vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

CNN: Conspiracy Theorists Are Potential "Suicide Warriors" & Are Mentally Disturbed

See User information

Posted on: 2010/3/6 21:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: CNN: Conspiracy Theorists Are Potential "Suicide Warriors" & Are Mentally Disturbed

See User information
he he ja vad säger man, säcken börjar knytas ihop. Eliten klappar händerna. Tidsfråga innan Obama går ut och varnar för fortsatta alternativa teorier från medborgarna...

Posted on: 2010/3/6 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: CNN: Conspiracy Theorists Are Potential "Suicide Warriors" & Are Mentally Disturbed

See User information
Låt oss inte provoceras...

Tålamod. Konservera energi. Den kommer att behövas snart. Inte nu. Det är att likna vid för tidig utlösning

Posted on: 2010/3/7 0:40

Edited by metaphor on 2010/3/7 1:30:03

Anonym
Onekligen läskigt och intressant.

Om man hoppar över 'stereotypiseringarna' om Konspirationsteoretiker, galningar, schizofrena en sekund och sedan 'fear mongering'/'stereotypiseringen' 'Suicide warriors' så tycker jag mig registrera att det är är väldigt allvarligt. För en gångs skull så delar jag journalisternas momentära oro som till och från syns i klippet.

Om man tänker sig att att det rör sig om ett par miljoner människor som läser dessa teorier på internet och dom har potentialet till att bli 'individuella' hot. Då finns det inget självförsvar som räcker. 'Hotet innifrån' är ett faktum och dom där 'FEMA' campen dom byggt upp i staterna kan man få användning av.

Jag har gått och väntat lite på att detta skall växa, tyvärr. I Sverige pratar vi om 'asymmetriskta terrorhot':

Quote:
Asymmetri är avsaknaden av symmetri, inte att förväxlas med antisymmetri.

Det finns många exempel på asymmetri i naturen, t.ex. kirala molekyler och djur som är asymmetriskt uppbyggda.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Asymmetrisk

Det här är ett sådant.

Nu är det hela inte så konstigt kanske med tanke på den magniitud av människor som disintegrerats in här i datorns värld och dess 'informationskrigsföring'.

Återigen så faller jag tillbaka på teorier om självuppfyllande profetia. Elitens retorik har länge varit 'att skapa sin egen marknad'. Vidare så finns talesättet, 'livet blir vad man gör det till' och om jag då skall ge filmklippet något kritik så är det 'stereotypisering' och 'sjukdomspåskrivning' (projektionen) som är skyddsmekanism eftersom det slår ifrån sig och dehumaniserar individerna.

Skall detta problem lösas så måste det göras på en individnivå där samtliga problem löses/hanteras för att undvika att det blir värre.

Grupperar man upp folk så kan det bli inbördeskrig om dom tar militant aktion, tar man inte hand om problemet och bemöter svårigheterna så blir vi ett samhälle med Akilles häl.

I ett sådant här läge så kommer jag och tänka på 'Individuell diplomati' som lösning.

Om man tar det ur ett lokalt perspektiv där man i mitten av 90-talet slängde ut en stor mängd psykiskt sjuka människor ur mentalsjukhusen, hemlösheten har ökade med ca 600% 95-05, säkert 100 000 människor har utförsäkrats på 2000-talet osv, så pratar vi om en makroekonomi som producerar dessa hot. Jag brukar säga att vi producerat en ny underklass samtidigt som man producerat mer överklass. Enligt 30-tals ideologi går det ut på att man ställer klasserna mot varandra, sedan dess har vi individualiserats och därmed har hotbilderna och problembilderna förändrats.

Jag har alltid varit skeptisk till att tro på teorier om att man försöker utplåna befolkning, men tja, indirekt, så kan det här sluta riktigt illa. Ett mardrömsscenario är ju att någon som jobbar på ett Vattenverk får nog och förgiftar en stad/stadsdel eller att en annan blir exploaterad av intressen som ger dom medel till att utföra illdåd.

Tar man det Globalt en mikrosekund, så, går 1 av 6 människor hungriga och som Bob Marley sjunger: 'A hungry mob is an angry mob' i 'Them belly full (but we hungry':
http://www.youtube.com/watch?v=9fhxiAHeYs8

Klart komplext. Som sagt, som jag skrev, det enda sättet att hitta lösningar är att bemöta de riktiga problemen, återetablera lag & rätt, tala ärligt mot sin befolkning (authenticism) och bevisa att man i är en trovärdig och hederlig politiker.

Men om min röst skall färgas av videoklippet så röstar jag för NWO, masschipning, åsiktsregistrering, biometriska lösningar, billigare hantering av dessa individer, potentiellt återinföring av aktiv dödshjälp / avrättning, lugnande droger i vattnet, hmm.. vad mer? ;) Ja jo, elchocker, mer identitetshandlingar, teknik å så. Sådana här människor går det ju inte att prata med dom är ju galna / djur / oredliga (fyll på själv med valfri projektion)...

Resized ImageResized ImageResized ImageResized ImageResized Image

Edited by Carlberg on 2010/3/7 2:15:27
Edited by Carlberg on 2010/3/7 2:18:24

See User information
Jag har väntat på den här nyheten. Den var inte så svår att spå...

Det bör påpekas att samhällsklimatet förändras i och med att makt förflyttas. Mer hat uppstår vart jag än tittar nuförtiden.

Frågan är om vi ska skylla på symptomen eller roten till problemet/sjukdomen i samhället.

Finns det någon media som har försökt hitta och förmedla orsaker till det vi ser? Eller är alla så kortsynta (som jag tror) i sin analys av läget?

Det sägs att man kan komma till roten av ett problem genom att ställa frågan "varför?" fem gånger i rad rekursivt på problemet.

Posted on: 2010/3/7 3:24

See User information
Dags att samla sig själv och hålla sig lugn. Berätta och argumentera när andra frågar en. Att t.ex. gå ut i SVT-debatt är farligt och påvisar på något sätt hur "obama har rätt". Om inga reaktioner syns från konspirationsteoretikernas håll visar att vi vet att vi har rätt och kan vara lugna. Då kommer människor till oss när de väl behöver oss. Väl då kan vi ge svar på saker och ting. Om inte människor vill ha en bättre värld / förbättra sig själva så kan dom fortsätta vara sovandes och dö en ultimat död.

Jag tror att aktivismen ligger lika mycket till grund för denna utveckling som symptomen, de går hand i hand: Detta skapar paranojja och den bild av NWO som finns. Att den finns är ingen tvekan. Frågan om hur ond NWO är och om konspirationsteoretikerna har spunnit iväg allt för långt är en annan. Det som gör skillnad är att vi hittils haft väldigt rätt i te.x. Finanskrisen, globaliseringen, Klimathotet och Svininfluensan.

Dags att leta mönster för hypotesen för att "NWO inte finns". Detta skulle innebära att vi byggt upp en maktstruktur, elit eller New World Order för att sedan låta makten falera totalt och väl då kan vi och andra människor gå vidare mot en bättre värld. Vi tar med oss vår personliga utveckling och de samhällsfrågor som vi vill förändra och faktiskt göra bot på dem: Till exempel genom att rösta på aktivdemokrati.

Quote:

pingubenji skrev:
Jag har väntat på den här nyheten. Den var inte så svår att spå...

Det bör påpekas att samhällsklimatet förändras i och med att makt förflyttas. Mer hat uppstår vart jag än tittar nuförtiden.

Frågan är om vi ska skylla på symptomen eller roten till problemet/sjukdomen i samhället.

Finns det någon media som har försökt hitta och förmedla orsaker till det vi ser? Eller är alla så kortsynta (som jag tror) i sin analys av läget?

Posted on: 2010/3/7 3:36

See User information
Det läggs så mycket fokus på "terroristerna". Men en terrorist skapas av en "förtryckare". Så i mina ögon är "förtryckarna" de verkliga "terroristerna", och "terroristerna" är på samma gång enbart "offer för förtryck".

Allt är bara sensationsrubriker för att få tittare och tjäna pengar som nyhetsbyrå. Allt är ordlekar som förvränger verkligheten.

Själv kan jag inte göra mer än att se på och se folk luras av retorikerna på mediaföretagen...

Samtidigt blir denna förvrängande journalistik en egen nod i systemet som sprider hat i samhället. Men det är en annan femma.

Posted on: 2010/3/7 3:58

See User information
Det är ett annat sätt att se på det och jag håller med.

Posted on: 2010/3/7 4:00

See User information
Jag tycker att det hela låter som om "dom" känner sig avslöjade och följaktligen desperat försöker vända bort uppmärksamheten genom att skylla på den som avslöjat dom. Ett tillvägagångssätt på dagisnivå...

Det visar också hur ställda dom faktiskt är att dom slutat använda argument och nu bara skriker motanklagelser.

Vad vi som "grillar" dom måste tänka på är att när väl fiendens led viker tillbaka så måste vi gå hårt fram och göra processen kort. Låt dom inte omgruppera sig!

Vad vi missat lite grann är att följa upp klimatdebatten. Vräk spydiga kommentarer över de som visat bilder på smältande polarisar.

Jag har en länk som visar väderläget våren 2007 när TV dagligen visade smältande glaciärer och folk satt med hjärtat i halsgropen och väntade på Den Stora Översvämningen:

http://www.ncdc.noaa.gov/sotc/?report ... th=2&submitted=Get+Report

Posted on: 2010/3/7 6:21
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Dom lyckades på ett väldigt raffinerat sätt föra diskussionen så att det "framgick" att konspirationer per definition är tokiga ideer som aldrig stämmer med verkligheten

Posted on: 2010/3/7 7:32
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"

See User information
Det gör de väll sällan?

En Maktelit, Climategate, Svin influensan, finanskrisen. Allt detta var väll aldrig en konspiration?

Det fanns bara bevis på att saker inte stod rätt till. Ni kan ju få kalla det konspiration om ni vill.

Posted on: 2010/3/7 10:20

See User information
Alex Jones on Geraldo: Media sought to demonize 9/11 truth with Pentagon incident link

http://www.youtube.com/watch?v=UXUgq9Fgk8w

Geraldo: Joining Kimberley and me from Austin, Texas, the same town, incidentally where a tax protester recently crashed his plane into the IRS building is radio host and a leader of the ‘9/11 was an inside job’ movement, Alex Jones. Welcome.

Geraldo: The tea party people shook off that IRS plane crash incident after a couple of days. Do you think you’ll be similarly successful or will Bedell’s misdeeds stick to the 9/11 Truther people?

Alex Jones: Well, the plane crash guy had been a Democrat and was angry at the government, and this Bedell guy, look he had hundreds of different beliefs and some polls show half of Americans, 6 of the 10 9/11 commissioners question the official story. There’s a wide spectrum of different beliefs. Most people just question the official story, prior knowledge and other issues. But the bigger question is, why within one hour was national news reporting that the Pentagon shooter was a 9/11 truther? I mean, why is there such vitriol by the establishment against 9/11 truth? Right here I have ABC News U.S. Military wanted to provoke war with Cuba; U.S. military drafted plans to terrorize U.S. cities, stage terror attacks.

Alex: We know the Gulf of Tonkin was staged. So we know governments allow attacks to happen, we know that governments sometimes stage attacks. We know that the Underwear Bomber on Christmas day, the State Dept. admits they were ordered by U.S. Intelligence to let him on the plane, and helped him get on the plane. So, in a lot of cases they open the door. That’s what 9/11 truth is saying is that this is being used to demonize us. So we don’t know what the truth is about this guy. He was into marijuana…

Geraldo: Ok, let’s bring Kimberley into the discussion. The guy was into pot, he was a manic depressive, but is Alex over-reacting or is the 9/11 connection relevant?

Kimberley: Right. I think its an over-reacted, but also you’re making some serious allegations against the U.S. government saying that they stage attacks, they allow them to occur in the United States against U.S. citizens.

Alex: That’s declassified.

Kimberley: No. What evidence do you have to support any of that.

Geraldo: Well, Gulf of Tonkin is very well documented, but–

Alex: I mean, what are you talking about. Hold on. It’s in Army Field Manuals to stage false-flag attacks, declassified 2004. But separately, why, within 1 hour were scores of newspapers and TV,

Geraldo & Kimberley: Why?

Alex: Why within 1 hour of the shooting–

Kimberley: What’s the answer?

Alex: They were demonizing 9/11 truth. Why are they so scared about 9/11 truth? Why did they do that? Why within one hour did they bring 9/11 truth out? Why did they blame the plane crash with Joe Stack on the Tea Parties.

Geraldo: Alex, just back up a second and take a deep breath. Why would he attack the Pentagon? What aspect of his life what make him manifested with that kind of violence against the Defense Department establishment. Why? Why there. Why not the Health and Human Services Department?

Alex: Let me tell you. Here’s FOX News. His parents, two weeks before, warned the government, nothing was done. Same thing with the Fort Hood shooter, same thing with the Underwear Bomber. I mean, the guy was obviously a complete lunatic. Look at video of the guy. He looks like a nut from central casting. He obviously had millions of screws loose here, okay. Maybe he was a lone nut, maybe he is. The point is, within one hour, to try and demonize 9/11 truth. This stinks to high heaven. That’s what we cover at Infowars.com, Geraldo, and I’m glad you covered this.

Geraldo: Ok, Alex. We’ll continue to stay in touch. Kimberley, thank you, see you tomorrow night.

Posted on: 2010/3/7 22:41

Anonym
War on Terrorism = Afghanska bönder (Paschtufolket) som försvarar sitt hemland + CIA-sponsrad terrorism (och nu enligt definition ovan)

War on Drugs = Finns dom på recept skall dom kolonialiseras (demokratiseras?), finns dom utanför recept-specifikationen kan dom användas för vapenhandel (se Iran/kontra-affären) eller raffineras.

See User information
Inget att bli upprörd över.

John Avlon, frimurare, f.d talskrivare till Rudy Giuliani och jobbade på Bill Clintons återvalskampanj. Man får inte glömma att mycket av hans karriär även bygger på elfte september ''incidenten'' och författarkarriären på att nedsätta konspirationsteoretiker (boken Wingnut).

Självfallet kommer han ta tillfället i akt och smutskasta de som riskerar att urholka hans trovärdighet och rasa samman hans karriär på bästa möjliga sätt.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Avlon

Posted on: 2010/3/10 11:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper