vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 »

Re: Om den oberoende undersökningen

See User information
Det är en otroligt stor skillnad på en vanlig byggnad och en skyskrapa. en skyskrapa har aldrig kollapsat på grund av brand. en brand som bara varar i en timme och når ca 700C gör ingen skada på stålet heller, NIST har som sagt inga som helst bevis på att där var några allvarliga brännskador på stålet, för det som hade hänt om det var ett jobb från insidan hände, stålet kördes iväg och NIST fick aldrig undersöka det mesta av det.

Windsor byggnaden brann i 15 timmar och nådde temperaturer över 1000C, ändå stog många stål balkar och det tunna stål skelettet kvar med en kran på taket....
http://www.ncdr.nat.gov.tw/iwerr/doc/pdf/S12%20PDF/s12-1.pdf

Resized Image
Resized Image

Posted on: 2010/2/19 0:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

computerror skrev:
Quote:

lunar skrev:
Därför den ser inte ut att vara byggd av trä eller betong och betong rasar inte vid brand så då har vi bara stål kvar.

Dessutom liknar bygganden mest att var byggd av stål.
Jasså? Jag vet inte. Men detta hus rasar ju inte från kärnan och är definitivt inte symmetrisk som WTC7

Quote:

lunar skrev:
Det viktigaste i videon var att byggnaden kollapsade p.g.a. av eld. Att den var mindre än WTC 1,2 och 7 eller att den inte kollapsade helt och hållet eller att den kollapsade efter 2001 spelar ingen roll.
Nej. Branden i det hus du visar har varit mycket intensivare än den i WTC7. Man ser tydligt hur de övre våningsplanen är helt utbrända.

Mindre?

http://www.martinfrost.ws/htmlfiles/wtc_fire2.jpg

Posted on: 2010/2/19 18:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Det är en otroligt stor skillnad på en vanlig byggnad och en skyskrapa. en skyskrapa har aldrig kollapsat på grund av brand. en brand som bara varar i en timme och når ca 700C gör ingen skada på stålet heller, NIST har som sagt inga som helst bevis på att där var några allvarliga brännskador på stålet, för det som hade hänt om det var ett jobb från insidan hände, stålet kördes iväg och NIST fick aldrig undersöka det mesta av det.

Windsor byggnaden brann i 15 timmar och nådde temperaturer över 1000C, ändå stog många stål balkar och det tunna stål skelettet kvar med en kran på taket....
http://www.ncdr.nat.gov.tw/iwerr/doc/pdf/S12%20PDF/s12-1.pdf

Resized Image
Resized Image

Det måste vara först gången i historien en byggnad med betongkärna är lika med en byggnad med stålkärna.

Jag har sett Windsor byggnadens brand på TV så kom nu inte dragandes med så usla bevis igen.

Jämför en stålbyggas brand med WTC 1, 2 och 7 i fortsättningen. Tack.

Jag har dessutom redan nämnt denna byggnad i ett av mina inlägg i denna tråd vilket du har missat.

Posted on: 2010/2/19 18:40

See User information
Vad förstog du inte? stål balkar och ett tunnt stål skelett klarade av en 15 timmar lång brand och en mycket hög temperatur... 700C under en timme kan självklart inte skada starkt stål som i WTC. varför kollapsa inte det mycket tunna stål skelettet men på 911 kollapsa otroligt starkt stål efter en timmes brand med låga temperaturer.

Hur kan du länka till videon du gjorde och jamföra det med WTC?, hur kan du säga att nanotermit inte kan brinna när du inte vet något om nanotermit?, hur kan du säga att inga fönster sprängdes när hur många som helst sprängdes samtidigt?. varför har du inte lärt dig än vem som kontrollerade säkerheten av tornen och renoveringen?. du är full av skit.

Posted on: 2010/2/19 19:10

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

gaston skrev:
Kanske är det fel forum att ställa den frågan här....nog bäst du ställer den till representanter för anhöriga och andra inblandade, kanske bör du då samtidigt tala om för dom att du hört detta till leda....

Jag har fått veta att www.911truth.org inte längre stöder en oberoende undersökning då de anser det vara för sent att genomföra den.

Jag har försökt få tillstånd att publicera mailsvaret jag fick men ännu inte fått något svar om det men om det skulle komma får ni se deras motivering.

Sedan var inte svaret så överraskande från dem då jag inte hittade mycke om den oberoende undersökningen på deras hemsida. Ni kan provat att söka på ” independent investigation” på deras hemsida och ni får få träffar.

Det vill istället arbeta för en rättvis och jämlik värld vilket jag helt stödjer och har gett dem lite idéer som jag också hoppas att få några reaktioner på.

Lunar skrev"Jag har fått veta att www.911truth.org inte längre stöder en oberoende undersökning då de anser det vara för sent att genomföra den."

Vem hade du hört med Lunar...?

AE 9/11 Truth Media Coverage Press Conference February 19, 2010

http://www.youtube.com/watch?v=agqfH8p0Yho

Posted on: 2010/2/22 14:11
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Vad förstog du inte? stål balkar och ett tunnt stål skelett klarade av en 15 timmar lång brand och en mycket hög temperatur... 700C under en timme kan självklart inte skada starkt stål som i WTC. varför kollapsa inte det mycket tunna stål skelettet men på 911 kollapsa otroligt starkt stål efter en timmes brand med låga temperaturer.

Hur kan du länka till videon du gjorde och jamföra det med WTC?, hur kan du säga att nanotermit inte kan brinna när du inte vet något om nanotermit?, hur kan du säga att inga fönster sprängdes när hur många som helst sprängdes samtidigt?. varför har du inte lärt dig än vem som kontrollerade säkerheten av tornen och renoveringen?. du är full av skit.

Då de brann vid renovering så var bygganden inte fylld med hyresgäster och den intensiva branden gjorde att bygganden lättade så stålkonstruktionen fick mindre att stå emot men likväl kollapsade den till slut.

Den bevisar dock inte hur en stålbyggnad som ett flygplan har kraschat in i uppför sig.

Du kan ju som tror på thermite kan du svara mig varför det inte finns en enda video som visar att man kan skära av en upprättstående stålbalk med thermite. Jag har letat efter den videon men alla videor med thermite skär sönder det som är just under thermiten. NIST påstod vid presentationen av deras WTC 7 undersökning att det inte skulle gå att skära av en upprättstående stålbalk med thermite och jag har ännu inte sett att de skulle ha fel på den punkten.

Posted on: 2010/2/23 20:26

See User information
Quote:

gaston skrev:

Lunar skrev"Jag har fått veta att www.911truth.org inte längre stöder en oberoende undersökning då de anser det vara för sent att genomföra den."

Vem hade du hört med Lunar...?

AE 9/11 Truth Media Coverage Press Conference February 19, 2010

http://www.youtube.com/watch?v=agqfH8p0Yho

Det var Michael Berger som skickade mig mailet om att 911truth.org inte tror på en oberoende undersökning längre.

Jag måste säga det. Jag motarbetar inte en oberoende undersökning jag bara inte tror den kommer igång någonsin och skulle jag ha fel på den punkten tror jag att den inte kommer fram till något särskilt avgörande.

Så återigen. Du kan presentera hur många krav som helst på en oberoende undersökning. Det är först när den går igång om jag kommer att anse att den finns.

Posted on: 2010/2/23 20:39

See User information
Quote:
den intensiva branden gjorde att bygganden lättade så stålkonstruktionen fick mindre att stå emot men likväl kollapsade den till slut.

Hur många år har du kommit till vaken och bara hittat på saker?. så fort du skriver något så har du ju fel och hittar på. Kan du vara snäll och skärpa dig? eller ingår det när man "letar efter bättre bevis" att man ljuger och hittar på saker? är det så man hittar dom "bättre bevisen" genom att hitta på?.

Jag länka precis rapporten som själv skriver att allt stål inte kollapsa, rapporten har även bilder på stålbalkar som inte kollapsade. ett mycket tunt stålskelett överlevde en 15 timmars lång brand med temperaturer över 1000C, detta har inget med betong att göra, det är stålet som blev utsatt för kraftiga bränder och det STOG KVAR efter branden, inte på grund av betong för betongen hade inget med det att göra.... jag har inte sagt något om byggnadens kärna eller hur den var byggd, jag pratar bara om stålet på utsidan.

Sedan har du 9/11 där en liten brand på en timme med låga temperaturer förstör mycket starkt stål, detta är inte trovärdigt, och att tro på det utan fysika bevis är som att tro på den vildaste konspirationsteorien du kan hitta. Till och med NIST fd chef har erkännt att NIST inte har några bevis på att bränder tog ner tornen, och alla som har läst NIST rapporten vet detta då det tydligt står där.

Varför nämner du att ett flygplan flög in i 1an och 2an? NIST säger själva att kraschen inte gjorde tornen ostabila. vad dom säger är att brandskyddet gick av på många ställen, något dom inte har kunnat bevisa, och det spelar ingen roll för byggnaden hade fortfarande ståt där idag om du tog bort alla brandskydd och satte fyr på dom i en timme. brandskydd varar bara ca 2 timmar, på 70talet var där en brand i WTC som varade i tre timmar och stålet tog ingen skada överhuvudtaget.

Vad NIST säger om termit är väldigt ointressant, kan du inte tänka själv människa?. säger NIST att vanliga bränder inte kan få stålbalkar som står upp att kollapa också? om dom säger det tror på det då? om termit inte kan få stålbalkar som står upp att kollapsa så kan inte vanliga bränder göra det.... jag har länkat dig en video tidigare där dom penslar på termite som om det var målarfärg på en stålbalk som låg ner och forskarna påpekar med att det hade fått balken att kollapsa (hur i helvete skulle den kunna överleva det?...) som du vet så når termit mycket högre temperaturer än vanliga bränder. jag minns att jag har hört NIST säga något om detta, och som jag minns det så var allt dom sa att "nej det hade inte gått" dom gav aldrig någon förklaring på varför, och deras förklaring hade varit väldigt ointressant då dom har fel och är betallda av Bush familjen och företag med kopplingar till BCCI banken som har finansierat många terroristnätverk.

Detta är bevis lunar på att du inte alls är ute efter bevis, något en 10-årings logik klarar av att förstå kan du inte förstå för att du har hört något NIST har sagt. du låter NIST tänka åt dig. finns det inte termit bomber? finns det inte demolerings "cutters" eller vad man nu kallar det på svenska som har termit?, kan man inte pensla på termit som om det var målarfärg?.... varför måste du gå tillbaka till vad NIST säger?... tänk själv för helvete.

Företag med kopplingar till personer och organisationer som har finansierat terrorister kontrollerade säkerheten och renoveringen av tornen. Men dom hade såklart inget med attacken att göra! inget alls!.

Posted on: 2010/2/23 22:01

See User information
Redan på 70-talet så använde man termit för att skära i stål.

From United States Military Field Manual FM 5-250; Explosives and Demolitions, June 1992:

(d) Nickel-molybdenum steel. This type of steel cannot be cut easily by conventional steel cutting charges. The jet from a shaped charge will penetrate it, but cutting requires multiple charges or linear-shaped charges. Nickel-molybdenum steel shafts can be cut with a diamond charge. However, the saddle charge will not cut nickel-molybdenum shafts. Therefore, use some method other that explosives to cut nickel-molybdenum steel, such as thermite or acetylene or electrical cutting tools.

http://www.stevespages.com/page7c.htm

Download: FM 5-250 - 15 JUN 92 Explosives and Demolitions 7,604 KB

Unzip

Read: unitedstatesarmyfm5-250 - 15june1992.pdf

3-6 Steel Cutting Charges. - (d).

------
Patent Number: 4,799,829
Filed: January 24, 1989

Method and apparatus for removing submerged platforms.

http://www.google.com/patents?id=N-g0AA ... ol&f=false

Excerpt:

The cutting of the piling is performed by a series of tubes radially deployed in the cutter on a common plane. Each tube is filled with what is, in essence, a solid fuel similar to thermite or magnesium. Thus, the cut is performed through the use of a series of solid fuel torches. The preferred solid fuel is Pyronol.RTM.. Pyronol.RTM. is manufactured by Goex, Inc. and the material itself is the subject of U.S. Pat. No. 3,695,951. Pyronol.RTM., once ignited, will attain temperatures between six and twelve thousand degrees Fahrenheit. These temperatures are sufficient to burn through steel and concrete.

United States Patent 3,695,951 - Pyronol.

Patented Oct 3, 1972

Assignors to the United States of America as represented by the Secretary of the Navy.

Posted on: 2010/2/23 22:08

See User information
TreeOfLiberty

Du svarar inte på det jag frågade om.

Jag frågade efter en VIDEO som visar att man med thermite kan skära av en upprättstående stålbalk.

Jag har LETAT efter en sådan video men inte hittat den.

Finns den eller finns den inte?

Jag kommer inte att tro ett ögonblock på thermite innan jag får se en video som visar på att thermite kunde skära av upprättstående stålbalkar. Thermite kan inte ha spelat något större roll i kollapsen om den bara kunde skära av liggande saker.

Posted on: 2010/2/26 16:41

See User information
Seriöst fick du en hammare i huvet när du var liten? din intelligens måste vara extremt låg.

Jag har redan förklarat hur man försvagar en stående stålbalk, du kan pensla på nanotermit på balkar precis som om det var målarfärg, behöver jag förklara det mer än så? du vet själv vilka temperaturer nanotermit når.

Vad länka jag till dig? "Explosives and Demolitions Steel Cutting Charges" man har ända sen 70-talet, säkert längre tillbaka, använt termit för att skära i stål, stående och inte stående. termit "Cutting Charges" funkar likadant som "Cutting Charges" med enbart sprängladdningar, det är bara att sätta fast det på en stående balk. sedan finns det sprängladdningar som innehåller termit med, vilket gör dom mer explosiva.

Här är en till som nämner "shaped charge"
http://www.p2pays.org/ref/34/33115.pdf

Först säger du att nanotermit inte kan brinna, sedan får du videobevis på att det kan brinna, men inte ens efter det kan du erkänna att du hade fel och inte visste vad du prata om. nu säger du att du inte tror att det kan brinna på stående stålbalkar, hur dum är du? är du ute efter att vinna ett pris?. titta du på videon där dom pensla på nanotermit på en stålbalk som låg ner och tänkte "det där hade man aldrig kunnat pensla på om den stog upp"?.

Du är förklaringen till hur det är möjligt för ett globalt korrupt banknätverk att bada i blod pengar och utföra terroristattacker.

Posted on: 2010/2/26 17:33

Edited by TreeOfLiberty on 2010/2/26 18:32:32

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Seriöst fick du en hammare i huvet när du var liten? din intelligens måste vara extremt låg.

Jag har redan förklarat hur man försvagar en stående stålbalk, du kan pensla på nanotermit på balkar precis som om det var målarfärg, behöver jag förklara det mer än så? du vet själv vilka temperaturer nanotermit når.

Vad länka jag till dig? "Explosives and Demolitions Steel Cutting Charges" man har ända sen 70-talet, säkert längre tillbaka, använt termit för att skära i stål, stående och inte stående. termit "Cutting Charges" funkar likadant som "Cutting Charges" med enbart sprängladdningar, det är bara att sätta fast det på en stående balk. sedan finns det sprängladdningar som innehåller termit med, vilket gör dom mer explosiva.

Först säger du att nanotermit inte kan brinna, sedan får du videobevis på att det kan brinna, men inte ens efter det kan du erkänna att du hade fel och inte visste vad du prata om. nu säger du att du inte tror att det kan brinna på stående stålbalkar, hur dum är du? är du ute efter att vinna ett pris?. titta du på videon där dom pensla på nanotermit på en stålbalk som låg ner och tänkte "det där hade man aldrig kunnat pensla på om den stog upp"?.

Du är förklaringen till hur det är möjligt för ett globalt korrupt banknätverk att badar i blod pengar och utför terroristattacker.

thumbs up

Anonym
hur någon ens kan tro något annat än att en missil träffade pentagon eller att tornen sänktes med thermite, är för mig helt ofattbart efter alla fakta som finns idag.

Lunar, du behöver verkligen se över din livssituation och ditt tänkande. seriöst.
Folk här inne är inte kukeliku du vet, bara open-minded.

dags att vakna nu

kram

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

Du är förklaringen till hur det är möjligt för ett globalt korrupt banknätverk att bada i blod pengar och utföra terroristattacker.

Men ta då och visa på en video där nanothermite gör på det viset du påstår för om det är möjligt så borde det väl inte var omöjligt att åstadkomma.

Detta börjar ju lika den oberoende undersökningen som aldrig kommer igång.

Sedan verkar jag var en magisk person när jag är "förklaringen till hur det är möjligt för ett globalt korrupt banknätverk att bada i blod pengar och utföra terroristattacker´."

Tänk vad en person klarar av att utföra.

Posted on: 2010/2/26 21:39

See User information
Quote:
Men ta då och visa på en video där nanothermite gör på det viset du påstår för om det är möjligt så borde det väl inte var omöjligt att åstadkomma.

Vad förstog du inte? jag har gett källor på att man kan fästa termit "cutting charges" på stålbalkar, det har funnits sen 70-talet. du förstog inte ens att nanotermit brinner, så det är inte lätt att förklara något för dig, då du inte har en aning vad det är man pratar om.

Sista gången, man kan PENSLA nanotermit på stålbalkar, temperaturen som nanotermit sedan ger ifrån sig gör att det är omöjligt för stålbalken att inte bli försvagad.... tror du att man bara kan pensla nanotermit på balkar som ligger ner???.... varför tror du att dom gjordet det på en stålbalk som låg ner i videon?... ska dom göra det på en byggnad och förstöra hela skiten? självklart kan dom inte göra testet i en byggnad.

Men du har rätt experten, nanotermit kan inte ens brinna!.... du borde skriva NIST nästa rapport.

Posted on: 2010/2/27 1:45

Anonym
Quote:

TreeOfLiberty skrev:

LOL!! Bockar och bugar.... :D

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Quote:

Vad förstog du inte? jag har gett källor på att man kan fästa termit "cutting charges" på stålbalkar, det har funnits sen 70-talet. du förstog inte ens att nanotermit brinner, så det är inte lätt att förklara något för dig, då du inte har en aning vad det är man pratar om.

Sista gången, man kan PENSLA nanotermit på stålbalkar, temperaturen som nanotermit sedan ger ifrån sig gör att det är omöjligt för stålbalken att inte bli försvagad.... tror du att man bara kan pensla nanotermit på balkar som ligger ner???.... varför tror du att dom gjordet det på en stålbalk som låg ner i videon?... ska dom göra det på en byggnad och förstöra hela skiten? självklart kan dom inte göra testet i en byggnad.

Men du har rätt experten, nanotermit kan inte ens brinna!.... du borde skriva NIST nästa rapport.

Att man kunnat kapa stålbalkar sedan lång tid tillbaka vet jag men det är liggande stålbalkar så de behöver du inte tjata om utan det är upprättstående balkar av större storlek de har man alltså inte lyckats med.

Sedan behövas något bättre är en spekulation om nanothermite för vad har vi annars att sätta emot om vi inte har en video som visat att de fungerar om CIA, FBI och Bush & Co blånekar att de har använt nanothemite vid förhör av en oberoende undersökning.

Vi har då absolut ingenting att sätta emot förnekandet. Vi ska därför på video göra försöket innan den oberoende undersökningen går igång om den nu någonsin gör det.

Jag fattar inte att det inte är uppenbart för alla på detta forum att videor av försök som bekräftar våra teorier skulle var en enorm fördel.

Posted on: 2010/2/28 15:58

See User information
Varför kommer du till vaken och bara hittar på saker? du har gjort det under flera år.... innan sa du att nanotermit inte kan brinna... det är som att säga att jorden inte är rund, man ska inte uttala sig om något som man inte förstår för fem öre lunar.

Om du fick en hammare i huvet när du var liten och har det svårt idag, så kan du väl be någon som inte har fått en hammare i huvet när dom var liten att läsa texten åt dig och sedan förklara det sakta för dig?.

Jag har gett dig källor på att man långt innan 9-11 kunde skära i stående stålbalkar. cutting charges med termit funkar likadant som cutting charges med sprängladdningar, man fäster det på stålbalken bara, eller nu kan man kanske inte ens demolera byggnader?, cutting charges med sprängladdningar finns inte?...

Man sätter inte fast dom på en balk som ligger ner genom att ha ståltråd över den som är kopplat till två pinnar på varje sida som är slagna ner i marken så att den inte rör på sig när det sätter igång... om du inte vet vad en cutting charge är så kan jag inte hjälpa dig, man fäster den runt balken bara, om du sedan ställer stålbalken upp så trillar den inte av, man sätter fast dom medans stålbalken står upp när man demolerar byggnader.

Som du såg på videon innan, så kan man pensla på det som om det var målarfärg bara. men det finns alltså inga stålbalkar eller något som står upp som är målat enligt dig, allt på denna jorden som är målat ligger ner.. där ser man..

Först kunde inte nanotermit brinna, men nu kan det brinna, fast bara på saker som ligger ner!. man har från dammet från tornen hittat starka bevis på att nanotermit användes, men det är inget jag tänker gå in på då du inte förstår något om nanopartiklar och hur dom blir skapade så du kan omöjligt förstå deras studie bra innan du har studerat detta. sedan vet vi att företagen som renoverade tornen innan 9-11 hade tillgångar till nanotermit samt kopplingar till CIA och terroristbanken BCCI etc.

The present invention provides for cutting operations using linear thermite charges; the charges cut one dimensional or two dimensional geometric shapes; the invention is useful for structure entry or demolition.
http://www.freepatentsonline.com/7555986.html

For unconventional warfare activities requiring the destruction of machinery and metallic structures, an operational need exists for a device of such simple construction that the user has only to place it in position, start his time delay, and leave. From a tactical standpoint, high heat flux materials such as thermite have the greater advantage of silence; in contrast, high explosives would, without fail, arouse attention in the vicinity of the target area. From an operational and logistic standpoint, a device that is smaller and lighter is a must to assist in lightening the load carried by the soldier and to reduce the number of resupply missions.
http://www.freepatentsonline.com/5698812.html

This thermite-based method will allow operators to penetrate a material in timeframes similar to explosive shape charges without the safety concerns and security risks associated with explosives. In addition, the sustained duration of a thermite jet will more effectively handle discontinuities and interfaces that normally disrupt and dissipate explosively driven shape charge jets. When a linear shaped charge is used for cutting steel on a steel bridge demolition project, a large degree of preparation work must be undertaken to ensure a successful cut or penetration. A "preconditioning" process involves removing overlapped plates and areas of reinforcement with a conventional cutting torch. This process is time consuming, expensive, and dangerous. Conversely, the sustained jet of a thermite charge offers improved performance over multi-plate materials with limited or substantially no preconditioning. The thermite charge's sustained jet also affords a greater assurance in cutting plates of varying thickness, layered plate configurations, and any supporting or reinforcing members that may exist in the middle or on the backside of a material. While the projected thermite charge particle stream is a slower reaction than that of an explosively driven jet, it is very fast from the perspective of the operator. The anticipated timing for material penetration is typically on the order of hundreds of milliseconds.
http://www.patentstorm.us/patents/7555986/description.html
http://v3.espacenet.com/publicationDe ... US&NR=2006266204&KC=&FT=E
http://appft1.uspto.gov/netacgi/nph-P ... 2&OS=Thermite&RS=Thermite

Posted on: 2010/2/28 18:49

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
Varför kommer du till vaken och bara hittar på saker? du har gjort det under flera år.... innan sa du att nanotermit inte kan brinna... det är som att säga att jorden inte är rund, man ska inte uttala sig om något som man inte förstår för fem öre lunar.

Om du fick en hammare i huvet när du var liten och har det svårt idag, så kan du väl be någon som inte har fått en hammare i huvet när dom var liten att läsa texten åt dig och sedan förklara det sakta för dig?.

Jag har gett dig källor på att man långt innan 9-11 kunde skära i stående stålbalkar. cutting charges med termit funkar likadant som cutting charges med sprängladdningar, man fäster det på stålbalken bara, eller nu kan man kanske inte ens demolera byggnader?, cutting charges med sprängladdningar finns inte?...

Man sätter inte fast dom på en balk som ligger ner genom att ha ståltråd över den som är kopplat till två pinnar på varje sida som är slagna ner i marken så att den inte rör på sig när det sätter igång... om du inte vet vad en cutting charge är så kan jag inte hjälpa dig, man fäster den runt balken bara, om du sedan ställer stålbalken upp så trillar den inte av, man sätter fast dom medans stålbalken står upp när man demolerar byggnader.

Som du såg på videon innan, så kan man pensla på det som om det var målarfärg bara. men det finns alltså inga stålbalkar eller något som står upp som är målat enligt dig, allt på denna jorden som är målat ligger ner.. där ser man..

Först kunde inte nanotermit brinna, men nu kan det brinna, fast bara på saker som ligger ner!. man har från dammet från tornen hittat starka bevis på att nanotermit användes, men det är inget jag tänker gå in på då du inte förstår något om nanopartiklar och hur dom blir skapade så du kan omöjligt förstå deras studie bra innan du har studerat detta. sedan vet vi att företagen som renoverade tornen innan 9-11 hade tillgångar till nanotermit samt kopplingar till CIA och terroristbanken BCCI etc.

The present invention provides for cutting operations using linear thermite charges; the charges cut one dimensional or two dimensional geometric shapes; the invention is useful for structure entry or demolition.

For unconventional warfare activities requiring the destruction of machinery and metallic structures, an operational need exists for a device of such simple construction that the user has only to place it in position, start his time delay, and leave. From a tactical standpoint, high heat flux materials such as thermite have the greater advantage of silence; in contrast, high explosives would, without fail, arouse attention in the vicinity of the target area. From an operational and logistic standpoint, a device that is smaller and lighter is a must to assist in lightening the load carried by the soldier and to reduce the number of resupply missions.

This thermite-based method will allow operators to penetrate a material in timeframes similar to explosive shape charges without the safety concerns and security risks associated with explosives. In addition, the sustained duration of a thermite jet will more effectively handle discontinuities and interfaces that normally disrupt and dissipate explosively driven shape charge jets. When a linear shaped charge is used for cutting steel on a steel bridge demolition project, a large degree of preparation work must be undertaken to ensure a successful cut or penetration. A "preconditioning" process involves removing overlapped plates and areas of reinforcement with a conventional cutting torch. This process is time consuming, expensive, and dangerous. Conversely, the sustained jet of a thermite charge offers improved performance over multi-plate materials with limited or substantially no preconditioning. The thermite charge's sustained jet also affords a greater assurance in cutting plates of varying thickness, layered plate configurations, and any supporting or reinforcing members that may exist in the middle or on the backside of a material. While the projected thermite charge particle stream is a slower reaction than that of an explosively driven jet, it is very fast from the perspective of the operator. The anticipated timing for material penetration is typically on the order of hundreds of milliseconds.

Varför blir alltid så rörigt att diskutera med dig. Det står inte ord om nanothermite i dina länkar.

Så för att fortsätta denna diskussion med dig så vill jag ha följde svar från dig.

Vilken nanothermite hittade Niels Harrit och grabbarna?
Vad är den stora skillnaden mellan nanothermite och thermite?

Posted on: 2010/2/28 22:59

See User information
Man kan använda vilka blandningar av termit man vill, dom ger exempel på blandningar i länkarna, nanotermit var inte vanligt på den tiden, därför använde man vanlig termit som funkade hur bra som helst.

Man kan göra många olika blandingar av nanotermit när man använder sol-gel metoden. vad deras innehåller kan du läsa i deras rapport. nanotermit är inget jag orkar att diskutera med dig då du inte ens kan börja att förstå det om du inte studera det nogga, det viktiga att studera i detta fallet är hur nanopartiklar skapas etc. elementärt aluminum i nanopartiklar kan t.ex bara skapas i ett labb, det är helt omöjligt för detta att skapas av sig själv i en byggnad speciellt om den brinner, man behöver en helt syrefri miljö och det kan bara hända i ett labb. deras data stödjer att det är elementärt aluminum då där är mer aluminum än syre och en kraftig reaktion startas redan vid 430C som gör att små järnpartiklar som är sfäriska med rent järn skjuts ut tillsammans med blixtrar och gas som förväntas av nanotermit.

Tänker inte svara på några frågor om deras rapport, det krävs att man sätter sig in i nanomaterial för att förstå deras studie bra.

Den stora skillnaden mellan vanlig termit och nanotermit är att nanotermit brinner mycket fortare och gör jobbet fortare och det är mycket lättare att antända nanotermit. det kan även göra sprängladdningar mer explosiva.

Posted on: 2010/3/1 0:20

See User information
TreeOfLiberty

Nu ska du få se varför jag tycker du rör till det.
Detta patent är utfärdat 9 juli 2009 vilket syns i den senare länken

Detta patent utfärdades 16 december 1997.

Detta patent är från 30 november 2006

Detta patent är från 10 april 2008.

Patent efter 2001 kan omöjligt ha varit inblandade i 911.

Så jag undrar. Läser du inte datum i dina länkar utan binder samma dem utan denna koll?

Angående Niels Harrit och grabbarna så är rätt svar att de inte har angett något nanothermite de har hittat.
We make no attempt to specify the particular form of nano-thermite present until more is learned about the red material and especially about the nature of the organic material it contains.

Det skrivningar om specifika thermiter som finns i deras rapport är citat och inte något som de har kommit fram till.

Så vi får vänta och se var de kommer fram till när de gäller kolet (C) i proverna. Jag tror inte alla har förstått att slutsatserna de drar i deras rapport är spekulativa och inte slutgiltiga. Men spekulativt har tyvärr blivit lika med bevis i många sammanhang på detta forum vilket jag vill förändra för att de ska gå att ta steg framåt.

De är därför deras påstående om nanothermite inte har fått det genomslag Niels Hartit trodde när rapporten släpptes och att Niels Harrit och grabbarna inte fattade det är får ni faktiskt fråga dem om för mig är det en gåta.

Så om thermite, super-thermite och nanothermite.

Vanligt thermite är en blandning av en metalloxid och aluminiumpulver som t.ex. Fe2O3 + Al

Super-thermite är en blandning av metalloxid och aluminiumpulver där ett av dem är av nanostruktur och mindre är 100 nm (nanometer).

Nanothermite är en blandning av metalloxid och aluminiumpulver där båda är av nanostruktur.

Varför tillverkar man nanomateriel överhuvudtaget? Nanomaterial får helt andra egenskaper än materialet i vanlig struktur.
Så har den nanothermite som tillverkats med hjälp av sol-gen metoden och den som tillverkas idag ofta men hjälp av snabb kylning av heta material samma egenskaper. Man har undersökt om nanothermite som tillverkats med sol-gen metoden som ge föroreningar är lika effektiv som thermite tillverkad utan föroreningar och man hittade ingen skillnad.

Ren nanothermite har en reaktionshastighet på flera kilometer vilket gör att den är lika kraftfullt sprängämne som TNT och C4.

På en punkt skiljer sig nanaothermite mot vanliga sprängämnen. Reaktionen är så intensiv att det skapar direkt en tryckvåg så därför anger den istället för sprängkraft för nanothermite och här är de vanliga tryckvågorna:
Al/KMnO4 (290 psi/µs)
Al/CuO och Al/MoO3 (~8 psi/µs)
Al/Fe2O3 (0.01 psi/µs).

Sedan undrar jag nu efter ett halvår. Vad hände med detta:

Nya analyser i XRD, TAM, FTIR, LIBS instrument är på gång och resultaten kommer om ca 2 månader. detta är mycket spännande, har redan hört att TAM resultaten stödjer deras gammla resultat. den ända riktiga kritiken dom har fått är att dom inte har använt dom här instrumenten och det är något som dom gör nu, så detta är mycket spännande.

Postat den: 2009-08-11 22:48

Posted on: 2010/3/12 15:52

See User information
Bin-Ladin förekom allt detta från en "grotta" och gör fortfarande,han har "vinner"mycket stort,zink står på samma ställe och trampar luft.

Det kallar jag för...Magic hole dawn of magic.Bin-Ladin

Posted on: 2010/3/12 18:14

See User information
lunar, vad är meningen med dina inlägg?. du vet inget om nanotermit, du läser på hemsidor och skriver av texten bara. innan kunde inte nanotermit brinna sa du, sedan bevisade du att du har fått en hjärnskada när du var liten när du ifrågasatte om man kan pensla nanotermit på en balk som står upp eller om det bara går när dom ligger ner...

Det spelar ingen roll vilken nanotermit det är dom har hittat, vad som spelar roll är om dom har hittat spår av nanotermit, det viktiga är inte vilken sort det är, det finns hur många blandningar som helst.

Det dom har hittat är i nanopartiklar i storlekar som möter dom exakta kraven för nanotermit och där är mer aluminum än syre vilket starkt stödjer att det är rent aluminum, om man hittar rent aluminum så har man 100% bevis på att det är nanotermit. om det är rent aluminum så förväntas det också att antädas vid en mycket låg temperatur och det gör det också.

Jag har redan gett dig källor på att man använde termit till demoleringar redan på 70-talet och att det för bara några år sen har kommit nya patenter till termi-charges visar att man kunde haft dom vid 2001, då det inte är något avancerat och är lätt att utveckla bakom scenerna, om man ville ha någon annan modell än vad som användes på 70-talet det vill säga. man kan som sagt bara pensla på det som målarfärg med.

Du har valt att inte studera 911 och sitter här på ett forum och pratar om bättre bevis, du vet inget om ämnet. det finns hur mycket bevis som helst på vem som låg bakom, det är bara det att du varken studerar världspolitik eller 911. starta en hemsida om hur bra Dick cheney och CIA är istället för att berätta för oss hur jorden är platt.

Posted on: 2010/3/13 1:08

See User information
Quote:

TreeOfLiberty skrev:
lunar, vad är meningen med dina inlägg?. du vet inget om nanotermit, du läser på hemsidor och skriver av texten bara. innan kunde inte nanotermit brinna sa du, sedan bevisade du att du har fått en hjärnskada när du var liten när du ifrågasatte om man kan pensla nanotermit på en balk som står upp eller om det bara går när dom ligger ner...

Tala om att inte fatta vad jag vill ha fram. En video som visar på detta. SAMTLIGA videor på webben om thermite har sönder saker under thermitereaktionen. Ingen video har visat att pensla på nanaothermite fungerar. Man kan ju påstå att riktig vad som helst fungerar om man aldrig provar om det kan fungera.
Quote:

Det spelar ingen roll vilken nanotermit det är dom har hittat, vad som spelar roll är om dom har hittat spår av nanotermit, det viktiga är inte vilken sort det är, det finns hur många blandningar som helst.

Om man inte vet vilken bil man har köpt hur vet man då vilka däck man ska köpa till den. Om man inte vet vilken nanothermite man har hittat hur vet man då att de är nanothermit för nanopartiklar vad som helt utgör enligt mig bara bevisa på nanopartiklar och inte nanothermite.
Quote:

Det dom har hittat är i nanopartiklar i storlekar som möter dom exakta kraven för nanotermit och där är mer aluminum än syre vilket starkt stödjer att det är rent aluminum, om man hittar rent aluminum så har man 100% bevis på att det är nanotermit. om det är rent aluminum så förväntas det också att antädas vid en mycket låg temperatur och det gör det också.

Bra jag har hittat ren aluminium i mina kastruller så det är då nanothermite för de finns nanopartiklar i dem av plast.
Quote:

Jag har redan gett dig källor på att man använde termit till demoleringar redan på 70-talet och att det för bara några år sen har kommit nya patenter till termi-charges visar att man kunde haft dom vid 2001, då det inte är något avancerat och är lätt att utveckla bakom scenerna, om man ville ha någon annan modell än vad som användes på 70-talet det vill säga. man kan som sagt bara pensla på det som målarfärg med.

Du har valt att inte studera 911 och sitter här på ett forum och pratar om bättre bevis, du vet inget om ämnet. det finns hur mycket bevis som helst på vem som låg bakom, det är bara det att du varken studerar världspolitik eller 911. starta en hemsida om hur bra Dick cheney och CIA är istället för att berätta för oss hur jorden är platt.

Ta och tänk till. Skulle du anse att de som skriver saker om dem som har annan mening än du själv som” starta en hemsida om hur bra Dick cheney och CIA är istället för att berätta för oss hur jorden är platt” är mogna människor som respekterar alla åsikter i samhället för att deras egna åsikter är väl underbyggda och därför tåliga åsikter för kritik och meningsmotståndare?

Det är du som tror att jorden är platt för du kontrollerar inte om saker du visar på FUNGERER utan du utgår att de fungerar vilket gör att du litar mer på informationen om dem än jag gör. Jag vill prova eller se någon annan prova att de fungerar innan jag säger att de gick att göra.

Ta och kom med en video för om det fungerar och finns bevis ska de gå att göra en video som visar att det fungerar men detta har ingen på denna jord lyckats med. Är de för svårt så vi bara kan diskutera om det skulle kunna fungera vilket vi kan hålla på med i 10 år utan att VETA om det fungerar.

Och var är de analyser du hävdade skulle vara klara för 4 månader sedan? De om något måste vara idag ett hjärnspöke för jag har inte hittat något om detta på Niels Harrits eller Steven E Jones hemsidor. Var de en saga du hörde någonstans för de borde gå att maila dem om detta men de får du gör då du hävdat att de var på gång med en ny analys.

Att det skulle vara så svårt att hitta bättre bevis kunde jag aldrig drömma om men vi fortsätter att debattera om saker kan fungera istället för PROVA om de kan fungera.

Varför lyckades inte Mythbusters att dela en bil med 450 kg thermite? Därför att thermiten bildade ett skikt när den hade reagerat som gjorde att thermiten ovanför tappade effekt.

Så att Niels Harrit i TV intervjun kunde acceptera 200 ton nanothemite visar att de inte gjort ett dyft för att kontrollera om det fungerar. Man kan ju prova att måla en lite plåtbit med nanothermite och tända på och se om dels de går att tända på och dels vilken effekt man får. Det borde vara en bättra sak än göra än en ny analys.

Posted on: 2010/3/13 13:12

« 1 2 (3) 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper