vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Mat och dryck inte nödvändigt!!!

See User information

Vad säger ni om den här krutgubben?

Han har rundat de åttio och har inte ätit sedan han var tretton år!

Man 'Survives Without Food' For 70 Years - Yahoo! News UK

Posted on: 2010/5/1 12:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mat och dryck inte nödvändigt!!!

See User information
http://uk.news.yahoo.com/5/20100429/t ... d-for-70-yea-3fd0ae9.html

Indian doctors are studying a remarkable 83-year-old holy man who claims to have spent the last seven decades without food and water.

Military medics hope the experiments on Prahlad Jani can help soldiers develop their survival strategies.

The long-haired and bearded yogi is under 24-hour observation by a team of 30 doctors during three weeks of tests at a hospital in the western city of Ahmedabad.

Two cameras have been set up in his room, while a mobile camera films him when he goes outside, guaranteeing round-the-clock observation.

His body will be scanned and his brain and heart activity measured with electrodes.

"The observation from this study may throw light on human survival without food and water," said Dr G. Ilavazahagan, who is directing the research.

"This may help in working out strategies for survival during natural calamities, extreme stressful conditions and extra-terrestrial explorations like future missions to the Moon and Mars by the human race."

Since the experiment began on April 22, Jani has neither eaten nor drunk and has not been to the toilet.

"The exercise of taking this yogi under the medical scanner is to understand what energy supports his existence," Dr Ilavazahagan added.

"Jani says he meditates to get energy. Our soldiers will not be able to meditate, but we would still like to find out more about the man and his body."

Jani, who dresses in red and wears a nose ring, grew up in Charod village in the Mehsana district in Gujarat.

He claims to have been blessed by a goddess when he was aged eight, which has enabled him to survive without sustenance.

Posted on: 2010/5/1 15:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Med hög luftfuktighet kan det nog gå att fasta 3 veckor upp mot en månad... Dricker gör man då genom andningen... Men det är nog inte hälsosamt för njurarna... han måste ha en hög utsöndring av restprodukter genom huden i så fall.

Undrar om han får duscha... då är lurendrejeriet fulländat...

Men vi kan hoppas att det är "energi" han lever av... skulle förenkla en del

Posted on: 2010/5/1 17:43

See User information
Intressant, egna fantasier säger att mat inte kommer att behövas i framtiden. Vi ser många bevis redan idag, många äter totalt näringslös mat och lever.

Enligt linjen som vi befinner oss i kommer maten som finns i dag inte att existera. Vi människor kommer att anpassa oss, då maten inte att existera i den form som finns idag. Troligen blir det nån näve med dom rätta frekvenserna och nån slags näringslampa.

Ju mera mat man äter ju mindre näring har du i kroppen med tanke på den maten som man stoppar i sig.

Många kan uppleva svältkänslor vid en missad lunch det är riktiga känslor och är ett uttryck för att man äter fel, kroppen får panik då den har gjort av sig med näringen alldeles för snabbt. Äter man mindre och sällan spar kroppen näringen och där det fattas börjar kroppen göra egen näring.

Mat är gift, kroppen vill endast ha frekvenserna från maten.

Man behöver inte balanserad mat, ju mer balanserad ju mera svältkänslor.

Det finns folk som säger sig leva på ljus...

http://www.livingcreators.com/ankara/page4.html

http://www.livingcreators.com/prana/levapalj.htm

http://jasmuheen.blogspot.com/

http://www.dn.se/blogg/markligheter/2 ... /29/att-leva-pa-luft-2472

* Ljusnäring för det nya årtusendet
* Fysisk odödlighet
* Sinnlig andlighet
* Omprogrammering
* Omvandlingsprocessen på 21 dagar

.....samt mycket, mycket mera!

- Alltsedan 1993 har Jasmuheen fått sin fysiska näring av den universella livskraften - prana. Den här boken innehåller detaljerna om hennes forskning och hennes upplevelser av denna djupgående process, samtidigt som den avslöjar en fullständigt ny form av näring för det nya årtusendet. Eftersom detta kan innebära en tänkbar lösning på världssvälten, är de globala följdverkningarna av möjligheten att leva på ljus enorma.

Detta sätt att leva, som tidigare varit förbehållet helgon och vissa eremiter, är nu en möjlighet för var och en, tack vare den information som ges här. Det finns profetior som säger att vi ska utveckla metoder att leva på ljus. - "Leva på Ljus" som översatts till svenska av Curt Jonsson, visar hur detta kan gå till! Den har på kort tid blivit mycket populär.

Posted on: 2010/5/1 21:58

Edited by greensparrow on 2010/5/1 22:16:44
Edited by greensparrow on 2010/5/1 22:27:17

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:

Enligt linjen som vi befinner oss i kommer maten som finns i dag inte att existera. Vi människor kommer att anpassa oss, då maten inte att existera i den form som finns idag. Troligen blir det nån näve med dom rätta frekvenserna och nån slags näringslampa.

Frekvenser?
Är det inte bara new-age trams?

See User information
Fotosyntesen "utnyttjar en del frekvenser". Så det blir en tolkningsfråga. Det går att leva på "frekvenser", det bevisar växterna.

"Energi" och "frekvenser" är ett så brett koncept att man kan tolkas säga vad som helst.

"New-age trams" är nog snarare en fråga om "vaga koncept" som kan betyda vad som helst beroende på bakgrund. Att koncepten sedan är brutala förenklingar av fysikaliska företeelser gör det inte lättare att reda ut kommunikationsproblemen mellan grupper som har var sin vokabulär.

De flesta koncept inom new-age kan tolkas baseras på riktiga vetenskapliga observationer, men förenklade/invecklade till ett annat språk som vuxit fram (det vi nu kallar new-age)

Vi behöver fler tolkar...

Posted on: 2010/5/2 9:39

See User information
En hälsning från Novax:

Indian Man Lives Seven Decades Without Food or Water
http://www.theepochtimes.com/n2/content/view/34336/

Posted on: 2010/5/2 11:48
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Hehe, undrar hur många som vill insemineras med hans spermier nu efter denna uppståndelse... skulle vara kul att få siffror på...

Posted on: 2010/5/2 12:15

See User information
Quote:

pingubenji skrev:
Hehe, undrar hur många som vill insemineras med hans spermier nu efter denna uppståndelse... skulle vara kul att få siffror på...

he he inte jag iallfall..

Posted on: 2010/5/2 16:58

See User information
re: Fujimori new-age trams

Förstår man inte är det meningslöst med vidare diskussion, en uppenbarelse kanske inträffar när man minst anar det?

Man kan även fundera över varför man har så mycket vatten i kroppen?

Vattnet/vätskan fördelar frekvenser/energin eller vad man nu vill kalla det.

När homeopatiska medel verkar fungerar det blixtsnabbt om det behövs, vätskan i kroppen blir laddad och når kroppens skrymslen.

Allt som är laddat är starkare än ursprungsvätskan.

Posted on: 2010/5/2 17:13

Anonym
Quote:

greensparrow skrev:

Förstår man inte är det meningslöst med vidare diskussion, en uppenbarelse kanske inträffar när man minst anar det?

När homeopatiska medel verkar fungerar det blixtsnabbt om det behövs, vätskan i kroppen blir laddad och når kroppens skrymslen.

Homeopati är riktigt trams, jag tycker synd om alla som dör pga kvacksalveri.

See User information
Quote:

Fujimori skrev:
Quote:

greensparrow skrev:

he he...

Tycker mera synd om dom som inte brukar homeopati. Än dom som brukar.

Bra om man pratar om det man förstår och inte om det som man inte förstår.

Annars kanske man skrämer bort folk av okunskap

Homeopati världens största bluff, totalt ca 1miljard brukare, läkare i hela världen utbildar sig till homeopater även i Sverige.

Många homeopater har en gedignare utbildning än den vanliga läkaren?

Varför ser du homeopati som något negativt?? svara gärna vore kul att höra

När du säger att du tycker synd om folk som dör av kvacksalveri kan det ses som att du är ganska oinsatt.

Man måste förstå att det är ingen som väljer ex. homeopati före en vanliga behandling. Det är alltid i sluttampen som man provar en alternativbehandling.

Sen om man är mera erfaren så använder man sig både av den traditionella behandlingen och ex: homeopati eller annan alternativbehandling.

Skaffa dig gärna erfarenhet om behandlingar eller verkan på ordinär medicin eller alternativmedicin så får du större insikt i livet och dig själv.

England är ett stort homeopat-land där till och med kungahuset använder sig av homeopati, han har en alldeles egen homeopat!!

I Indien som är ett ännu större homeopati-land botar man cancer med stor framgång med homeopatiska medel...

Med det är det inte sagt att homeopatin skulle vara räddningen på alla problem, men med mix av traditionella och homeopatin skulle vi ha en överlägsen sjukvård där dom båda skulle lappa varandra på effektivt sätt.

Visste du att cheferna på ett stort läkemedelsbolag går regelbundet till en homeopat.

Visste du att det enda som läkemedelsbolagen fruktar är Homeopatin det är det ända som skulle kunna konkurrera med olika läkemedel.

Nästan alla videos på youtube som är kritiska har på något sätt en anknytning till läkemedelsbolagen.

Visste du att läkemedelsbolagen lobbar stenhårt på att homeopatin ska förbjudas och dom kommer troligtvis att lyckas.

Visste du att vissa homeopatiska utspädningar är förbjudna i Sverige, för att dom skulle kunna ställa till stora problem i ovana händer, ring till läkemedelsverket så får du höra själv?!!?

Posted on: 2010/5/2 19:52

See User information
Inte hunnit med att läsa så mycket, men är homeopati lite likt det som Häxor höll på med i sverige 500 år sedan? Eller har jag förstått det fel?

Jag har levt under ganska lång tid på både dålig och lite kost. Känner ingen egentlig skillnad rent fysiskt mer än att jag är mer uppsvälld än vanligt. Jag har gått upp lite i vikt och jag blir hungrigare snabbare. Dessutom får jag sockersvängningar nu när jag äter bättre och mer. Att komma ihåg är att jag levt på snabbmat, kaffe och dricka under lång tid så mitt blodsocker har kanske varit i max senaste 2 åren ^^.

Min bästa tid hittils har varit när jag levde på ris och något lätt tillbehör. Brukade under denna tid äta varannan / var tredje dag med något lätt mellanmål till.

Posted on: 2010/5/2 20:48

See User information

Posted on: 2010/5/2 21:15

See User information
Quote:

Fujimori skrev:

Fujimori, jag tycker också synd om alla dom som dör pga kvacksalveri
Resized Image

Posted on: 2010/5/2 22:36

See User information
Jag tycker synd om alla som dör utan anledning

Posted on: 2010/5/2 23:06

See User information

Re: Mat och dryck inte nödvändigt!!
!

På en del "matvaror"står det"bäst före"när det borde stå"sämre efter"eller så skulle det rentav stå"dåligt direkt",om man nu skall vara riktigt ärlig...

Posted on: 2010/5/3 3:14

See User information
Jag tycker även synd om dom som dör av den där kvacksalvaren döden..

Resized Image

Resized Image

Posted on: 2010/5/3 6:37

Anonym
Medicin i styrka av en droppe i stilla havet, uppenbar bluff, sedan att brittiska kungahuset använder det är ingen garant.
Det finns säkert alternativmedicin som fungerar, men just detta är trams.
Att ni hånar mig med larviga bilder för denna åsikt är patetiskt.

See User information
Quote:

Fujimori skrev:
Medicin i styrka av en droppe i stilla havet, uppenbar bluff, sedan att brittiska kungahuset använder det är ingen garant.
Det finns säkert alternativmedicin som fungerar, men just detta är trams.
Att ni hånar mig med larviga bilder för denna åsikt är patetiskt.

Du måste vara riktig erfaren som kan avgöra en sån sak bara sisådär.

Och för att spä på det hela kan man säga att ju mera utspätt ju kraftfullare och till och med FARLIGT!

Det är så farligt att svenska läkemedelsverket har känt sig tvungna att förbjuda vissa potenser.

Visste du att apoteket i Norge säljer homeopatmedel!?!?

hmm... hajar känner en droppe blod på nån mils avstånd, snacka om utspädning...

Posted on: 2010/5/3 7:29

See User information
Homeopati är inte bara utspädning (potentering) av olika ämnen men det är endast det man hör om i debatten. "Lika botar lika" var en princip som bland annat gav upphov till försök med vaccinationer på 1700-talet och homeopatin var en av grenarna i den rörelsen.

Dessutom finns det en tendens i vattenmolekyler att bilda hålrum som efterliknar ett ämne som varit löst i vattnet.

Alltså: en enda molekyl per simbassäng med rent vatten gör vattnet i bassängen till ett sannskyldigt flugpapper för oönskade molekyler!

Förespråkare för homeopatin menar att man på detta vis skulle kunna bygga en sorts fällor för oönskade molekyler som om man dricker sådant vatten skulle fångas i dessa hål och lämna kroppen med urinen som ju annars är ganska bakteriefri hos en frisk människa.

OBS! Att ovanstående är ett referat och inte ett auktoriserat uttalande av mig, jag är sannerligen ingen expert vare sig på medicin eller kemi.

Hela Askersund levde ju av sådana här "utspädningar" under många år... en lustig ort!

Posted on: 2010/5/3 7:29
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Grunden inom all alternativmedicinsk behandling är att aktivera det område som man har problem med, men med olika metoder.

Kroppen tappar kontakten med problem området. Och en läkning kan inte ske. Då måste man aktivera läkningen.

Hur homeopatin fungerar är kanske bara fantasier då man kan bara gissa sig till det. Men det är samma princip man aktiverar problemområdet alternativt kan man dölja symptomen.

Men det troliga enligt mig är att frekvenser för det organet som m an har problem med aktiveras i kroppens/vätska, det blir lite som en stämgaffel och organet stäms av vätskan.

Livettriangel:

Nacke, axlar och bakhuvudet är enligt Greensparrow den mest viktiga delen på kroppen, se det som Livets triangel. Alla signaler går igenom det området, olika blockeringar kan göra så att rätt signal inte når fram. Läs om den fantastiska läkare som botar MS-patienter på löpande band. Där han har funnit att blokerade artärer i nacken är boven till dom flesta som är sjuka i MS

Resized Image

Posted on: 2010/5/3 7:47

See User information
Jag tror inte på det. Låter bara inte troligt för mig och kvacksalavare må det vara big pharma eller någon skäggig gubbe så är det lika illa. Man utnyttjar folk som är desperata. Tycker det är likande med t.ex spå kärringar o så.

Posted on: 2010/5/3 11:28
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

See User information
Vad är homeopati?

av Lillemor Tillman

Homeopati är en självständig medicinsk vetenskap med numera 200 års erfarenhet av behandling efter sina principer. Den är baserad på naturlagen "Similia Similibis Currentur", det vill säga att lika bota lika. Det finns en läkande substans i alla ämnen från växt- djur- och mineralriket. En läkande kraft som förstärks genom den karakteristiska framställningen av homeopatiska mediciner.

Varje ämne kan bota den symtombild som är karakteristisk för det. Exempelvis Apis (bigift) botar bland annat svullnader med brännande eller stickande smärta och Allium cepa (gul lök) kan bota hösnuva eller förkylning med snuva och rinnande ögon. Inom homeopatin finns cirka 3.000 testade substanser, där varje medel har sin karakteristiska symtom.

Samuel Hahnemann

Att lika botar lika var känt redan av Hippokrates, men utarbetades som vetenskaplig metod, grundligt och metodiskt av Samuel Hahnemann (1755-1843). Hahnemann var läkare och kemist i Tyskland. Han behärskade även ett flertal språk och arbetade med översättningar av medicinsk facklitteratur. Hahnemann slutade att praktisera som läkare på grund av de dåliga resultat som den tidens behandlingar gav. Han försörjde istället sin familj genom översättningsarbeten.
Under en översättning från engelska av Cullens Materia Medica stötte han på påståendet att kinabark (kinin) botar malaria på grund av sin bitterhet. Detta ansåg Hahnemann vara en orimlig förklaring. Som den sanna vetenskapsman han var undersökte han saken ordentligt. Kinabark inhandlades och han tog dagliga doser av den för att studera effekten. Till sin förvåning fick han snabbt attacker med feber som återkom regelbundet, dvs karakteristiska symtom på malaria. När han upphörde med doseringen försvann symtomnen. När han började på nytt återkom de. Det var denna upplevelse som gav honom insikten om att botande sker bäst genom att följa likhetsprincipen.

Framgångsrik och aktad

Hahnemann vigde sitt liv helt till att skapa den ideala behandlingsformen som kan bota snabbt, milt och varaktigt. Han döpte den till homeopati från grekiskans "homoion" som betyder lika och "pathos" som betyder lidande.
Hahnemann var mycket framgångsrik i sitt arbete och blev aktad som läkare samtidigt som han han kunde presentera en effektiv behandlingsform till dåtidens ofta frustrerade läkare.
Homeopatin spreds snabbt och var mycket utbredd under slutet av 1800-talet och början av 1900-talet.

Försvagade homeopatins ställning

I samband med att dagens moderna mediciner och speciellt då antibiotikan introducerades minskade intresset.
Men nu när svagheterna inom den konventionella medicinen märks allt tydligare: antibiotikaresistens, biverkningar, fungerar enbart symtomlindrande och inte botande, växande höga kostnader osv växer intresset för homeopati snabbt i världen igen.

Fördelar och nackdelar?

Homeopatin har många fördelar:

* Låga kostnader pga billiga mediciner
* Biverkningsfritt när riktlinjerna följs
* Naturliga ämnen från växt- djur- och mineralriket i alla medel
* Homeopatiska mediciner fungerar även på resistenta bakteriestammar och virus
* Inga djurförsök behöver användas
* Både kroniska och akuta sjukdomar botas effektivt
* Fungerar holistiskt, vilket innebär att medicinerna arbetar på människans tre nivåer, mentalt, emotionellt och fysiskt samtidigt.

Helhetssyn viktig

I klassisk homeopati ser terapeuten alltid till helheten. En människa är en integrerad helhet av de mentala, emotionella och fysiska uttrycksnivåerna.
På denna punkt skiljer sig homeopati och konventionell medicin radikalt i sina respektive synsätt.
För en klassisk homeopat är tankar och känslor viktiga bakomliggande orsaker till fysiska problem. I en väl utförd homeopatisk behandling upplever patienten därför en förbättring även av sinnestillstånd och känner ökad inre kraft, förutom att de fysiska problemen försvinner.

Nackdelar

Nackdelen med homeopatin är framförallt svårighetsnivån. Det krävs en mycket hög kunskapsnivå i homeopati för att bli en duktig klassisk homeopat, samt goda kunskaper i medicin och inte minst en förståelse av mänskliga problem och uttrycksformer. På grund av svårighetsnivån krävs vissa egenskaper hos utövaren, varav ödmjukhet och ett brinnande intresse är viktiga.
I modern tid är Georg Vithoulkas den person som har visat vägen för en hel generation av klassiska homeopater över hela världen.

Vilka använder homeopati?

I de flesta länder som har erfarenhet av homeopati är metoden betydligt mer utbredd och accepterad än i Sverige. Statistik från Frankrike visar ett helt annorlunda läge. I Frankrike har ökningen av antalet patienter som behandlats de senaste åren med homeopati ökat. 1982 sökte 16 procent homeopat, medan andelen sjukbesök hos homeopat 1994 uppgick till 36 procent.
* Det finns 23.000 apotek i Frankrike. Alla har homeopatiska läkemedel.
* 18.000 läkare i Frankrike, dvs 32 procent förskriver företrädesvis homeopatiska medel till sina patienter.
* 700 veterinärer (10%) och 2.000 tandläkare (5%) ger homeopatiska behandlingar.
* Medelpriset för ett homeopatiskt läkemedel var (från tillverkaren 8 kronor) och för läkemedel (25 kronor).
* Trots dessa siffror belastar homeopatin Frankrikes sjukvårdsbudget med enbart 0,17 procent (källa CNAM). Allmänläkare som inte använder homeopati kostar samhället 2,4 md francs per år. Läkare som också använder homeopati kostar 1,3 md francs per år.
Sannolikt blir de ekonomiska kalkylerna liknande i övriga Europa, möjligen något högre i Tyskland. En stark kontrast till den svenska verkligheten!
Inom EU går en gräns mellan den södra regionens länder som har regler om att enbart läkare får praktisera homeopati och länderna i norr som accepterar även icke-läkare som homeopater. I Tyskland finns krav på en minimiutbildning "Heilpraktiker", medan bl a Sverige inte ställer några krav alls, vilket dessvärre lämnar fältet fritt även för mindre seriösa terapeuter utan adekvat utbildning.

Är homeopati vetenskapligt?

Låt oss först fastslå att det finns en mängd vetenskapliga försök med homeopati. Kleijnens studie i British Medical Journal (BMJ 1991; 302: 316-323) är en sammanställning av 105 kontrollerade homeopatiska studier. Här visade 81 stycken - 77 procent positivt resultat och hos 24 stycken - 23 procent kunde man inte se någon effekt. Ingen studie visade försämrat tillstånd hos patienterna. Av de 32 studier som var av högsta kvalitet enligt ett speciellt poängsystem visade 22 stycken - 69 procent positivt resultat och 10 visade ingen effekt. Detta är resultat som väl kan mäta sig med kliniska studier för vanliga läkemedel.

Förklaringsmodell saknas

Vad som saknas för homeopatin är en vetenskaplig förklaringsmodell för hur organismen kan påverkas av preparat med en utspädning som gör att den ursprungliga substansen saknas. Svaret borde sökas inom den elektromagnetiska forskningen samt inom kvantfysikens område, men ännu har utvecklingen inte nått den punkt där en fullständig förståelse för sambandet uppnåtts.

Nyare forskning styrker teser

Högintressant forskning på området bedrivs av professor P D Bourkas, Nationella Tekniska Universitetet i Aten och Alexandra Delinick på det homeopatimedicinska centret i Grekland. De har använt sig av en relativt enkel apparatur för att mäta det elektriska motståndet i vätskor med hjälp av spänning genererad av växelström. Resultaten visar tydlighet hur spänningsfälten förändras genom tillsättning av en homeopatisk lösning i vätskan och hur också dessa står i ett beroendeförhållande på medlens utspädningsgrad - potens.

Svensk sjukvård förkastar

Vad som bör poängteras här är det orimliga i att svensk sjukvård förkastar en väl fungerande medicinsk metod för att man ännu inte exakt vet den bakomliggande verkningsmekanismen. 20 års erfarenhet har visat att homeopati är ett effektivt, om än svårbemästrat, medicinskt system. Om det inte fungerade hade homeopatin för länge sedan försvunnit som behandlingsmetod. Här bör även nämnas att det i FASS finns flera konventionella mediciner som har "verkningsmekanismen okänd". Det utesluter inte dem från att användas vid medicinsk behandling.

Varför är homeopati viktigt?

Människors livslängd har ökat på grund av vår förbättrade bostads- och arbetsmiljö, samt näringstillgång. Men det har inte inneburit att mänskligheten blivit friskare. Vårdkostnaderna och läkemedelsförbrukningen talar sitt tydliga språk om människors hälsa. Det är en stadigt uppåtgående spiral. En utveckling som måste brytas både för den enskilde individens livskvalité och för samhällets kostnader. Här måste makt och prestige ge vika för sunt förnuft. Ett samarbete mellan olika terapiformer skulle gagna patienter och sänka vårdkostnaden.
En annan aspekt är de nya problem som sjukvården står inför med resistenta bakteriestammar och immunbristsjukdomar som Aids, samt autoimmuna sjukdomar. Homeopati fungerar genom att stärka individens egen självläkande förmåga, varav immunförsvaret är en del. Genom homeopati arbetar man med naturen, en viktig faktor vid alla sjukdomar som beror på ett nedsatt immunförsvar.

Förändring krävs

För att kunna möta det ökade behovet av alternativa behandlingsformer måste det ske en förändring i Sverige. Svenska Akademin för Klassisk Homeopati, SAKH, har två primära krav på myndigheterna. Det ena att titeln homeopat blir spärrad genom registrering, sammankopplad med en kvalificerad utbildning.
Det leder till en ökad säkerhet för de som söker hjälp hos en homeopat, då de oseriösa terapeuter som dessvärre förekommer gallras bort. Det andra kravet är att begränsningen för att behandla barn under åtta år upphör. Sverige är det enda land i EU (troligen i hela världen) med en dylik begränsning. Den kolliderar med att föräldrarna har ansvaret för sina barn. Barn behöver milda och uppbyggande mediciner, istället för antibiotika eller andra mediciner med biverkningar. Det är även nödvändigt att dörrarna öppnas för ett samarbete mellan ordinarie vård och välutbildade homeopater.

Posted on: 2010/5/3 12:20

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper