vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Nu är det kokta fläsket stekt i flygkraschfrågan OBS OBS

See User information
Digital Enhancement Of Amateur Plane Crash Site Footage (w / English Subtitles) In Smolensk

http://www.youtube.com/watch?v=FEx7HL4H5yk

This digitally enhanced video does a good job at showing the activity on the ground minutes after the crash of the Polish presidential plane in Russia. Audio translated by a collaborative Facebook effort of Russian, Polish and English native speakers. The revelations are stunning.

Posted on: 2010/5/4 15:53
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Att tidpunkten är felaktigt angiven (det hände 15 minuter tidigare än tidigare angedd tid) kan bara betyda två saker!

1. Planet kraschade nån annanstans, eller, mera troligt:

2. Planet kraschade en kvart innan larmet gick så att dödspatrullerna kunde göra sitt jobb först. Man hör ju mycket riktigt larmet gå efter en stund!

Fy faaan vad osmakligt!

Jag får mina informationer via en danskpolsk site som heter www.polennu.dk och den är "halvofficiell" och alltså ganska försiktig. Men den utsattes likväl för ett massivt it-angrepp i går...

Posted on: 2010/5/4 16:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Polen är tydligen en viktig pusselbit i det hela...

Posted on: 2010/5/4 16:50

See User information
Bilden börjar nu klarna. Tusk hade varit på plats veckan innan och mött Putin vid Katyn men hade inte pressat honom tillräckligt hårt när det gällde att släppa sanningen om massakern i samband med Sovjetunionens ockupation av Polen.

Tusk och Kazcinsky var på kollisionskurs när det gällde den nyliberala revolutionen i Polen. Kazcinsky var till exempel inte intresserad av att privatisera sjukvården och just detta är ju en hjärtefråga för nyliberaler.

När Tusk var där veckan innan fanns ett fungerande säkerhetssystem och full teknik för att landa ett sådan plan.

Men när planet kom tillbaka, nu med Kaczynski ombord, hade man plockat bort alltihop inklusive belysningen på marken.

Detta gjorde att piloten inte kände igen sig och en upphetsad diskussion utbröt i cockpit. Strax innan kraschen hördes vilda skrik inifrån passagerarutrymmet.

Ryssarna håller stenhårt på banden från de svarta boxarna för att de säger att det är svårt att fastställa vem som sagt vad eftersom alla talade polska men ingen tycks ha kommit på idén att låta de polacker som kände piloterna och omständigheterna kring flygningen delta i undersökningen.

Allt detta är fullständigt totalt ointressant för svenska media, som härmed visar att de är under full kontroll från Moskva.

Grattis, allt är som vanligt alltså!

Posted on: 2010/5/7 15:42
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Ja nu behöver man inte undra så mycket längre?

http://www.prisonplanet.com/poland-sl ... lane-crash-investigation-
following-release-of-video.html

Posted on: 2010/5/9 15:52

See User information

Posted on: 2010/5/9 19:17

See User information
Den sensationella videon som visar avrättningen av de överlevande finns bara på "underground-siter" som Vaken och Prison Planet och så har den förstås valsat runt i Polen. I söndags demonstrerade tusentals polacker utanför presidentpalatset med krav på en internationell undersökningskommission. Samtidigt har man gjort fynd av personliga tllhörigheter från offren över en kilometer från kraschplatsen. Det gör att cirka en kvadratkilometer, alltså 100.000 kvadratmeter, utgör det område som t.ex livvakternas pistoler kunnat hamna inom. Om vi gör en generös bedömning och säger att 200 kvadratmeter eldhärjats i förbindelse med utrunnen flygbensin och väger det mot uttalandet att de tre skotten som hörs på videon kommer från pistoler som hamnat i elden har vi alltså en sannolikhet av att en pistol hamnat just i en eld på omkring 1:1.000.000 om pistolen ryms inom en kvadratdecimeter. (Det torde ha rört sig om livvaktspistoler som ganska små för att kunna sitta i "termometerhölster", och då skall man tänka på att liket måste hamnat i elden också. Att tre pistoler skulle ha hamnat i elden samtidigt är ännu mycket otroligare! Mycket mindre än en möjlighet på tre miljoner!!!!!!

Mainstream-media väljer alltså att tro på en saga som bara har en chans på tre miljoner att verkligen kunna ha inträffat och journalisterna bara gapar och sväljer!

Som de torskar de är...

Posted on: 2010/5/11 15:09

Anonym
Man slits ofta mellan tanken att bara släppa allt och låta allt ha sin gång, och att verkligen försöka göra något...
Likaså tvivlar jag ibland på mitt eget förstånd, då världen enligt de allra flesta är alldeles fyrkantig, medans den allt som oftare känns och upplevs som en vibrerande skallra...
Jag frågar mig, varför i hela friden finns det inte EN ENDA officiell nyhetsbevakning eller ens frågeställning i media om detta??
Jag kände direkt att det hela luktade avdankad skunk när det hände, och har t.o.m. gått så långt att jag dragit paraleller till det isländska utbrottet.
Men nämner man det för johansson eller svensson så framstår man som en kuckeliku utan vett eller "verklighetsuppfattning"...

Fråga:
Har någon försökt mejla någon journalist/tidning/nyhetsmedia för att få en förklaring till denna sinnesjuka tystnad??
SVT borde inte kunna förbli munkavlade. De är ju trots allt "oss". eller?

See User information
Och skulle man veta om det hela men knipa käft är man medskyldig och det skulle sitta mikrofoner överallt där man rörde sig. Det hela är faktiskt rätt vansinnigt..

Dom som avlyssnar försöker förmodligen ta reda på om vi vet att dom vet att vi vet att dom vet.

Också ett sätt att försörja sig på! Egentligen skulle man inte tala om media utan om kontroll. I ett normalt land går till exempel 75% av arbetsförmedlarnas jobb ut på att registrera uppgifter om dom arbetssökande, men dom är ju för fadringen där för att få jobb, inte bli undersökta!

Det måste vara en ganska skum stämning i Polen just nu... det hemska är att den äldre generationen är så vana vid det att dom kanske känner nån sorts nostalgi...

På den gamla goda tiden hörde man under telefonsamtalen en röst: "Detta samtal kan vara avlyssnat!" cirka en gång i minuten.

Och jag såg flera gånger säkerhetschefen Jaruzelski med solglasögon på köra runt i en guldmetallic Cadillac.

Allt var roligare förr...

Posted on: 2010/5/11 18:35

See User information
Polska flygolyckan: fler i cockpit

MOSKVA: Det fanns personer i cockpit som inte tillhörde besättningen när det polska presidentplanet störtade i Ryssland i april, meddelade en ledande flygansvarig i Moskva på onsdagen

http://www.dn.se/nyheter/varlden/pols ... -fler-i-cockpit-1.1107992

Posted on: 2010/5/19 11:53

See User information
Så här jobbar Putinmedia. Efter en lång tystnad tar man upp en detalj och berättar utförligt om den med hänvisningar till andra omständigheter. Som är noga utvalda, varvid man naturligtvis förtiger avrättningsscenerna!

Alltså: DN+Putin=Sant!

Tvi Vale...

Posted on: 2010/5/19 16:02

See User information
Hehe precis.

Posted on: 2010/5/19 19:08

See User information
Ja så var det måndag 1 juni och rapporten från undersökningen av "flygkraschen" skulle ha överlämnats till Polen.

Det är bara det att banden från svarta lådan lik förbannat inte ingår i materialet. Detta förklaras med Chicago-konventionen som man i detta fallet förstår så att de polska myndigheterna tydligen är "offentligheten" och de ryska myndigheterna är "myndigheterna".

Är det nån som förstår? Jag gör det i allafall.

Hellre än att tumma på sanningen förtiger man den...

Posted on: 2010/6/1 6:57

Anonym
Ännu ett lik i garderoben för världens skuggregering.

Och från media förblir det tyst som i graven.

Jag fick förresten ett svar från en reporter på aftonbladet i frågan om ändring i grundlagen. Ett kort svar "Ja, jag håller med om att det under all kritik att media behåller munkaveln på... Mvh ...

See User information
Har någon hittat nånting som kan ge hum om vilka som stått för avrättningarna efter flygkraschen?
Eftersom de sen gett sig på den som filmade så borde det finns några slags vittnesmål om figurerna i fråga...?

Posted on: 2010/6/1 9:42

See User information
Det finns uppgifter om att banden i den svarta lådan skulle innehålla upplysningar om en person som dött i kraschen som skulle ställa denna i mycket dålig dager på något sätt om det offentliggjordes men att detta inte har med själva kraschen att göra. Hmmm? Kan det vara en del svaret på varför de överlevande eventuellt blev skjutna eftersom den biten aldrig kommenterats av ryssarna?

Posted on: 2010/6/1 13:44

See User information
Jag har hittat en pdf med utskrifter på polska/engelska och ryska och det verkar som om man går ner trots upprepade varningar "pull up, pull upp" men det kanske brukar låta så jag har aldrig varit i ett cockpit. Det hela slutar med vilda svordomar och så blir det tyst. Men i det jag kunnat tyda ser jag inget som liknar en dispyt med de två extra personer som sägs ha funnits i cockpit, det måste varit rätt trångt minst sagt. I så fall förtiger man kanske något.

Jag har försökt ladda upp filen men den är tydligen för stor för att lägga in här så jag har skickat ett ex till info@vaken.se

Om inte annat är vi förmodligen ljusår före dagstidningarna med det här!

Posted on: 2010/6/2 14:06

See User information
Man kan konstatera att någon månad räcker för att intresset för en så total skandal som flygkraschen räcker för att tystnaden skall sänka sig. Trött konstaterar media att "nu har banden från kraschen släppts". Nej det har dom inte, man gjort något som skall föreställa utskrifter av vad som sagts. Något så hjärndött som att tro att något som står på ett papper skulle kunna ersätta att höra de talandes röster för identifikation kan bara en totalt indoktrinerad person tro på. Då tror man på jultomten och Stålmannen också!

När det sedan kommer fram att de omkomnas kreditkort då sannerligen fortfarande används reagerar heller ingen. Jaha, säger "journalisterna" trött. Vad är det med det då...

Nu ger iallafall jag upp, jag kommer inte att skriva mer om det här. Jag har också gett upp att skriva om Mellanösternkonflikten, det är fullständigt förgiftat och ingen är intresserad i att försöka ta reda på vad som verkligen pågår... tack för ordet nu slipper ni höra mer från mig i denna sak.

Posted on: 2010/6/8 7:37

See User information
Jag såg i dag på bbc. Att några ryska soldater hade stulit visa kort från dom omkommnad och sedan använt dom för att ta ut cash. Jag undrar hur dom fick tag på koden..

Posted on: 2010/6/8 18:06
"-Vi styrs av samling idioter som inte ens är medvetna om att de är fascister." Fahrenheit451
<administratör>

Anonym
Det står klart och tydligt på flera sajter att pengarna togs ut ur ATM's. Att få ut pengar ur en sådan är helt omöjligt utan kortkoden.

Ingen av sajterna ifrågasätter dock detta, men såklart är det på tapeten. Det är ju oerhört obekväma fakta, då det praktiskt taget förklarar att det var en konspiration av någon sort.

Antingen hotades historikern, Andrzej Przewoznik som blev av med kortet, precis innan han avrättades vid kraschen. Eller så avrättades han redan i ryssland, och blev rånad där.

Men eftersom första uttaget gjordes redan 2 timmar efter kraschen, i Smolensk, så tyder det nog på att han avrättades där, på plats. Och tvingades uppge sina visa-koder i ett försök att köpslå om sitt liv.

Frågan kommer väckas.
Frågan är bara om media kommer skriva om den.

See User information
De här stackars människorna var nog kartlagda in i minsta detalj redan innan. Avlyssnade och övervakade. Deras kortkoder var kanske inte så hemliga för dem som stod bakom det hela. (Även om "hjärnorna" bakom sannolikt inte är samma personer som genomförde avrättningarna, men kanske finns det ett syfte att lägga ut missledande spår genom att låta folk använda korten...?)

Jag hoppas ändå att Asgeir och övriga som hittar mer intressant info i denna sak bidrar med att lägga upp den här... En händelse av det här slaget i vår nutid, som doftar värsta typen av järnridå-operatoner, är hur stort som helst...

Posted on: 2010/6/9 5:33

See User information
Det måste väl va fruktansvärt klantigt att använda någons visa-kort efter att man dödat denna om man nu vill de ska se ut som en olycka?

Känns ju som att en gäng wannabe-gangsters vart där efter kraschen och tjatat till sig kort och koder.. XD

Annars är det ju en barnsligt låg nivå på denna "kupp".. För så otroligt korkade kan väl inte dom höjdare som planerar sånt här va?

Eller oj, minns precis 9/11 så tydligen kan dom de..

Posted on: 2010/6/10 15:52
Ju mer man vet, Ju mer vet man att man inte vet och den som tror han/hon vet allt, vet egentligen ingenting.

See User information
Polsk president, Komorowski, i väntan på en flyg med kistor med omkomna i Smolensk flygolycka.
Man kan ha roligt vid alla tillfälle.

http://www.youtube.com/watch?v=5YXVZ0 ... feature=player_embedded#!

Posted on: 2010/9/19 19:27

See User information
Statskallarna har oftast väldigt hög service prioritering på sina flygplans underhåll när det sker olyckor bakom dom ligger det nästan garanterat dolda agendor bokom dem

Posted on: 2010/9/19 19:47
Resized Image

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper