vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#1


See User information
För att det ska vara ON topic så vill jag inte ha några kommentarer som inte har med topic att göra. Jag hoppas moderatorerna sköter sitt jobb med detta.

Praktiska Lösningar

Vi (jag och flera andra) arbetar med fundamentala praktiska lösningar som går ut på att göra allmänheten på massiv skala (med början Sverige) medvetna om två fundamentala saker (samt kätta käppar i hjulet för "NWO's" slaveri):

1) Alla pengar förutom 5% är skapade utav privata banker genom utlåning. Detta kunde varit omvänt och alla kunde därmed fått det mycket bättre utan ekonomiska problem. Vi kunde haft den allra senaste teknologin inom sjukvården, vi kunde haft tillräckligt med lärare, läkare, sjuksköterskor osv. Vi kunde haft moderna kommuner och framförallt uppfräschade stadsdelar. Vi kunde haft full sysselsättning och vi kunde t.om. arbetat betydligt mindre än vad vi gör idag.

2) Livet efter döden är vetenskapligt bevisat, det finns inget att vara rädd för.

Detta ska Sverige genom massmedia eller affischering överallt i varenda storstad och alla brevlådor veta om innan 2012. Det är planen, men det är omöjligt utan din hjälp. Jag vill inte gå in i detalj här utan gör det med dig som är intresserad utav att bidra och hjälpa till.

Vi behöver din hjälp, och skicka mig ett PM om du är intresserad!

Vi bygger just nu upp en organisation som ska dra in tiotusentals kronor varenda månad för att kunna utföra detta.

Alla som är emot "NWO's" och "Illuminati's" slaveri borde skicka mig ett PM!

Ha det underbart!
- seilon

Posted on: 2010/4/29 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#2


See User information
Trevligt

Börja med att förklara hur du menar med

Quote:
Alla pengar förutom 5% är skapade utav privata banker genom utlåning. Detta kunde varit omvänt...



Är det typ https://ripplepay.com/ du tänker på?

Länka eller referera gärna till den vetenskapliga artikeln om livet efter döden. Jag är mycket intresserad.

Posted on: 2010/4/29 19:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#3


See User information
Jag tänker såhär: Vi är många som på något sätt är vakna, som inser at vi blivit förda bakom ljuset så att säga. Vi har helt enkelt blivit lurade. Men många av oss gör ingenting praktiskt som ändrar samhället mer än att diskutera på Internet och IRL.

Om vi går ihop en massa (över tusentalet) och om alla delar med sig av en summa på minst 100kr så har vi inkomster över hundra tusen som vi kan använda till att ändra systemet. Det som styr systemet är pengar som är en idé vi skapat en bra tid tillbaks.

T.ex. affischera hela städer, trycka flyers, men ännu bättre: Köpa annonser i media. Samt synas och höras professionellt.

Ur ett perspektiv där jag är ren energi och där jag är ingenting så väljer jag hellre att göra något. Jag undrar vad ni andra gör så vi kan börja samarbeta.

Jag vill fokusera på kärnan och det är hur pengar skapas vilket är att över 90% är lån som människor, regeringar och företag skuldsätts med.

Blir vi fria genom systemet får vi mer tid över att evolvera. Men i vilket fall som helst så evolverar eller devolverar vi. Vi är vad vi är och vi blir vad vi vill vara. Jag är där jag är nu efter massa val jag gjort i mitt liv sedan min födsel.

När man kan basera sina val på rätt form av kunskap och förståelse fur samhällets funktion så kan man bli det man strävar efter att vara. Även om den strävan är ingenting.


Ripplepay är ett smart system. Men jag vill ändra systemet som styr mig eller skapa mig ett system som gör mig fri så jag kan göra det jag vill.

- seilon

Posted on: 2010/5/3 21:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#4
Quote:

2) Livet efter döden är vetenskapligt bevisat, det finns inget att vara rädd för.




Hej seilon, kan jag få tillgång till din info ang detta?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#5


See User information
Googla Life After Death Research

Posted on: 2010/5/3 21:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#6


See User information
Visst, systemet kanske inte är så bra nu. Men hur vill du att det ska förändras?

Quote:

Men jag vill ändra systemet som styr mig eller skapa mig ett system som gör mig fri så jag kan göra det jag vill.


Jag tror att vi alla har var sin syn på betydelsen av ordet "fri". Vad är det du sätter för betydelse och associationer till ordet? Fri från vad, i relation till vad? Vad vill du göra med din frihet?

Det är nämligen så att när du vill göra vad du vill kan det mycket lätt hindra någon annan från att göra vad denne vill, osv...

Lite tips:
Det går inte att samla folk utan att starkt definiera syfte och mål. Du ger mig/oss inte mycket av denna vara.

Så om du vill realisera detta måste du nog beskriva mer om hur din version av ett bra samhälle ser ut... Vad är det vi ska affischera för? Vart vill vi landa efter denna kraftansträngning du föreslår?

Jag är högst intresserad av att förbättra läget. Men vart ska vi, hur vill vi förbättra?

Posted on: 2010/5/3 22:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#7


See User information
Jag ska bo i min bil nära Östersund i någon/några månader, leva knapert på de sista pengarna. Tvätta mig i sjön och flyga skärm:

Detta är frihet för mig, jag slipper att jobba men FORTFARANDE har jag en bil att sova och ta mig fram i. Fortfarande kommer jag ha mat från affären som jag köpt. Fortfarande kommer jag använda Åres lift för att ta mig upp på berget.

Jag är fortfarande en slav av systemet / jag älskar fortfarande systemet. Det är så jävla bra på många sätt och hemskt på många sätt, för de som har sett Into the Wild kan se hur han i slutet bor i en gammal buss för att överleva, något skapat av systemet. Hur vill du styra ALLAS frihet i rätt riktning? Som Pingu säger, människor behöver en ledare som har en målsättning de flesta kan ta åt sig utav. Ta fram och visa oss din målsättning för förändring. Vi vet att samhället är skit, gå vidare och ge en lösning.

Posted on: 2010/5/4 0:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#8
Quote:

seilon skrev:
Googla Life After Death Research

Jag hittar tyvärr inga vetenskapliga artiklar om ämnet, så du kan inte säga att det är vetenskapligt bevisat?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#9


See User information
Quote:

Fujimori skrev:
Quote:

seilon skrev:
Googla Life After Death Research

Jag hittar tyvärr inga vetenskapliga artiklar om ämnet, så du kan inte säga att det är vetenskapligt bevisat?


"vetenskapligt bevisat" är väl knappast något som vi ska förlita oss på i det fallet (eller så många andra). De som vet de vet, och de som inte vet lär få veta. Säger nån att den anser det vara bevisat att döden som sådan är något av en illusion så är det väl inget att träta om, utan mer en orsak att inte koncentrera sig på kroppens förgänglighet utan mer på själens visdom. Därifrån är det enklare att på ett avslappnat vis fundera över hur man kan skapa fred i världen. IMHO =)

Posted on: 2010/5/4 16:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#10


See User information
Quote:
alarik skrev:..människor behöver en ledare som har en målsättning de flesta kan ta åt sig utav.


Såg denna igår, och tycker nog att det gav en skön känsla av att det finns hopp för oss - om vi agerar:
http://vimeo.com/9928120

Posted on: 2010/5/4 16:05
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Praktiska Lösningar så vi får fred i världen
#11


See User information
Quote:

seilon skrev:
För att det ska vara ON topic så vill jag inte ha några kommentarer som inte har med topic att göra. Jag hoppas moderatorerna sköter sitt jobb med detta.

Praktiska Lösningar

Vi (jag och flera andra) arbetar med fundamentala praktiska lösningar som går ut på att göra allmänheten på massiv skala (med början Sverige) medvetna om två fundamentala saker (samt kätta käppar i hjulet för "NWO's" slaveri):

1) Alla pengar förutom 5% är skapade utav privata banker genom utlåning. Detta kunde varit omvänt och alla kunde därmed fått det mycket bättre utan ekonomiska problem. Vi kunde haft den allra senaste teknologin inom sjukvården, vi kunde haft tillräckligt med lärare, läkare, sjuksköterskor osv. Vi kunde haft moderna kommuner och framförallt uppfräschade stadsdelar. Vi kunde haft full sysselsättning och vi kunde t.om. arbetat betydligt mindre än vad vi gör idag.

2) Livet efter döden är vetenskapligt bevisat, det finns inget att vara rädd för.

Detta ska Sverige genom massmedia eller affischering överallt i varenda storstad och alla brevlådor veta om innan 2012. Det är planen, men det är omöjligt utan din hjälp. Jag vill inte gå in i detalj här utan gör det med dig som är intresserad utav att bidra och hjälpa till.

Vi behöver din hjälp, och skicka mig ett PM om du är intresserad!

Vi bygger just nu upp en organisation som ska dra in tiotusentals kronor varenda månad för att kunna utföra detta.

Alla som är emot "NWO's" och "Illuminati's" slaveri borde skicka mig ett PM!

Ha det underbart!
- seilon


Cool I like that idea... det går ihop med egna lokala valutor osv... finns gott om det på googlie thing there....

PM mig om lite mer info etc

M

Posted on: 2010/5/4 16:32
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious.
Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
32 user(s) are online (32 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 32

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS