vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

En oseriös undersökning.

See User information
Vilket håll snurrar hon åt? Var ärlig.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Spinning_Dancer.gif

Posted on: 2010/3/3 11:28
" A mind is like a parachute. It doesn't work if it is not open."
Frank Zappa
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En oseriös undersökning.
Alltså... Hon snurrar åt bägge hållen för mig, men det är inte jag som påverkar detta, utan helt plötsligt gör hon bara det.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är en 2D bild vi tittar på (din skärm är en 2d yta), så hon snurrar inte.

Snurren skapas i ditt huvud, det är ett virtuellt snurrande. Jag skrev om detta kort på min sida för någon månad sedan

http://pingubenji.heliohost.org/index.html

Posted on: 2010/3/3 13:38

See User information
Det tog en stund, om man kolla på skuggan och scrollar ner så gick det fortare att få vändningen.

Posted on: 2010/3/3 14:59

See User information
Intressant!
När jag koncentrerar mig då på tallkottkörteln (kopplar ur intellektet) så byter hon håll direkt. Testade ett antal ggr.
Kan hormonet melatonin vara inblandat i det hela? Det styr ju till viss del periodicitet/cykler.

Posted on: 2010/3/3 15:31

Anonym
Det sägs att sillhuetten skall visa vilken hjärnhalva som är den dominerande.

See User information
Så om hon snurrar åt höger så är det vänstra hjärnhalvan eller?
Jag märkte att när jag dåsade till i hjärnan och släppte intresset så hände det för mig.

PS Om ni kollar riktigt länge till, så registrerar ni också att det inte är en ballerina utan en... ja, det får ni se.
Kom ihåg kolla noga och LÄNGE. Det tar en stund, men du kommer att bli F-Ö-R-B-L-U-F-F-A-D.

Posted on: 2010/3/3 15:46

See User information
Hon kan inte snurra åt nåt annat håll än medurs! Om piruetten skulle vända håll så skulle man se det ganska tydligt!

Posted on: 2010/3/3 16:20
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Hon kan inte snurra åt nåt annat håll än medurs! Om piruetten skulle vända håll så skulle man se det ganska tydligt!
Jodå. Hon kan snurra åt bägge hållen

See User information
Drick mindre :)
Skrollade förvisso ner o såg att det såg väldigt lika ut, men första tanken jag fick var medsols, sen kunde jag inte ändra på mig, kanske jag behöver ta en grogg istället o joina Er :)

Posted on: 2010/3/3 17:00
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Gin o Tonic funka, nu går det åt alla håll

Posted on: 2010/3/3 17:28

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
Gin o Tonic funka, nu går det åt alla håll
Heh heh... upp och ner och runt och runt

See User information
"Intressant!
När jag koncentrerar mig då på tallkottkörteln (kopplar ur intellektet) så byter hon håll direkt. Testade ett antal ggr.
Kan hormonet melatonin vara inblandat i det hela? Det styr ju till viss del periodicitet/cykler. "

Coolt Miri, det är sådana iaktagelser som är intressanta

Vissa kallar tallkottkörteln för bron mellan höger och vänster hjärnhalva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pineal_gland
http://en.wikipedia.org/wiki/Cerebral_hemisphere

Jag märker att min poll blev dålig, skulle ha stått

Medurs
Moturs
Först medurs, men även moturs
Först moturs, men även medurs

Berätta gärna vilket håll hon snurrar åt först, om du kan få henne att snurra åt båda hållen.

Ps. Detta är en helt oseriös studie, men jag finner den intressant

Posted on: 2010/3/3 20:50
Frank Zappa

Anonym
Den här gången när jag tittade snurrade hon först moturs, men andra gånger jag sett denna illusion brukar hon snurra medurs

See User information
Intressant Compu, återkom gärna senare och uppdatera om du ändrar till medurs som default.

Miri, tack för tallkottkörtel-tipset pga. det har jag blivit mer effektiv på att switcha tillbaka till medurs.

Posted on: 2010/3/3 21:17

Edited by Snapcase on 2010/3/3 21:38:24
Frank Zappa

See User information
Snälla Carlberg, kan inte du svara på hur du upplever illusionen?

Posted on: 2010/3/4 11:07
Frank Zappa

See User information
Quote:

Snapcase skrev:
Vissa kallar tallkottkörteln för bron mellan höger och vänster hjärnhalva.

Ja det kan bli till en bro om vi aktiverar den. Mestadels är det dessvärre en ravin mellan hjärnhalvorna. Tallkottkörteln sägs ha varit stor som ett hönsägg en gång i tiden, men så är ju inte fallet idag direkt.. hmmm...

Melatoninkopplingen handlar om periodicitet så som fysiska cykler. Därav tanken att aktivering av nämnda hormon kan skapa nya vändor i fallet Spinning dancer.

När jag ser bilden har dansaren hittills börjat snurra medsols. Det går även att stoppa snurret helt samt få en illusion av att hon sparkar med foten åt höger, väster etc.

Coolt.

Posted on: 2010/3/4 12:47

See User information
"När jag ser bilden har dansaren hittills börjat snurra medsols. Det går även att stoppa snurret helt samt få en illusion av att hon sparkar med foten åt höger, väster etc."

Jupp, har hört att vissa kan göra det, själv klarar jag inte av det... ännu

Miri har du gjort något speciellt för att försöka avkalka din tallkottkörtel?

Själv testar jag just nu http://www.greenpasture.org/retail/?t ... fermented-skate-liver-oil efter det lilla hinten ang. Ratfish som Pete Peterson gav i sin Project Camelot-intervju.

Posted on: 2010/3/4 12:59
Frank Zappa

See User information
Quote:

Snapcase skrev:
..har du gjort något speciellt för att försöka avkalka din tallkottkörtel?

Hahaha.. det var dagens bästa uttryck. Avkalka din tallkottkörtel! Det vore en fin rubrik för annons.

..ja vad gör jag? Självarbete och esoteriskt arbete med kroppens kraftcentra. Svårt att beskriva på en höft så där. Det är inget som skett under en natt.

Måste även säga att du made my day även här:

Quote:
Själv testar jag just nu http://www.greenpasture.org/retail/?t ... fermented-skate-liver-oil efter det lilla hinten ang. Ratfish som Pete Peterson gav i sin Project Camelot-intervju.

läste nämligen nyss det smått obskyra budskapet att man behöver fisk för att kunna göra en "ascension". Intressant synkronism.

Var kan jag läsa intervjun i fråga?

Posted on: 2010/3/4 13:38

See User information
Som jag skrev tidigare är det bara en hint tyvärr,

http://projectcamelot.org/lang/en/dr_ ... t_3_kerry_cassidy_en.html

Nämns i slutet av tredje delen av intervjun.

Många spekulerar angående vilken fisk han menar när han nämner "ratfish".

http://www.google.se/search?hl=sv&sou ... oogle-s%C3%B6kning&meta=3

Eftersom ämnet verkligen intresserar mig och jag ändå käkar Omega-3 varje dag, så valde jag att byta ut min omega mot den betydligt dyrare Fermented Skate Liver Oil, bara som ett litet kul test .

Finns endel trådar på avkalkning av tallkottkörteln, bla...

http://www.godlikeproductions.com/forum1/message522754/pg1
http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=94852
http://divinecosmos.com/forums/showth ... 317b86774bbc0ea4c&t=10611

Posted on: 2010/3/4 15:06
Frank Zappa

See User information
Tack. Väldigt intressant!

Tillstår att jag raskt slutade skratta åt avkalkningsbegreppet då jag läste om en undersökning angående fluor och dess eventuella samband med tallkottkörteln.

Posted on: 2010/3/4 16:33

See User information
"Tack. Väldigt intressant!

Tillstår att jag raskt slutade skratta åt avkalkningsbegreppet då jag läste om en undersökning angående fluor och dess eventuella samband med tallkottkörteln."

Connecting the dots eller vad vet jag..

Posted on: 2010/3/4 16:37
Frank Zappa

See User information
Quote:

Snapcase skrev:
Connecting the dots eller vad vet jag..

Det finns en del dots som blir skrämmande då man connectar dem.
*forskar vilt vidare*

Posted on: 2010/3/4 16:46

See User information
"PS Om ni kollar riktigt länge till, så registrerar ni också att det inte är en ballerina utan en... ja, det får ni se.
Kom ihåg kolla noga och LÄNGE. Det tar en stund, men du kommer att bli F-Ö-R-B-L-U-F-F-A-D."

metaphor, jag får nog ge mig, ser inte det du ser, kan du ge mig en ledtråd?

Posted on: 2010/3/4 17:45
Frank Zappa

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper