vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Vitaminförgiftning
#1


See User information
Jag tänkte det kunde vara kul med en polariserad tråd till vitaminer. Som allt i världen, mår kroppen dåligt av för mycket och för lite.

Så även med vitaminer.

Nu ska det tydligen ha kommit en ny studie som visar att vitaminförgiftning är vanligare och allvarligare. Tyvärr har jag inte lyckats hitta själva studien utan bara fått höra om den genom djungeltelegrafen.

Tänkte vi kunde hjälpas åt och hitta detta så att vi inte förgiftar oss i onödan genom att knapra allt för mycket tillskott (dvs vi ska inte blint falla för marknadsföringen dessa företag injicerat i samhället under en längre tid nu)

Posta allt ni vet i ämnet...


Exempelvis har jag hört att:

Man kan fixa akut a-vitaminförgiftning och dö inom en dag genom att äta lever.

E-vitaminförgiftning:
Upptag som överstiger 800mg/dag:
Symptom: Illamående, diarré, flatulens (gasfylld tarm)


Edit: Och nu hittade jag första riktiga källan...
http://www.annals.org/content/142/1/37.full.pdf

Posted on: 2010/3/6 14:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#2


See User information
Det står rekommenderad dosering på förpackningarna.

Frågan kan ju ställas till precis vad som helst?

Vitaminer tar man ett tag sen slutar man för att man inte pallar. Allt sköter sig självt så att säga, går man över gränsen då gör man det med andra saker oxå.

Läste att det var nån som åt lite för mycket ris, riset svällde i magen så att brukaren kvävdes ihjäl...

Inget är ofarligt vid missbruk....


Posted on: 2010/3/6 16:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vitaminförgiftning
#3
Det svåraste är ju att mäta sitt eget värde.

Jag gick häromåret och fnulade på en idé om skapa en nationell labbanalys där folk får skicka in sitt blod och sånt för analys utefter olika önskemål. Även så att man får skicka in produkter för att t ex mäta radioaktivitet i bär, renlighet i droger osv. Det faller på min ekonomiska situation tyvärr.

I Holland så erbjuder staten att folk får skicka in t ex kokain för att få besked om hur ren den är. Jag tycker det är av vikt att man har en fristående revision av sånt här med tanke på att staten har en förmåga till att agera korrupt i känsliga ämnen.

En annan idé vore ju att det fanns en sån där 'mätbarhets'-pryl, lite likt om hur man mäter blodsocker om man är diabetiker. Har för mig att jag sett någon 'smart'-toalett i asien som mätte nått med. Nu är det givetvis'effektivare om det sköts centralt och så. Så kanske är det något som borde ligga hos husläkaren.

När jag gick till läkaren förra våren för att ta alla värden jag kunde så tyckte jag det var relativt begränsat, både i vad man mätte och i kommunikationen. Jag fick mer eller mindre bara reda på att jag var fullt frisk, god syrehalt, inga blodsjukdomar, lite levervärden och kolesterol så. Mer relevant hade det ju varit om jag kunde ha fått mer detaljerade värden och en högre kunskap.

Nu var iofs allt goda nyheter så, men det säger egentligen inget över ett längre och djupare perspektiv. Aktuell radioaktivitet hade ju varit något eftersom jag bor i yttre kanterna för Tjernobylmolnet. Vitaminnivåerna addresserades inte heller.

För att klappa mig själv lite på huvet och smeka egot så har jag dom senasate åren gått ner från 96 kilo till 75 kilo på 183 cm, helt ändrat livsstil och kost och så. Men ja, det är långt kvar och gå. Näringsläran man fått med sig från skolan är så långt ifrån den verklighet man behöver bemöta så jag behöver omskolas. .. ehrrm.

Någon som vet hur man kan kolla upp sina vitaminnivåer samt räkna ut hur mycket man behöver beroende på ålder, kön, aktivitet osv?

Resized Image


 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#4


See User information
Mat och vitaminer är vanskligt och rent praktiskt finns inget som säger hur mycket man behöver.

Allt är beroende på vad du äter. Kroppen anpassar sig av ditt intag. Kroppen gör egna vitaminer om det fattas, äter man fräsch mat så är det nästintill omöjligt att få vitaminbrist.

1. Om du får in en speciell vitamin så antagligen spar kroppen den eller så gör den egna vitaminer. Kroppen spar eller gör eget vitamin om du får den sällan, och slösar om du får ofta.

2. Det är myt att man ska äta lite av varje regelbundet se punkt 1

3. Det är sällan man får vitaminbrist för den vanlige är det ointressant, det är värre med mineraler, speciellt med kalk och magnesium. Sen om ska äta kalk för att få upp balansen kan ju vara tveksamt?

4. Ja du kan se om du har vitaminbrist hos den här farbrorn:
http://www.alternativahalsokliniken.se/

MINERAL-, VITAMINANALYS
Det finns några olika sätt att mäta näringsbalansen.

Hårmineralanalys. Vi började med detta för ca 20 år sedan. Men i håret ser man enbart mineraler och eftersom mineraler och vitaminer behöver varandra var detta ej tillfredsställande. Dessutom är håret en restprodukt.

Blodanalys. I blodet ser vi också enbart mineraler, dessutom så har vi det bästa värdet i blodet vilket innebär, att det inte blir en helhetsbild över cell och blod.

Resonansmätning. Detta är enligt vårt förmenande det mest tillfredsställande sättet att mäta vitaminer och mineraler på.



Posted on: 2010/3/6 17:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#5


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag tänkte det kunde vara kul med en polariserad tråd till vitaminer. Som allt i världen, mår kroppen dåligt av för mycket och för lite.

Så även med vitaminer.

Nu ska det tydligen ha kommit en ny studie som visar att vitaminförgiftning är vanligare och allvarligare. Tyvärr har jag inte lyckats hitta själva studien utan bara fått höra om den genom djungeltelegrafen.

Tänkte vi kunde hjälpas åt och hitta detta så att vi inte förgiftar oss i onödan genom att knapra allt för mycket tillskott (dvs vi ska inte blint falla för marknadsföringen dessa företag injicerat i samhället under en längre tid nu)

Posta allt ni vet i ämnet...


Exempelvis har jag hört att:

Man kan fixa akut a-vitaminförgiftning och dö inom en dag genom att äta lever.

E-vitaminförgiftning:
Upptag som överstiger 800mg/dag:
Symptom: Illamående, diarré, flatulens (gasfylld tarm)


Edit: Och nu hittade jag första riktiga källan...
http://www.annals.org/content/142/1/37.full.pdf



Citat:Posta allt ni vet i ämnet...


Exempelvis har jag hört att:

Jag vet att en liten man,aldrig känner sig liten...Och en storväxt man aldrigt känner sig stor...det är personligheten som avgör...

Gift har små förpackningar...är givet för en vaken,är ett gamalt ordspråk...Din tråd är skör:)Att du hittade den först rikiga källan...go back to bed...Att visa kallar sig vakna är ett komatillstånd.

Kroppen är djuret att äta eller ätas...

Posted on: 2010/3/6 17:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#6


See User information
En av dem... Det är inte säkert att det är den senaste... bara att jag hittat EN källa i ämnet.

Posted on: 2010/3/6 17:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vitaminförgiftning
#7
Quote:

pingubenji skrev:
Exempelvis har jag hört att:

Man kan fixa akut a-vitaminförgiftning och dö inom en dag genom att äta lever.

E-vitaminförgiftning:
Upptag som överstiger 800mg/dag:
Symptom: Illamående, diarré, flatulens (gasfylld tarm)


Edit: Och nu hittade jag första riktiga källan...
http://www.annals.org/content/142/1/37.full.pdf

Äta lever för a-vitamin? Det låter nästan gott.

Vad dödar mest, kosttillskott eller "läkemedel" från läkemedelsföretagen? Vad jag vet så har jag inte stött på någon lista med rapporterade fall av folk som dött av vitmintillskott. Enligt Food Matters (dokumentär) är det 10 rapporterade på över 20 år och över 100 000 fall PER ÅR (Tagit medicin som läkade sagt) som avlidit.

Det var något rabalder för ett år sedan om piller med gurkmejextrakt. Det som inte rapporterades var att dom drabbade (Två stycken?) gick på många "läkemedel" också.

Det är skillnad på vitaminer i pillerform av vitaminer i form av nypon- och nesselpulver. Oftast syntetiska mot ren naturprodukt.

Jag har inte läst rapporten men kan det vara så att testobjekten led av vitaminbrist och när kosttillskott började tas så fick testobjektens kroppar utrensningseffekter som kan vara symptomen?


Man skall inte glömma att de flesta i västvärlden har problem med tarmsystemet. Där ligger grogrunden för de flesta sjukdomarna. Att stoppa i sig piller som hamnar där och sedan fortsätta med den kassa västerländska kosten är nog ingen bra kombination.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#8


See User information

Kaneh-Bosm Det är insikt...alltså sikt inåt.

Posted on: 2010/3/6 18:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#9


See User information
Jag tänkte det kunde vara bra med denna tråden för att balansera "tänket kring att käka vitaminer i överdriven mängd för att motverka sjukdomar". Finns en del som gör det. -"Nu tar jag extra mycket c-vitamin, nu kan jag inte bli förkyld i alla fall".

Gör man så kan man försvaga immunförsvaret och få en sjukdom som inte direkt går att härleda till vitaminsubstansen.

Så även om det är 10 dödsfall på 20 år som kan vara direkt relaterat till vitaminer så kan alla andra sjukdomar vara ökade i antal pga en överkonsumtion av vitaminer.

"Vägen till helvetet är asfalterad med goda gärningar."


Och sen tillkommer medicinerna till den ökade mängden sjukdomar som uppstår av vitaminknaprandet...

Många bäckar små förgiftar oss lite vardera... Ingen kan anses vara dödsorsaken...

Posted on: 2010/3/6 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#10


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Jag tänkte det kunde vara bra med denna tråden för att balansera "tänket kring att käka vitaminer i överdriven mängd för att motverka sjukdomar". Finns en del som gör det. -"Nu tar jag extra mycket c-vitamin, nu kan jag inte bli förkyld i alla fall".

Gör man så kan man försvaga immunförsvaret och få en sjukdom som inte direkt går att härleda till vitaminsubstansen.

Så även om det är 10 dödsfall på 20 år som kan vara direkt relaterat till vitaminer så kan alla andra sjukdomar vara ökade i antal pga en överkonsumtion av vitaminer.

"Vägen till helvetet är asfalterad med goda gärningar."


Och sen tillkommer medicinerna till den ökade mängden sjukdomar som uppstår av vitaminknaprandet...

Många bäckar små förgiftar oss lite vardera... Ingen kan anses vara dödsorsaken...


Visst kan du ha rätt, men det känns långsökt att varna för nått som knappt existerar. Även om man ska ha respekt för det man stoppar i munnen.

Även om folk äter vitaminer så är det i så liten omfattning och låga doser så att det är svårt att orsaka svåra sjukdomar.

Allt är gift oavsett vad man äter. Kroppen vill bara åt energin/ frekvenserna. Och det är en enorm påfrestning.

Respekt för allt man äter inklusive vitaminer som ju egentligen inte är godis som många kanske vill tro...



Posted on: 2010/3/7 0:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#11


See User information
Quote:

greensparrow skrev:
...
men det känns långsökt att varna för nått som knappt existerar.
...


Jag har inte varnat, jag har frågat om hjälp för att reda ut rykten jag hört. Läs första posten igen...


Quote:

Respekt för allt man äter inklusive vitaminer som ju egentligen inte är godis som många kanske vill tro...


Det kan vara bra att folk får höra just detta, någon gång i sitt liv... jag har inte fått höra att jag kan dö eller bli sjuk av vitaminer tidigare, har heller aldrig tänkt på det av samma orsak.

Därför är den här tråden ypperligt bra för att öppna ögonen ifall man inte sett (eller tänkt på) detta tidigare.

Posted on: 2010/3/7 3:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#12


See User information
Ni behöver läsa lite om codex alementarius.

Börja se på denna video:
http://www.youtube.com/watch?v=z6RmJrINeJ8





Posted on: 2010/3/7 8:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#13


See User information
Vitaminer är inte farligt, men de vill att vi ska tro det.
Allt som är farligt ska vi tro är nyttigt. Codex ble satt igång dec 2009.

Forska lite på det.

Posted on: 2010/3/7 8:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#14


See User information
Om du träffar någon som jobbar med codex alimentarius IRL kommer du höra hur de brinner för att rädda världen från farlig mat (farlig pga felaktigt konsumerande).

De vill skapa bra etiketter på matvaror och blocka riktigt farlig mat.

Se det som en stor nyckelhålet-variant


Sen kan vi fråga oss om de baserar sina råd på bra forskning eller om de är lite fel ute i sitt agerande pga förhastade slutsatser i forskningen.

Posted on: 2010/3/7 13:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#15


See User information
Ett riktigt Nazi-nyckelhål!
"Just fifteen years after they were convicted in the Nuremberg War Crimes Tribunal, Bayer, BASF and Hoechst were again the architects of the next major human rights offences. In 1962, they established the Codex Alimentarius Commission. "

Läs detta:
http://www4.dr-rath-foundation.org/PH ... armaceutical_industry.htm

Tror jag fortsätter äta mina vitaminer!
Nazisterna ville bara världens bästa under ww2 också....................

Posted on: 2010/3/7 14:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#16


See User information
Föjer du RDI så är allt bra. Då är inte tråden ämnad för dig.

Edit: Den riktar sig till de som tror man kan äta extra mycket vitamin för att bli extra frisk.

Posted on: 2010/3/7 16:15

Edited by pingubenji on 2010/3/7 17:28:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#17


See User information
En gång för 10 år sedan, så åt jag både a-vitamin kaplsar av någe slag, samt att jag drack en hel del morotsjuice, vilket ledde till kraftig förgiftning, jag fick feber och låg sjuk.

Posted on: 2010/3/7 22:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#18


See User information
Varför tog du A-vitamin??




Posted on: 2010/3/7 23:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#19


See User information
Jag tänkte väl att det var bra..

Posted on: 2010/3/8 12:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#20


See User information
Quote:

fiskpinnar skrev:
Jag tänkte väl att det var bra..



Ojdå Ojdå...

Med tanke på att just A-Vitamin är jättefarlig och egentligen det som är riktigt farligt.

A-vitamin gavs tydligen i Indien genom sprutor många dog då av överdoser...




Posted on: 2010/3/8 14:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#21


See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Föjer du RDI så är allt bra. Då är inte tråden ämnad för dig.

Edit: Den riktar sig till de som tror man kan äta extra mycket vitamin för att bli extra frisk.


RDI är för att visa upp dålig "mat" som bra mat, det är fantasier och gör folk sjuka.


Carlberg skrev:
Quote:


Det svåraste är ju att mäta sitt eget värde.

Jag gick häromåret och fnulade på en idé om skapa en nationell labbanalys där folk får skicka in sitt blod och sånt för analys utefter olika önskemål. Även så att man får skicka in produkter för att t ex mäta radioaktivitet i bär, renlighet i droger osv. Det faller på min ekonomiska situation tyvärr.

I Holland så erbjuder staten att folk får skicka in t ex kokain för att få besked om hur ren den är. Jag tycker det är av vikt att man har en fristående revision av sånt här med tanke på att staten har en förmåga till att agera korrupt i känsliga ämnen.

En annan idé vore ju att det fanns en sån där 'mätbarhets'-pryl, lite likt om hur man mäter blodsocker om man är diabetiker. Har för mig att jag sett någon 'smart'-toalett i asien som mätte nått med. Nu är det givetvis'effektivare om det sköts centralt och så. Så kanske är det något som borde ligga hos husläkaren.

När jag gick till läkaren förra våren för att ta alla värden jag kunde så tyckte jag det var relativt begränsat, både i vad man mätte och i kommunikationen. Jag fick mer eller mindre bara reda på att jag var fullt frisk, god syrehalt, inga blodsjukdomar, lite levervärden och kolesterol så. Mer relevant hade det ju varit om jag kunde ha fått mer detaljerade värden och en högre kunskap.

Nu var iofs allt goda nyheter så, men det säger egentligen inget över ett längre och djupare perspektiv. Aktuell radioaktivitet hade ju varit något eftersom jag bor i yttre kanterna för Tjernobylmolnet. Vitaminnivåerna addresserades inte heller.

För att klappa mig själv lite på huvet och smeka egot så har jag dom senasate åren gått ner från 96 kilo till 75 kilo på 183 cm, helt ändrat livsstil och kost och så. Men ja, det är långt kvar och gå. Näringsläran man fått med sig från skolan är så långt ifrån den verklighet man behöver bemöta så jag behöver omskolas. .. ehrrm.

Någon som vet hur man kan kolla upp sina vitaminnivåer samt räkna ut hur mycket man behöver beroende på ålder, kön, aktivitet osv?


"Jag gick häromåret och fnulade på en idé om skapa en nationell labbanalys där folk får skicka in sitt blod och sånt för analys utefter olika önskemål."

Ja vad är du värd?

Vad ärdet förmåttstock någon ska kunna ha för att säga hur du mår, och det finns inget sådant som att mäta värde i blod... - vad har det med saken att göra om eller inte en vitamin finns i blodet att göra?

"När jag gick till läkaren förra våren för att ta alla värden jag kunde..."

Gick till läkaren fast du inte var sjuk - hur mår du egentligen...?

ehhh... släpp skallen säger jag igen Carlberg.
Vi vet att du är humanist och ateist, nu får jag också också föra in hypokondriker i journalen...

Ska läkare/vitrock säga till dig hur du mår... och om han sagt något, skulle du då tagit deras "måbramedicin"?'

Detta är utanför vad vakenhet är, men är inom komaism.

Vad har blod med detta att göra?

Vad är det för "vitaminnivåer" du talar om + att mäta sin nivå?

Det finns inget sådant, skalle.

"Jag fick mer eller mindre bara reda på att jag var fullt frisk, god syrehalt, inga blodsjukdomar, lite levervärden och kolesterol så. Mer relevant hade det ju varit om jag kunde ha fått mer detaljerade värden..."

Aha, du fick reda på det... så duktiga de är, och du som lägger din tillit i vitrockars händer - är du kanske admin här också då?

Vakna.






Posted on: 2010/3/8 16:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#22


See User information
RE:Till Fiskpinnar!

Morötter inehåller betakaroten INTE A-Vitamin, kroppen omvandlar däremot vid behov betakaroten till A-vitamin.

Så har du tillräckligt med A-vitamin i kroppen omvandlas inte Betakaroten till A-vitamin.

Så att du drack morotsjuice kan inte ha påverkat hur du mådde, orsaken måste ha varit något annat.

Jag drack dagligen stora mängder ( 0,5-1 liter) Morotsjuice utan problem, när min mor jobbade på Brämhults Juice.

MVH oso1978.

Posted on: 2010/3/8 17:31

Edited by oso1978 on 2010/3/8 21:30:37
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#23


See User information
sluta lyssna på industrin som är bundet till kapitalismen som gör allt och lite till för att tjäna mer pengar så lär det funkar fint utan o få i sig för mkt.
Man behöver inte hetsäta allting bara för att samhället säger det så kan man tänka förnuftigt :P

Posted on: 2010/3/22 14:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vitaminförgiftning
#24


See User information
Vilken industri menar du? Mattillverkarindustrin eller Kosttilskottsindustrin? Mattillverkarindustrin vill käna pengar på kvantitet inte kvalite därmed odlar man inte grönsaker med tanke på näringsinnehållet utan man vil ha ut största möjliga vinst.

Kan hålla med om att kosttillskotsindustrin också vill käna pengar men dom kan inte sälga verkningslösa kosttillskott utan att risken fins att dom blir påkommna.
Rötägg fins över allt.
MVH oso1978

Posted on: 2010/3/23 9:29
Kommentera men gärna med respekt och faktagrundade påståenden!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS