vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Israel attackerar nödhjälps konvoj påväg till Gaza stripan

See User information

Posted on: 2010/6/2 7:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nu skriver de ju om att det finns radikala islamiska element som har finansierat Gaza konvojen med medlemmar ombord, som jag sa även om Israel beter sig som grisar så tyder mycket på att det var en medveten provokation för att sprida Israel hat.

Posted on: 2010/6/3 6:51
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Nu skriver de ju om att det finns radikala islamiska element som har finansierat Gaza konvojen med medlemmar ombord, som jag sa även om Israel beter sig som grisar så tyder mycket på att det var en medveten provokation för att sprida Israel hat.

Jag förstår inte riktigt din agenda, är du sionist?

Posted on: 2010/6/3 7:15

See User information
Jag har ingen Agenda, man måste ju dock se att man kan utnyttjas från flera håll. Om allt hat och energi som riktas mot Israel och som sprids starkt i Turkiet just nu, utnyttjas och stärker fundamentala grupperingar som i sin tur vill utföra våldshandlingar så bär man ju ved till brasan.
Är det så som jag tidigare skrivit och som DN skriver om idag: http://www.dn.se/nyheter/varlden/turk ... en-som-en-seger-1.1115969

Att radikala grupperingar finansierat och medvetet provocerat fram ett blodbad, så bör man kanske tänka efter vilka man tjänar när man står på torgen och skriker ut sin ilska.

Lyssna på Yoda, anger leads to hate, hate leads to war.

Posted on: 2010/6/3 7:29
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

BiReal skrev:
Jag har ingen Agenda, man måste ju dock se att man kan utnyttjas från flera håll. Om allt hat och energi som riktas mot Israel och som sprids starkt i Turkiet just nu, utnyttjas och stärker fundamentala grupperingar som i sin tur vill utföra våldshandlingar så bär man ju ved till brasan.
Är det så som jag tidigare skrivit och som DN skriver om idag: http://www.dn.se/nyheter/varlden/turk ... en-som-en-seger-1.1115969

Att radikala grupperingar finansierat och medvetet provocerat fram ett blodbad, så bör man kanske tänka efter vilka man tjänar när man står på torgen och skriker ut sin ilska.

De var en del av Ship to Gaza, det betyder inte att hela operationen har varit planerad från början av islamisterna.

Jag tycker att du ser allt alldeles för enkelriktat efter att ha läst en DN-artikel.

Posted on: 2010/6/3 8:03

See User information
Nej, jag bara säger att man kan ha det i åtanke. Som jag skrev, utan ett våldsamt resultat, hade det inte varit mer än ett misslyckat humanitärt försök till Gaza, som många andra, p.g.a.. våldet blev det något mycket större, och det fanns nog element ombord som ville ha det så.

Posted on: 2010/6/3 9:18

See User information
Oj IHH organisationen som finansierat stora delar av Ship to Gaza verkar vara riktigt farliga!

"IHH är nära förbundet med Hamas och har en lång historia av stöd till väpnad kamp, inklusive terroristaktioner. Organisationen har också nära band med andra militanta islamistgrupper, exempelvis al-Qaida, hävdar den svenske terrorforskaren Magnus Norell.”

Huuu huuu… och det blir värre!

”Mest belastande för IHH är kanske den franske domaren Jean-Louis Bruguières vittnesmål i en amerikansk domstol 2003 att organisationen spelade en ”central roll” i al-Qaidas misslyckade ”millenniumattentat” mot Los Angeles internationella flygplats 1999.”

Det enda som fattas är väl att de skulle ha försökt smuggla atomvapen från Iran till Hamas.

Vi bör sannerligen passa oss för alla som DN tycker är radikala. Nu är det ju så att DN även tycker vaken.se är radikalt och sprider hat! Vi bör nog bojkota även denna avskyvärda organisations manifestationer i fortsättningen.

Posted on: 2010/6/3 12:43

See User information
Efter attacken mot fartygskonvojen Ship to Gaza, visade Svenska Hamnarbetareförbundet sin stora solidaritet, genom att på onsdagen varsla om blockad av alla israeliska fartyg och allt gods till och från Israel....

Posted on: 2010/6/3 22:35
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

BiReal skrev:

Jag tycker defenitivt att du har flera poänger i ditt inlägg BiReal.
Det är definitivt inte omöjligt att detta hat som sprider sig från båda sidor kan leda till än mer död. Se bara på hur angelägna stormedia och illuminatipolitiker som tex Carl Bildt gärna lägger ved på brasan.
Misstänksamt.
Glöm inte att det alltid är något fuffens när man "ska tycka något" om en viss sak genom hård exponering i media.
Själv håller jag mig jävligt kall inför allt som händer nu. Annars kan jag inte tänka klart nu när det blåser upp till storm.

Glöm inte att det "har börjat" nu. Egentligen så har det alltid "pågått" men inte varit så intensivt som nu, sen säkert 2:a världskriget. Så var förberedd. Det är lite som att sitta i berg och dalbanan strax innan åkturen nu. So buckle up Dorothy kansas is going bye bye...

Posted on: 2010/6/3 23:44

See User information
Remember it was Georgetown jesuit university which trained Bill clinton and George tenet (head of CIA) who both carried out CIA Trainings of palestinans who just happen to turn in to terrorists suddenly...

http://query.nytimes.com/gst/fullpage.html...&pagewanted=all

It was allen dulles (SMOM) together with reinherd gllehen (Nazi, PAPER CLIP, SMOM) who sent their man Otto skorzeny (Nazi., SMOM) to train the whole terrorist core of the modern organizations like hamas and plo in egypt in the 50's.

http://larouchepub.com/other/2005/3205_ita...ack_prince.html

Att stödja båda sidorna med vapen är väll bästa sättet att starta konflikter...?

Posted on: 2010/6/4 7:48

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Quote:

BiReal skrev:

Jag tycker defenitivt att du har flera poänger i ditt inlägg BiReal.
Det är definitivt inte omöjligt att detta hat som sprider sig från båda sidor kan leda till än mer död. Se bara på hur angelägna stormedia och illuminatipolitiker som tex Carl Bildt gärna lägger ved på brasan.
Misstänksamt.
Glöm inte att det alltid är något fuffens när man "ska tycka något" om en viss sak genom hård exponering i media.
Själv håller jag mig jävligt kall inför allt som händer nu. Annars kan jag inte tänka klart nu när det blåser upp till storm.

Glöm inte att det "har börjat" nu. Egentligen så har det alltid "pågått" men inte varit så intensivt som nu, sen säkert 2:a världskriget. Så var förberedd. Det är lite som att sitta i berg och dalbanan strax innan åkturen nu. So buckle up Dorothy kansas is going bye bye...

Konstig inställning.
Att kalla biståndsarbete för hat och att bara totalt skita i allt positivt arbete för en friare värld är bara sjukt.

Att sitta och spana efter chemtrails hela dagarna gör knappast världen bättre

Posted on: 2010/6/4 7:59

See User information
Hade du haft normalbegåvad läsförståelse så hade du tolkat mitt inlägg på ett annat sätt, så som det var menat.
Kan du inte komma med annat än angrepp på åsikter utan att komma med egna idéer?

Quote:

Nonkonformist skrev:
Konstig inställning.
Att kalla biståndsarbete för hat och att bara totalt skita i allt positivt arbete för en friare värld är bara sjukt.

Att sitta och spana efter chemtrails hela dagarna gör knappast världen bättre

Posted on: 2010/6/4 8:20

See User information
någon som hört något mer om båten från irland? skulle inte den vara framme vid det här laget?

Posted on: 2010/6/4 9:41

See User information
Rachel Corrie – ett irländskt fartyg uppkallat efter en amerikansk 23-årig aktivist som 2003 kördes ihjäl av en israelisk bulldozer – har bland annat cement, tandläkarutrustning och papper, kritor och leksaker åt barn ombord.

Fortfarande är det dock osäkert när fartyget kommer att nå fram till vattnet utanför Gaza. Igår berättade Mary Hughes för SvD.se om rädslan för sabotage från Israels sida och att organistionen därför är medvetet vag med information.

I dag säger hon att fartyget är på väg, men att det kommer att ta ytterligare några dagar innan det är framme.

– Det finns fortfarande en hel del saker vi måste få i ordning innan vi vet exakt när vi kommer fram. Vi är på väg, men håller tillbaka något och avvaktar tills vi vet exakt vem som ska följa med på fartyget, säger Mary Hughes.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/var ... -israels-krav_4812339.svd

Posted on: 2010/6/4 10:10
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
tack gaston =)

nu tror jag att jag förstår varför det slutades skriva om Rachel Corrie.

Posted on: 2010/6/4 15:46

See User information
Det intressanta tycker jag är Turkiet och att relationerna mellan Turkiet och Israel viker sig. Deras allians har ju varit "helig" och båda allierade med USA.

Posted on: 2010/6/4 20:45

See User information
Bevis på en ren lögn från Israels propagandamaskin:
http://i.imgur.com/u9Kul.jpg
Bilden på skyddsvästarna som påstås ha hittats på Mavi Marmara är tagen 2006.

Posted on: 2010/6/4 22:18

See User information
Quote:

henrikp skrev:
Bevis på en ren lögn från Israels propagandamaskin:
http://i.imgur.com/u9Kul.jpg
Bilden på skyddsvästarna som påstås ha hittats på Mavi Marmara är tagen 2006.

Förresten, bevis är fel att säga. Kameran skulle ju kunna ha fel datum inställt.
Var och en får nog ta ställning till vad man tycker är sannolikast.

Posted on: 2010/6/5 0:44

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper