vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#25
compuerror , svara nu , vad VIKINGS betyder, vad kyrka betyder, och vad m42 har för innebörd. det nåt du borde kunna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#26
Quote:

Master skrev:
compuerror , svara nu , vad VIKINGS betyder, vad kyrka betyder, och vad m42 har för innebörd. det nåt du borde kunna.
Jag tittar inte på svenska eller engelska ord, då de är förvrängda från ursprunget. Det enda som är intressant är latin, grekiska och hebreiska.

Att se innebörder i svenska och engelska ord är att gripa efter halmstrån...

Vad vill du få fram av m42? Jag har redan sagt vad det betyder för mig... Messier Objekt 42 (Som för övrigt skrivs m42, så detta är ju en rolig tillfällighet)

Vad du söker efter vet jag inte och kan inte förstå varför jag "måste" veta detta för att föra någon talan i tråden för övrigt...

Förklara du... Det ska bli spännande att granska dina fakta baserade på svenska och engelska ord...

Jag är ju inte mästare på detta av 22 eller 55 graden, så jag fattar inte varför jag måste kunna detta... Jag har inte utgett mig för att vara någon mästare heller.

Numerologi är som sagt intressant och jag lär mig gärna någonting nytt...

EDIT: Jag måste erkänna jag inte förstår frågan... Jag ser liksom ingen relevans i den... Kyrka kommer från grekiskan tror jag och betyder typ Herrens boning... Viking kommer från latinets vica, dvs Jag köper/köpman

EDIT2: Förlåt... skulle det vara Jag köper hade det varit "vico". "vica betyder naturligtvis "han köper" och ingenting annat... köpman var däremot en rätt tolkning.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#27


See User information
Jag har rätt, nej jag har rätt, nej du har fel, jag hittade en länk här, nej den här länken är rätt istället osv...

Dom sk illuminaterna är nog ganska nöjda av effekten här på detta forum, jobbar för samma sak men kan inte komma överense... Opposame effekten, har använts i tusentals år!

Slänga in ett mess eller starta en tråd på vaken nu är en stor risk, det är som att slänga in en köttbit till hungriga vargar!

Beskåda forumet utifrån, alla som klankat ner på forumet i åratal får ju mer o mer rätt. Forumet förstörs inte längre utifrån utan inifrån!

Vet faktiskt inte vad jag skall säga länge! Inte så konstigt att folk håller sig borta från att posta sina egna tankar, dom slås sönder ordentligt, trevnad vad är det, respekt vad är det.

hmm

Posted on: 2010/2/21 0:17
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#28
Tja. Jag har inte opponerat mig mot sånt som kan ha en rent personlig betydelse... Och inte heller hans syn på numerologi. Vad jag i denna tråd gjort är bara att kommit med fakta som exempelvis att man inte vet när Jesus blev mördad, men att det var mellan åldersspannet 34-40 år. Dock ej 33

Samt gett den rätta siffran på Det gyllene snittet, dvs 1,618.

Jag tycker det är viktigt att man söker information baserad på sanning och vad som faktist stämmer, än att man tar egna kriterier helt tagna ur luften och söker sina svar på en bas som är fundamentalt felaktig.

Hans egen filosofi lägger jag mig helt enkelt inte i, då man får filosofera om vad man vill.

Här har det ju inte handlat om "egna tankar" främst, utan förvridna fakta för att passa in på ett eget resonemang.

Ska vi inte betraktas som dumskallar utifrån sett är det väl i första hand viktigt att de faktaoider vi uttalar oss om är rätt och riktiga?

Det är positivt med ifrågasättande, men man kan ju inte förneka faktan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#29


See User information
Det finns väldigt lite som går att bevisa av allt som snackas om på detta forum, tänk på det! VÄLDIGT VÄLDIGT LITE!

Fakta är inte bevis, fakta är ett bevis på att någon skrivit ner nåt...

Beroende på vilket svar man vill ha fram så går det att skapa bevis som strider rakt imot det som är sant.

Sven gillar kanske det jag skriver nu, bara för att någon slänger fram en massa papper på både det ena och det andra så bevisar det inte något speciellt, det bevisar bara att det står nåt på dessa papper, eller i dessa dokument etc.

Vad det gäller historia så var vi inte där, inte heller han som skriver om det nu. Dom som upplevde det då vet hur det låg till, och dom kommer vi åt genom etern nu, och inte igenom en bok etc. ( Testa att dra en historia muntligt för en kille/tjej, låt storyn sedan vandra genom 30 pers, oj vilken skillnad när den kommer tillbaka )

Ett ex, Crado Mutwa intervjuas av David Icke, o han säger att folk fick gå in i en grotta, och ut kom antingen män eller kvinnor.... Det är förmodligen en metaforisk berättelse av samlaget där kvinnan blir gravid. Vaginan är grottan, och ut kommer antingen en liten flicka eller pojke. Snubbla inte på metaforiken ifrån förr, vi har inte en aning om hur dom berättade saker då, men vilken baktanke etc!

Han snackar också om tefat som är tusen år gamla, hmm, inte så konstigt: http://www.alienshift.com/sitebuilder ... pictures/egypt3dwall.jpeg Dom där har ännu fler år på nacken! Inte heller kan man svära på att just det där templet är flera tusen år gammalt, det vet bara dom som tillverkade detta tempel! Kan ha skett för några hundra år sen, vem vet!

The history repeats it self, och vi får möjligheten gång på gång att ta ansvar o klara av att leva här på jorden utan att förstöra den, eller vårt egent samhälle, eller varandra, men misslyckas genom att vi begär för mycket hela tiden! Eller att vi begär följande, jag har rätt, du har fel!

Det är vad jag har kommit fram till, och om jag har fel så skulle jag vilja komma fram till det själv!

Må gott



Posted on: 2010/2/21 0:42
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#30
Quote:

iwarrior skrev:
Det finns väldigt lite som går att bevisa av allt som snackas om på detta forum, tänk på det! VÄLDIGT VÄLDIGT LITE!

Fakta är inte bevis, fakta är ett bevis på att någon skrivit ner nåt...
Fast det går ju inte att applicera på det som sas i just denna tråd, eftersom det gyllene snittet exempelvis inte alls är 3,33 (senare påstått vara 1,665), utan det ÄR de facto 1,618

Quote:

iwarrior skrev:
Vad det gäller historia så var vi inte där, inte heller han som skriver om det nu. Dom som upplevde det då vet hur det låg till, och dom kommer vi åt genom etern nu, och inte igenom en bok etc. ( Testa att dra en historia muntligt för en kille/tjej, låt storyn sedan vandra genom 30 pers, oj vilken skillnad när den kommer tillbaka )
Just därför är det viktigt att vi håller oss med sanningar som fundament, annars blir det bara pannkaka av allting.

Som jag redan sagt lägger jag mig inte ett dugg i folks filosoferande, men när de bygger på felaktiga fakta tycker jag det är dags att lägga sig i, eftersom det då är baserat på en lögn.

Quote:

iwarrior skrev:
Ett ex, Crado Mutwa intervjuas av David Icke, o han säger att folk fick gå in i en grotta, och ut kom antingen män eller kvinnor.... Det är förmodligen en metaforisk berättelse av samlaget där kvinnan blir gravid. Vaginan är grottan, och ut kommer antingen en liten flicka eller pojke. Snubbla inte på metaforiken ifrån förr, vi har inte en aning om hur dom berättade saker då, men vilken baktanke etc!
Javisst... Jag håller med... Jag tror exempelvis att allt snack om reptiler är en metafor för folk som tänker med reptilhjärnan - Dvs psykopater.

Även ormen i paradiset etc etc...

Men detta är min egen filosofi och inte något jag tvingar på folk att hålla med om, däremot har jag rätt att yttra denna filosofi och ingen har rätten att säga den är felaktig förens de kan presentera bevis för att vi faktist styrs av reptiler från en annan planet.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#31
computerror, de 3 frågorna jag ställde dig var på svenska språket det språk du talar och är ditt eget.

Du klagade innan på att jag inte kunde svenska. och vad jag inte förstår med dig är att du har fäst dig på det som inte hade nåt med bilden att göra egentligen utan tog bara ett exempel. Du har missat det hela för att du letat efter fel så fort du sett vad jag skrivit. Igår skrev du att jag skrivet fel i min Kalender tråd.

De tre frågorna jag ställde dig var för att se om du har förstått något.

Dessutom finns det latinska i ett av orden som du missat inte nog med det så står ju svaret framdig på LATINSKA

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#32
Quote:

Master skrev:
computerror, de 3 frågorna jag ställde dig var på svenska språket det språk du talar och är ditt eget.
Nej, det var det inte. Du skrev VIKINGS (Engelska), Kyrka och m42. m42 är inte ett svenskt ord.
Jag förklarade också för dig att man inte kan prata om svenska och engelska ord inom numerologi, utan man måste prata om latinska, grekiska och hebreiska ord, då det är från dessa orden härstammar...

Quote:

Master skrev:
Du klagade innan på att jag inte kunde svenska. och vad jag inte förstår med dig är att du har fäst dig på det som inte hade nåt med bilden att göra egentligen utan tog bara ett exempel. Du har missat det hela för att du letat efter fel så fort du sett vad jag skrivit. Igår skrev du att jag skrivet fel i min Kalender tråd.
Var har jag sagt du inte kan svenska? Försöker du dra fram rasistkortet mot mig nu?

Du menar kalendertråden då du ville få det till att Jason Vorhees från fredagen den trettonde filmerna hade någonting att göra med årets månader?
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=146627#forumpost146627

Var ville du komma med den tråden då? Att Jason Vorhees kommer och tar oss alla?
Lustigt nog drog du upp Jason Vorhees EFTER jag nämnde hjälten från grekisk mytologi, Jason
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=146594#forumpost146594

Jag förstår liksom inte... VILL du framstå som dåraktig?

Quote:

Master skrev:
De tre frågorna jag ställde dig var för att se om du har förstått något.
Jag har sagt du mer än gärna får upplysa mig om vad du vill komma fram till...

Quote:

Master skrev:
Dessutom finns det latinska i ett av orden som du missat inte nog med det så står ju svaret framdig på LATINSKA
Jasså? Vilket ord då? "Viking" härstammar från "vica" och detta finns inte med i ordet... Kyrka härstammar från grekiskan, så latinska referenser är oväsentliga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#33


See User information
Det finns 33 huvudsakliga Deva enligt Rig Veda som idag anses ha 10 miljoner undersåtar vardera. Deva är de gudomliga varelser som överser naturliga fenomen. Orden Deus, deity, divine tros härstamma från Deva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Deva_%28Hinduism%29

Symbolen för gift är densamma som för astrologins Merkurius och alkemins kvicksilver. Merkurius är Hermes i Grekiska antiken. Hermeticismen studeras av både Frimurare och deras esoteriska fränder. Frimurarna har 33 grader. Arsenik har atomnummer 33. Arsenik är ett gift för alla kolbaserade livsformer.

Posted on: 2010/2/21 2:07
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#34
computerror, de 3 frågorna jag ställde dig var på svenska språket det språk du talar och också på Latinska.

Du klagade innan på att jag inte kunde svenska. och vad jag inte förstår med dig är att du har fäst dig på det som inte hade nåt med bilden att göra egentligen utan tog bara ett exempel.

Du har missat det hela för att du letat efter fel så fort du sett vad jag skrivit. Igår skrev du att jag skrivet fel i min Kalender tråd.


De tre frågorna jag ställde dig var för att se hur mycket du kan om hemligheterna som har lurat oss i flera tusen år, en man som inte sett ljuset vet inte om att ljuset existerar.

Dessutom finns det latinska i ett av orden som du missat ,inte nog med det så står ju svaret framför dig på LATINSKA dessutom, du som var så proffs LATIN OCH Hebreiska.


Därför blir jag tvungen att ge dig svar på 2 av frågorna.

VIKINGS , som du kanske trodde du var bara för du förmodligen är svensk. Då ska jag tala om dig på ditt LATIN SPRÅK

VI KINGS= 6 KINGS

Det var 6 kungar med härkomst av judisk kungligt blod. bla Danmark, Sverige Uk var med de, Lejonet som idag använts som symbol av den kungliga huset bevisar det judiska påverkningen.

Kyrka- Kommer cokså från ditt språk du är proffs på nämligen Grekiskan som en gång i tiden kallades kirk eller cirke.

Det fanns enligt mytolgin en kvinna som hade ett husbyggnad, som när goda och visa män gick in i den, kom de ut förvandlade till odjur istället.

m42 förtjänar du inte att veta vad den står för och vilket innebörd den har med ditt och mitt liv.


Edited by Master on 2010/2/21 2:34:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#35
tack extas och iwarrior , ni vet exakt varför jag postat tråden och ni ger mig vidare info som ger mig flera ledtrådar.)




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#36
Quote:

Master skrev:
computerror, de 3 frågorna jag ställde dig var på svenska språket det språk du talar och också på Latinska.
Jag vidhåller fortfarande att "Vikings" är engelska. Men det är fortfarande inte relevant, eftersom man inte kan utgå ifrån varken engelska eller svenska när man sysslar med numerologi.

Quote:

Master skrev:
Du klagade innan på att jag inte kunde svenska. och vad jag inte förstår med dig är att du har fäst dig på det som inte hade nåt med bilden att göra egentligen utan tog bara ett exempel.
Det har jag inte gjort.
Däremot har jag sagt att det är konstigt att du inte kan stava till "matematik" om du nu är en mästare på det. Är det detta du menar?

Quote:

Master skrev:
Du har missat det hela för att du letat efter fel så fort du sett vad jag skrivit. Igår skrev du att jag skrivet fel i min Kalender tråd.
Som sagt... En tråd där du med hjälp av årets månader får fram en betydelse som refererar till Jason Vorhees från Fredagen den trettonde-filmerna?


Quote:

Master skrev:
De tre frågorna jag ställde dig var för att se hur mycket du kan om hemligheterna som har lurat oss i flera tusen år, en man som inte sett ljuset vet inte om att ljuset existerar.
Bara för att jag inte delar ditt ljus, betyder det inte jag inte sett något ljus

Quote:

Master skrev:
Dessutom finns det latinska i ett av orden som du missat ,inte nog med det så står ju svaret framför dig på LATINSKA dessutom, du som var så proffs LATIN OCH Hebreiska.
Var har jag sagt jag var proffs på latin, hebreiska och grekiska?
Jag har blott sagt det är från dessa språk man använder sig av när man sysslar med numerologi.

Quote:

Master skrev:
VIKINGS , som du kanske trodde du var bara för du förmodligen är svensk. Då ska jag tala om dig på ditt LATIN SPRÅK

VI KINGS= 6 KINGS
Ok... Var är latin då?
"vikings" är fortfarande engelska.

Quote:

Master skrev:
Det var 6 kungar med härkomst av judisk kungligt blod. bla Danmark, Sverige Uk var med de, Lejonet som idag använts som symbol av den kungliga huset bevisar det judiska påverkningen.
Det där är bara tre kungar... judiska säger du? Hmmmmm...
Vet du vad... vill du tro att folkungalejonen som Birger Jarl införde står för någonting judiskt ska jag låta dig tro det. Jag ska inte argumentera mer med dig...
Hur är det man säger "För att diskutera med en dåre måste man sänka sig till deras nivå och då förlorar man då de har längre erfarenhet av att vara dåre"?

Däremot kommer jag, fram tills jag blir bannad, att fortsätta rätta dina uppenbara faktafel.

Quote:

Master skrev:
Kyrka- Kommer cokså från ditt språk du är proffs på nämligen Grekiskan som en gång i tiden kallades kirk eller cirke.
Ja, jag upplyste dig tidigare om det där jag sa att det betydde "herrens hus"

Det fanns enligt mytolgin en kvinna som hade ett husbyggnad, som när goda och visa män gick in i den, kom de ut förvandlade till odjur istället.

Quote:

Master skrev:
m42 förtjänar du inte att veta vad den står för.
Nähä... ack... Hur ska jag kunna fortsätta mitt liv då?

Quote:

Master skrev:
tack extas och iwarrior , ni vet exakt varför jag postat tråden och ni ger mig vidare info som ger mig flera ledtrådar.)

Jag har försökt att upplysa dig om att anledningen till att den skotska riten har 33 grader förmodligen är för att människan har 33 kotor i ryggraden, men det förkastar du?

Du vet, man kan lära sig en hel del från folk man inte tycker om också...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#37
hahaha, är det nån som vet om denna snubbe är normal eller är han bara konstig?????

Ok... Var är latin då?
"vikings" är fortfarande engelska.

Är du trög vet du vad VI har för värde på latinska?


"Var har jag sagt jag var proffs på latin, hebreiska och grekiska?
Jag har blott sagt det är från dessa språk man använder sig av när man sysslar med numerologi."

Jag tror du har blandat ihop flashback med denna forum min vän, du har inte en anning vad du talar om och inte heller vad jag har beskrivit.


Läs min tråd igen om kalendermånaderna, och läs texten noga jag ville ha svar från er vad ni trodde om det inte ge er ett svar, mitt jobb är att exploita hemligheterna bakom hemligheterna, och jag kan inte stava till mattematik för jag är ingen skol grabb som du säkert har läst. Jag är inte lärd av någon förytom de stora krafterna som jag accepterat och låtit mig guidas ifrån.

Och ärligt talat jag säger en gång till. Var snäll och skriv inte där jag skriver ett tråd jag ber dig. Jag kommer inte med något nyttig för dig ändå så låt bli..
Folk är inte här för att läsa hur du bråkar och hittar på nål i stacken. Om du inte är anställd av staten att komma hit och förstöra trådarna och känslan , så ta dig en paus och lär dig något istället och kom sedan och lär oss vad du kan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#38


See User information
Vet inte om detta kan ge nån ledtråd: http://humanpsychologycenter.org/sub.jpg

Bilden är en tanke som jag ännu inte kan beskriva!

Hittade en snap av inlägget den 14 oktober också: http://humanpsychologycenter.org/october14.gif

Må gott

Posted on: 2010/2/21 2:53
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#39
Quote:

Master skrev:
hahaha, är det nån som vet om denna snubbe är normal eller är han bara konstig?????
Och det säger killen som tror att månaderna har med Jason Vorhees att göra?

Quote:

Master skrev:
Ok... Var är latin då?
"vikings" är fortfarande engelska.

Är du trög vet du vad VI har för värde på latinska?
Ja, men "vikings" är fortfarande engelska. VI blir siffran sex, men sen envisas du med att slänga in engelska igen. "Kings"
Vad är förresten vitsen att leka med ordet "vikings"?
På den tiden fanns det en hel del kungar i Sverige

Det heter förresten latin och inte "latinska"


Quote:

Master skrev:
"Var har jag sagt jag var proffs på latin, hebreiska och grekiska?
Jag har blott sagt det är från dessa språk man använder sig av när man sysslar med numerologi."

Jag tror du har blandat ihop flashback med denna forum min vän, du har inte en anning vad du talar om och inte heller vad jag har beskrivit.
Ursäkta mig?
Vad har flashback med detta att göra?
Du sa jag utgett mig för att vara proffs på latin, grekiska och hebreiska och jag upplyste dig om att så inte var fallet, utan bara att man får ha dessa språk som numerologi, annars blir det bara meningslösa ordlekar som exempelvis utläsa våldtäktsmannen/The Rapist ur ordet Therapist

Quote:

Master skrev:
Läs min tråd igen om kalendermånaderna, och läs texten noga jag ville ha svar från er vad ni trodde om det inte ge er ett svar, mitt jobb är att exploita hemligheterna bakom hemligheterna, och jag kan inte stava till mattematik för jag är ingen skol grabb som du säkert har läst. Jag är inte lärd av någon förytom de stora krafterna som jag accepterat och låtit mig guidas ifrån.
Tja. Vill du förklasta det mest grundläggande inom ett språk - Dvs stavning, så är det inte någon som kommer att ta dig på allvar.
Vad jag reagerade på är att en mästare inom matematik bör ha stött på ordet matematik så pass många gånger så man uppfattar hur det stavas.

Men jag märker att du är en så pass free spirit, så du inte är intresserad att ta lärdom från någon som rättar dig, då det sårar ditt ego.

Quote:

Master skrev:
Och ärligt talat jag säger en gång till. Var snäll och skriv inte där jag skriver ett tråd jag ber dig. Jag kommer inte med något nyttig för dig ändå så låt bli..
Folk är inte här för att läsa hur du bråkar och hittar på nål i stacken. Om du inte är anställd av staten att komma hit och förstöra trådarna och känslan , så ta dig en paus och lär dig något istället och kom sedan och lär oss vad du kan.
Och jag säger att du bör skaffa en blogg med avstängda kommentarsfunktioner om du inte vill få mothugg när du sprider uppenbarliga faktafel och lögner.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#40
Du kommer förresten aldrig att bli någon mästare om du ska börja tjura så fort du blir rättad.

Jag har dock försökt att bemöta dig med dina Musse Pigg-gåtor om VI Kings och kyrkor. Tyvärr har du inte ett rätt där heller.
Jag trodde jag skulle få lära mig något, men även där grep du efter halmstrån.

Jag säger inte att skolsystemet är perfekt, men läroplanen innehåller en hel del baskunskap, så det är synd du helt förkastat den. Man får ta en hel del med en nypa salt helt enkelt, men tro mig när jag säger att det finns en hel del man behöver lära.

Tyvärr kommer en del folk hit för att läsa vad vi skriver för att skratta åt oss, då de tycker vi är foliehattar och såna som du sänker vår trovärdighet enormt.
Vi kommer aldrig att kunna sprida kunskap när kamikazepiloter som du tillåts husera utan gränser.

Dock är du välkommen här. Det motsäger jag mig inte alls.
Alla måste få säga vad de tycker. Men ett forum är till för diskussion och du ber mig vara tyst omjag inte håller med dig.
Ledsen killen... Det är inte så forum fungerar... Som sagt, en blogg med avstängd kommentarsfunktion kanske kan vara någonting för dig?


Här är en lapp som fick mig att tänka på dig... Då den i princip säger samma sak som du... "Rätta mig inte fast jag har fel"


Resized Image


Tyvärr är förmodligen inte lappen äkta, då den är skriven på Hitlers födelsedag och namnet på läraren påminner om Hitlers.
Dessutom använde man inte smart-quotes på den tiden.


Edited by computerror on 2010/2/21 4:08:00
Edited by computerror on 2010/2/21 4:09:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#41
En sista gång säger jag... Du letar nålar i stackar, du borde ha jobb som hittar fel i filmer. Du är typen som har det mesta framför dig men du springer alltid förbi utan att se något.

Och en gång till, jag har i min presentation skrivit att jag är matematiskt tänkt, och kan se och finna samband. Jag kan inte räkna ut en enkel ekvation men jag kan räkna ut åt dig vilken vinkel du vill, och vilken form som helst med 100% säkerhet med min alldeles egna räkna sätt och verktyg som inte består av mer än en analog klocka.

Om du äger detta forum så kan du banna mig nu, om inte håll dig ifrån där du ser ordet skrivet av Master. kanske mitt namn som stör dig eller att jag kallar mig mästare. Det man söker får man, har jesus en gång sakt. Och om du accepterar dig som mästare kommer du också skicka signal till krafterna om att du är beredd för uppdraget och då behöver du bara vänta för att få instruktioner, ledtrådar mm.

men krafterna säger till mig att att du (computeerror) är ute efter något annat än vad folket här på forumet vet och tror och de blockerar ditt sinne för att du i fortsättningen inte ska kunna göra så mycket mer än vad du idag gjort.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#42
Quote:

Master skrev:
En sista gång säger jag... Du letar nålar i stackar, du borde ha jobb som hittar fel i filmer. Du är typen som har det mesta framför dig men du springer alltid förbi utan att se något.
Nej, nej. Den som letar nålar i stackar är du anser jag.
Jag LETAR inte fel, då du presenterat ganska uppenbara fel enligt mig.

Quote:

Master skrev:
Och en gång till, jag har i min presentation skrivit att jag är matematiskt tänkt, och kan se och finna samband. Jag kan inte räkna ut en enkel ekvation men jag kan räkna ut åt dig vilken vinkel du vill, och vilken form som helst med 100% säkerhet med min alldeles egna räkna sätt och verktyg som inte består av mer än en analog klocka.
Fine!
Whatever that works for you.
Se bara till att inte blanda in felaktiga variablar i din "vetenskap" för då blir resultatet i slutändan fel

Quote:

Master skrev:
Om du äger detta forum så kan du banna mig nu, om inte håll dig ifrån där du ser ordet skrivet av Master. kanske mitt namn som stör dig eller att jag kallar mig mästare. Det man söker får man, har jesus en gång sakt. Och om du accepterar dig som mästare kommer du också skicka signal till krafterna om att du är beredd för uppdraget och då behöver du bara vänta för att få instruktioner, ledtrådar mm.
Nej. Jag äger inte detta forum. Faktum är att jag är bland de personer som är minst populär av de som i huvudsak sköter detta forum. Främst för att jag står för det jag säger, ser till att ha kött på benen när jag ger mig in i en diskussion och främst för att mina åsikter till viss del går isär med deras egna.
Hade jag dock "ägt" forumet hade jag endå inte bannat dig, då detta forums regler inte innehåller någon punkt om att man inte får ha fel.
Dessutom anser jag inte att man kan "äga" ett forum, då det är någonting man släpper till public domain och låter användarna äga.
Dock ska det så klart modereras.

Quote:

Master skrev:
men krafterna säger till mig att att du (computeerror) är ute efter något annat än vad folket här på forumet vet och tror och de blockerar ditt sinne för att du i fortsättningen inte ska kunna göra så mycket mer än vad du idag gjort.
Ojdå... Du tror jag är en illuminat alltså?
Tvärt om försöker jag sprida kunskap och information i den mån jag kan, för att vi tillsammans ska komma fram till sanningen. Då är det inte bra med grus i maskineriet som spottar ur sig felaktigheter. Trots att jag ser ganska allvarligt på detta kör jag i detta fall på sossarnas "alla ska med" slogan och snällt stannar upp och upplyser om vad som egentligen är rätt.

Dock blir jag upprörd av ditt "säg inte vad som är riktigt i mina trådar, då jag vill komma med mina felaktigheter ifred."

Dock har du tyvärr missat att jag faktist hållit med dig om vissa saker... Trots att jag samtidigt argumenterat emot dig.
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=146715#forumpost146715

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#43
Ditt citat säger alltig om dig computerror. Och den är väldigt negativ och neråtstämd, jag skulle rekomendera dig något upplysningsbart , nåt som får folk att bli upphöjda och öppnare , gladare och känna sig större.

"Det du tänker har andra redan tänkt. Såvida du inte uppfann ett nytt begrepp, men även det är svårt."

Jag tycker vi får höra negativa saker av media redan, det sista vi behöver är att våran vänner också ska komma med negativitet och blockeringar som du försöker med. jag röstar starkt på att du skulle vara en kille man borde banna ur detta forum snarast.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#44
Quote:

Master skrev:
Hur jag kan vara Mästare 22 och 55 samtidigt.

22 är jag om jag tar mina födelse datum

55 blir jag om man lägger på mina 4 personnr


med andra ord född till mästare innan jag flyttade till Sverige.

Och här fick jag mina 4 sista siffor som gör mig till ytterligare en mästare. vilket bara betyder en sak jag kommer att göra något gott för denna land och för hela världen och det har jag känt hela mitt liv. Det ända som fattas nu är att de slutliga siffrorna som kan vara tiden, det kan ta 5-10 eller 20 år. Jag har inte bråttom och inte krafterna som styr oss heller.


Att jag råkar vara mästare i numerologi också är en slump att jag fick veta det. Som sakt var glad att jag är här med er ni har inte många typer som är lika som jag det kan jag garantera er, ge mig lite tid att lära känna er och ni mig och vi kommer ha många intressanta saker att prata om.

Något säger mig att du är en nr 2-3 i numerologin och att du är född sent tidigt på åren då det varit lite kyligare väder. berätta gärna om du vet vad du har för siffra så ska jag läsa lite om dig så kanske jag kan förstå dig bättre.

Åh förresten... Även om jag aldrig intresserat mig för denna form av numerologi så är mitt tal nio.

åtta om man räknar med mina fyra sista, VILKET MAN INTE GÖR, men detta skulle ge mig mästartalet 44

Däremot sa du aldrig om detta var med hjälp av babylonsk eller chaldeansk numerologi.

Förresten så om man räknar på det finner jag det svårt att gå ifrån 22 till 55 på enbart fyra siffror, dock inte omöjligt, men det måste vara höga tal. Att du är invandrare ger dig iallafall en nia automatiskt.

Att jag inte intresserar mig för denna form av numerologi är för att jag inte är ute efter att göda mitt eget ego. Jag vill hellre samarbeta än att få fram vilken stor människa och individ jag själv är. Jag förstår att detta kan vara svårt att förstå eftersom jag sårat ditt ego genom att säga emot dig och självklart blir även mitt eget ego sårat ibland.

Förresten... som en kompis upptäckte blir 55-22=33

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#45
Quote:

Master skrev:
"Det du tänker har andra redan tänkt. Såvida du inte uppfann ett nytt begrepp, men även det är svårt."
Heh heh... Mitt citat är inte någonting jag sagt, utan en annan forumsmedlem.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#46
du gjorde mig lite glad nu iallafal 55-22= 33 detta har jag faktist inte ens tänkt på men tack så mycket för den :)

Har inga planer på tala om för dig mina pernonr, jag låter det bli sakt. fråga svenska staten om de har en 55:a någonstans i mellan Svergie. Jag tror föresten det bara finns en i sverige.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#47
Quote:

Master skrev:
Jag tycker vi får höra negativa saker av media redan, det sista vi behöver är att våran vänner också ska komma med negativitet och blockeringar som du försöker med. jag röstar starkt på att du skulle vara en kille man borde banna ur detta forum snarast.
Jajamensan!! Det är rätta takter det! Som den katolska kyrkans taktik alltid varit att banna den som sätter sig emot dem.

Bakåtsträvare där...

Men grattis... Jag känner på mig att du kommer få precis som du vill och detta av skäl som du förmodligen inte stödjer inners inne.

Men krossa dem som sårar ditt ego vettja.


Jag har förresten inte bett om att du ska avslöja ditt personnummer, jag bara reagerade på att dina fyra sista måste vara höga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Se vilken grad du är 24,25 eller 33
#48
Vill du jag ska bannas behöver du bara skriva ett PM till Void.
Det är bara att referera till ett inlägg jag skrivit där jag säger emot dig. Han hatar folk som säger emot någon. I synnerhet mig.

Ska bli jävligt intressant att se vad du är för en människa. En som säljer ut någon som farit med sanning trots att ditt ego fått sig en törn, eller en som faktist kan utvecklas och bli rättad.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
35 user(s) are online (35 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 35

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS