Vakencorner
|
Re: Brev från Mikael Cromsjö från Vaken.se till LaRouchröreslen
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Bra skrivet. Jag Posta en stor nyhet från deras sida om Reinfeldt och EU på första sidan. Bra du gjorde denna tråden, besökte deras sida och såg detta, har helt missat denna stora nyheten. Kan nog få folk att tänka till nu när även svenska politiker säger "vänta lite..." fler och fler börjar känna att något är fel.
Posted on: 2010/4/6 23:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
LaRouce och LaRouce-rörelsen förvirrar mig. Han hänvisar ofta till FDR som en hjälte som gjorde det mesta rätt medan han var en ockultisk och psykopat som gladde sig att så många människor dog när man atombombade Japan och terrorbombade Tyskland.
Han hade höga frimurarna i sin regering och om han inte helt höll med elitens agenda så följde han den till punkt och pricka. Under senaste USA-valet försökte han stödja vissa kandidater som alla var CFR/Bilderberg. Samtidigt kommer medlemmar av LaRouce-rörelsen med intressanta artiklar och videoklipp då och då.
Posted on: 2010/4/7 0:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan någon hitta bra material om FDR som man kan dela med dem?
Posted on: 2010/4/7 7:53
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Larouche-rörelsen betraktas av de flesta någotsånär initierade som en MYCKET het potatis av ett otal anledningar. Jag menar, om Jan Guillou avslöjats som KGB-agent för att han vid några tillfällen pratat med en rysk ambassadtjänsteman och hängts ut i pressen och mer eller mindre omyndigförklarats i sammanhang med detta är ett närmande till LaRouche-rörelsen fem steg till åt samma håll. För min del kan vi prata med SD, Jehovas Vittnen, ND, Scientology, Kim Jong Il, Mugabe och KP också. Vilket gäng vi skulle bli! En klubb för oss som ylar mot Månen... LaRoucherörelsen ställde en gång upp i kommunalvalet i Göteborg med en punkt om månfärder på det kommunala handlingsprogrammet. Hade jag bott i Göteborg då hade jag röstat på dom!
Posted on: 2010/4/7 15:27
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Brev från Mikael Cromsjö till LaRoucheröreslen
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Medlemmarna får bara lyssna på klassisk musik, toppstyrda får.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Klassisk musik är ju det bästa som finns.. jag ska gå med.
Posted on: 2010/5/3 6:56
|
|||
|
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Spring inte omkring i city med revolver på nätterna bara
Posted on: 2010/5/3 7:40
|
|||
|
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Dagens skratt.Jag hittade en blogg av en svensk avhoppare, kan vara bra med en nyanserad debatt. http://eap-larouche.blogspot.com/ |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har för mig att de vill kicka igång ekonomin med ett nytt globalt ekonomisk system liknande den svenska modellen. Att man skulle sätta folk i arbete och bygga snabbtåg i USA osv... Tror att problemet med ekonomin är djupare än så, räntan och monopolpengar....
Posted on: 2010/5/5 5:01
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Håller med 100%, tänka och känna.
Har svårt att greppa LaRoucheröreslen. Min första tanke var "Sekt!". Bara jag som flaggar för sektvarning?
Posted on: 2010/5/12 18:14
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag har skrivit om LaRouche-rörelsen här: http://www.fampo.info/lhl.html . Jag har vald att ta med båda goda artiklar från rörelsen och länkar till kritik som visar tveksama sidor vid rörelsen. Som ni kan läsa av en kommentar jag skrev i februari (www.fampo.info/lhl2.html), är EAP mycket negativ till kritiken mot vacciner.
Posted on: 2010/6/22 20:26
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej du är inte den enda som flaggar för sekt. Föreningen Rädda Individen nämner dem två gånger både under EAP och Laroucherörelsen.
Har varit i kontakt med dem ytterst flyktigt, ett par mejl, men kom på bättre tankar sen. Erkänner dock att det som lockade var deras otroligt klassicistiska yttre, bekännelser till grekisk filosofi o.s.v. Men redan min morfar, frid vare med honom, varnade mig för att de är fascistoida.
Posted on: 2010/6/23 9:51
|
|||
|
Säll är den,
som för sig äger lovord och förstånd uti livet, ty onda anslag man ofta rönt alstras ur andras bröst. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
LaRouche var med på öppethus i Bagarmossen i våras. Pratade en hel del med dem. Som vanligt så rekommenderar jag att träffa andra i verkligheten och skapa sig en uppfattning om dem där. De är ofta ute och kör aktivism, får ni chansen så gå fram och snacka givetvis!
Att läsa och studera online om en hel rörelse och sedan göra bedömningar om en individ inom en specifik rörelse kan mycket leda till felaktiga slutsatser. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
![]()
|
Man ska alltså gå på personkemin mellan sig själv och någon som representerar en rörelse och inte alls kolla upp vad rörelsen står för? Kan man inte sätta sina åsikter i skrift ska man inte träffa dom heller, för det är endast hjärntvätt dom hoppas kunna ägna sig åt då.
Det känns som koma när man röstar på SD för att Jimmie Åkesson är "en trevlig prick". De Void pratade med var sk trålare. De har som uppgift att fånga upp folk från svagare sammansättningar. En sorts politisk lobbyist.
Posted on: 2010/6/23 16:30
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Truman: Vilka från LaRouch sverige var det jag talade med på öppethus i Bagarmossen? Berätta!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
|
Vilket lamt försök att rädda sitt anseende. Det behöver jag inte veta, eftersom jag berättar hur de jobbar.
Du målar bara in dig i ett hörn med såna där personligheter och försök att angripa de som berättar hur det ligger till. Är du admin? Synd. Jag pratar modus operandi och du står kvar och stampar och vill prata person. Det är inte det viktiga. Han var säkert jättetrevlig, men fatta att han hade ett syfte där. ----cut'n'paste----- Vaken är alltså för: * Scientologin * SD * LaRoucheröreslen * metapedia ----------------------- Utbilda er. Vaken är snart upptuggat av onda makter. Det är så de jobbar. Void 0 - 2 truman
Posted on: 2010/6/23 20:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Truman: Berätta hur dom jobbar!
Vad för kontakt har du med Larouch-rörelsen? Vilka har du träffat inom Larouch? Vad är målsättningen för LaRouch Sverige enligt dem själv och sedan enligt dig? Vad har du för källor? Quote: "Void 0 - 2 truman" Du är välkommen att diskutera alla dessa ämnen med mig framför kamera den 11:e juli då vi är ute på gator och torg igen. Välkommen! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Sluta ljug och säg att Vaken samarbetar med LaRouche, för det är inte sant.
Posted on: 2010/6/23 20:51
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
|
Quote:
Gå upp några inlägg Quote:
Jag har varit med där. Det är dock ingen sekt, utan ett parti i virrvarr. Ingen har hotat mig, men många vill se mig tillbaka Quote:
Många Quote:
Säg du vettja vad de sa så kollar du upp det sen eller om du vill ha hjälp där jag hittar de säger motsattsen? Quote:
Quote:
Skämt. Spänn av Quote:
Vill du göra ett inslag av Vaktuellt med mig om LaRouch? det blir 0-3 då. Quote:
Vilken tur då, för de vill man inte ha med sig. Men Void gick ut hårt att förklara deras smutsiga sätt att jobba. Ursäkta mina knappa svar, men jag tog lite för mycket whiskey och ska nu sussa.
Posted on: 2010/6/23 20:59
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag är inte med i LaRouch, vaken samarbetar inte med Larouch, jag känner ingen på vaken som är med i LaRouch heller.
Jag förstår dig! Då ses vi den 11:e istället för att nöta här. :) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Borde vara alkolås på datorer och mobiler ;)
Posted on: 2010/6/23 21:13
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
![]()
|
@Void: Vad jag menar är att partier syslar med valfläsk, röstfiske och falska löften. Inte enbart de partier du ogillar. LaRoucheröreslen har en hel del rätt, men också en hel del fel. Dessutom säger de emot sig själva inom en hel del, men så går det väl för de som spottar ur sig så många skrivelser.
Jag försöker inte svärta ner rörelsen... Bara säga attt kanske man bör titta till vad som står skrivet innan man litar på politiker. Quote:
Posted on: 2010/6/24 4:17
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Har Michael Cromsjö fått något svar från EAP?
Her är ett par talande exempel på LaRouches syn på yttrandefrihet: http://www.fampo.info/fotnote2.html - läs båda citatet från Dope.Inc och bloggposten det är lenkad till nederst.
Posted on: 2010/7/13 17:00
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login