vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#97
Quote:

metaphor skrev:
Vad fan handlade det där om??? Vilka jävla huliganer.

Det var, om jag minns rätt, några som rånat en bank några dagar tidigare.
Polisen hade fått tips om att de skulle åka på just den vägen färdandes i en svart Porsche Cayenne. Tyvärr var det fler svarta Porsche Cayennes ute den dagen på den vägen...

Jag gillar hur de verkar ha som rutin att skjuta sönder däcken så ingen ska kunna smita, ÄVEN fast de plockat ut alla ur bilen


Här skjuter de lite efter en bil som inte stannar... Ryssland är rena cowboysar-landet...





Edited by computerror on 2010/4/14 20:42:00
Edited by computerror on 2010/4/14 20:47:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#98


See User information
Skjut först- fråga sen, eller äsch skit i och fråga- skjut igen bara typ

Posted on: 2010/4/14 20:55

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
#99
Fantastiskt hur polisen som skjuter på 525:an får slut på ammunition och säger nåt på Ryska (Förmodligen "Låna mig din pistol") Och sen börjar skjuta igen...

Go Russia!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Ryssland är som världen i "children of men" goes vilda västern ibland.

Posted on: 2010/4/14 21:19

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Förresten... Jag kom på en annan sak...
Vitryssland är ju inte på långa vägar lika öppet som Ryssland och många andra forna Sovjet-länder. Aleksander Lukasjenko är ju en galen diktator och relationerna till Polen kanske inte är de bästa.

För några år sedan hyrde jag och några kompisar ett plan (Som jag redan berättat om i tråden) och på en av våra resor till de Baltiska staterna, kom vi på den briljanta idén att ta oss till Vitryssland och Minsk för att se hur det var där. Vid tillfället befann vi oss i Vilnius, ca fem mil från den Vitryska gränsen.
Iallafall... vi köpte en gammal bil som inte hade långt kvar och försökte komma in i landet. Detta var stört omöjligt.

Lukasjenko gillar inte Polacker helt enkelt... Den minoritet av Polacker som bor i Vitryssland behandlas mycket illa och Lukasjenko anklagade 2005 Polen och Polackerna för att försöka störta honom (Nu störtade iofs Polackerna istället )

Polen har dessutom krävt att EU ska sätta press mot Vitryssland.

EDIT: Kanske ska tillägga att en av piloterna var Polack...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Jag känner igen hela denna grej från Palmemordet. Först en enastående förvåning, fast det kanske inte var så oförklarligt egentligen. Sedan drog det hela ut på tiden, och folk började efterfråga annat i nyhetssändningarna. I Sverige handlade rubrikerna snart om nån sorts frågeprogram som hette "Sexlekar med Malena" eller nåt liknande. Om inte det räckte körde man med "mammografin" och visade hur man klämde pattar mellan glasskivor. Tydligen har man inte blivit färdig med denna reportageserie än, den dyker upp då och då. Men Palmemordet är sluttjatat. Media har för övrigt redan slutat att skriva om kraschen i Katyn. Bara gnetiga konspirationsidioter håller på och älter. Knattret från avrättningarna på flygplatsen har redan förklingat. Nu gäller det att bevaka nästa uttalande av CNN, (de värdsligas svar på "Vakttornet").

Ett blad i historiens ändlösa foliantbok har vänts...

Jag har fattat hela grejen och behöver inte spilla mer tid på fåfäng undran.

Nästa drag????? Jag väntar med spänning!

Posted on: 2010/4/15 6:47
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
I Polen finns en ganska stor grupp människor som gräver fram information, letar efter vittnen. En polak från Kanada har öppnat en blog och forum när det var den svinska grejen och nu fortsätter han om alla möjliga, gamla och nya svinnerier. Han analiserar det video med skott i sin studio, fortsätter leta efter detaljer. Han upplyser det polska folket om vad som händer. Vissa vill att han ska kandidera till president.

På söndag är begravning.


Posted on: 2010/4/15 16:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
I Polen finns en ganska stor grupp människor som gräver fram information, letar efter vittnen. En polak från Kanada har öppnat en blog och forum när det var den svinska grejen och nu fortsätter han om alla möjliga, gamla och nya svinnerier. Han analiserar det video med skott i sin studio, fortsätter leta efter detaljer. Han upplyser det polska folket om vad som händer. Vissa vill att han ska kandidera till president.

På söndag är begravning.


Posted on: 2010/4/15 16:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Nån på polska sidor skrev text till video med skott. Det hör faktiskt ganska många röster. Jag kan höra och förstår vissa men att höra de andra behövs nog specjel utrustning.

Röster på video med skott:

00:12 USPOKOJ SIE - polska (LUGNA NER DIG)
00:16 POPATRZ MU W OCZY-polska (TITTA HONOM I ÖGONEN)
00:21 Uspokoj sie -polska (LUGNA NER DIG)
00:23 O Boze - polska ( O GUD)
00:28 Ta pani tu zyje - polska (DEN KVINNA LEVER) rösten hörs på avstånd
00:28 Wielki Jezu -polska (HERRE JESUS) suck
00:30 Ubija ciebie- Ubija ciepier -ryska (cos z zabijanie: zabij, albo zabije)
00:31 Uwijajcie sie-polska (SKYNDA ER)
00:43 Nikagda uchoda -ryska
00:47 Uchadzi tuda - ryska
00:50 Ubijaj tuda - ryska (döda)
00:51Boze moj Boze -polska (O GUD)
00:53 Strelaj - ryska (SKJUT)
00:54 Co jest? polska, en äldre man som frågar. (VAD HÄNDER?)
00:55 Hörs att vapen ladas
00:57 Skott
01:00 Ni huja Sibir - ryska, den som filmar (Min tolkning: han svär och jämför det som händer till Sibirien)
01:07 Skott, hörs skratt
01:12 Nie ma zalu posc Lecha -polska (SLÄPP LECH)
01:14 Skott
01:16 Skott
01:19 A gdzie uchodzisz...Kola-ryska (VART GÅR DU KOLA)
01:21 Nie chuja siebie- ryska, den som filmar. Svärdom.






Posted on: 2010/4/15 17:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Jaha... Denna översättning tror jag inte ett skvatt på.
De skulle alltså ha avlivat den Polska regeringen och sen släppa en video på det?

Jättetrovärdigt...

Ganska naivt att tro man kan hitta bevis för världshändelser på YouTube...

Dessutom hör man ett tåg rusa förbi i videon. Jag skulle vilja att någon pekar ut var det finns tågräls i närheten av Smolensks flygplats...

Google earth ritar förvisso ut järnväg, men zoomar man in ser man ingen räls på öppen terräng.

Relationerna mellan Polen och Ryssland hade dessutom förbättrats avsevärt de senaste åren.

Jag har förresten höjt volymen rejält på videon och kan inte höra dessa referenser. Dessutom ligger de inte alls rätt med dessa tidsangivelser. och jämför man vad som sägs stämmer inte det heller...


Detta "Nie chuja siebie" som det sägs han säger låter inte heller sagt i den ton man säger en svordom.
Det framgår ganska tydligt att detta är en Polack som vill ha en konspiration som översatt...

Den Polack jag pratat med tror iallafall det var en hemsk olycka och likaså de han pratat med i Polen.


Edited by computerror on 2010/4/15 17:56:45
Edited by computerror on 2010/4/15 17:59:25
Edited by computerror on 2010/4/15 18:02:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information

Posted on: 2010/4/15 18:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:
Min Italienska är lite rostig... Och bilderna sa inte ett dugg...


Jag vill ha en förklaring till varför man hör ett tåg i den första videon, i ett område inga tåg går?

EDIT: Inga som kan förklara tåget? Är det faktum att man hör ett tåg tydligt i bakgrunden på NÄRA håll någonting som i fortsättningen inte kommer att tas med i beräkningarna?

EDIT: Det skulle dock vara intressant att få exakta koordinater till var planet kraschade. Som jag förstått det var det iallafall i närheten av den civila flygplatsen och inte militärflygplatsen.


Edited by computerror on 2010/4/15 18:39:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Det märkliga är att de polska journalister som skulle vara med och bevaka ceremonin redan hade anlänt och stod och väntade på regeringsplanet på flygplatsen. Ändå verkar det som om det är amatörer eller helt enkelt obehöriga i största allmänhet som tagit sig in på olycksplatsen. Det tyder ju på att de kan ha hamnat på var sin flygplats, annars borde de ju ha myllrat runt tycker jag?

När det gäller tågljudet har jag inte hört det men lastbilar kan ibland runga och låta som tåg. Jag har haft båt vid sjön Aspen där det passerade både tåg och långtradare parallellt och det var svårt att höra skillnad vilket ledde till flera påkörningar. Därför tutade tågen alltid.

Posted on: 2010/4/15 19:05
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Fast i denna video är det ett klockrent tågljud. Lyssna själv i videon.
Jag postar den här tillsammans med den starkt tvivelaktiga översättningen...







Röster på video med skott:

00:12 USPOKOJ SIE - polska (LUGNA NER DIG)
00:16 POPATRZ MU W OCZY-polska (TITTA HONOM I ÖGONEN)
00:21 Uspokoj sie -polska (LUGNA NER DIG)
00:23 O Boze - polska ( O GUD)
00:28 Ta pani tu zyje - polska (DEN KVINNA LEVER) rösten hörs på avstånd
00:28 Wielki Jezu -polska (HERRE JESUS) suck
00:30 Ubija ciebie- Ubija ciepier -ryska (cos z zabijanie: zabij, albo zabije)
00:31 Uwijajcie sie-polska (SKYNDA ER)
00:43 Nikagda uchoda -ryska
00:47 Uchadzi tuda - ryska
00:50 Ubijaj tuda - ryska (döda)
00:51Boze moj Boze -polska (O GUD)
00:53 Strelaj - ryska (SKJUT)
00:54 Co jest? polska, en äldre man som frågar. (VAD HÄNDER?)
00:55 Hörs att vapen ladas
00:57 Skott
01:00 Ni huja Sibir - ryska, den som filmar (Min tolkning: han svär och jämför det som händer till Sibirien)
01:07 Skott, hörs skratt
01:12 Nie ma zalu posc Lecha -polska (SLÄPP LECH)
01:14 Skott
01:16 Skott
01:19 A gdzie uchodzisz...Kola-ryska (VART GÅR DU KOLA)
01:21 Nie chuja siebie- ryska, den som filmar. Svärdom.













Det som påstås sägas 01:12 "Nie ma zalu posc Lecha" som översatts till: "Släpp Lech" betyder i själva verket att Lech inte kan hittas och att han förmodligen är död. "zalu" betyder "sorg"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Den där videon med skotten och tåget är ju rena skämtet... där får du vatten på din kvarn compu. Men saningen har ju flera skikt så vi kanske stirrar på fel grejer.
Men efter att ha hängt i UFO forum tidigare i mina dar, så har jag lärt mig en gång för alla att INGA youtube videos (eller för den delen några digitala bevis såsom också ljud eller foto etc) kan hållas fram som bevis. Manipulation är mer regel än undantag, och kan utföras av vem som helst.
Lär er istället att läsa dubbeltänket i media och politiken etc, den som lärt sig läsa mellan raderna går aldrig att lura länge nog.

Själv utesluter jag inte lite mer långsökta förklaringsmodeller. Men jag vill inte gå in på det än. Alla fakta är inte på bordet.

Posted on: 2010/4/15 19:30

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Som sagt...

Polistiskt ser jag ingen anledning till att mörda Polens president, då relationerna mellan Polen och Ryssland ständigt förbättrats de senaste åren och det snart var nyval där denne president visat uruselt resultat i opinionsmätningarna, så han skulle inte vara ett hinder... 16% har jag för mig hans siffror var.

Men då ville någon få det till att någon annan var målet, men jag tvivlar starkt på att man rensar ut ett lands elit på det sättet för exempelvis landets riksbankschef.
Helt enkelt orimligt - Tom för psykopater!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Tänk om det inte är något av ovanstående? Tänk om det var ett schackdrag som vi inte kan förstå? Än.

Posted on: 2010/4/15 20:16

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Quote:

metaphor skrev:
Tänk om det inte är något av ovanstående? Tänk om det var ett schackdrag som vi inte kan förstå? Än.


Pressen kom från presidenten själv att de skulle närvara vid ceremonin i Katyn. Precis ALLTING talar för en olycka.

Det som inte talar för detta är fejkade videoklipp som är felöversatta där man hör pistolskott...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Videon har jag redan kommenterat på, men glöm inte detta som jag postade i post nr 84,
reeeepost (som novax säger):

The voice recorder recovered from the wreckage of the crashed Tupolev 154 shows that there was no attempt by President Lech Kaczynski to pressure the pilot to land at Smolensk, according to Polskaweb. Pressure from Kaczynski for the pilot to land so that the Polish delegation would not be late for a ceremony on Saturday in the Katyn forest has been blamed for the plane crash by globalist leaders and media. Russian President Vladimir Putin was among the first to suggest Kacynski caused the accident - a theory picked up by the Russian controlled media as well as the New York Times and even by Freddie Freeman from Alles Schall und Rauch, a Swiss-based website that claims to be independent. The New York Times and Freeman, among others, used almost the same words, as if they had received their texts from a central Politburo-style press office. Both emphasised a report in August 2008, when Kaczynski got into a dispute with a pilot flying his plane to Tbilisi, and demanded that the pilot land despite dangerous conditions.


http://www.theflucase.com/index.php?o ... st-news&Itemid=64〈=sv





Posted on: 2010/4/15 20:27

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Men som jag även sa, så visste ju piloterna hur viktigt detta var för delegationen. De hade åkt dit för att närvara under en ceremoni som var VÄLDIGT viktig för presidenten.
Pressen låg redan på piloterna... Även osagt...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Sant så sant... inte ens en flaska vodka kan råda bot på de nerverna. Fast borde inte kraven på rekryteringen till att få ta spakarna på regeringens plan med presidenten typ vara skyhöga? Det är ingen busschaffis vi talar om här.

Posted on: 2010/4/15 20:32

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Vad händer nu i Polen tror ni?
Fast det var ju svår sikt... Dessutom finns det vegitation i nära anslutning till landningsbanan... Som jag redan sagt är säkerheten inte den bästa på Rysska flygplatser eller gamla Sovjetiska...

Kolla denna flygplats i Palanga, Litauen. En gammal militärbas som numera är internationell flygplats.
Kastvindarna från havet till vänster var minst sagt obehagliga...
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
De kom väl fram tidigt i tråden att planet hade modernare teknik så de skulle gå att landa även i dimma?

Men det är som sagt ingen praktikant man låter flyga ett president plan..
Man måste väl vetat att det va dimma innan man började första inflygningen? Så mycket efter i teknik är dom väl inte i Polen så dom inte ens har väderleks rapporter ;)

Men att säga det inte finns något som tyder på nått annat än olycka går väl inte, just pga statusen på dom som dog nu så finns där hur man än vrider på det motiv. Och vad vet vi om vad som händer bakom dom offentliga kulisserna? Bara för det utåt inte syns några tydliga motiv eller spänningar kan dom fortfarande finnas under ytan..


Posted on: 2010/4/16 8:25
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vad händer nu i Polen tror ni?


See User information
Idag på txttv kunde man läsa att till 100% var det inte dimma, felaktiga uppgifter som brukligt vid den här kraschen. Alltås inget som stämmer bara massa skitsnack från våra trovärdiga medier.

Posted on: 2010/4/16 8:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 9 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
197 user(s) are online (197 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 197

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS