vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#1
Resized Image

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#2


See User information
Carl Bildt är en fullständig katastrof. Han är bra på en enda sak och det är att likt en tävlingscyklist kröka rygg uppåt och trampa neråt. Ju högre han klättrar desto färre blir det att kröka rygg för! Jag tycker att vi utdelar Vakens hederspris "Årets cykelstyre" till honom! Kan inte någon fixa ett fint styre så överlämnas det av en av våra representanter personligen när han kommer hem från sitt skojiga lilla möte tillsammans med de andra fnissiga och hemlighetsfulla svenska förrädarna!

Det kan bli en fin trofé för honom. Tyvärr har karln tur i det mesta, han är nog ganska så vidskeplig skulle jag tro, jag har ingen annan förklaring till hans tursamhet i karriären än någon form av trolldom.

Jag får väl fundera lite och ställa en krokig käpp bakom huset ett tag så får vi se vad man kan komma upp med...

Posted on: 2010/6/6 13:25
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#3


See User information
Vadå tur asgeir? Karln är ju handplockad!Gången är skottad.Stigen är upptrampad.Ingenting som Bildt företar sig har något med tur att göra.Allt är planlagt i minsta detalj av mörkskygga varelser vars ursprung är okänt.Han utför bara order. Jag är faktiskt tveksam till om han överhuvudtaget är förmögen att tänka själv???

Posted on: 2010/6/6 14:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#4
HAN TAR VERKLIGEN INTE MED ALLT I SIN BLOGG:

Kika in dennes egen blogg... fr 5/6 och 6/6...
http://carlbildt.wordpress.com/

Att bekämpa hungern
06 juni 2010

SITGES: Här en bit söder om Barcelona har vi nu avslutat våra olika diskussioner och efter lunch kommer det påp lite krångliga vägar att bära hemåt och firandet av vår nationaldag.

Förutom Afghanistan har dagens diskussioner fokuserat på den viktiga frågan om vi klarar av att föda världens befolkning under kommande decennier.

Den akuta livsmedelskrisen 2007 – 2008 har gett ny relief till utmaningen i att fördubbla livsmedelsproduktionen i världen under de kommande fyra decennierna.

Mycket av utmaningen ligger i Afrika. Vad som måste till är en ekonomisk revolution i Afrika, men det finns i och för sig ingenting som säger att den inte skulle vara möjlig.

Goda exempel som Ghana och nu också Rwanda blandas med förfärande exempel som Zimbabwe när det gäller den politik som skall skapa förutsättningarna för de förändringar som kommer att krävas.

Mycket av dagens diskussion upprepade vad jag hade att säga när vi mötte ett antal afrikanska utrikesministrar i Dakar för några veckor sedan.

Men utmaningen måste tas på allvar. Mycket handlar om att skapa fungerande marknader för livsmedel, men också om att skapa de legala och infrastrukturiella förutsättningarna för de jordbrukare som i Afrika i majoritet faktiskt är kvinnor.

Någon noterade att i den nyligen publicerade nya amerikanska nationella säkerhetsstrategin omnämns livsmedelssäkerhet sju gånger.

Också det visar vilken betydelse dessa frågor har – också för framtida stabilitet och säkerhetr.

3 kommentarer | Uncategorized | Permalänk
Publicerat av carlbildt
Helg i Barcelona
05 juni 2010

STOCKHOLM: Mycket tidigt denna lördagsmorgon bär det iväg till Barcelona för att vara med på delar av årets Bilderberg-konferens.

Det finns de som ser dessa konferenser som utomordentligt märkliga, men jag kan avslöja att de inte skiljer sig särskilt mycket från andra högnivåkonferenser som jag brukar delta i.

Och för de mer nyfikna finns det alltid ett pressmeddelande med deltagarlista och annat som kan vara av intresse.

Min mer konkreta uppgift detta år blir att diskutera situationen i och kring Afghanistan med främst Richard Holbrooke och Javier Solana.

Och med den s k fredsjirgan just avslutad i Kabul finns det onekligen en del att säga i denna viktiga fråga.

I övrigt skulle jag anta att den osäkra globala ekonomiska utvecklingen i sedvanlig ordning kommer att tillhöra samtalsämnena strax söder om Barcelona.

Men redan i morgon bär det hemåt för att kunna vara med på åtminstone en del av firandet av nationaldagen.

Jag hoppas hinna till den traditionella mottagningen på Slottet i Stockholm.

14 kommentarer | Uncategorized | Permalänk
Publicerat av carlbildt
Kan bli unika resultat
04 juni 2010

STOCKHOLM: Mitt under studentfirande i det vackra vädret hann jag dock med några timmar också på UD för att gå igenom aktuella ärenden och förbereda den kommande veckan.

Det ser ut som om det blir en extra debatt i riksdagen om Ship to Gaza redan på måndag.

Och det blir en bra möjlighet att på nytt slå fast den Europeiska Unionens linje i denna fråga som vi lade fast i måndags och sedan haft i alla fall viss framgång med.

På den inrikespolitiska scenen tyder en opinionsundersökning nu på att moderaterna kan komma att göra ett historiakt unikt bra val medan socialdemokraterna kan komma att göra ett historiskt unikt dåligt val.

Än är det långt till den 19 september, och mycket kommer att förändras under resans gång. men i dessa siffror ligger alldeles säkert konsekvenserna av socialdemokraternas pakt med vänsterpartiet om bl a utrikespolitiken och den ekonomiska politiken.

Den – kort sagt – inger inte förtroende.

Och i slutändan misstänker jag att det är så vårt kommande val kan komma att avgöras.

52 kommentarer | Uncategorized | Permalänk
Publicerat av carlbildt

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#5

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#6


See User information
Fler verkar ha reagerat på att den bara har 303 visningar. Försöker de stoppa spridningen eller är det bara ett tekniskt fel?

Posted on: 2010/6/6 15:35
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#7


See User information
Jag börjar undra när jag ser Alex Jones videon om inte eliten "låter " Bilderberg gå under från och med nu.
Kanske har en ny hemlig klubb redan bokat nästa möte med dom riktigt tunga aktörerna (vars namn vi inte alltid känner). Då kommer vi fokusera på att vi "vann" över sekretessen kring Bildergerg och tro att segern är vunnen.
Tänk efter, vore det inte den perfekta lösningen?

Posted on: 2010/6/6 17:39

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#8


See User information
Vi har ju i detta läge inte sett om bilderberggruppen håller på att upplösas eller ej ännu. Allt vi har är en Alex Jones video på youtube! Hold your horses!!!!

Posted on: 2010/6/6 18:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#9


See User information
Jorå, jag håller hårt i hästarna. Det var mer en reflektion.
Men det faktum att det stiger mer upp till ytan gör ju att Bilderberg i sin nuvarande form inte längre är en hemlig klubb utan börjar mer och mer likna de andra stormaktsträffarna.
Därför är det logiskt att en än hemligare form av klubb existerar och är den verkliga maktens kärna. Bilderberg liknar mer då stödtrupperna.

Ty det ter sig ju även lika logiskt att en klubbträff där Mona Sahlin har medverkat kan omöjligt vara elitens verkliga "stormöte", såvida hon inte var ditbjuden som underhållning

Posted on: 2010/6/6 18:53

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#10


See User information
När Palme var skjuten var det fritt fram för de som varit så mycket mot fonderna att de fullständigt förblindade av de eventuella fördelar och den stabilitet de kunde åstadkommit, och det beslöts att fonderna skulle upplösas och pengarna gå tillbaka till dem som hade betalt dem, det vill säga de som betalat en del av löneutrymmet till fonderna.

Carl Bildt, som just skickat sina barn på kommunalt dagis efter att ha försökt avskaffa dessa och ersätta dom med privata något år innan och funderade lite på att skilja sig från den föregående partiledarens dotter, kom då på idén att köpa aktier i läkemedelsindustrin och så låta underhållet betalas av avkastningen på dessa aktier.

Därför satsades stora delar av fondkapitalet på dessa läkemedelsföretag. De avsågs stödja forskning eftersom sådana belopp kan undandras från beskattning. Det massiva kapitalinflödet ökade naturligtvis kassabalansen i läkemedelsföretagen, aktierna ökade i värde och Carl Bildt slapp betala underhållet sin magra lön på bara några tiotal gånger ett låglönebelopp.

En del av fondpengarna överfördes till fonder där de som hade lite bättre ställt kunde få skattefrihet för ett visst belopp.

Jag har aldrig sett en krona av dessa pengar! Inte en femtiöring!

När det gäller det här hydet gäller inga regler för någonting överhuvud taget, dom beter sig som nån sorts maffia och täcker över varandra i alla lägen.

Denna självtäckt är begången och borde finnas bevarad i skatteverkets papper men det hela är förstås preskriberat till skillnad från mina gamla studielån som förstås aldrig preskriberas eftersom det ju är en utgift för mig...

Posted on: 2010/6/6 19:22
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#11


See User information
vad spelar det för roll om de hära töntarna bildar tusen och åter tusen olika grupper för sina symöten och flams.
Sluta göda det monetära systemet så slutar du göda dessa herrar - supporta byggen av eko-byar, lär dig odla egen mat så mkt det bara går, när du måste handla handlar kravmärkt och ekologiskt från säkra källor där du vet att inget större bolag ligger bakom produkten.
Det finns så mkt man kan göra för att sluta föda det här dekadenta rådande - ett system dessa herrar är bundna till, de äger inte jorden har aldrig gjort kommer aldrig och göra, de "äger" det rådande systemet.

"you have to see the cage to leave the cage"


Posted on: 2010/6/6 19:48
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#12


See User information
Byfånen, förvarna gärna om ett kommande krig mot Iran.. Både på CB´s blogg och i dina egna... Detta gäller givetvis för alla som har den insikten..

Ett krig mot Iran vore förödande för mänskligheten, vi har haft världskrig tidigare i historian men är vi tvungna att ha ett 3:e.. precis som Albert Pike men även Nostradamus skrivit om..?

Posted on: 2010/6/6 22:21
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#13


See User information
Lägger till denna länk:

Bilderbergläcka sägs avslöja framtidsplaner
http://www.friatider.se/bilderberg-lacka-avslojar-framtida-planer

"Eurons framtid, koldioxidskatter, oljepriset och ett eventuellt Irankrig är några av de ämnen som ska ha avhandlats. Samtidigt pekar mycket på att Bilderbergdeltagarna känner en allt större oro över folks ökande medvetenhet om gruppens globala agendor."

Posted on: 2010/6/6 22:40
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#14


See User information
Det sitter en liten jycke och fjäskar vid bordet. Väldresserad och redo att utföra allt vad husse säger. Bredvid jycken sitter en ännu mindre jycke, redo att följa vad den större jycken säger att hussarna vill.

Ah, Lille Bildt och Reinfeldtjycken som han är handler åt.

Posted on: 2010/6/7 11:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#15
Redan forra sommaren skickade nagon ett brev till iranska ambassaden om att dom troligtvis kan bli attackerade av israel, usa och uk med allierade tack vare bilderberggruppen...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Korruption och Landsförräderi från högsta ort på Sveriges National Dag!!
#16
@TeBe

Jag ar bannad hos Carl Bildt's blogg.

Blev det ca 2h efter premiaren av Fall of The Republic i hostas... HEHE ;)

Baddade in den filmen pa x antal stallen tillsammans med endgame, obama deception mfl...

Annars hade jag garna skrivit om detta ww3 i CB's blogg.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
45 user(s) are online (45 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 45

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS