vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 ... 23 »


Re: Chemtrails


See User information
För den som vill ha närbilder på planen så har en svensk snubbe precis börjat fota med teleskop (från stockholmsområdet):

http://extremespotting.blogg.se/

Här ett gäng polacker som sysslar med samma sak:
http://images.extremespotting.com/

Posted on: 2010/4/14 21:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Dom kollar in plan, lite som trainspotting alltså. Har ju inget att göra med chemtrails i första hand.
Detta kan dock leda till en mer sansad debatt om chemtrail/contrails. Inte en enda bild på dessa siter gör gällande annat än klassisk "combustion" från motorerna.
Säger inte att jag INTE tror på chemtrails, men ibland så spårar debatten ur till folie-nånting tyvärr.

ps. älskade bilden på polackernas hemsida Nörd moi?

Posted on: 2010/4/14 21:52

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information

Posted on: 2010/4/14 22:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
För att förtydliga,
Chemtrails är svårt att ta på pga att det är svårt att härrära att just det och det utsläppet från det och det planet låg kvar i skyn i si och så många timmar. Jag har ögon jag med, har sett de mest otroliga mönstrena i skyn.
Vad jag vill få sagt är att jag har aldrig fått nåt bevis för (som det ofta förekommer i amerikansk alternativmedia) att plan åker omkring och MEDVETET SPRAYAR UT något UTÖVER de vanliga jetstråle-molnen.

Posted on: 2010/4/14 22:20

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Quote:

metaphor skrev:
Dom kollar in plan, lite som trainspotting alltså. Har ju inget att göra med chemtrails i första hand.
Detta kan dock leda till en mer sansad debatt om chemtrail/contrails. Inte en enda bild på dessa siter gör gällande annat än klassisk "combustion" från motorerna.
Säger inte att jag INTE tror på chemtrails, men ibland så spårar debatten ur till folie-nånting tyvärr.

ps. älskade bilden på polackernas hemsida Nörd moi?


De tar fågelskåderiet till nya höjder, till järnfåglar...

Posted on: 2010/4/14 23:13
(Bireal tipsade) Karl Kraus... visade på den ondska som låg inbakad i dessa till synes små fel. Han såg sina samtida medmänniskors vårdslösa behandling av språket som ett tecken på att de även var vårdslösa med behandlingen av världen som helhet.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Om det vore så enkelt att alla drack kranvatten hade man kunnat förvandla en stad till ett dårhus genom hälla lite LSD i vattentäkten som ofta är en sjö. Det finns riktade kombinationer som kan framkalla diverse önskade reaktioner.

Men idag dricker väldigt många allt annat än kranvatten vilket gör dryckesintaget svårkontrollerat. Undantag finns exempelvis på arbetsplatser med vattenautomat. Ett par droppar i exempelvis ett militärt högkvarters vatten kan få önskad effekt. Rätt vad det är kommer det en galen officer springande naken med ett USB-minne med barnporr runt halsen eller nåt. Tidningarna får nåt att skriva om och en obekväm person kan ersättas med en annan mer lämplig, möjligheterna är många.

Ett kemiskt ämne som tillsätts flygbensinen kan passera genom förbränningsprocessen utan att planets ägare ens vet att det fifflats med bränslet. Och helt ovetande kan dessa ämnen sedan spridas över väldiga områden genom vanlig linjetrafik. Flygtrafik har också använts för att sprida skadeinsekter och virus över Östtyskland på sin tid när det var väldigt tät trafik till och från Västberlin. Men då var det förstås med flygarnas vetskap och skedde med annan teknik.

Jag såg för kanske tio tolv år sedan en liten prick som rörde sig framåt väldigt högt upp och följdes av små små ringar, den gjorde alltså en sorts rökringar. Jag har alltid undrat om det var nåt fel på planet jag såg eller om det var nåt annat mera mystiskt. Om det var nåt fel hade planet bara en motor, så jag tror att det måste ha varit nåt annat som pågick eftersom det fortsatte rakt fram till synes utan problem.


Posted on: 2010/4/14 23:23
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
G. Edward Griffin Talks Candidly About Chemtrails/SAG


http://www.youtube.com/watch?v=rsWpSPBwA-w

Posted on: 2010/4/15 9:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Nu är det flygstopp i hela Sverige och delar av Europa pga Vulkanen på Island. Gå ut och bergrunda skyn :) Inget contrail så långt ögat når.. En ganska konstig känsla.

Vad tror ni här, kan det vara Usa som experimenterar under vulkanen ? För att skapa kaos ? Något slags HAARP fast under jord ?


Posted on: 2010/4/15 20:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Quote:

Asgeir skrev:
Om det vore så enkelt att alla drack kranvatten hade man kunnat förvandla en stad till ett dårhus genom hälla lite LSD i vattentäkten som ofta är en sjö. Det finns riktade kombinationer som kan framkalla diverse önskade reaktioner.
[....]

Ett kemiskt ämne som tillsätts flygbensinen kan passera genom förbränningsprocessen utan att planets ägare ens vet att det fifflats med bränslet. Och helt ovetande kan dessa ämnen sedan spridas över väldiga områden genom vanlig linjetrafik. Flygtrafik har också använts för att sprida skadeinsekter och virus över Östtyskland på sin tid när det var väldigt tät trafik till och från Västberlin. Men då var det förstås med flygarnas vetskap och skedde med annan teknik.



Vad glad jag är att du tog upp just detta! Det är nämligen här jag tror kärnan i denna konspiration ligger - det som hände i Sovjet under Kalla Krigets dagar.

För att öka nederbörden över åkerarealer i nuvarande Rysslands inland och därigenom få ut större skördar gjordes försök med att sprida kondensationskärnor från flygplan. Som bekant krävs det för att gasformigt vatten skall kondensera och bilda flytande vatten - molndroppar i detta fall - att det finns en partikel, en kondensationskärna som vattenmolekylerna kan klumpa sig kring. Utan såna partiklar krävs en extremt hög relativ luftfuktighet innan flytande vatten fälls ut (flera hundra procent!).

Dessa försök lyckades till viss del men var ekonomiskt ohållbara. Vinsten i form av ökad skörd var ett fragment av kostnaden för flygning och materialframställning.

Att virus och andra otrevligheter spreds från flygplan vet jag inte, men det är något jag naturligtvis inte håller för osant.

Att mena att chemtrails finns som en effekt av att någon sprider någon form av kemiskt ämne med syfte att det skall upptas i människor och göra dessa mer fogliga anser jag dock vara fantasier. Om man skulle vilja presentera en viss substans för våra kroppar har jag svårt att tänka med något mindre effektivt sätt än att helt på måfå spraya ut det på flera tusen meters höjd. Att människor inte skulle dricka vatten stämmer nog heller inte i den grad du påstår. Själv dricker och lagar jag mat i kranvatten dagligen. Du kan också se på hur snabbt och i vilken omfattning smitta som tagit sig in i vattensystemet sprids bland människor i de fall detta skett.


Kärnan i problematiken kring chemtrails är dock själva trailsen. Här är det också svårt att få en enhetlig bild av vad olika personer/grupper anser att dessa beror på. Man nöjer sig ofta med att konstatera att något sprayas ut från flygplanen eftersom de vita spår som följer planet dröjer kvar på ett sätt man anser vara onaturligt.

Kring detta finns flera saker att säga. Men för att kort nämna några av de stora frågorna/problemen jag skulle vilja ha svar på kan vi titta närmare på ett par av dessa saker.

En god tumregel när man ser saker på himlen är att det om det är vitt och fluffigt i princip alltid rör sig om vatten. Flygplan producerar enorma mängder vatten när jetbränslet förbränns. Detta lämnar sedan planet och ger upphov till de vita strecken bakom planet - allt det där vet ni. Ett flygplan sprutar också ut en hel del annat otrevligt i form av svarta mer "billika" avgaser, dessa syns dock inte från jordytan.

Frågan är vad det är som säger att det kondensationsspår som då bildas skall upplösas inom "10-15 sekunder" - förutom att det "alltid var så forut" ?
- Och den kanske ännu viktigare frågan - på vilket sätt kan exempelvis barium som det ofta talas om, göra att kondensationsspåret inte löses upp på ett "normalt" sätt?

Att det vita spåret i sig skulle vara barium eller den kemiska substans man nu anses sprids från planet är nämligen fullständig uteslutet. Den mängd material (barium eller substans) som skulle krävas för att åstadkomma ett spår likt ett chemtrail som sträcker sig från horisont till horisont är så otroligt stor att det faller på ren orimlighet. Inget plan i världen är ens i närheten av att kunna lyfta den enorma massa som skulle krävas.

På detta område fokuseras det väldigt lite när det talas om chemtrails, även fast det borde vara av högsta prioritet. I min mening pekar man här fingret på något som man tycker ser konstigt ut och drar sedan helt orelaterade slutsater kring populationskontroll, HAARP och radarreflektion.

Jag har också under senvintern/våren gjort flera observationer av detta fenomen i Göteborgsområdet. Intressant kring dessa är att trailsen alltid uppträder på samma ställe och under vissa väderleksförhållanden, gärna svala kvällar då himlen i övrigt är fulla med cirrusmoln. Ej heller om detta pratas det när man hör om chemtrails.

Fenomenet är helt klart intressant och värt att utforska. Men här sker något annat än sund nyfikenhet och förklaringsvilja. På youtube-videos visas filmer på kondensationsspår tillsammans med oroliga röster och konspiratoriska toner. Förfalskade bilder på "chemtrails-plan" sprids och teorier om varför det ena än det andra sprids gås igenom. Man ska dock ha klart för sig att själva bryggan mellan det fenomen som kallas chemtrails och spridningen av någon form av material från flugplan ej finns att finna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information

Posted on: 2010/4/21 9:23
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Tack.

Frågans kärna kvarstår dock. Inget finns som pekar på att aluminium får moln att upplösas långsammare.

Om man skall tro budskapet i youtube-klippet (alltid) är det så att halterna av aluminium har stigit i marken på denna plats. Men någon koppling till det ni kallar chemtrails finns fortfarande inte.

Det förundrar mig att det, efter allt det arbete som läggs ner på att observera och försöka tolka dessa trails inte har kommit fram någon form av ordentliga resultat. Förekomsten av något främmande ämne borde vara oerhört lätt att fastställa. Det har gjorts för ett otal andra ämnen långt tillbaka i tiden. Om mindre energi lades på youtube-klipp och mer på ordentliga, sakliga observationer och studier ute i fält kanske en slutsats skulle kunna nås.

Undersök fenomenet - kvardröjande kondensationsmoln - och se vad det kan bero på.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Jag vet inte hur Kinas vädermanipulation ser ut eller fungerar, men dom har påverkat vädret sedan 1950-talet. Dessutom utförde dom vädermanipulation så det skulle vara regnfritt under OS.

Vet inte om detta passar här, men läs kommentarerna i min blogg under denna artikel http://c0mputerr0r.blogspot.com/2008/04/att-pverka-vdret.html

Där finns länkar... (Samt i själva artikeln också)

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Quote:

computerror skrev:
Jag vet inte hur Kinas vädermanipulation ser ut eller fungerar, men dom har påverkat vädret sedan 1950-talet. Dessutom utförde dom vädermanipulation så det skulle vara regnfritt under OS.

Vet inte om detta passar här, men läs kommentarerna i min blogg under denna artikel http://c0mputerr0r.blogspot.com/2008/04/att-pverka-vdret.html

Där finns länkar... (Samt i själva artikeln också)



Jag har ingen koll på detta med väderkontroll eller hur det skulle gå till. Det jag läste på din blogg om Mercedes och hagel verkar dock tillhöra TreeOfLib..:s morgontidnings 80%.


Edited by Eriksson on 2010/4/22 12:00:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Det svenska luftrummet är fritt. De restriktioner som under förmiddagen fanns över norra Sverige hävdes som väntat under eftermiddagen.

Luften över Sverige bedöms på måndagsmorgonen vara i stort sett fritt från aska. Det innebär att flygtrafiken kan gå som normalt. I norr krävdes dock att bolagen får tillstånd innan de låter sina plan lyfta.

– Där har mindre mängder aska uppmätts. De flesta bolag flyger som vanligt även här, men det gäller för resenärerna att kontrollera vad som gäller för flighterna, säger Björn Stenberg vid LFV:s pressjour.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/nast ... tt-over-sverige-1.1083367

Åfan... det andra skiten i luften då?

Resized Image

Posted on: 2010/4/26 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
CHEMTRAILS CHEMICALS ADDED TO AVIATION FUEL GOVERNMENT DOCUMENT NOW ONLINE

http://www.youtube.com/watch?v=gIPgdZcQUws

Posted on: 2010/4/30 8:28
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Bill Gates pays for ‘artificial’ clouds to beat greenhouse gases

http://technology.timesonline.co.uk/t ... nd_web/article7120011.ece

The first trials of controversial sunshielding technology are being planned after the United Nations failed to secure agreement on cutting greenhouse gases.

Bill Gates, the Microsoft billionaire, is funding research into machines to suck up ten tonnes of seawater every second and spray it upwards. This would seed vast banks of white clouds to reflect the Sun’s rays away from Earth.

The British and American scientists involved do not intend to wait for international rules on technology that deliberately alters the climate. They believe that the weak outcome of December’s climate summit in Copenhagen means that emissions will continue to rise unchecked and that the world urgently needs an alternative strategy to protect itself from global warming.

Many methods of cooling the planet, collectively known as geoengineering, have been proposed. They include rockets to deploy millions of mirrors in the stratosphere and artificial trees to suck carbon dioxide from the air. Most would be prohibitively expensive and could not be deployed for decades.


However, a study last year calculated that a fleet of 1,900 ships costing £5 billion could arrest the rise in temperature by criss-crossing the oceans and spraying seawater from tall funnels to whiten clouds and increase their reflectivity.

Silver Lining, a research body in San Francisco, has received $300,000 (£204,000) from Mr Gates. It will develop machines to convert seawater into microscopic particles capable of being blown up to the cloud level of 1,000 metres. This would whiten clouds by increasing the number of nuclei.

The trial would involve ten ships and 10,000sq km (3,800sq miles) of ocean. Armand Neukermanns, who is leading the research, said that whitening clouds was “the most benign form of engineering” because, while it might alter rainfall, the effects would cease soon after the machines were switched off.

Other types of geoengineering, such as mimicking volcanoes by using aircraft to spray reflective sulphate particles in the stratosphere, would have much longer effects on weather patterns.

Stephen Salter, Emeritus Professor of Engineering Design at the University of Edinburgh, said that there was no need to wait for regulations because the trials would not add chemicals to the atmosphere. But Sir David King, former chief scientific adviser to the Government, said that experiments with potential consequences beyond national borders needed international regulations. He told The Times: “I do not see any geoengineering solution which does not have unintended consequences or is not far too expensive.”

Posted on: 2010/5/10 17:35
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Ja, precis. Helt vanligt vatten!

Finns ingen annan förklaring!

Hur ställer ni chemtrailare er till detta grepp?

- Förresten råder delade meningar om hur effektivt strålningsreflektion är, särskilt via moln. Vattenånga är ju som bekant också den "värsta" växthusgasen




 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
http://svt.se/2.58360/1.1214076/utskr ... rmat&printerfriendly=true

Kina gör allt för att OS ska bli så lyckat som möjligt. De påverkar till och med vädret.

Att styra vädrets makter är en vetenskap i Kina. Det finns till och med en speciell avdelning för uppgiften, vädermodifieringsbyrån. Omkring 35.000 personer är anställda för att försöka styra nederbörden.

-Vid dåligt väder kommer vi att använda oss av tekniken, säger Zhang Qiang, chef vädermodifieringsbyrån.


Posted on: 2010/5/11 0:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information

Posted on: 2010/5/11 10:22
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
So You Want Solid Chemtrail Proof?? Watch This

http://www.youtube.com/watch?v=akxHKzX_Slg

This Is a PDF From Phillips Laboratory that not only describes chemtrails for weather modification, but also shows HAARP to be very much involved.
Research All Info For Yourselves!!!!

Posted on: 2010/8/31 9:32
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Now, let’s take a look at journalist Michael Murphy’s research into chemtrails, geo-engineering, and the fact that extremely high levels of aluminum and barium are found in water, snow and soil, in areas shown to have heavy chemtrail patterns (three-part video):


1. http://www.youtube.com/watch?v=tisXSc4sW3A&feature=player_embedded

2. http://www.youtube.com/watch?v=YZM0buLZPps&feature=player_embedded

3. http://www.youtube.com/watch?v=Xiqmz8vwWys&feature=player_embedded


Delivering Genetically Engineered Crops to Poor Farmers

http://www.ifpri.org/publication/deli ... neered-crops-poor-farmers


Coincidence that Monsanto will “come to the rescue” with aluminum resistance genes because normal plants die off in the presence of excess aluminum? Or opportunistic capitalism and planned corporate food monopoly courtesy of Monsanto and the Hegelian Dialectic based on insider information that a proposed “geo-engineering” scheme is already in place that is filling our atmosphere with chemtrails containing aluminum and barium? This is no game folks. We are being hit from all sides with a planned, homicidal, genocidal agenda to make a very few families even richer than they already are, and reduce the world’s population to 500 million as set forth in the Georgia Guidestones. This is nothing short of biological warfare.



©2010 Barbara H. Peterson

Posted on: 2010/9/8 23:14

Edited by gaston on 2010/9/8 23:31:09
Edited by gaston on 2010/9/8 23:31:58
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Geoengineering, also known as Chemtrails by some, while others, completely deny the existence. This document, from the UK House of Commons, Science and Technology Committee has gone on record with some very disturbing information about what already exists, as well as plans for our future.

Document published March 18, 2010 -

http://www.youtube.com//watch?v=DFwv3u9gWZ8

Posted on: 2010/9/9 0:26
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails


See User information
Det framförs tvivel och så skall det vara! Men betänk följande innan du slår bort tankarna på förekomsten av chemtrails, Eriksson;

Herculesplan t.ex kan starta med en last på drygt 80 ton "om dom måste"!

En brevduva kan flyga runt med LSD nog att göra hela Stockholm med förorter besynnerligare än dom är i förvägen!

Knepiga molnformationer av vattenånga som har naturliga orsaker finns i mängder - men inte i stratosfären. Dessutom ersätts diverse gaser och stoft i ett moln så småningom med vattenånga medan det behåller formen, det kan man se vid brandrök!

Dronerna! Dom kan flyga högre än bemannade plan och kan vid behov förstöras - dom har ju ingen pilot som måste landa nånstans efteråt!

Posted on: 2010/9/9 4:18

Edited by Asgeir on 2010/9/9 4:44:12
Edited by Asgeir on 2010/9/9 4:51:36
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails
Quote:

Asgeir skrev:
Det framförs tvivel och så skall det vara! Men betänk följande innan du slår bort tankarna på förekomsten av chemtrails, Eriksson;

Herculesplan t.ex kan starta med en last på drygt 80 ton "om dom måste"!

En brevduva kan flyga runt med LSD nog att göra hela Stockholm med förorter besynnerligare än dom är i förvägen!

Knepiga molnformationer av vattenånga som har naturliga orsaker finns i mängder - men inte i stratosfären. Dessutom ersätts diverse gaser och stoft i ett moln så småningom med vattenånga medan det behåller formen, det kan man se vid brandrök!

Dronerna! Dom kan flyga högre än bemannade plan och kan vid behov förstöras - dom har ju ingen pilot som måste landa nånstans efteråt!


Det jag främst invänder mot är att så många verkar ha bestämt sig för att chemtrails är ett faktum och därigenom väljer att blunda för flera faktorer. Det är ett beteende jag inte anser sortera under kritiskt tänkande eller sanningssökande. Istället för att registrera och konstatera hur verkligheten ser ut och vad fakta pekar mot verkar många på förhand ha bestämt sig för vad de tror och ägnar sedan tiden åt att försöka "bevisa" och försvara sin ståndpunkt.

Att göra på det viset tycker jag är väldigt bakvänt samtidigt som de leder till en massa genvägar och faktafel.

Jag ska kort kommentera det du skriver innan jag åker till jobbet. Men jag lovar att återkomma senare i kväll.

1) Jag vet inte själv hur mkt just Herculesplan kan lasta, men vi utgår från att dina 80 ton stämmer. Faktum är att det finns många andra betydligt större plan som kan lasta mkt mkt mer än 80 ton så siffran är kanske obetydlig. Det centrala är att de vita trails som uppkommer bakom ett flygplan har en massa som är betydligt större än så. Jag vågar inte gissa här men beroende på förbränningsgraden i motorerna och planets bränslekapacitet kan denna massa troligen utgöra siffror i storleksordningen 10 000 - tals ton. Man kan alltså med säkerhet säga att det inte finns ngt plan i världen som är förmögen att bära en sådan vikt.

Ytterligare en faktor vad gäller denna oerhörda mängd material blir då självklart varifrån denna mängd material kan komma ifrån. Tänk själv, 6-7 plan á x antal ton bara över Jönköping som någon skrev. Globalt blir detta en så stor siffra att effekten på världsmarknaden för vilket ämne det än är tal om skulle vara uppenbara.

Jag hänger inte med på vad du menar om gas som ersätts med vattenånga i ditt inlägg. Förklara gärna detta mer. Det jag kan säga är att moln visst förekommer i stratosfären. Detta är visserligen inte speciellt viktigt. Det jag framförallt menade var att egenskaperna hos den luft ett moln finns i styr molnets utseende och egenskaper. Detta gör det troligt att egenskaper i luften också skulle styra egenskaperna hos de trails som bildas efter flygplan. I båda fallen rör det ju sig nämligen om vattenånga i luft.

Faktum är att det vore anmärkningsvärt om luftens egenskaper inte påverkade trails och dess egenskaper - som många Chemtrailsanhängare indirekt påstår genom att inte ens värdera dessa samband.

Istället förringas snarare denna typ av yttre faktorer för att de annars skulle kunna utgöra problem för konspirationsteorin, i linje med det jag beskrev i inledningen. Ett exempel på detta är att det bl.a. i denna tråd påstås att det krävs temperaturer om -70 C för att moln skall kunna bildas. Vilket är uppenbart felaktigt.

Vad gäller dronerna är jag inte insatt i vilken sån aktivitet det skulle kunna finnas i Sverige. De droner jag sett är dock alldeles för små för att komma på tal.

Som sagt, återkommer gärna senare idag..

Ha de!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 ... 8 9 10 (11) 12 13 14 ... 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS