vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Illuminati - Var?, när?, hur?
Jag har sökt lite extra ingående info om Illuminati, men skulle vilja veta när exakt det grundades.

Kom inte dragandes med 1776, för det var årtalet när Rothschild sponsrade Adam Weishaupt att föra fram Illuminati i ljuset med Illuminati-ordern.

Det jag kunnat hitta är Illuminati fanns redan på 1500-talen (Somliga källor säger dock 1600-talet) och innan dess hette denna sammanslutning av vetenskapsmän Illusion, som kan spåras till 1300-talet.

Jag brukar ju hävda att Illuminati inte längre finns, då det hackats upp i flera andra instanser... Det närmaste Illuminatis grundsyfte man kommer är väl de på VoF

Jag har skrivit lite mer om Illuminati på sista tiden, så kolla igenom mina inlägg om ni vill ha mer kött på benen...

Alltså: När grundades Illuminati? Illusion?

Illusion kan dock vara ett sidospår, då jag inte ens hittat tio källor till detta. De flesta källor säger ju iofs att Illuminati grundades 1776, vilket är fel.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Illuminati - Var?, när?, hur?

See User information
Den Bayerska Illuminatorden grundades 1776; och denna orden tog slut så vitt jag vet, senare samma århundrade. Hursomhelst finns det en direkt koppling mellan denna orden och Skull & Bones som grundades 30-40 år efter Bayerska Illuminati.

Alumbrados fanns på 14-1500 talen, ett annat Illuminati.

Om vi vill söka efter Riktiga ILLUMINATI (som representerar vad vi idag tror är konspirationen), så borde man fokusera på Rothschildsläkten. De verkar vara kärnan i alltihop.

Posted on: 2010/1/3 22:19
Anti-Korruptionsbyrån - Blogg om den Nya Världsordningen och Revisionism!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja, men nu föredrar jag att kika efter dess historia. De finns inte idag dessutom, utan är uppdelat i helt andra sektioner.

See User information
Juri linas Architects of deception har mycket historia om detta. Är inte så jätte påläst om ordern men den kanske bara kommer från tempelriddarna eller andra ordnar under jesuiterna och påvarna.

Never forget where the older Illuminatus came from being Spain and the underpinnings of the Jesuit Order being the Los Alumbrados. So whilst the Jesuit Order continue to use the Fredrick Copleston SJ 'conspiracy theories' within their media and Hollywood they will continue to deceive the people. Those people will put blame on a group of people known as the Illuminati of 1776 whilst also having it distanced from the Jesuit Order its creator was sheep dipped within. Now the folks will believe that this group is of the highest order and the destroyer of nations, borders and religion. When in truth its the Arcana Arcanorum Rite of Atlantis and its Society of Jesus headquartered at Curia Generalizia within missile protected Borgo Santo Spirito. Lets not forget this is the home of the European Scottish Rite, Knights of Malta, Equestrian Order of the Holy Sepulchre of Jerusalem along with the Teutonic Knights.

http://z10.invisionfree.com/The_Unhiv ... index.php?showtopic=25654

Posted on: 2010/1/4 0:38

See User information
Det finns nån sorts hemlighet i den tyska staden Ingolstadt som drar dit svenska herrar, sa en tysk tjej en gång till mig. Jag tror att BMW har en fabrik där men det kan ju knappast vara hemligheten. Det finns en skröna om att det skulle stå en marschklar armé på botten av sjön som finns i närheten och som om jag inte minns fel heter Totensee. Och på museet finns det en riddare i rustning till häst och hans huvudbonad är klart och tydligt den hjälm som inspirerat den forna tyska soldathjälmen. Urtypen, liksom. Anledningen till att jag besökt Ingolstadt är att jag passerat den många gånger på väg till Salzburg när jag var gift med en österrikiska. Det är nåt skumt med berget mittemot stan i Berchtesgaden också, inte bara den forna hitlervillan, det finns nåt annat lurt i trakten. Bayern är semestermålet för finsmakare på konspirationer, jag lovar!

Posted on: 2010/1/4 12:03
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

Anonym
Quote:

EscapedLunatic skrev:
Juri linas Architects of deception har mycket historia om detta. Är inte så jätte påläst om ordern men den kanske bara kommer från tempelriddarna eller andra ordnar under jesuiterna och påvarna.
Jag säger ju jag inte är intresserad att höra om just Ordern. Jag vill höra om Illuminati innan Rothschild gick in med sina pengar och tog över sammanslutningen från vetenskapsmännen.

Anonym
wikipedias artikel om Illuminati har utökats och nu kan man dessutom mer korrekt där läsa att "Det hemliga sällskapet Illuminati sägs ha funnits redan vid det forntida Egypten (ca. 2680-2150 f.Kr.)"

Jag vill dock framhäva att namnet Illuminati togs först på 1300-1500-talet som jag sa i mitt inledande inlägg, men sällskapet var detsamma. Ett sällskap där vetenskapsmän, forskare och fritänkare diskuterade om hur de kunde upplysa världen.

Anonym
Nu har jag skrivit en artikel om Illuminati...
http://c0mputerr0r.blogspot.com/2010/ ... m-illuminati-och-nwo.html

See User information
tröttsamt med dessa ständiga upprepningar om illuminati.
varför skaffar folk inte bara ett egna liv istället? bättre så.
såna enkla budskap är iofs svåra för cputerror.. testar iaf.
om du nån dag inser att du redan är befriad så är du det.
ju mer du spekulerar om dem desto mer tjänar du dem..

Posted on: 2010/4/17 12:50
"if a group claims to have the truth, run from them.."

Anonym
Quote:

supermonkey skrev:
tröttsamt med dessa ständiga upprepningar om illuminati.
varför skaffar folk inte bara ett egna liv istället? bättre så.
såna enkla budskap är iofs svåra för cputerror.. testar iaf.
om du nån dag inser att du redan är befriad så är du det.
ju mer du spekulerar om dem desto mer tjänar du dem..

*suck*

Läs de inte då.
Knappast tjänar man dom om man belyser dom. Du kanske föredrar man inte ska prata om dessa grupperingar så de får härja fritt?
Förresten så intresserar detta folk och som jag skrev i artikeln finns de inte längre, utan verkar nu i det öppna iom andra konstellationer.

Ständigt lika kritisk till allt, samtidigt som du själv inte lyckas komma med ett jota, du bara klagar på allt och alla... Ge dig tillbaka till vakensucks och posta videos på kristallglas som spricker pga resonans.
Dvs sånt man fick lära sig på lågstadiet.

Dessutom skrev jag utifrån en helt annan vinkling mot vad folk brukar skriva om dom... Men som sagt... Du har väl inte ens läst, utan klagade på ren jävla rutin.

See User information
ibland kan det vara svårt att märka att man tänker på sätt som bygger på antaganden vilka egentligen inte är sanna, men som blir sanna just genom tankesättet... dvs självuppfyllande profetior - när man sen vet om att dessa finns, kan man både genomskåda dem för att bryta onödigt negativa mönster, men också bygga positiva föreställningar som underhåller sig själva.

men som vanligt, när man försöker fria en fanatiker, så sätter han sig på tvären och fortsätter stapla upp mer "fakta" som rättfärdigar hans beteende.. faktum är att oavsett "illuminatis" existens så är du totalt förslavad av dem.. vidare så behöver de gaphalsar som du för att nån agenda öht ska kunna spridas.. synd att du inte fattar det själv.

Posted on: 2010/4/17 14:33

Anonym
Aha... så man är en fanatiker för att man skriver en artikel om Illuminati. Du har ju fortfarande inte en läst artikeln, så håll ditt svammel för dig själv, eller skriv av dig på vakensucks där du hör hemma.

Undrar vem som spelar dem mest i händerna... De som påtalar dessa grupperingar, eller de som inte tycker man ska skriva om dom.

För vilken gång i ordningen jag säger det vet jag inte, men som jag även skrivit i artikeln finns inte ens Illuminati längre. Varken Illuminati, eller Illuminatiordern.

Förstår du inte själv hur dum du låter när du uppenbart inte ens läst vad jag skrivit?

Nu ska man helt plötsligt tiga om dessa saker och inte belysa dom?

Min artikel är förresten mest fakta om företeelsen och går inte ens in så mycket på vad de ligger bakom.

Alla i tråden som läser artikeln inser snabbt att du inte ens gjort det, vilket gör ditt resonemang skitlöjligt.

Man förstår väldigt snabbt att du bara är ute efter att provocera som vanligt.

See User information
Resized Image

Posted on: 2010/4/17 15:09

See User information
så du tror att bara för att du skrivit en artikel som förnekar illuminatis existens så är du inte lika besatt av dem som om du skrivit en artikel som hävdar att de finns? suck alltså.. det är ju precis samma grad av psykopatiskt beteende oavsett hur du vinklar det du har att säga.. grav mongovarning här... sluta lura dig själv.

Posted on: 2010/4/17 15:28

Anonym
Vänta nu... Psykopatiskt beteende?

Du är uppenbarligen helt jävla hjärndöd.

Pröva att läsa artikeln innan du yttrar dig. Jag har inte förnekat dess existens, utan bara sagt att de inte finns idag. Du vet uppenbarligen inte vad "besatt" betyder heller...

Besatt är man när man på olika forum förföljer personer osv. Definitivt inte för att man skriver en relativt kortfattad artikel om en företeelse, som man sedan presenterar på ett forum som diskuterar just dessa saker.

Att du vill sätta på dig skyglappar och inte diskutera dessa sake visar bara hur hjärndöd du är. Det är som om man under andra världskriget skulle anse man stödde Hitler genom att gå emot honom.

Världen behöver information. Min artikel, som jag ser det, förklarade lite om hajpen och fenomenet Illuminati som en företeelse och förklarade uppkomsten av den. Men du, du bedömmer utan att ens ta del av någonting. Totalt hjärndöd beteende. Du fortsätter bara ditt enorma behov att provocera.
Vad jag skrev i den korta lättlästa artikeln som tom du skulle förstå, var som sagt att Illuminati inte längre finns och vi ska koncentrera oss på andra strukturer. EU, CoFR, CoR etc.

Ni börjar totalt tappa stinget på vakensucks... För läste ni iallafall igenom saker och ting för att kunna vinkla och vrida det som ni ville. Tyvärr verkar du inte klara detta ens, så dina ord blir till ren och skär dumhet.
Som en kritiker som struntar i att ta del av verket han ska kritisera och utgår ifrån titeln på verket.

Hehhe... Helt jävla priceless att anklaga någon för psykopat för att de skrivit en artikel om hemliga sällskap. Snacka om att ha snurrat till det rejält då.
Men då jag redan påpekat vilka misslyckade psykopater ni är på vakensucks försöker ni ju er vana trogen att projicera tillbaka allting man säger.

Ni är som barn. I detta fall påminner du om den ljugande mellanstadieeleven som försöker hävda han visst läst en viss bok, när han i själva verket sett en film som varit löst baserad på boken.
Såna där tricks kommer gemene man underfund me att det inte lönar sig efter ett tag, men vissa lär sig inte av sina misstag och fortsätter att göra samma pinsamma misstag år efter år. Du har exempelvis lagt till dig med aggression när du blir ställd mot väggen.
TYPISKT beteende för någon med en personlighetsstörning inom kluster B.

See User information
pinsam trådstart.. meningslöst syfte.. löjlig diskussion..

allt detta för att du vill påvisa hur något ligger till..

baserat på lögner skapade för att förvirra dårar..

jag hjälper ju dig nu otacksamma fårskalle..

Posted on: 2010/4/17 17:10

Anonym
Ett gott råd... Skriv inte i trådar som inte intresserar dig.
Det är det som kallas att trolla.

Som att ge sig på ett Trekkie-forum och kalla dem för pajasar för att de är vuxna och bor hemma hos sin mamma i dennes källare.

Du är ett troll... Det om nåt är meningslöst, förvirrat och löjligt.

Hur löjlig trådstart det än var enligt dig, fick det dig att klicka för att se vad som sas...

Men då du har samma intellekt som en struts försöker du göra din fatalt orealistiska tes gällande att få oss att stanna upp och stoppa huvudet i sanden, för då kan de onda inte se oss...

Du klarar ju inte ens att läsa artikeln i fråga. Hade du gjort det hade du insett att det var en opretentiös artikel om hur Illuminati kom till och varför, samt en redogörelse för vilka som nu tagit över efter dom.

En artikel i stort sett för de oinsatta, men som ändå kanske bjöd på något uträtat frågetecken för den insatta.

Vad vill du man ska diskutera på ett forum som vaken?
Akvariefiskar?

Någonting som fascinerar mig dock är hur du hela tiden kan välja så beskrivande nicknames för dig själv... Det är supermonkey, kopia, defekt(or), provocera mera, obey mfl mfl....

Roligt blir det också när man påpekar du inte kan stava ordentligt till ord du försöker dig på... Då helt plötsligt behöver man inte kunna stava och jag är en gubbe för att jag inte fattar att språket "utvecklas"...
Visst läggs det hela tiden till nya ord i Svenskan, men dina stavfel platsar tyvärr inte... Det blir bara patetiskt, men fruktansvärt skojigt för alla som inte är du (Och du utger dig ju att vara ganska många)

See User information
inse att du sprider lögner. bara en äkta idiot avfärdar genuin respons på något man själv lagt upp på ett forum.. om du inte vill ha kommentarer på ditt svammel så borde du hitta nåt annat format att uttrycka dig på.

Posted on: 2010/4/17 17:25

Anonym
Du har inte gett någon respons. Du har bara sagt att man inte borde skriva någonting du tror dig jag skrivit. Men du vet ju inte, för du har inte läst...

Du är en pajas.

Nämn en enda lögn i min artikel, du som kallar mig lögnare.

Respons hade varit om du ifrågasatte någonting i min text exempelvis.

Jag håller dock med dig... Kritik är bra att ta in, men du har inte kommit med någon kritik, du har kommit med meningslösa trollerier och provokationer...

Du har inte sagt ett enda konstruktivt ord, så sluta försök höja dig själv till skyarna som om du minsann var så duktig, för du är bara ett troll.

See User information
att bena ut ditt inlägg för att påvisa lögner i din "artikel" skulle vara lika korkat som att försöka hitta sanningar i den.. desutom är det precis vad ditt stapplande ego är i behov av.. någon slags respons på din fattiga text så att du i slutändan kanske kan ta dig upp från marken, något som tyvärr inte lär inträffa på ett bra tag då du tydligen är helt besatt.

Posted on: 2010/4/17 17:39

Anonym
Åter igen "besatt"... Av vad?

Att trolla runt på ett forum och klaga på allt och alla? Att förfölja folk över olika forum och posta kommentarer om person och aldrig i sak. Även vad gäller kommenteringar på YouTube....

Försök att förstå din imbecille stackare att du projicerar.

Även detta begrepp har jag påvisat dig vara innan. Allting som man säger om dig får man tillbaka i en eller annan form och det är det som menas med projicering när man har med barn att göra och personer med ditt intellekt.

Men fortsätt du för all del att snacka om en artikel du inte läst. Jag lovar... Den är jättekort och skrivet så tom du förstå.

Förstår du inte hur otroligt dum du visar du själv är?

See User information
1 - kan du skriva ett inlägg utan att använda ordet "projicera"?

2 - att försöka skapa sanning baserat på lögner är idiotiskt..

3 - om det finns ett illuminati så gör du dem bara en tjänst.

4 - vilket iofs inte är förvånande med tanke på din farfar...

Posted on: 2010/4/18 16:53

Anonym
Du har visst inte fattat ett dugg...
Jag säger ju just att det inte finns något Illuminati idag.

Dessutom snackar Master/Orion i nattmössan... Min farfar var ingen frimurare. Har jag aldrig sagt, men han kan gärna få visa detta PM...

Är du så intresserad och besatt av mig så du letar reda på mina gamla inlägg och vad andra hittar på om mig?

Fantastiskt... min egen lilla Musse Pigg-stalker. Är du homo eller?

Pröva att läsa artikeln innan du uttalar dig igen... Din pajas!

Tänk att du försöker döma mig nu på basis av mina förfädrar... Är du på riktigt eller?

Tror du på fullt allvar du höjer nivån här på vaken?

Du har verkligen inte hästarna i stallet...

Har du möjligen en störning inom autismspektrat? Någon bokstavskombination?

See User information
haha man förstår att du är riktigt uppretad när du börjar snacka om "musse pigg" och homosexualitet.. faktum är att hela vakens forum är fullsmockat av dina överdrifter och omskrivningar.. du har absolut NOLL trovärdighet här efter dina utspel.. har sett dig ljuga vid flera tillflälen för att rädda ditt eget anseende.. så skulle du plötsligt ha rätt om något? förmodligen inte.. anledningen till denna besatthet är självklart att du gör reklam för deras agenda.. klart som fan du vill vara frimurare precis som resten av din familj..

Posted on: 2010/4/18 17:08

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper