vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
En anorlunda bild av tiden
Denna klocka har jag utformat speciellt för de som tar jobbet framför sitt liv, och för de som väntar på morgon dagen.

Bilden verkar inte fungera med internet explorer, men mozilla funkar det bra, Högerklicka och tryck på visa bild. eller
http://www6.speedyshare.com/files/210 ... download/livs-klockan.jpg
Resized Image

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En anorlunda bild av tiden
oj. så insnöad man kan vara på sin egen storhet. varför skulle klockan som du gör för att kontrollera massan vara bättre än den klocka som kyrkan skapade för att kontrollera massan? vakna.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag förstår inte symmetrin i din klocka, då jag inte ser ett klart mönster, förutom själva klockan. Vill du vara snäll att förklara?

Anonym
kopia: vad menar du kontrollera massan med min klocka?????
Synd att du inte förstår bättre.., men hur ska du kunna förstå om du fortfarande sover.

Edited by Master on 2010/2/22 19:29:38

Anonym
Ju, computerror. klockan visar 12 timmar, där varje timme motsvarar 4.25 år . och om vi utgår från att våran livs tid inte är 100 år som vi räknar utan 12 timmar alltså en dygn. Och vi säger att du har dessa 12 timmar på dig att göra vad du vill, och du väljer att jobba denna dag från 8-16. sen kommer du hem och vilar dig lite och när det är lägg dags så kommer du inte vakna igen utan ditt liv slösade du i jobbet och sedan för att vila dig inför sömnen..

Eftersom vi jobbar varge dag och tills vi är ca 68 år . samla sedan ihop hela din arbetstid -skol tid som du slösat och se hur mycket tid du gett dig själv.

Det krävs att man har lite fantasi och alkemi för att förstå den,men den är väldigt lätt om du bara tänker.

jag gjorde klockan från 12 eftersom det lättare att förstå.

Men i mitt fall som är född i Juni så börjar min tid klockan 6 då jag föddes och just nu är jag inne på 3:e timmen av livet och har ca 9 kvar om jag blir så gammal, dessa 9 timmar tänker jag inte slösa på att slava mig den saken är säker.

"Så mycket förstod jag. Det jag inte såg symmetrin med var det röda, gula och blå... Men jag uppskattar färgvalet. HEJA DJURGÅRDEN!"

Det står på texten vad de färgerna betyder.

Anonym
Så mycket förstod jag. Det jag inte såg symmetrin med var det röda, gula och blå... Men jag uppskattar färgvalet. HEJA DJURGÅRDEN!

Anonym
vad jag menar är att system av den här sorten bara är ren o skär bullsh*t... vem som helst kan rita ett diagram, eller varför inte slänga bort tiden på att lägga ytterligare ett lager på den korrupta tidsräkningen som kyrkan introducerade.. verkar inte som du kan din historia riktigt.. du verkar tro att tiden är något som hjälper människan.. men såna här system berövar oss från den enkla livsprincip som inte behöver sättas i större system.. jag skulle vilja likna detta som ledstänger i trappor.. eller varför inte en rullator? något som man kan hålla sig i om man är dålig på att gå själv. vem som sover i det här sammanhanget är uppenbart.. nästa gång du ska rita i paint kan du väl iaf använda lite fler färger? puss o kram lilla du =)

Anonym
kopia. gör en bättre du så kanske du kan hjälpa mig också..

Tiden är allt, tiden är skapelsen, tiden är solen, tiden är åren, tiden är livet.
Tiden har blivid stulen från dig sedan många tusen år.

VAKNAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Anonym
"Tiden är allt."

Du har fel.

Jag kan sträcka mig till att tiden är en slags inbillning orsakad av allt som finns... Men nej, det är då inte tiden i sig som är allt.. Om man tror det så har man verkligen fått sakerna om bakfoten. Så mitt budskap är, om du vill fortsätta slava efter klockan på din arm, eller den nya fina klocka som du ritade i paint, gör då det.. Men försök inte tvinga samma tro på oss andra, eftersom du just nu inte är bättre än vatikanen..

Dessutom.. Kul att se hur det bara krävdes ett par inlägg på vaken för att den användare som kallar sig "Master" skulle tappa fattningen och framstå som en total pajas.. "Tiden är allt." LOL.. antingen så är du rejält korkad eller så hämtar du ut din lön direkt från riksbankens huvudkontor.. Troll.

Anonym
kopia:Tack för den min vän ... jag är glad att jag inte är i ditt tillstånd och har ditt medvetande då hade jag antigen trott på allt är på inget.

Och hade du förstått vad jag vill visa dig med den klockan så hade du varit glad att inse det nu och inte när din 11 timme närmar sig. Men tiden kommer avgöra för dig med och du kommer inse.

Erkänn att du också intagit din andra dos Vaccin mot svininfluensan som är gjort för att hjälpa dig att bli starkare och smartare.

Må väl , hoppas stjärnorna guidar dig rätt.

Anonym
Men jag förstår inte vad du vill visa mig, och ingen annan heller. Du kanske borde utveckla vad du vill istället för att komma med spökhistorier om att den 11'e timman närmar sig.. För du inser väl att det finns lika många teorier som det finns människor på jorden.. Och för att just DU ska ha rätt så krävs det kanske lite mer än nån söt bild som du ritat i paint. Som du dessutom baser på ett system (klockan) som i hundratals år använts för att kontrollera folk. Men det verkade ju inte du riktigt ha koll på, o du store Master.

För till o med du börjar väl nu fatta att klockan bara är tagen ur luften.. Och att den lika gärna kunde ha gått från ett till femtioelva även om den just i våran tid går från ett till tolv. Det är liksom bara en rationalisering av vad rymden just nu gör. Ett lager ovanpå ett lager. Du trodde att du gav oss något. Men just nu är det egentligen du som får något av mig. Så vi får väl se hur länge du behåller ditt användarnamn.. Färsking.

Anonym
haha visste att det fanns spöken på riktigt :)))

Anonym
Master, du får ursäkta om jag inte orkade sätta mig in i din tidsåskådning. Om du vill så kan du få höra hur jag ser på det.

För oss människor så började vi mäta tiden i och med att vi lärt oss räkna, jag vet inte vilket år tidsräkningen började men vi började lära oss räkneskapen för 70 000 år sedan tror man.

Om man sätter vårt sätt att räkna tid, med rigid logik, så vet man att vi har fel eftersom vi förskjuter tiden med skottår osv. Min personliga uppfattning är att tiden expanderar konstant men inte linjärt utan mera paralellt. Ungefär som den följer fibonaccikurvan. Såg en bild som beskrev evolutionen utifrån fibonacciteorin vilket jag tyckte kändes träffande. Det är som det känns en evig spiral som konstant expanderar och man själv är en partikel i det hela som är med och utökar expansionen tills man är förbrukad energi. Ju äldre jag blir och ju mer jag lär mig, ju mindre känner jag mig. Kanske betyder man mer för sig själv när man är yngre och mer för andra när man är äldre. Det känns som någon form av logisk gravitation bunden till det. Men som sagt ytterst, så förblir vi partiklar i det stora hela.

Här är bilden jag pratade om:

Resized Image

See User information
Då undrar jag hur du får din fysiska kropp att överleva om du inte jobbar? Vart får du mat och boende ifrån? Internet ifrån? Eller slavar du?

Eller du kanske menar att du sover 1/4 del, sover 1/4 del, och 2/4:e delar roar du dig med tiden framför datorn? Slav! UT I NATUREN MEREJ! ;)

ja, så vad blir 2/4 delar delat på 2/4 e delar? 1/2?

Ahaaa, du använder 12 timmar för att göra det enklare = Du lever som alla andra?

Nej men du får gärna posta lite info om din syn på tiden om du vill att andra ska förstå. Om inte här så posta ett pm.

Posted on: 2010/2/23 2:04

Anonym
Shit Carlberg... Vilken bild!
Jag som alltid hävdat att tiden är elliptiskt spiralformad.

See User information
notera att bilden fick med senaste istiden...

Posted on: 2010/2/23 2:24

Anonym
ärligt talat grabbar, jag kan inte förstå hur ni kan vara så blinda och så fantasilösa, att ni inte ser det tydligt finns framför era egna ögon eller så jävlas ni bara.

jag tror inte jag behöver förklara för er, ni verkar vakna ändå så jag kan inte väcka er mer, jag är säker att nån kommer förstå bilden.

bara för det så ska jag här nu lägga in en bild som har med något annant att göra men som inte är gjort av mig och som är mycket vackrare än den paint, jag vill att ni förklarar för mig vad den bilden betyder så jag ser vem av er som kan det bäst.

Förklara mig vad denna bild betyder , sen kan ni sluta med eran bullshit.

Resized Image

Anonym
kom igen!! ni är alltid snabba med att fördöma och snacka skit utan att fatta en knysst, synd om ni kallar er vakna, jag skulle säga att ni är i det tyngsta sömntillstånd ni kan vara, såpass att ni tror ni är vakna det är livsfarligt.

Ni börjar ge mig en mycket klarare bild av varför illuminaterna finns egentligen, och jag börjar nu förstå Guide Stones som finns i Georgia, och den kanske inte är en dum ide trots allt.

Edited by Master on 2010/2/23 3:09:32

See User information
Quote:

Master skrev:
Ni börjar ge mig en mycket klarare bild av varför illuminaterna finns egentligen, och jag börjar nu förstå Guide Stones som finns i Georgia, och den kanske inte är en dum ide trots allt.

finns mycket pro-nwo folk här också... generalisera inte, och tro absolut inte att alla är av samma virke här på forumet

Det som är unikt här är att det är så många olika extremer som möts på en och samma plats. Det är helt naturligt att kommunikationsproblem och kolliderande världsbilder sker.

Posted on: 2010/2/23 8:28

See User information
Quote:

Master skrev:
jag vill att ni förklarar för mig vad den bilden betyder så jag ser vem av er som kan det bäst.

Ödmjukhet är en av de viktigaste egenskaperna hos den som vill kalla sig andlig. Är det inte sundare att alla ger sin tolkning än att samtliga ska bli bedömda av en?

Berätta gärna hur du ser på bilden och varför du vill visa den.

Posted on: 2010/2/23 12:10

Anonym
Quote:

Master skrev:
Här är det ju i själva verket du som rättfärdigar Illuminaternas planer för att du inte kan styra oss.

Din bild förklarar säkert saker och ting jättebra för dig själv. Du har hittat ett bild att förklara någonting för dig, vilket är jättebra. Jag såg tyvärr ingen symmetri i den eller någonting revolutionerande. Du brydde dig heller inte om att förklara ordentligt för mig, så jag bättre kunde förstå din bild.

Någontings liv har man hur länge sedan som helst ofta liknat vid klockor, dvs ett cirkeldiagram. Ingenting att höja på ögonbrynen på där. Linjer har också ofta används. Även trappor och kurvor.
Bara för att du låtit ditt cirkeldiagram representeras av ett hexagram, tar inte det bort det faktum att det är ett cirkeldiagram.

Jag förstår som sagt inte symmetrin i den och inte heller graderingen, då den går till 100 år respektive 102 år. Det är väldigt få som blir så gamla, även om det blir fler och fler.

Carlbergs bild kunde jag direkt relatera till, då jag alltid sett på tiden som elliptiskt spiralformad. Jag tycker detta förklarar mycket, som exempelvis varför historia återupprepar sig då tiden är i närheten av två avsnitt ur den. Samtidigt förklarar detta varför tiden går fortare och fortare ju äldre vi blir.
Detta var bara två exempel till min teori, men jag ser floder av likheter. Däremot är Carlbergs bild förenklad något, då jag ser det som det är ett mer avancerat spiralsystem, där varje linje är spiralformad. En förenklad förklaring på detta är om du tittar på glödtråden i en glödlampa, då den är spiralformad i två led.

Bilden du visar i inlägg #17 betyder massor för mig. Men jag har ingen lust att gå in på hur jag ser den, då du säkert kommer att kritisera min tolkning av den bara för att jag kanske utelämnar någonting du ser.
Ett konstverks genomslagskraft beror ofta på att det är öppen för fri tolkning och det är vackert när man kan identifiera sina egna funderingar i ett konstverk. Att man tycker sig se samma sak som konstnären. Jag är glad att du funnit detta i bilden du presenterar i inlägg #17. Speciellt magiskt blir det när ett konstverk blir förståeligt på fler än en nivå.

Kanske är du en sann mästare. Vad vet jag? Jag ser dock inte de saker du vill dela med dig av, så du kanske får jobba på det sätt du presenterar dina sanningar så det blir förståeligt för de du vill förmedla din kunskap till.
En mästare för mig är förresten väldigt ödmjuk och folk ansluter sig till denna helt frivilligt. Du uppträder som om du vill tvinga på dina "sanningar" för folk. Att man måste se det du ser. Om du är en sann mästare är det inom någonting som inte är så harmoniskt tydligen. En mästare har också förståelse för andra människor. En mästare lär också från sina följare.

Jag tror fortfarande att en bloog med avstängd kommentarsfunktion kan vara en bra idé för dig, då du egentligen inte söker input och heller inte är villig att förklara dig. Då du är ute efter att man villkorslöst ska hålla med dig. Installera gärna en räknare på bloggen som för dig kan representera dina följare.

Det är jättefint att du redovisar resultatet av din forskning här på vaken.se, men var beredd på att förklara dina teorier.

Anonym
grabbar, ni har ju läst min presentation jag har tillomed skrivit att jag kan verka på det sättet, men det kan bero på mitt skriv sätt, och sen som computerror säger, så kanske jag ser en helt annan bild i huvudet än vad ni ser. man kanske ska vara lite åt alkemist håller också för att riktigt förstå den..

jag ville inte tränga in er bilden i erat huvud eller tvinga er att acceptera den, jag visar er något som ni inte ser någon annan stans nåt som är skapat av mig och endast i syfte att genom den bilden som var så pass enkel men enligt mig säger den mycket, välidigt mycket, alla andra visar ju bara relaterade nyheter de seet eller hört på tidning-tv mm. jag försöker iallfall på mitt bästa sätt jag kan visa något anorlunda. vissa visar politiken, någon andlighet och ja alla har sin uppgift.

Kollar du noga på det, så vill den visa dig att ditt liv är mer värd än vad du kanske trott, din tid är mycket mer värdefull än att du ska slava i 68 år , och den visar att du verkligen jobbar och ger mer än halva ditt liv, dessutom bästa tiden i livet åt att bla jobba och dessutom många håller 2 jobb samtidigt. jag tycker det är synd att det är så och jag tror att vi kan förändra på det men jag kan inte göra det själv. Jag tycker inte det är kul att lämna mina barn i denna värd så de också upplever att vara en modern slav.

Du som människa har en mycket större värde och mycket större kraft än vad man kan ana, du kan åstadkomma med mycket mer i livet om man ger sig själv lite mer tid och tänker mera på att tiden är trots allt inte alls så lång som vi tror. jag vill att ni dör lyckliga och lämnar barn i en säkrare och friare värld.

Bilden visar kortare sakt med stor säkerhet att vi i det verkliga fallet endast ger oss själva ca 4 timmar och 8 går åt att skola dig för att du ska lära dig att jobba, för att sedan ska du ruttna där tills du får en "Guldklocka"

Visst kan vi inte överleva kanske just i dessa årstider utan arbete för de har tvingat oss till detta och gjort systemet att man ska bli tvungen. men har ni tänkt på att nano-tekninken blir allt mer utvecklat, snart kommer mirco-nano teknik och då kommer med stor sannolikhet alla jobb att försvinna, men då kommer vi inte behövas längre, slavarna har gjort sitt arbete och de kommer bara vara en börda för de som vi idag gör bara rikare och rikare, de kommer att utplåna oss och våran rötter från planeten , mycket värre än vad de gjorde mot Indianerna.

Någongång får det vara nog, Hur många gånger har inte ekonomin fallit och bankerna gör konkurs och du får betala.
tala om för mig när vi människor ska göra konkurs och säga att ingen längre ska betala nån skuld till bank eller stat för vi kan begära konkurs och nollställning på alla skulder och alla ska vägra betala ett öre till de, om de inte går med på det så slutar vi jobba tills våran vilja kommer fram. 300 snubbar styr 9 miljoner och ni fortfarande väntar på det ska bli bra och nån ska komma rädda er. Det är vi som äger Sverige och vi äger politikerna inte de oss. NÄR SKA SVENSKARNA RESA PÅ SIG OCH LÄRA SIG ATT DET HJÄLPER INTE OCH KLAGA I TIDNINGEN UTAN MAN MÅSTE BÖRJA AGERA.

PS: Ingen som vågar kritisera bilden nr 17 som jag visat er, ingen som har nåt att säga om den nu bara för den är vackert målat och inte gjort av en vän till er, det är sånt ni har lätt att acceptera men inte något som en broder vill visa er.
men inte ens denna vackra bild kan ni säga ett ända ord om, ni anklagar mig för stor ego, men ni borde söka er till ert innre kasnke och se ifall det kan vara tvärtom. och varför ni är emot mig så pass eller vill ni att jag också sprider endast information som jag hittar på nätet.? isåfall har jag inget att göra på detta forum för det verkar vara gott om själar som kämpar med detta redan.

See User information
2 noteringar bara:

Quote:

Master skrev:
grabbar,

Vaddå grabbar, det finns väl en och en annan tjej här? Glöm inte dom
Quote:

Master skrev:
PS: Ingen som vågar kritisera bilden nr 17 som jag visat er

Hade jag kunnat se bilden så hade jag vetat vad jag skall ta ställning till. Tyvärr så kan inte min webläsare läsa in bilden. Detta händer dock sällan. Kan du lägga upp den igen på ngt annat sätt?

Posted on: 2010/2/23 22:21

Anonym
syftade på några speciella här ..

här får du bilden meta

den har mycket att säga men den har vissa specifika saker som är märkbara.
och ta gärna ett exempel ur kristendomen och gämför.

http://www6.speedyshare.com/files/21089607/download/spe.jpg

Oj det har varit tyst nu sedan denna nya vackra bild dök upp.
Innan var hundarna på min egen bild på sekunder och de ylade som vargar, nu är de tysta som får.

Edited by Master on 2010/2/24 11:39:55

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper