vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 »

Om den oberoende undersökningen

See User information
Antag att den oberoende undersökningen skulle få 100 miljoner dollar med förutsättningen att pengarna bara skulle betalas ut om den gick igång inom en månad.

Skulle det klaras av eller fattas för mycket i planeringen ännu?

Är det klart vilka som ska vara med i undersökningen för de är kritisk vilka som ska vara med om man ska tro sig att CIA, FBI och andra som sitter inne med uppgifter ska tala om vad de vet och inte sätta sig på tvären och inte avslöja något.

Är de klart vad undersökningen ska utreda för styr man inte det kan man börja vid Adam och Eva och hålla på i åratal och förbruka pengarna utan att komma fram till något resultat.

Varför jag undrar är att rätt vad de är kan kravet på den oberoende undersökningen hörsammas då anhängarna ökar och den kan då genomföras och har man då ingen plan så vet jag inte hur det kommer att uppfattas.

Posted on: 2009/12/17 19:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Om den oberoende undersökningen

See User information
Quote:

lunar skrev:
Antag att den oberoende undersökningen skulle få 100 miljoner dollar med förutsättningen att pengarna bara skulle betalas ut om den gick igång inom en månad.

Skulle det klaras av eller fattas för mycket i planeringen ännu?

Är det klart vilka som ska vara med i undersökningen för de är kritisk vilka som ska vara med om man ska tro sig att CIA, FBI och andra som sitter inne med uppgifter ska tala om vad de vet och inte sätta sig på tvären och inte avslöja något.

Är de klart vad undersökningen ska utreda för styr man inte det kan man börja vid Adam och Eva och hålla på i åratal och förbruka pengarna utan att komma fram till något resultat.

Varför jag undrar är att rätt vad de är kan kravet på den oberoende undersökningen hörsammas då anhängarna ökar och den kan då genomföras och har man då ingen plan så vet jag inte hur det kommer att uppfattas.

Redan i första meningen gjorde du undersökningen beroende...

Posted on: 2009/12/17 19:31
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

gaston skrev:
Redan i första meningen gjorde du undersökningen beroende...

Var kommer pengarna ifrån enligt mig? Det står väl inte eller hur? Är det summan som får dig att tro att den kommer från fel håll? Du anser det vara uteslutet att något rik skulle kunna stödja den oberoende undersökningen?

Så nu får du förklara hur du har tänkt att den oberoende underökningen ska jobba, vilka som ska vara med i den, vilka resurser den ska få och varifrån dessa resurser ska komma om du nu tycker mitt teoretiska förslag är åt skogen.

Posted on: 2009/12/17 23:25

See User information
Jag måste också fråga då jag inte själv har lyckats ta reda på det.

Vem eller vilka är det som ska säga ja till kravet om en oberoende utredning?

Posted on: 2009/12/18 17:41

See User information
60 Aerospace Engineers Call for a New 9/11 Investigation

Dr. Alvin M. Bloom, Engineering consultant. BS, MS, PhD in Aerospace Engineering from University of Texas at Austin 1967

“Building collapses (straight down) at free fall speed could only be caused by a controlled demolition.”

http://world911truth.org/60-aerospace ... -a-new-911-investigation/

Posted on: 2010/2/7 12:14

See User information
Quote:

gaston skrev:

Dr. Alvin M. Bloom, Engineering consultant. BS, MS, PhD in Aerospace Engineering from University of Texas at Austin 1967

“Building collapses (straight down) at free fall speed could only be caused by a controlled demolition.”

Inget som helst svar på min fråga.

VEM ska säga JA till den oberoende utredningen för alla KRAV på en utredning har jag nu läst till leda för KRAVEN är riktade i tomma intet om man inte kan svara på VEM som ska säga JA.

Posted on: 2010/2/11 22:50

See User information
Quote:

lunar skrev:
Quote:

gaston skrev:

Inget som helst svar på min fråga.

VEM ska säga JA till den oberoende utredningen för alla KRAV på en utredning har jag nu läst till leda för KRAVEN är riktade i tomma intet om man inte kan svara på VEM som ska säga JA.

Kanske är det fel forum att ställa den frågan här....nog bäst du ställer den till representanter för anhöriga och andra inblandade, kanske bör du då samtidigt tala om för dom att du hört detta till leda....

Posted on: 2010/2/12 0:26

See User information
Till samma person / personer som ansvarar för den tidigare undersökningen; Washington (kongressen). Det finns bra politiker, Ron Paul med flera. Det är pengarna som styr media för nästa president, presidenten väljer vilka som ska styra landet och även domstolar.

Vem som GÖR undersökningen är en annan femma, men det är nog inte något problem då vi har ganska många oberoende undersökningar redan gjorda :). Men oberoende forskare är inte så svårt att få fram om det finns människor som har koll på dem så att de inte är korrupta. Sen kan ju dessa människor vara korrupta de också så helst bör det vara människor från 9/11 truth med så klart.

Det var inte så svårt. Presidenten ska ha all skit, är skiten för tung så måste han gå med p

Posted on: 2010/2/12 2:43

See User information
Quote:

gaston skrev:
Kanske är det fel forum att ställa den frågan här....nog bäst du ställer den till representanter för anhöriga och andra inblandade, kanske bör du då samtidigt tala om för dom att du hört detta till leda....

Jag har fått veta att www.911truth.org inte längre stöder en oberoende undersökning då de anser det vara för sent att genomföra den.

Jag har försökt få tillstånd att publicera mailsvaret jag fick men ännu inte fått något svar om det men om det skulle komma får ni se deras motivering.

Sedan var inte svaret så överraskande från dem då jag inte hittade mycke om den oberoende undersökningen på deras hemsida. Ni kan provat att söka på ” independent investigation” på deras hemsida och ni får få träffar.

Det vill istället arbeta för en rättvis och jämlik värld vilket jag helt stödjer och har gett dem lite idéer som jag också hoppas att få några reaktioner på.

Posted on: 2010/2/12 19:15

See User information
Haha, ja. Det var försent att göra en oberoende undersökning av Judelägren som "inga tyskar visste om" på 30 talet också förmodar jag.

Posted on: 2010/2/12 20:12

See User information
Quote:

alarik skrev:
Haha, ja. Det var försent att göra en oberoende undersökning av Judelägren som "inga tyskar visste om" på 30 talet också förmodar jag.

Det finns redan gjord en utredning om judar och andra världskriget så där missades det inget. Problemet är att en del inte tror på utredningen inte att den inte finns.

Den oberoende utredningen om 911 finns inte och utsikterna för att den kommer att finnas försämras för varje dag den inte går igång.

Att 911truth tycker det är för sent med en 911 utredning det får 911truth svara på. Jag har bara sagt vad de har svarat mig i ett mail om detta och även varför jag inte blev överraskad av svaret.

Om du blev överraskad så är det ditt problem och inte mitt eller 911truths för deras webbsida har hela tiden varit öppen för att läsas på och dra slutsatser om vad de håller på med.

Posted on: 2010/2/13 23:03

See User information
Då kan vi förvänta oss att den här sidan försvinner snart då.. www.911truth.org
Om inte så är det någon här som är en fet jävla lögn hela människan...

Is the BUSH 9/11 Lie in Danger of FREE-FALL COLLAPSE?

http://www.youtube.com/watch?v=YoikmyNrCZs

Posted on: 2010/2/13 23:27

Edited by gaston on 2010/2/14 8:37:19

See User information
Quote:

gaston skrev:

Jag råkade se ett avsnitt på TV där de skulle spränga en ovanligt kraftig och hög skorsten. Det tog 18 sekunder från explosionen tills skorstenen var i backen. Det fick mig att tänka till och kolla upp rashastigheter vid sprängningar noggrannare.

När byggnader sprängs kan tiden för hur snabbt byggnaderna kollapsar variera kraftigt. Så alla tider när de gäller WTC är lika sannolika eller osannolika för sprängningar. 6,5 - 13 sekunders kollaps av WTC 7 är lika sannolika för sprängning.

Så korta rastider är INTE ett bevis på sprängning då långa tider kan lika gärna vara det.

Posted on: 2010/2/14 12:34

See User information
Kanske det, men det rasar inte lika fort som lögnerna kring det....

Posted on: 2010/2/14 12:43

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

gaston skrev:

Jag råkade se ett avsnitt på TV där de skulle spränga en ovanligt kraftig och hög skorsten. Det tog 18 sekunder från explosionen tills skorstenen var i backen. Det fick mig att tänka till och kolla upp rashastigheter vid sprängningar noggrannare.

När byggnader sprängs kan tiden för hur snabbt byggnaderna kollapsar variera kraftigt. Så alla tider när de gäller WTC är lika sannolika eller osannolika för sprängningar. 6,5 - 13 sekunders kollaps av WTC 7 är lika sannolika för sprängning.

Så korta rastider är INTE ett bevis på sprängning då långa tider kan lika gärna vara det.

Det här är så jävla dumt att ens kommentera, men jag bjuder på det.

Förklara hur ca 700 - 900 TUSEN TON ARMERAD BETONG kan pulveriseras TILL MIKROSKOPISKT DAMM på ca 15 SEKUNDER?

Man behöver ingen oberoende undersökning för xxx antal miljoner för att bevisa vad som åstadkommer det där.

Gå ut på bästa sändningstid och pressentera frågeställningen. $1,000,000 till den som kommer upp med det självklara svaret.

Du kan stoppa upp din sannolikhet där solen inte lyser.

IDIOT!

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:
Förklara hur ca 700 - 900 TUSEN TON ARMERAD BETONG kan pulveriseras TILL MIKROSKOPISKT DAMM på ca 15 SEKUNDER?

Man behöver ingen oberoende undersökning för xxx antal miljoner för att bevisa vad som åstadkommer det där.

Gå ut på bästa sändningstid och pressentera frågeställningen. $1,000,000 till den som kommer upp med det självklara svaret.

IDIOT!

Du kan då förklara hur alla dessa sprängladdning på varje våningsplan som lyckas pulverisera betongen inte lyckas spränga sönder enda fönster.

Du måste på ett vettigt sätt förklara det annars riskerar du att förlora $1,000,000.

Posted on: 2010/2/14 13:35

See User information
Jag måste ta med detta. Motivet att 911truth övergav den oberoende undersökningen var enligt dem en rad misslyckanden för Sanningsrörelsen i USA att få fram sina åsikter om olika undersökningar. Att det gått över 8 år gjorde också att möjligheterna att få fram vettig information inte längre är goda.

Jag anser att de som vill ha en oberoende undersökning bör tänka på att de försök att få igång den ännu är bara i startgroparna.

Chansen för att få en bra oberoende undersökning har tidmässigt redan passerat. Ju längre från händelsen man kommer i tiden desto sämre minns folk vad de gjorde vid tiden för 911 så även om man till slut kommer igång med den oberoende undersökningen så kan dess resultat bli mycket magert.

Posted on: 2010/2/14 13:37

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

IDIOT!

Du kan då förklara hur alla dessa sprängladdning på varje våningsplan som lyckas pulverisera betongen inte lyckas spränga sönder enda fönster.

Du måste på ett vettigt sätt förklara det annars riskerar du att förlora $1,000,000.

Det var ju väntat, inte ett dugg förvånad av ditt svar, en duckning as usual.
Dra åt helvete.
Jag skiter i hur de placerades ut, fönster etc... Konsentrera dig på frågeställning.

Försök nu inte att ducka igen, jag skiter i allt runt om kring (även om fönster krossas och att det är fullt möjligt att placera ut skiten) Svara på frågan ovan istället, konsentrera dig på den, hur man pulveriserar armerad betong, behåll det simpelt.

See User information
Quote:
lunar skrev: Du kan då förklara hur alla dessa sprängladdning på varje våningsplan som lyckas pulverisera betongen inte lyckas spränga sönder enda fönster.

Först kan nanotermit inte brinna och nu detta....

Här sprängs fönster sönder som bara den:
http://www.youtube.com/watch?v=UkjvKGbaewg

Här ser man sjukt många stora blixtrar medans byggnaden kollapsar som man förväntar sig av en demolering:
http://www.youtube.com/watch?v=Bx2Kx2AkXEg

Här ser vi stora rökpuffar som skjuts ut GENOM stålet på sidan av byggnaden:
http://www.youtube.com/watch?v=1mAU_xKPrVY

Här ser vi hur balk 20 i WTC 7 fattas något som NIST ignorera, kan du säga termiiit?.
http://www.youtube.com/watch?v=a94uWPzl3zg

Posted on: 2010/2/14 22:39

See User information
Lunar är du vaken ?

At least 10 towns to vote this Tuesday on a new investigation!

Fellow Advocates for Answers and Accountability:

Last week it became official! At least ten towns in New Hampshire will have the following question on the ballot at this spring’s town meetings:

Shall New Hampshire’s Congressional Delegation be instructed to pursue a new and independent investigation to address thoroughly all of the evidence and unanswered questions related to the events of September 11, 2001?

http://www.911blogger.com/node/22600

Posted on: 2010/2/15 8:47

See User information
Quote:

Jumalauta skrev:

IDIOT!

Du var då inte trevlig att svara.

Ser du inte på videon hur övre delen på WTC 1 och 2 mal sönder den undre delen och det handlar om 100000-tals ton som kraschar in i varandra.

För om du ska hålla fast vid att betonggolven sprängdes ska du veta när sprängningen inträffade:

Före kollapsen. Mest sannolikt då inget har förstört sprängladdningarna. Betong gott folk måste sprängas sönder eller malas sönder för att bli pulver och de sprängladdningar som krävs att göra betong till pulver skjuter ut fönstren på hela våningen.

Under kollapsen. Mindre sannolikt för nu börjar rasmassorna förstöra byggnaden och även utplacerade sprängladdningar.

Efter kollapsen: Låter osannolikt även om en del trott att rök efter kollapsen kommer från sprängämnen.

Så att golven sprängdes tror jag inte ett ögonblick på även om annat kunde ha sprängts.

Jag är på forumet för att förbättra bevisen och att golven sprängdes är ett av de mist sannolika som kunde ha hänt för de hade synts på videorna så ingen i denna världen hade tvivlat om vad som hände men videorna visar inte på dessa sprängningar per våning.

Posted on: 2010/2/15 16:40

See User information
Quote:

gaston skrev:
Lunar är du vaken ?

At least 10 towns to vote this Tuesday on a new investigation!

Fellow Advocates for Answers and Accountability:

Last week it became official! At least ten towns in New Hampshire will have the following question on the ballot at this spring’s town meetings:

Shall New Hampshire’s Congressional Delegation be instructed to pursue a new and independent investigation to address thoroughly all of the evidence and unanswered questions related to the events of September 11, 2001?

http://www.911blogger.com/node/22600

Jamen ta då och sätt igång undersökningen. Vad i all världen är det som folk i USA väntar på? Det är ju det jag har undrat och om det är att man inte vet vem som ska säga JA och få igång det hela.

Så hör av dig när undersökning är igång.

Posted on: 2010/2/15 16:46

See User information
lunar. du har ingen aning vad det är du själv pratar om som vanligt.

nanotermit kan inte brinna och inga fönster sprängdes sönder, några fler lögner?...

Quote:
Under kollapsen. Mindre sannolikt för nu börjar rasmassorna förstöra byggnaden och även utplacerade sprängladdningar.

Så man kan alltså inte demolera byggnader, det är en konspirationsteori. i en demolering går sprängladdningarna av innan och medans den kollapsar.

Faktum är att hela golv sprängdes sönder medans tornen stog upp, NIST rapporten som du inte förstår säger själv hur brandmän rappoterade hur ett helt golv vid en våning hade kollapsat sönder, nej man hade självklart inte sett explosionerna från utsidan, dom använde inget stort kärnvapen. lär dig något om sprängladdningar och sedan lär dig något om nanotermit.

Du är inte här för att du bryr dig om sanningen, du är här för att säga emot och att upprepa felaktiga saker utan att ta reda på rätt information, du stödjer Dick cheny och Bush version och du har antagligen affischer av dom på din väg.

Dom största terroristerna i världen kontrollerade säkerheten av tornen och renoverade dom innan 911, varför skulle dom inte ligga bakom attacken när dom har mördat fler personer än något annat terroristnätverk?. du vet inget om världspolitik och det måste man göra för att förstå 911.

Posted on: 2010/2/15 16:54

Anonym
Quote:

lunar skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

IDIOT!

Du var då inte trevlig att svara.

Ser du inte på videon hur övre delen på WTC 1 och 2 mal sönder den undre delen och det handlar om 100000-tals ton som kraschar in i varandra.

För om du ska hålla fast vid att betonggolven sprängdes ska du veta när sprängningen inträffade:

Före kollapsen. Mest sannolikt då inget har förstört sprängladdningarna. Betong gott folk måste sprängas sönder eller malas sönder för att bli pulver och de sprängladdningar som krävs att göra betong till pulver skjuter ut fönstren på hela våningen.

Efter kollapsen: Låter osannolikt även om en del trott att rök efter kollapsen kommer från sprängämnen.

Så att golven sprängdes tror jag inte ett ögonblick på även om annat kunde ha sprängts.

Jag är på forumet för att förbättra bevisen och att golven sprängdes är ett av de mist sannolika som kunde ha hänt för de hade synts på videorna så ingen i denna världen hade tvivlat om vad som hände men videorna visar inte på dessa sprängningar per våning.

Javizzt, man kan mala ner betong. Men det tar zom zagt mycket, mycket, mycket längre tid, zpeciellt när man talar om härdad armerad betong,,, här talar vi om extrema volymer på 15 zekunder, ca 700 - 900 tuzen ton,,, ca 400,000 kubikmeter per torn.

Alltzå, den enda möjligheten att pulverizera ca 700-900 tuzen ton armerad betong till mikrozkopizkt damm på ca 15 zekunder är zprängning.
Vilken typ av zprängmedel, hur de har placerats ut, det praktiska utförandet, tekniken, planeringen, tidzrum, anzvariga etc,,, Zkiter jag fullztändigt i tilzz zprängning har faztztälltz och deklareratz i det officiella rummet.

Du förbättrar inga beviz med hjälp av zannolikhet.

(1) 2 3 4 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper