vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Anonym
Re: Save Lives In May
undrar varför kurserna störtdyker ?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

silverboy skrev:
undrar varför kurserna störtdyker ?

"Stockholmsbörsen fortsatte den branta
resan nedåt på måndagen. I främsta vagnen satt råvaruaktierna,
tätt följda av verkstadssektorn. Börsfrossan gjorde att
samtliga aktier inom OMXS 30 stängde med röda siffror.
Förutom pristrenden på råvaror oroas aktiemarknaden av
en försvagad dollar och ett stigande räntor vilket leder till
att pengarna rinner till andra värdepapper."

Detta, och att vi haft en tre år lång nästan oavbruten uppgång, har lett till en rejäl rekyl i en nervös marknad.

Jag kan lova att inga seriösa aktiehandlare tar Julien på allvar, så den hypotesen kan du glömma.

Börjar redan bli sugen på att höra vad Julien ska komma med för bortförklaringar, de telepatiska utomjordingarna kanske hade tagit fel på datum eller nåt, men det blir väl tyvärr den gamla vanliga tystnaden....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
jag vet inte...

min intuition som brukar leda mig rätt säger mig ganska starkt att jag inte bör vara i amsterdam på fredag. och hade jag brytt mig om alla domedagsvarningar hade jag fått bo i en bunker...

lämpligtvis kommer min flickväns föräldrar ner hit med bil på torsdag kväll och sen kör vi på utflykt mot belgien o tyska gränsen.

den som lever får se.

See User information
Kan någon ge en kortfattad version om vilka skador som anses komma och på vilka platser?

Posted on: 2006/5/23 11:17
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
lång förklaring men bra text.
http://members.shaw.ca/rolfwitzsche/canada/age.html

HIGH RISK ZONES (kartor):
http://www.savelivesinmay.com/slimdocs/map-High-Risk-Areas.htm

micro: tänk dig själv vad en upp till 50-meters svallvåg gör med valfri kuststad...

See User information
Quote:

micro skrev:
Kan någon ge en kortfattad version om vilka skador som anses komma och på vilka platser?

Och exakt tidpunkt. Morgon, dag, kväll eller natt?

Posted on: 2006/5/23 12:13

Anonym
25 maj +- 1 dag
Han har även sagt att han kommer göra ett uttalande även om det inte händer nåt.

See User information
Quote:

neurook skrev:
25 maj +- 1 dag
Han har även sagt att han kommer göra ett uttalande även om det inte händer nåt.

Ok. Men hur vet de då att den ska träffa just där den ska träffa?

Posted on: 2006/5/23 13:53

See User information

Jag tror det kan ligga något i detta...

Har haft en prekognition om att något stort kommer
att hända den 25'e Maj!

(en helt separat händelse, jag visste inget om det som
skrivits här när jag mottag informationen)

Posted on: 2006/5/23 14:02

Anonym
det här börjar bli lite läskigt :[

See User information
Resized Image

Här är några ord från en Amerikansk UnderrättelseOfficer i Flottan (Före detta... Bluff ? )
med " Inside-Information "....

The United States government has singularly failed in its duty of care toward American citizens by not making sufficient provision for an Atlantic tsunami in the wake of a comet strike expected next week.

Until very recently, I was a Naval Intelligence officer attached to the Office Naval Intelligence, formerly stationed in San Diego following my discharge from the ONI-2 Directorate of Intelligence. Last week I was assigned to prepare for the assumption of new duties in regard to the ONI-6 Collections Directorate, but a dispute concerning the suppression of important information that should have been made available to the American people ended with my suspension from active duty until further notice. At this time of writing, I am staying with relatives in a European country.

I shall make this brief, if only because I do not wish to engage in any protracted exchanges with civilians on a public bulletin board.

As you probably know, US government agencies recently participated in an exercise known as Pacific Wave ’06, which was run under the auspices of UNESCO. Next week sees another drill, Pacific Peril 06, designed to gauge the resilience of the transportation infrastructure along the west coast of the United States.

Both of these exercises are informed by one imperative, and one imperative only: post-facto damage limitation in the wake of an expected strike by a detachment of Fragment-C of Comet 73P (Schwassmann-Wachmann-3). Our government has been briefed on a daily basis about the probabilities relating to such a strike, yet when it became more than apparent that such an impact would almost certainly take place between May 24 and May 27, the administration countered suggestions for a public notice of immediate preparations with the imposition of a media blackout. Naval Intelligence personnel have also been forbidden to discuss this matter even with members of their own families.

I do not wish to cause undue alarm, but it is my moral duty as an upholder of the oaths I have taken to warn my fellow Americans, particularly those who live along the eastern seaboard, that the risk of a major tsunami is extremely high and that their lives are consequently in great danger.

I urge each and every one of you to make any preparations you feel are necessary to survival and to inform any relatives or friends you may consider endangered by the impending catastrophe.

I shall say no more.

God bless America

http://www.godlikeproductions.com/bbs ... &mpage=1&showdate=5/19/06

Den som lever får se....

Posted on: 2006/5/23 15:56

Anonym
Quote:

CosmicSerpent skrev:
det här börjar bli lite läskigt :[

Läskigt? Jag tycker det är mycket komiskt att folk blir rädda för att någon påstår sig fått en profetia via telepati från utomjordingar!

Trollet i min garderob berättade inatt för mig att du kommer krocka med ett stridsflygplan i slutet av Maj. Blir du rädd?

See User information

zpz.

Är det här också Komiskt ?

Tunguska Comet Impact 1908. Inte så länge sedan !!

Det kommer att hända igen. Frågan är när !!

http://www.orc.ru/~azorcord/

Det är inte bara Julien som skriver om Schwassmann-Wachmann.

About danger of comet Schwassmann-Wachmann.

http://www.orc.ru/~azorcord/page_dan.htm

Men du gillar ju uppenbarligen att förlöjliga folk. Det är din starka sida.

Ha det så bra och sköt om Dig.

Posted on: 2006/5/23 18:35

See User information

Från NASA Ames Research Center.

Hur lång förvarning kan vi få ?

How much warning will we have?

With so many of even the larger NEOs remaining undiscovered, the most likely warning today would be zero -- the first indication of a collision would be the flash of light and the shaking of the ground as it hit. In contrast, if the current surveys actually discover a NEO on a collision course, we would expect many decades of warning. Any NEO that is going to hit the Earth will swing near our planet many times before it hits, and it should be discovered by comprehensive sky searches like Spaceguard. In almost all cases, we will either have a long lead time or none at all.

http://impact.arc.nasa.gov/intro_faq.cfm

Posted on: 2006/5/23 18:52

Anonym
http://www.lib.utexas.edu/maps/world_ ... rld_rel_803005AI_2003.jpg

Här är en bra världskarta för en liten överblick...

jag upptäckte att jag inte har tänkt på hur jäkla stora
kontinenter afrika och sydamerika är jämfört med lilla europa...

så om det händer så ligger iaf norra europa rätt bra till...
sverige kan ju ta det lugnt men här blir kanske lite blött om fötterna iom landsnivån...tur man bor på andra våningen då :P

min magkänsla säger att NÅGONTING kommer att ske denna helg,
men jag har ingen aning om vad... vi ser väl efter helgen antar jag...

See User information

Samma här. Det är en magkänsla...
Men jag har ingen aning om vad.
Å andra sidan har man ju misstagit sig.
We'll see...

Posted on: 2006/5/24 19:40

Anonym
http://www.savelivesinmay.com/slimdoc ... pse-on-25-MAI-2006-en.htm

han har uppdaterat sin sida med massa text...

jag undrar om det behöver bli en fysisk tsunami...
i dag, 25:e inleds "the dark lord" enligt mayakalendern,
förra gången vi hade "the dark lord" kom hitler till makten.

det kanske är en symbolisk händelse som han har fått lite om bakfoten?

eller så smäller det utav helvete nån gång i dag eller i morgon...

Anonym
http://www.aftonbladet.se/vss/stockholm/story/0,2789,831314,00.html

JORDSKALV I STOCKHOLM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NÅTT ÄR PÅGÅNG

Anonym
ja men det var väl inte så upphetsande eg.

mer upphetsande är väl de 6000 vulkanutbrotten som skedde 2005 i världshaven, ökningen är exponentiell jämfört med 10 år sedan...

Moder Jord renar sig.

Anonym
Quote:

silverboy skrev:

NÅTT ÄR PÅGÅNG

Ja, ett jordskalv är ju verkligen en indikation på att en komet är på väg att träffa snart. Speciellt om det uppmäts till nästan 2 på Richterskalan.

Jordskalv av denna styrka inträffar många gånger varje dygn!
Titta här hur många som inträffar bara i USA! http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/r ... sus/Quakes/quakes_all.php
Jordbävningen var så mesig att den inte platsar på den här listan ens: http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/r ... sww/Quakes/quakes_all.php

Det är bara att det är ovanligt för Stockholm...

Anonym
Quote:

zpz skrev:
Quote:

silverboy skrev:

NÅTT ÄR PÅGÅNG

Ja, ett jordskalv är ju verkligen en indikation på att en komet är på väg att träffa snart. Speciellt om det uppmäts till nästan 2 på Richterskalan.

Jordskalv av denna styrka inträffar många gånger varje dygn!
Titta här hur många som inträffar bara i USA! http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/r ... sus/Quakes/quakes_all.php
Jordbävningen var så mesig att den inte platsar på den här listan ens: http://earthquake.usgs.gov/eqcenter/r ... sww/Quakes/quakes_all.php

Det är bara att det är ovanligt för Stockholm...

he he ..

du verkar väldigt saklig och kanske en liten släng av intilligens kan man skymta

Men man behöver inte vara speciellt intiligent el smart för att förstå att nått har hänt ..

kanske inte blir mer än så men nått har hänt ..

Anonym
Quote:

silverboy skrev:

Ja, det går ju inte en enda dag utan att något lite ovanligt händer. Speciellt om vi tittar över hela världen. Menar du att Julien förutspått miniskalvet i Stockholm?

Anonym
Quote:

zpz skrev:
Quote:

silverboy skrev:

Ja, det går ju inte en enda dag utan att något lite ovanligt händer. Speciellt om vi tittar över hela världen. Menar du att Julien förutspått miniskalvet i Stockholm?

tänkte mest på ifall det har slagit ner nått nåstans så borde det inte vara omöjligt att det blir nån reaktion nånstans nu råkade det bli i stockholm ..

vad vet vi kanske ett fragment någonstans i nerheten .?

Om man tänker på vilket sammanträffande att det skulle bli jorskalv de 25 maj liksom ..är inte det otroligt låg odds på att det skulle bli så ? vad kan oddset vara 1 på miljonen ?

Visst är hela historien flummig men vad är inte det nuförtiden ?

vi hörs kanske imorgon

Anonym
Quote:

bakfoten?

eller så smäller det utav helvete nån gång i dag eller i morgon...

världen behöver en utrensning speciellt i det stora landet ...

låt naturen ha sin gång

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper