vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Där och när allt började!

See User information
Det finns en dokumentär som National Geographics har gjort. Den handlar om att man spårar människans DNA tillbaka till en man och en kvinna i Afrika! Den precisa tiden är väl svårt att sia om, låt säga väldigt länge sedan!

Den första tanken som slår mig, vart kom dom ifrån?

Man kan sedan se att människan börjar sprida sig allt mer och mer, och för att göra en väldigt lång historia kort enligt fakta och sägner och med en smula filosofi. Ett par, några eller fler landade här för väldigt länge sedan, i Afrika. Efter det handlar det om att uppnå teknologi så att vi kan återvända hem igen, men vart har jag ingen aning om.

Det passar in i många filmer, serier, historikers berättelser, shamaners kunskap, sägner, en del av konsirationen får plats mm mm.

Kanske är man här för att hämta något, kanske är man här för att lära sig något, kanske handlar det om felnavigering, vem vet. Eller också så handlar det om något helt annat...

Posted on: 2010/3/31 18:03
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Där och när allt började!

See User information
vad hette dokumentären? har du någon länk..?

Posted on: 2010/3/31 23:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Piratebay - National Geographic-The Human Family Tree

Är nog samma jag såg som då hette The human family NetGeo eller nåt.

Posted on: 2010/4/1 1:55

Edited by iwarrior on 2010/4/1 2:39:39
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
De som forskat mest i ämnet är sedan flera generationer familjen Leakey, som till och bosatt sig för gott på fyndplatsen man utgräver for att forska om de tidigaste hominiderna. Det kallas för Rift Valley och är en stor sänka i området nordväst om Nairobi.

Min svärfar jobbade för Leakey men blev irriterad på honom för att han inte tittade på moderna ben som fanns runt om (man begraver ofta folk på tomten i Afrika). Han menade på att det fanns vissa karakteristika även hos dagens befolkning som länkade dom samman med den "zinantrophus" som den gamle Leakey letade efter. Kort och gott, han kände inte igen den moderna människans ursprung om han så stod och pratade med dom.

Så för att reta Leakey målade han BLACK MAN - zinanthropus! på sin släpkärra som han körde grus i!

Befolkningen i området är lustigtvis ganska "normala" i de flesta avseenden, förutom hudfärgen förstås om man är svensk. Det är lätt att inse att det nog ligger nånting i Leakeys teorier, dom är liksom "mittemellan" alla kulturer och verkar lite "urtypen" faktiskt. Det gör att dom är lätta att umgås med och är ganska öppna utåt.

Så ta en sväng ner och titta själv, det kostar inte skjortan att flyga till Nairobi!

Posted on: 2010/4/1 7:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
En annan grej också, i en dokumentärsserie där 2 killar åker världen runt så säger dom en rolig grej när dom är på den så kallade sydpolen. Det ryska teamet hade byggt en kyrka där i trästockar, men det fanns inte ett träd så långt ögat kunde se. Inte ens i landet/området. Tar man sen bort flyg o båt så låter det som en omöjlig grej att bygga en kyrka i trä där. Samma sak råder med Pyramiderna och andra oförklarliga byggnader etc, det är inte ett mysterium hur man byggde dom, vi vet bara inte vilka maskiner eller tekniker man använde.

Med tanke på det, så är det fullt möjligt att man hade maskiner förr i tiden, kanske ännu större an vad vi har i dag, ett ytterligare bevis på detta är hyroglyferna i Egypten som avbildar en helikopter, båt etc.

History repeats it self syndromet, eller också så blir vi högteknologiska om och om igen, men klarar inte av att stanna upp i tid och civilizationen rasar samman om och om igen! Detta på grund av överkonsumption, och eller krig etc... Man har ju hittat lämningar efter samhällen med fullt utbyggt avloppssystem mm.

Det kan ju vara så att vi har kommit hit till planeten ifrån en annan plats eller planet i universum, men sen har vi inte riktigt lärt oss att leva här ännu. Själv har jag inte så mycket att säga om saken, jag pusslar bara ihop vad all info pekar på, och det ser lite lustigt ut må jag säga!

Ska kolla upp Nairobi, tackar för tipset!

Posted on: 2010/4/2 3:49

See User information
Ibland kan man bli lite fundersam, det slog mig när jag kollade på kartan att Nairobi ligger i Kenya, och Kenya har jag varit sugen på bra länge utan att veta varför! Ibland skogstokig av iden att bara dra dit.

Nog dags o börja packa lite!

Posted on: 2010/4/2 3:52

Anonym
Quote:

iwarrior skrev:
En annan grej också, i en dokumentärsserie där 2 killar åker världen runt så säger dom en rolig grej när dom är på den så kallade sydpolen. Det ryska teamet hade byggt en kyrka där i trästockar, men det fanns inte ett träd så långt ögat kunde se. Inte ens i landet/området. Tar man sen bort flyg o båt så låter det som en omöjlig grej att bygga en kyrka i trä där. Samma sak råder med Pyramiderna och andra oförklarliga byggnader etc, det är inte ett mysterium hur man byggde dom, vi vet bara inte vilka maskiner eller tekniker man använde.
Det skulle ju liksom kunna bero på att de just uppfört dessa byggnadsverk som det inte finns mer material i närheten...

See User information
"hyroglyferna i Egypten som avbildar en helikopter, båt etc."

Är du säker att den som gjorde hyroglyfen menade att det skulle vara en båt? Eller är det kanske bara så att det är just en båt som den moderna människan kan referera till? Men att det i själva verket är något annat?

Det är häftigt och intressant med teorier, häpnandsväckande vilken fantasi vi har.

Jag tycker det är roligare att se det ur det synsätt att vi faktiskt ALLTID varit här och blivit vad vi är idag, än teorin om att vi är gamla aliens som inte vet om det. När glömde vi bort det? :S

Posted on: 2010/4/2 20:37

See User information
Jag ser inte riktigt teorin i att man avbildat helikoptrar, det kan omöjligt bli något annat när man kollar på följande bild: http://jlilly.com/wordpress/wp-conten ... s/2009/11/hieroplanes.jpg

Jämfört med: http://www.centennialofflight.gov/essay/Rotary/Soviet/HE19G7.jpg

För övrigt så är det filosofi med hjälp av fakta som jag snurrar med. Teori är väl en uppfattning som inte finns bevis på. Angående hyroglyfen så är den ingen teori såsom jag ser det!

Gällande om allt började med en man och en kvinna i Afrika finns det ju nu en undersökning på som visar, om nu den undersökningen är vattentät eller inte har jag dock ingen koll på. Håller mig till att den verkar trovärdig!

Vad det gäller att civilizationen har avancerat förut och rasat finns det väldigt mycket som tyder på.

Gällande om vi är på väg att rasa igen, ja det ser inte bättre ut om vi fortsätter i samma spår som nu!

Så det är inte så mycket teorier egentligen, tanken med tråden är vad alla fakta betyder om man sätter ihop dom!

Angående att bygga slut på material, mycket möjligt, men långsökt! Det finns också många byggnadsverk som kräver antingen stora maskiner eller något annat, som vi inte vet om ännu! För hand, nej, det är omöjligt!

Alltid varit här, jo visst kan det vara så också, men vad gör pyramider och andra kvarlämningar på Mars i så fall? Vad gör dom där, var vi en gång på väg att flytta härifrån kanske? Men det stämmer inte det heller, man stannar inte i några hundra år för att bygga en till samling pyramider, dom uppfattas också vara äldre än dom som står här.

Det är så säldigt mycket som inte stämmer, enligt uppgifter så tror jag att vi har kommit hit för längesedan, varför, ingen aning! Men som vi beter oss så verkar det vara så att vi ännu skall lära oss leva på en planet, utan att både förstöra den och allt annat liv på den, inklusive oss själva!

Må gott

Posted on: 2010/4/2 21:07

See User information
"The Human Family Tree"

hehe... varför skrattar inte alla vakna? aha, det var koma.se, jag glömde att jag kommit fel...

Påminner om det där språkträdet - som börjar med ett språk sedan kommer alla dessa dagens språk, enligt evil sciencereligionen.

Det är ju tvärtom, även där, som alla vet.

Det är alltid tvärtom... så man får inte glömma vad som är vad.

Det började med många språk, nu har vi färre, det trädet, tvärtomträdet.

National Geographic... sov vidare.

Posted on: 2010/4/2 21:32
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper