även "streamad" media lagras på datorn som filer (i de flesta fall) i väntan på att användaren ska titta på det.

Jag kan lika gärna säga att en torrent är en dataström som raderas när jag tittat på filmen på datorn. Det är bara streaming. Streaming där man kan välja svensk textning

whatever...

Posted on: 2010/2/17 8:51

See User information
Har sett filmen nu "online" (hehe). Vilken jävla mindfuck. Jag önskar att jag hade fortsatt undvika den. Det finns ett skäl till att man skall hålla sig ifrån tidningar, film och TV.

Resized Image

Posted on: 2010/2/17 8:53

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:

Lycka till att hitta streamningen från exempelvis SF-Anytime på din hårddisk...
YouTube är INTE äkta streamning.

See User information
Shit vad det måste lagga om det sker 0 buffring... All buffring lagras i ett minne på datorn... Men ja, det tankas ner.

Posted on: 2010/2/17 9:14

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Shit vad det måste lagga om det sker 0 buffring... All buffring lagras i ett minne på datorn... Men ja, det tankas ner.

RAM-minnet...

Jag utmanar dig... hitta en nedladdning från SF-Anytime...

Voddler däremot cachar på hårddisk.

See User information
Såg filmen var ganska kul, intressant med konspirationsteorierna det verkade som att dom ville att alla skulle börja ägna sig åt det alternativa tänket?

Vad är meningen med det??

Filmen fick en att känna sig väldigt liten på jorden så att säga..

Posted on: 2010/2/17 10:42

See User information
Quote:

greensparrow skrev:

Filmen fick en att känna sig väldigt liten på jorden så att säga..

Det är meningen. Som med de flesta filmer. Det, och att du skall distraheras ifrån det som egentligen är viktigt. Och om du skulle försöka satsa på det som är viktigt så skall du programmeras till att satsa på fel häst.

Nu ska jag se Avatar "online" (hehe) med filter påslaget. Det kommer onekligen bli svårt.

Posted on: 2010/2/17 10:58

See User information
Quote:

computerror skrev:
RAM-minnet...

Jag utmanar dig... hitta en nedladdning från SF-Anytime...

Voddler däremot cachar på hårddisk.

Eftersom vi båda är datorkunniga till tusen kan jag fortsätta i all oändlighet med fjantiga argument som bryter ditt påstående :D Som du sedan kan bryta med något annat...

Kör vi windows så finns det en "page file" som lagras på hårddisken, där har du din fil som gör det till en nedladdning fast än det bara var tänkt att lagras i bland annat RAM-minnet.

Men jag tröttnade lite nu. Min poäng var bara att upplysa om att det inte är mer än språkbruk (och en buffert på den lokala datorn) som skiljer de två nedladdningsmetoderna. Bara lite upplysning.

Posted on: 2010/2/17 11:09

Anonym
Quote:

pingubenji skrev:
Kör vi windows så finns det en "page file" som lagras på hårddisken, där har du din fil som gör det till en nedladdning fast än det bara var tänkt att lagras i bland annat RAM-minnet.
Mjo... Fast lycka till att extrahera information från swap-filen...

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper