vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Aktivism i Jönköping?!?!

See User information
Hej!

Jag är en kille på 21 år och bor i jönköping.
Jag har studerat vakens hemsida och samhället vi lever i den närmsta tiden.
Jag ser framför mig att mönster som visar att om man vill ha något eller att något ska förändras får man ta tag i det och börja arbeta för det.
Det räcker inte att sitta och kolla på när andra aktivister gör ett bra jobb och hoppas på att de ska förändra utan att man sj ska behöva aktivera sig...för så tänker alla andra.

Jag kom att tänka på en vison häromdan. Vi är över 3000 medlemmar på vaken, dvs 3000 människor som har på något sätt någon form av samma åsikter.
Tänk om alla skulle börja atkivera sig och ge sig ut i samhället minst en gång i månaden, det skulle leda till att vi runt om i Sverige skulle ha mera än 1000 genoförda aktivism i form av olika utförande...då kan vi tala om att påverka.
Men denna vison kräver ju som sådant att varje medlem ska bli aktiv vilket även inkluserar mig sj.

jag söker nu personer i Jönköpingstrakten som är beredda att gå ett steg vidare. Träffas nån dag i månaden eller oftare, bege sig ut på gatorna, sprida kunskap är frihet, samt genomföra liknande typ av aktivism, protester mm.

Hoppas att detta får någon att vakna det lilla extra som behövs för att gå steget vidare utvecklingen.

Med STORA VÄNLIGA hälsningar
Patrik

Posted on: 2010/5/16 6:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Aktivism i Jönköping?!?!
Bästa är att börja träffa varandra lokalt IRL. Eventuell aktivism m.m. kan komma senare om det var meningen och känns rätt.

Det viktigaste är ändå att alla som kan tar sig ut bortom datastolen faktiskt tar och gör det.

Börja prata med din omgivning och nätverka med andra som går hitta här, träffas sedan IRL och gör det som känns bäst.

Använd sökfunktionen och sök på ditt område, din stad och hitta andra.

Ett internetforum kommer aldrig kunna bli något konkret. Det är utanför forumet ute i världen som det viktiga händer.

Den som har nära till Stockholm/Malmö, åk då dit kring den 11:e då vi kör möte,m.m.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hej igen!

Ville bara dela med mig och säga det att jag har fått svar från två andra inom mitt område som är intresserade av att börja aktivera sig.
Vill med detta peppa er andra där ute i andra orter ni som vill men ändå inte tagit chansen att börja kontakta varandra ex genom pma personer i eran omgivning eller.
Var inte rädd för att fråga...det värst som kan hända är att de tackar nej:)
Känn dock inget tvång, man kan inte tvinga en person till någon han/hon inte känner sig redo till.
Men om en tar initiativ vilket i mitt fall, ser jag att folk VILL haka på vilket är en rolig och spännande upplevelse.

Ha tro, ha hopp

Mvh Patrik

Posted on: 2010/5/17 13:19

See User information
Sköj, hälsningar från värmland, de obryddas län :)

Posted on: 2010/5/17 13:35

See User information
Jag kommer från jkpg, men bor i umeå nu. Men ska ner två månader till sköna småland nu i sommar och hjälper gärna till

Posted on: 2010/5/18 13:13
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper