vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#1


See User information
For years a debunker and illusionist by the name James Randi has announced his “One Million Dollar Challenge” as his ultimate argument against all things supernatural. So, if these phenomena really are genuine, Randi and his many fans insist, why hasn’t anyone won the million dollars yet?

Text by Torbjorn Sassersson
Published 2010-05-01, 22:10 hours

This question was asked by Michael Prescott on his blog some time ago. The next step for Prescott was to find out the truth about this challenge. What he found may surprise many people on both sides of the fence, both among the believers and the disbelievers of all things paranormal. Michael Prescott found that James Randi’s million dollar challenge is very much an illusion that have fooled people for decades.

James Randi is the illusionist and the founder of “The James Randi Educational Foundation” (JREF) a Florida based non-profit organization. It sounds grand doesn’t it? But in reality there seem to be only one person active within the organization, that’s himself. His mission includes educating the public and the media on the dangers of accepting unproven claims, and to support research into paranormal claims in controlled scientific experimental conditions. Again it sounds good, scientific and all, until you look more closely.

Then the illusions fails.

Complete article

Posted on: 2010/5/1 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#2


See User information
Intressant. Kan ju inte säga att jag är förvånad.
För att ta ett exempel från verkligheten minns jag Dean Radin(som väl får ses som seriös i sammanhanget) svara på frågan om varför han inte sökt James Randis million dollar challange. Han svarade att för att uppfylla kriterierna och producera den kvantitet av data som krävs så går det helt enkelt åt mer än en miljon dollar.
Välkommet tillskott i debatten den här garvaren bloggen. Innan läste jag lite slarvigt och blev extremt förvirrad över beskrivningen av, som jag trodde, garvarn. *Undrar om inte "garvaren" utsatts för hårda attacker av allehanda slag från skeptikerrörelsen ännu*

Posted on: 2010/5/2 11:02
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#3
Good stuff. Detta borde du sprida internationellt sasser.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#4


See User information
När jag ser honom får jag associationer till djävulen/satan..

Resized Image

Posted on: 2010/5/3 20:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#5


See User information
Han är pedofil och dömd i Torontos tingsrätt 1987 för sexuella övergrepp på 15-åriga pojkar.

Posted on: 2010/5/4 8:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#6


See User information
Påhittade pedofilanklagelser är bland den värsta typen av förtal i min bok...

Posted on: 2010/5/4 22:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#7


See User information
Quote:

void skrev:
Good stuff. Detta borde du sprida internationellt sasser.

Ska han göra det? Jag hoppas du lade märke till att inget av substans i det där blogginlägget var skrivet av honom själv, utan det var ett referat från en serie blogginlägg av Michael Prescott 2006.

Jag kan förresten tipsa om att sasser "kopierat" namnet på bloggen härifrån: http://garvarn.blogspot.com/
Quote:
Virtual Insanity
Torbjörn Sassersson is on an internet rampage. The Swedish paranormal dilettante has probably found out that flaunting ridiculous New Age claims in public can have an effect on your reputation so after having read some articles on the subject of "reputation management," Sassersson now adds yet another title to his list of professional skills: "rumour management consultant". If you have been reading my sporadic postings, you know that Sassersson has an inclination to make up and brush up both his past and present (see Torbjörn Sassersson's Oyster). He is the kind of guy that writes "event coordinator" when refering to his job as a janitor - I think you know the type. Anyway, my guess is that his virtual crusade against science and reason has backfired; a potential employer must have googled "Sassersson" and found that he is a bit too aggressive and deluded. If nothing else, I would get a little bit suspicious about a guy with a glistening smile claiming more professional titles than he has teeth. Especially when claimed skills like web optimization has had no apparent impact on Sassersson's own websites.

So what does Sassersson do when he discovers that he has a bad reputation on the web? Does he rid the internet from his deluded outbursts of woo-wooism and paranoia, does he clean up his personal online profiles, omitting the more outrageous and fantastic alleged professional qualifications? No, he proclaims to be a victim of a vicious campaign and adds more nonsense titles to his curriculum vitae. It is the standard defense mechanism of cranks, crackpots and authority junkies. Because Sassersson knows the Truth and anyone opposing him is part of a conspiracy orchestrated by global scientism and organized skepticism. And mind you, if Sassersson writes something on a blog, calling himself a "journalist" is justified. If the rest of the world thinks otherwise, the blame is on them. What a clear-cut life he must live.

To his credit, though, he has benefited my own reputation in a tremendous way. No one else has boosted the myth of "Garvarn" like Sassersson - not even I. His latest effort, publishing the woo-woo copy-cat "Garvaren" at http://garvaren.wordpress.com/ , will certainly promote my own activities in ways beyond Sassersson's limited comprehension. It is guys like Sassersson that make skepticism so much fun. They are sitting ducks for anyone capable of reason and rational argument. Thank you, Torbjörn Sassersson. Please continue.

Tune in on "Skeptikerpodden" (Sweden's only skeptic podcast) on Sunday. Your's truly had a great talk with the podcast panel about psychics and skeptics.


http://garvarn.blogspot.com/2008/07/t ... n-sasserssons-oyster.html

Posted on: 2010/5/4 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#8


See User information
Man måste ha en total förvängd världsbild för stt kunna lyssna och ta åt sig av han, visst finns det ibland substans i det som han säger.

Dock är det ett korståg mot det som han inte förstår. Det närmsta häxbränning vi kan komma idag.

Den här videon där han sågar homeopatin är så pinsam, det är värsta sortens bilhandlar trix.

Hel videon är gjord för att hjärntvätta och påverka på ett omedvetet plan. Är man inte bekant med sitt medvetande åker man med och tror på det han säger...

Mycket skickligt gjort, men tragiskt att okunskapen får härja fritt på det här sättet.








Posted on: 2010/5/4 23:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#9


See User information
PRIEST SKREV: "Ska han göra det? Jag hoppas du lade märke till att inget av substans i det där blogginlägget var skrivet av honom själv, utan det var ett referat från en serie blogginlägg av Michael Prescott 2006. Jag kan förresten tipsa om att sasser "kopierat" namnet på bloggen härifrån: http://garvarn.blogspot.com/"

Låt mig få kommentera det Priest.

1. Det framgår mycket tydligt i min bloggartikel att jag i långa stycken citerar Michael Prescott. Länk

2. Vad du menar med kopierat vet förstår jag inte. Menar du Garvarens Blogg? Absolut korrekt. Garvarens blogg (nu tillfälligt avstängd) är en spegling av Garvarns blogg men den har en annan vinkel på ämnena som Garvarn tar upp.

3. Läs gärna mitt svar på Garvarns artikel om mig. "Sasserssons Oyster" här: Länk

Posted on: 2010/5/15 11:56
Min ezine, Linkedin, firma samt blogg om rykteshantering.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#10


See User information
Litet tips Sasser:
"Priest" är inte namnet på den du tilltalar, det är användarens "rang" eller vad man kallar det.
Användarens namn hittar du i svarta listen mellan posterna

Posted on: 2010/5/15 14:36
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#11


See User information
Ok tack GordonShumway

Posted on: 2010/5/23 5:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#12


See User information

Posted on: 2010/5/23 10:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: James Randi and his “One Million Dollar Challenge” fraud
#13


See User information
Har fått länken men inte lyckats öppna den. Ni kanske lyckas bättre?

http://pqasb.pqarchiver.com/thestar/a ... T&type=current&date=Feb+4,+1996&author=By+Michele+Landsberg+TORONTO+STAR&pub=Toronto+Star&edition=&startpage=A.2&desc=Incest:+Stop+the+nonsense+and+get+to+the+difficult+truth

Posted on: 2010/5/23 10:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS