vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Medialt

See User information
Enligt hörsägen och vissa studier av bibeln är de döda ej kontaktbara. Har de medium jag besökt hittat på allt eller innehåller bibeln felaktigheter?
Spiritism och reinkarnation kommer från den onde säger vissa bibelexperter, vad tror ni?

Posted on: 2010/4/27 20:45
"Livet e bara en period man går igenom"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Medialt

See User information
reinkarnation "finns" just därför att personen ifråga är ond och måste bli kvitt sitt dåliga jag. Väl då kommer anden till himlen/nirvana/brahman.

Posted on: 2010/4/27 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Då finns det många onda själar på planeten nu! Hey Alarik, var hämtar du det infot från?

Posted on: 2010/4/27 21:16

See User information
Quote:

eezy skrev:
Enligt hörsägen och vissa studier av bibeln är de döda ej kontaktbara. Har de medium jag besökt hittat på allt eller innehåller bibeln felaktigheter?
Spiritism och reinkarnation kommer från den onde säger vissa bibelexperter, vad tror ni?

Enligt Bibeln skall man UNDVIKA att kontakta de döda, man får nämligen ett tecken stämplat i pannan. Det finns exempel på uppväckande av en död för att ställa frågor och i evangelierna väcker ju Jesus flera döda till liv för att inte tala om honom själv...

Reinkarnation är en självklarhet. En tro på ett liv efter detta medför ju samtidigt att man måste tro på ett liv före detta!

Barn som avlider återföds inom ett till sex år, vuxna vanligen inom 160 år men undantag kan ju finnas.

Det finns egendomliga paralleller mellan historiska gestalter som har ungefär ett helt århundrade mellan varandra, ta till exempel Olof Palme och Gustaf III! Men det finns fler...

Själv har jag barndomsminnen jag bara inte kan ha, för de ligger några år fel i tiden. Jag måste ha varit en annan men återfötts som den jag är just nu helt enkelt.

Detta ger mig inga problem, jag är glad att jag har den här insikten. Och som en mycket kär person som just avlidit sade till mig några dagar efter sitt frånfälle: "Det finns inget att vara rädd för!"

Spiritism är en exakt kunskap som borde inge hopp och framtidstro och har inget med "den Onde" att göra...

Posted on: 2010/4/27 21:19
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Ungefär mina tankegångar också Asgeir! Ska nog inte konvertera från New age till Kristendom än...

Posted on: 2010/4/27 21:24

See User information
Eezy, att hänge sig till det positiva är bra.
Men om du glömmer att titta på det negativa kommer du aldrig bli kvitt det.

Därför anser jag att New Age inte löser något.

Angående informationen så kultiverar jag det själv men får hjälp av mästaren.

Posted on: 2010/4/27 22:41

See User information
Minnen är nedärvda. De sitter i vår DNA. DNA är ingenting annat än ett minne och detta händer ibland att vi får från födseln. Det är ett litet fel som inträffar i naturen ibland. Om inte annat finns det alltså fysiskt identifierbara kännetecken. Men nu börjar vi komma in på Intelligent Design...

Posted on: 2010/4/27 23:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Asgeir, vart har du läst om detta? Mycket intressant.

"alarik skrev:
Hej Eezy. Vad exakt med det jag skrev verkade så intressant att jag skulle ha läst om det?

Eezy säger: Du verkar bara så säker. Du menar alltså att alla är onda på jorden? Svara gärna i tråden..."

Det beror på hur man mäter ondska. En person som är ond ses ofta som en otroligt dålig människa. Om man däremot tittar på en människas handlingar och tankar så kan man avgöra om de är moraliskt inkorrekta; alltså onda.

Om människor slutade att hänge sig till ENDAST det positiva, till begäret och istället gör om sina dåliga egenskaper, tankar och handlingar till positiva ting. Det är en kultiveringsmetod som mästaren beskriver; alla kan, fattig som rik! Vi söker efter en harmoni som endast infinner sig om man slutar söka. Att vara i harmoni kräver att man också lever i dess motsats.

Vinner du En triljon kommer du ändå inte skatta dig lycklig i mer än 3 månader innan du börjar känna dig lite nere igen. För att kunna känna lycka måste du också ha känt dess motsats.

Edit:

Jag träffade en ur familjen som äger Gilette-rakhyvlar. Stormrik, satt nere på puben och var full som fan. Han verkade ha det så bekvämt att han inte brydde sig om ett skit längre. Han sa att det var bra att jag tog tillfället i akt att resa genom Europa, det finns inte många tillfällen för sånt. Han tyckte också synd om sig själv då hans ben var så dåligt efter att ha varit med i en tågolycka, 63 personer dog. Han kunde inte prova på olika saker; så som skärmflygning som jag håller på med. Han sa att han kan inte göra ett dugg.

Han vaknar upp varje dag och låter andra bestämma vad dom ska göra, t.ex. åka ut med båten. Även rika söker, förgäves, i den materiella världen. Sådana ytliga ting som ger en liten boost för tillfället.

Posted on: 2010/4/27 23:34

See User information
Om reinkarnation är en reell företeelse, vart tar då anden och själen vägen under tiden den inte är inkarnerad, mellan kropparna?
Kan de verkligen kontaktas?

Under medeltiden sa kyrkan om nekromanti att det inte alls var att kommunicera med de döda, eftersom de döda antingen var helt förintade eller med Gud om de blev räddade. Det som nekromantiker, medium och häxor alltså kommunicerade med var fallna änglar enligt kyrkan. Vad ska man tro om det?
Katolska kyrkan (officiellt eller bara dess anhängare?) erkänner förvisso också Purgatorium, Skärselden där människors andar sägs leva för att gottgöra för sina felgärningar, den platsen sägs ligga mellan Himmelen och Helvetet, på Jorden kan man tänka sig, är Skärseldens invånare våra spöken?

Den österländska synen är mer den att Jorden/Samsara är som Helvetet, kanske inte lika hett men ändock en plats för att bestraffa och rena de med karma som syndade och föll ovanifrån, vilket knyter in i det bibliska fallet från Eden.

Intressant video om ämnet, finns utdrag från den i The Arrivals: A Trip Into The Supernatural

Posted on: 2010/4/28 0:10
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
eezy skarev:

"Enligt hörsägen och vissa studier av bibeln är de döda ej kontaktbara. Har de medium jag besökt hittat på allt eller innehåller bibeln felaktigheter?
Spiritism och reinkarnation kommer från den onde säger vissa bibelexperter, vad tror ni?"

SVAR:

Av just denna anledning kan vi dra den mycket enkla slutsatsen att det är tvärtom. Du kan få all hjälp av de som kilat vidare. De är med största sannolikhet kontaktbara. Men inte på de sätt som vi är uppfostrade till. Jag talar visserligen bara av egen erfarenhet, så det är därmed inte värt ett skit. Bry er inte om detta inlägg! Förlåt.

Posted on: 2010/4/29 1:13
Resized ImageChip HappensResized Image

See User information
Alarik skriver

"Asgeir, vart har du läst om detta? Mycket intressant."

Jag får mina upplysningar från tre håll. Dels har jag en "magisk bokhylla" som jag ibland kallar "Tidsmaskinen". Där har jag stoppat in alla böcker jag egentligen inte begriper bland en massa gamla kalendrar och det visar sig att jag har svar på nästan allt i den...

Dels får jag ibland små lappar från Någon... det är ganska enkelt onekligen, det började redan i skolan!

Bibeln läser jag genom att kasta upp den i luften. Faller den med pärmen uppåt betyder det "Nej" men visar sig ett stycke text läser jag det uppmärksamt. Apropå Tio Guds Bud finns det två versioner, jag har läst båda. De två första buden är identiska men i version 2.0 är det tredje budet: Du skall inte knulla med din morsa och det fjärde Du skall inte knulla med din syster och så vidare hela den perversa listan igenom...

Ni tror mig inte, va?

Posted on: 2010/4/29 11:04

See User information
Enligt bibeln så var det kung Salomo som influearad av gud skrev om att efter död finns ingenting... Min fråga blir då? Brukar kungar vara influerade av gud eller har de kanske köpt sin plats i det här fallet den heliga boken? Nu kanske någon tycker att jag hädar men sanningen är väl att skaparen vill att vi frågar oss fram?

Posted on: 2010/5/4 19:22

See User information
Enligt en muslimsk vän tycker gud, enligt koranen, om att människan ifrågasätter hans ord, att man analyserar honom, att man söker efter svar. Men hon är väldigt ensam om att göra så. Muslimer likt andra religiösa gillar att få svaret på silverfat, glufsar i sig sanningen utan att förstå det självt. Hade gud beordrat denne att döda sig själv skulle denne med all säkerhet göra så.

I det forna kristna köpte sig ju de rika in i himmelriket, det var detta som var den Katolska kyrkans fall. Eller om man ser det på ett annat sätt; på så sätt de olika kristna urankringarna kom till då sådana som du och jag insåg att kyrkan var korrupt.

Posted on: 2010/5/4 23:05

See User information
Asgeir, den gång jag införskaffar mig en bibel ska jag kasta den i luften. Kommer den aldrig tillbaka är jag frälst.

Skämt åsido, rolig idé att kasta upp den!

Posted on: 2010/5/4 23:15

See User information
Har ägnat mig åt liknande 'bibliomanti' genom att sitta och bläddra planlöst, stanna och peka med en dolk på en vers jag sedan läser, alltid intressant. Vägledd av den Heliga Ande?

Angående avlatsbrev finns en himla rolig historia om en person som köpte ett sådant, ett som var för en synd han ännu inte begått.
Sen rånade han de som sålde avlatsbreven och gick fri...
Kanske var något av en protest.

Asgeir vad är den tjockaste volymen respektive intressantaste volymen i din 'magiska bokhylla'?

Posted on: 2010/5/16 5:13
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Quote:

Xtas skrev:
Har ägnat mig åt liknande 'bibliomanti' genom att sitta och bläddra planlöst, stanna och peka med en dolk på en vers jag sedan läser, alltid intressant. Vägledd av den Heliga Ande?

Angående avlatsbrev finns en himla rolig historia om en person som köpte ett sådant, ett som var för en synd han ännu inte begått.
Sen rånade han de som sålde avlatsbreven och gick fri...
Kanske var något av en protest.

Asgeir vad är den tjockaste volymen respektive intressantaste volymen i din 'magiska bokhylla'?

Jag måste först tala om att de flesta av de böcker som står i hyllan inte införskaffats av mig utan ställts dit av mystiska kringvandrande personer som fått bo hos mig.

Jag har ett par serier typ Gibbon och en gammal svensk historia från artonhundratalet. Plus alla När-Var-Hur och Tidens Kalender. Plus en del om djurpsykologi, geografiska verk och gamla kartor.

En hel del "militaria" finns, böcker om ryska flottor och kinesiska strategier och sånt. Inklusive "Soldaten i fält".

Sedan har jag en bok om 2010 skriven 1984 (humhum) och så har jag en bok om Jesus på Mars.

Jag har en bok om torkade händer och annat sånt. Något för den som är prylfixerad. Ett halsband med hål borrat igenom benbitar från skalltak ligger i en ask. Bakom böckerna ligger en järnstång som jag tillsagts att absolut inte röra insvept i en tygbit.

Sen finns det lite böcker som jag sålt i smyg, dit hör det mesta av Blavatsky och Crowley. Jag har köpt Dianetik bara för att folk är så negativa till scientology att jag nästan är säker på att dom har rätt nånstans, men jag har inte börjat läsa den. Det är den enda bok jag har betalat för...

Så finns det förstås en vanlig Bibel men också en Gamla testamentet skriven baklänges som jag läser ibland.

En av de böcker jag läser om då och då är Orwells 1984.

Jag har också Enoks bok... både i en etiopisk utgåva med krulliga bokstäver och en svensk.

Sen har jag lite gamla reseskildringar typ Externsteine och Hermanns-Denkmal. Där har jag varit för att se Das Germanen-Altar och spjutspetsarna. Och så har jag skickat lite böcker till framstående politiker också, bland annat just den om Det Heliga Spjutet men jag skall inte tala om till vem...

Och så har jag ett personligt svar på en ansökan till Olof Palmes Minnesfond från Ann Rothschild. Jag var lite varm på henne ett tag, som kvinna alltså, och försökte vinna hennes intresse genom att ansöka om pengar till helikoptrar och lite legosoldater för att åka och hämta lagens tavlor i förbundets ark från sitt gömställe i Axum i Etiopien där de står inkilade mellan transformatorerna i relästationen bakom domkyrkan.

Men hon sa att dom inte hade råd...

Posted on: 2010/5/19 21:44

Edited by Asgeir on 2010/5/19 22:08:53
Edited by Asgeir on 2010/5/19 22:09:52

See User information
Quote:
Spiritism och reinkarnation kommer från den onde säger vissa bibelexperter

Ja, det har jag också hört. Men att kalla Jehovas Vittnen för bibelexperter är väl att ta i?

I den eteriska världen finns alla svaren. Undra på att man inte vill att vi ska rota där.

Posted on: 2010/5/20 7:26

See User information
Den där svenska utgåvan av Enoks bok är jag intresserad av, du kan svara i PM om du är villig att sälja den.

Posted on: 2010/5/22 20:01
Säll är den,
som för sig äger
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper