vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Tropisk ö!!!!!
#25


See User information
Det blir problem med kopyrajten

Man jag kom vad den solklart bör heta:

New Schwabenland

Posted on: 2007/11/8 20:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#26


See User information
Quote:

DrKlot skrev:
Det blir problem med kopyrajten

Man jag kom vad den solklart bör heta:

New Schwabenland


hah lätt. men vad ska huvudstaden heta då?

Stock-holm :D

Posted on: 2007/11/8 20:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#27


See User information
Jag har paxat att bo bredvid dig novax, jag är övertygad om att man kommer höra massa skumma rymmd ljud från din hydda om natten :D

Posted on: 2007/11/9 1:23
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tropisk ö!!!!!
#28
Jag känner igen ert resonemang.

Jag vet de som flyttat ut i Arjeplogs vildmark eller till avlägsna platser i t ex Indien på flykt undan EMF och mikrovågsstrålning.
Skiten finns överallt dock, om inte annat ser HAARP och dess motsvarigheter till det.

Jag bor i skogen mellan Alingsås och Nossebro, i hyfsad radioskugga av ett berg. När jag byggt in ett jordat stålnät i lerhuset blir det ännu bättre.

Fast det är klart, på den tropiska ön är det varm och gott, solceller funkar säkert optimalt...

Kör hårt!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#29


See User information
Stock-holmen
Barnen Hedenhös FTW

Posted on: 2007/11/9 13:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tropisk ö!!!!!
#30
Hej en paradis ö i filippinerna skärgård med färskt vatten odlings bar jord med skog o palmer och sadstränder med kristalklartvatten på 30-40 hektar kostar ca 4500000milj.
Vi sammlar i hop 100stycken alla köpper en andel för 50000tusen ca en halv fotbollsplan mark sedan bygger man sitt eget hem och odlar mat och umgås i harmoni.
vi startar ett företag så kan vi känna pengar när det behövs tanken är att göra ön till ett nytt land!
http://www.privateislandsonline.com/dumunpalitisland.htm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#31


See User information
Lägger upp en presentation snart! Det dök upp ett gäng med möjligheter!






Posted on: 2010/4/4 17:15

Edited by iwarrior on 2010/4/4 17:33:23
Edited by iwarrior on 2010/4/4 23:20:28
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#32


See User information
Jag har faktiskt varit inne på tanken i många år och även rekognoscerat lite. Det finns faktiskt öar till salu och det finns både omtvistade respektive statslösa öar här och där.

Inte bara i havet utan också i stora insjöar finns det omtvistade områden, typ Balkash-sjön och för den delen Döda Havet. Idefjorden har också lite speciella förhållanden. En koloni på ett gammalt skepp i fjorden vore ett internationellt område. Det ligger en hel flock såna i fjorden på ett visst ställe redan.

För inte att tala om Rockall, som jag själv beskådat. Frågan om Rockall är så giftig att den inte visas på Google maps och särskilt då inte de närliggande skären och grunden men jag har varit där och vet besked (man antar att det finns olja i området). Likaså förhåller det sig med Paracel.

I havet mellan Andamanerna (Indien) och Burma finns några bebodda öar vars befolkning skjuter på allt som kommer i närheten och som inte tillhör någon stat. Indien har försökt gå i land men blivit bortdrivna flera gånger.

Ett par hundra meter ut i havet precis vid gränsen mellan Marocko och Algeriet ligger de så kallade Haschholmarna där man bär ut hasch i säcker på huvudet och lägger i grottor och sen hämtas det av fartyg på väg mellan exempelvis "Cypern" och Kristinehamn och utgör då betalning för olika sorters avancerade fyrverkeripjäser.

Utanför Dubrovnik finns det både norr och söderut öar som fortfarande bebos av serber, man kan se skäggiga män med maskingevär guppa omkring med cowboyhattar i gamla snipor.

Norr om Madagaskar finns ett gammalt guanobrott eller vad det är på en ö som håller på att överges just nu men där det finns hus och till och med en pytteliten järnväg.

Och i sjön Mjörn finns Risö som sägs vara oavhängig och republik, liksom Kaninön ute i Volden mellan Christiania och Danmark. Den är numera obebodd, tror jag. Jag har en jolle som skulle kunna användas som färja om någon vill bo där i sommar...

KIWA ISLAND

Men det "hetaste" tipset är att man kan arrendera land billigt på Kiwa Island i Lake Victoria någon kilometer ut från land vid Nyandiwa. Det är några få familjer som äger marken och de säljer inget men hyr ut till vem som helst. Det finns en hel del obebyggd mark kvar och det är vacker utsikt åt alla håll.
Att ta sig över till fastlandet kostar bara några kronor och att köpa en egen båt går på sjutusen ungefär, det är vad en nybyggd "Obama 1" kostar. Man kan bygga ett fint hus relativt billigt, det bästa vore som jag själv planerar att bygga en rund hydda med solkon på taket så att man kan ha igång datorer och annat gratis. Det finns ingen el på ön, dom lever av fiske och fisket är fritt. Man kan odla kräftor i dammar, för övrigt. Jag kan gärna skicka lite bilder men lyckas aldrig ladda upp dom här, om nu någon skulle vara intresserad. Jag har alla adresser som behövs...

Attach file:


Link only for registered users
Link only for registered users

Posted on: 2010/4/4 22:32

Edited by Asgeir on 2010/4/4 22:57:52
Edited by Asgeir on 2010/4/4 23:08:48
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#33


See User information
Asgeir, låter väldigt häftigt.
När tiden är rätt så kommer jag garanterat att göra det där.
Säg till när du drar =)

Posted on: 2010/4/5 0:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#34


See User information
Imigration på filippinerna lär inte hålla med dig om din ide´tror jag.
men annars har jag mark/strand till salu, i palawan. betydligt billigare än den du hittat .

Posted on: 2010/4/6 0:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tropisk ö!!!!!
#35
Hej
intressant hur stor markbit vart på palawan pris?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#36


See User information
Femtitusen för en halv fotbollsplan låter lite halvdyrt, vi talar om en acre förstår jag? Man kan faktiskt köpa skogsmark i Sverige till en bråkdel av det priset. I Köpenhamn kan man få en kolonitomt för 25000 och det är en tredjedels acre. I Kenya kan du köpa en acre för 12000 kr med sjöutsikt! I Florida kan man köpa tomter billigt också men då måste man bygga ett hus inom fem år på tomten (mitt inne i landet, dock).

Posted on: 2010/4/6 7:44
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#37


See User information
En Grekisk ö då?

”Grekland borde sälja en ö”
http://www.dn.se/nyheter/varlden/grek ... orde-salja-en-o-1.1056798

"Sälj en ö! Rådet kommer från juristen och CDU-politikern Josef Schlarmann som menar att Grekland måste ta till radikala åtgärder för att komma tillrätta med sina ekonomiska problem."

Posted on: 2010/4/6 21:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tropisk ö!!!!!
#38
Hej
har kollat på Grekland många finna öar dom är eu medborgare oxå
vilket gör det enklare!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#39


See User information
Låt den här tråden vara levande!

O säg till om ni drar nånstans :)

Nån som har nått på gång nu lr dragit?

Posted on: 2010/4/30 18:03
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#40


See User information
Det var nån som drog till Diamantina i Brasilien før någon månad sedan

Posted on: 2010/4/30 23:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#41


See User information
Vad händer i ämnet?

Posted on: 2010/7/25 23:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#42


See User information
Kom igen? Uppdatera!

Posted on: 2010/8/10 21:16
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#43


See User information
Så fort det finns ett antal aktiva så går det att skapa nåt, utan det så är det bara en dröm. Tekniken finns, intresset finns, kunskapen finns, men modet fattas.

Sättet vi lever på nu sliter på både kropp och själ, och vi får alla, eller i alla fall många slåss och arbeta för att förvekliga det. Att ta hand om sig själv och att skapa det man själv behöver är inte så slitsamt, men vet man inte om hur detta skall gå till så blir man både orolig och osäker. Jag föreslår som jag gjort tidigare att skapa ett möte angående detta så att alla frågor får läggas fram, dyker det där upp frågor som inte har några svar så har vi kommit ännu en bit längre.

Jag har själv jobbar med denna fråga på heltid i snart 5 års tid och kan gärna dela med mig av det vi kommit fram till. Det som är relevant i frågan är att all< behov skall igodoses för att kunna leva, vad man vill får till en början åsidosättas.

Öppen för förslag, jag åker till Göteborg och håller föredrag den 21:a Augusti, skulle gärna åka upp till Stockholm nu i helgen om det passar andra.

Har en web avsedd för detta ändamål, www.mepprograms.org som står och väntar.

Dom saker i grund och botten som behövs för att kunna leva i lagom (eco) lyx (självförsörjande) går att ordna relativt enkelt, hur detta skall gå till berättar jag gärna, men sliter gärna inte ut fingrarna på tangentbordet, det går inte att ta det via ett par inlägg på webben... Kaffe och bullar och ett möte skall till för att komma någonstans...

Må gott...


Posted on: 2010/8/11 1:40
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#44


See User information
Borde finnas ett gäng som håller på med eko byar lite här o var som kan komma och berätta också...

Hur många är intresserade av en sammankomst? Sitter säker ett gäng med ideer här o var.

Må gott

Posted on: 2010/8/11 14:48
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#45


See User information
Den respons vi fått så här långt är,

ca: 15-20 intresserade som kan joina från och med Jan 2011. Många lägger gärna ett startbidrag till dom gemensamma behoven, allt ifrån 5000kr och uppåt. Vissa har mindre pengar, andra mer. Det viktigaste är dock inte att man behöver en massa pengar till att börja med, förutom pengar till mark/ö.

Det lagliga bakom skapandet av ett land är heller inte så svårt som det låter, behöver dock mer kött på benen angående detta. Vart Land har sin egen överensekommelse, så det beror på vad alla vill.

Skulle vara väldigt intressant att skapa ett möte så att alla frågor och funderingar kommer fram.

Posted on: 2010/8/11 15:00
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#46


See User information
Lite poll undersökningar kanske?

Posted on: 2010/8/11 15:58
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#47


See User information
Det går att bo på vatten också, eller på hjul...

http://www.mepprograms.org/blueprints/1.gif
http://www.mepprograms.org/blueprints/2.gif

Ett alternativ om det kronglar med mark eller byggnadstillstånd. Maten kan man stanna och odla under 3-4 månader, torka sedan ha med sig... Lätt och håller sig väldigt länge.

Bägge 2 lösningar är alternativa med alternativa lösningar. Båten går kanske inte så fort, men billig att bygga och underhålla.

Båten e dock bara en ide så här långt, har lite andra ver som är lite annorlunda. Husvagnarna är tänkta att kunna utrustas med pontoner så att man kan korsa lugnt vatten om så behöves. Samma sak gäller båten, den är skapad med tanke på att man skall följa kusten när det är ganska lugnt. Den är dock lätt istället så att det är enkelt att dra upp på land om det skulle blåsa upp.

Alternativet är då också att bo i sjöar.

Eller utanför ön kanske... Alltid i lä...

Posted on: 2010/8/11 17:51
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tropisk ö!!!!!
#48


See User information
Bo på husbåt är skattefritt boende ; ) hehe det bör gälla eltillverkningen ochså isåfall.

Kanske dags och slå upp en bod på en flotte med en perandev generator?

Lol vi på vaken kanske ska börja sälja miljöel eller något?

Men nog är iden frestande och ha ett flytande hus med nästintill evig energikälla.

Posted on: 2010/8/11 18:31
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
23 user(s) are online (23 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 23

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS