vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

LISTA ÖVER LÄKARE SOM ÄR VACCINMOTSTÅNDARE

See User information
Jag är nybliven medlem av Vaken.se men har varit vaken ett par år nu... Allt började med Zeitgeist och har sedan dess suttit timtal många nätter och sökt information om allt möjligt. Anser mig vara hyfsat insatt i det mesta av den skit som pågår runt om i världen och har lärt mig läsa mellan raderna de få gånger jag läser eller tittar på mainstream media.

Vad jag däremot tycker saknas är en lista över läkare som är insatta i vacciners verkan och har insett att vacciners risker långt överskrider de påstådda fördelarna (som ju aldrig riktigt bevisats av en oberoende, då menar jag RIKTIGT oberoende forskningsgrupp).

Jag är mycket tacksam om alla som känner till en eller flera läkare (gärna också barnläkare) som är vaccinmotståndare kan skriva deras namn och information i denna tråden. Det är meningslöst att söka efter en läkare som är vaccinmotståndare då ingen sådan info finns registrerad någonstans. Därför lägger jag mitt hopp till er, mina bundsförvanter i sanningens namn - att vi tillsammans kan skapa en lista över vakna läkare;

Tack på förhand!

Posted on: 2010/7/13 11:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: LISTA ÖVER LÄKARE SOM ÄR VACCINMOTSTÅNDARE

See User information
bundsförvanter i sanningens namn ???

Ganska märklig första post måste jag säga...

Jag vet inte vad du har i tanken men vad får dig att tro att läkare vill registreras som vaccinationsmotståndare?
Vad ska du eller andra göra av den vetskapen?
Ska dessa läkare samlas in och "omprogrameras" då eller???

Är du ute efter någon speciell medicinsk kompetens får du nog göra som alla andra och söka själv.
Du behöver ju tydligen inte bara en utan helst flera läkare också...
Någonting säger mig att du/ni inte är så vakna som du/ni tror...

Posted on: 2010/7/13 17:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
en utveckling av syftet med tråden är nog på sin plats

Anonym
Konstantinos Lourantos, visserligen apotekare (Chairman of the Pharmaceutical Association of Attica) var kritisk och vägrade ta vaccinet mot H1N1 och här är en liten video jag satte ihop med engelsk översättning på detta grekiska nyhetsinslag.

"58% of the doctors and 90% of the nurses in Greece refuse to take the H1N1 vaccine"

http://www.youtube.com/watch?v=JYwWXDYpNEw

Vi kanske ska vara glada att så många grekiska läkare (som internationellt sett har gott rykte) nu jobbar på många vårdcentraler runt om i Sverige, med tanke på ovanstående statistik.

Anonym

See User information
Vad spelar det för roll om läkare är vaccinmotståndare eller inte? Det är ju inte direkt så att läkaren kan tvinga någon att ta vaccin. Antingen så vill du ha vaccin eller inte. Spelar ju ingen roll vad läkaren tycker.

Sen att en läkare ska vara vaken verkar också lite wierd. Ja menar det en läkare behöver veta är hur en människokropp fungerar och hur man läker skador och sjukdomar på bästa sätt. Men de kanske man kan kalla för vaken, vad vet jag. Men skit i läkare om du vill ha "vakna", gå till en alternativ-medicinare istället så får du mer vaket tillstånd, min egna åsikt.

Känns mest dumt att skapa en lista på läkare som är si eller så. Visst vill man rekommendera en bra läkare så är det väl bara göra det. Men att vaccin är dåligt kan man ta reda på själv utan läkarens åsikt.

Posted on: 2010/7/14 18:50

Anonym
Det är väl självklart att det spelar roll om en läkare är vaccinmotståndare och vad en läkare säger, tänk igenom ditt svar lite längre än 2 sekunder nu..

En läkare kan väl vara mer vaken än en "alternativ-medicinare" och vice versa. Finns hur många exempel som helst på båda sidorna.

See User information
Min enda invändning är, att om jag skulle vara läkare och vaccinmotståndare, så skulle jag inte vilja cirkulera på någon lista.
Jag undrar också vad OP verkligen har för motiv med att samla in namn?
Inte skall vi hjälpa till med att lämna ut namn som kan missbrukas.
En sak är bloggare och dylikt som för en öppen kamp, men läkare som är mot vacciner kan råka illa ut.
Tänk er för, vem vill verkligen ha en lista med alla vacinmotståndare och vem tjänar på det? "Radgivaren" i OP får nog tala om lite mer vad syftet skulle vara med det.

Posted on: 2010/7/14 20:48

Edited by metaphor on 2010/7/14 21:41:32

See User information
Il Doktores signaler om att han eller hon är motståndare märks nog mest i kontakten med patienten, mossans kvacksalvare lade handen på hennes arm och nickade gillande när hon sa att hon inte skulle ta vaccinet i höstas, men att läkaren skulle flagga vilt om att vara vaccinmotståndare har jag svårt att se....

Posted on: 2010/7/15 7:01
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Prodigal skrev:
Det är väl självklart att det spelar roll om en läkare är vaccinmotståndare och vad en läkare säger, tänk igenom ditt svar lite längre än 2 sekunder nu..

En läkare kan väl vara mer vaken än en "alternativ-medicinare" och vice versa. Finns hur många exempel som helst på båda sidorna.

Ja såklart, kanske uttryckte mig lite fel. Klart att det spelar roll om läkaren man går till tycker si eller så. Det jag syftade till var mest varför man vill veta alla läkare som tycker så. Typ som att man ska samla in alla likasinnade i en grupp. Känns mest som de flesta andra postare i denna tråd även påpekar, att det kommer användas på något negativa sätt.

Antar att läkare som går ut starkt med att vaccin är dåligt eller farligt kommer att bli utfrysta av sina arbetsplatser och kollegor. Kanske till och med inte ens får jobba alls? Iaf så får de väl mindre provision.

Min personliga erfarenhet är att alternativ-medicinare är mer "vakna" (vad det nu betyder), än läkare(har iaf träffat minst 20 läkare och kanske 10 alternativare). Överlag så tror jag det är så, mycket tack vare att de som är läkare har blivit påverkade av sina utbildningar och seminarier osv. Det är lite av ett grupptrycks-tänk antar jag. Om 10.000 läkare tycker att den här medicinen är bra så måste den väl vara bra. Det finns ju forskning på den oxå.

Men det är min åsikt. Klart att det finns säkert flera läkare som är "supervakna" och går och demonstrerar mot 9/11 osv men det var inte det jag ville förmedla.

Posted on: 2010/7/15 10:10

See User information
Sverige är ett för litet land för att någon läkare skulle palla trycket att gå ut här som vaccinationsmotståndare. Lynchmobben med VoF skulle bli total, se bara hur det gick för Dahlqvist i höstas, trots stor läkarbrist i Sverige drogs hennes vikarietjänst in på direkten ( http://www.expressen.se/halsa/1.17432 ... ika-dahlqvist-far-sparken ). Efter det är det nog kört.

Sen måste man ju fråga sig med, vad är en vaccinationsmotståndare? Någon som "bara" är kritisk mot vaccinationsprograms upplägg eller någon som förkastar vaccin helt och hållet? Ingen av de två nämnda ovan tillhör nog den senare gruppen! Sen har vi förstås Jackie Swartz på Vidarkliniken, det är ju lite ett specialfall, Antroposoferna verkar få lov att samexistera med samhället i övrigt (delar av samhällseliten smyger nog där för antroposofisk vård) även om snaran dras åt mer för varje år från Socialstyrelsen. Rekommenderar Swartz kortare skrifter för föräldrar om vaccin som beställs från kliniken för den som inte läst. Swartz är ju dock inte helt och hållet motståndare heller...men har till stor del en hel del emot det hela, framförallt startåldern för de flesta länders vaccinationsprogram.

Helt och hållet emot kommer jag bara på ett utländskt mer känt läkarnamn, Andrew Moulden (men andra här kan säkert fler). Nån säger säkert snabbt Andrew Wakefield med, men han är inte helt emot, men han är väl värd att lyssna på. Hörde honom första gången för ett tag sen på Coast to Coast, väldigt intressant program - har man bara hört "skeptiker"-maffian prata om honom verkar han ju vara en osympatisk slusk...men icke. Förstår om etablerad media är rädd att låta honom få prata utan att avbrytas. Mycket sympatisk! (aktiv torrent här: http://thepiratebay.org/torrent/56214 ... _Autism__amp__Climategate ja Alex Jones hade ju med honom med nyligen med, med ungefär samma ämnen, fast inte lika givande program dock )

Eftersom jag inte vet riktigt vad trådstartaren ville är det svårt att säga mer, men gäller det att slippa få sitt barn vaccinerat så är det alltid bra att vara förberedd, uppträda lugnt, samlat (säkert skadar det inte att vara gift, medelålders svensk i chinos med fin adress heller...) och ha svar på tal. Inte låta paranoid. Okej, ingen kommer tvinga på någon spruta med våld ändå, men det kan ju vara bra att bibehälla en okej kontakt med BVC ändå, allt är inte sprutor och alla har vi inte en multikunnig alternativmedicinare hemma på gården som kommer kunna lösa allt under barnets uppväxt. Scrollar man runt lite i denna rapport http://www.sbu.se/upload/Publikatione ... 0till%20barn_fulltext.pdf kan man ju konstatera att de ska ge med sig lättare på MPR än på DTP (läs sid. 82-86) Men det är hursomhelst bara ett erbjudande, även det ska vara lite motstånd först ”Personalen på BVC bör förfoga över ett tillräckligt rikt vetenskapligt, medicinetiskt och psykologiskt register för att möta föräldrarnas invändningar”…”Om föräldrarna inte låter sin övertygelse rubbas utan istället insisterar än mer på naturens förmåga att klara de nämnda sjukdomarna så får man låta barnet vara ovaccinerat."

Oh well. Själv skulle jag vilja höra mer tankar om sprutan med K-vitamin som ALLA barn får vid födsel, i alla fall på sjukhus, de frågar inte ens först. Tydligen skall detta vara något man gjort utan större debatt sedan 1944 vad jag har hört med en 20 000 gånger högre dos K-vitamin än vad barnet har naturligt vid födseln. Sprutan heter idag Konakion Novum - tillverkas F. Hoffmann–La Roche Ltd, en läkemedelsjätte som funnits sedan 1896 (konstigt att teorier om mikrochip aldrig involverar denna!)

Posted on: 2010/7/15 20:22

See User information
Förutom att man uppenbart ska vara försiktig med att lägga ut namn på tredje person i forum, just med tanke på risk för missbruk, så funderar jag på om det inte dessutom är brott mot personuppgiftslagen...

Men en suverän sajt angående vaccininformation är: http://www.mammormotgardasil.nu/

Posted on: 2010/7/15 21:57

See User information
Quote:

henrikp skrev:
Förutom att man uppenbart ska vara försiktig med att lägga ut namn på tredje person i forum, just med tanke på risk för missbruk, så funderar jag på om det inte dessutom är brott mot personuppgiftslagen...

Men en suverän sajt angående vaccininformation är: http://www.mammormotgardasil.nu/

Nej, hoppas inte nån lägger ut namn på någon läkare som inte uppenbart har tagit tydlig ställning offentligt i vaccinfrågor genom böcker, inlägg med fullständigt namn etc (dessa har nog Socialstyrelsen snokande efter sig ändå). PUL...ja, men går den egentligen att följa helt och hållet ändå utan att det blir alltför orimligt? Fast frågan är vad som är gränsen mellan tips på några namn och när det går över till att bli ett register?

Håller verkligen med om mammormotgardasil.nu! Nån som verkligen lagt sin själ i en hemsida och en fråga (och hela spektaklet med osäker massvaccinering mot endast typ 16 och 18 av HPV är verkligen snudd på tokigare än H1N1-soppan, men nu ska det ske permanent! Enligt svenska statliga SBU vet man inte ens hur många fall av livmoderhalscancer de typerna ligger bakom just i Sverige - i andra länder varierar det kring 2/3 - men då ska man också komma ihåg att nästan alla HPV-infektioner - även 16 och 18 - läker ut av sig själva. Och undersökningar måste kvinnor gå på ändå, det är betydligt viktigare. Nej, här är läkemedelsbolagen lyckliga lobbyvinnare - garanterat försvinner inte ett vaccin från vaccinationsprogrammet när det väl finns där.)

Posted on: 2010/7/16 0:03

See User information
Oj vad mycket uppståndelse det blev! Hoppsan... Förstår så här i efterhand att tråden Inte var helt genomtänkt... Saken var den att jag var så frustrerad över att jag inte hittade en enda barnläkare, eller vanlig läkare för den delen, som uttalat är emot vaccin, trots att jag googlade flera timmar.

I efterhand förstår jag att tråden verkat misstänksam och tanken var inte att hänga ut någon på något sätt, utan det gällde om någon visste läkare som uttalat är emot vaccin, och räknar då inte Dahlqvist eftersom jag bor i Malmö.

Jag ska förklara vad syftet var:
ganska odramatiskt egentligen, det handlar om att jag ska bli pappa för första gången och jag är verkligen motståndare till vaccinering, medans min fru inte är det... Hon bryr sig inte heller om att ta del av den bevisning jag lägger fram vilket är sjukt frustrerande. Detta ämne är något vi bråkat mycket om, även innan vi gifte oss, och jag är övertygad om att diskussionen knappt ens börjat...

Min förhoppning var helt enkelt att hitta en läkare som har förstått sambanden och kunde förklara för henne hur det ligger till. Om jag skulle komma med en alternativ medicinare skulle hon inte lyssna överhuvudtaget... Men för min del tar jag gärna emot tips på en bra alternativmedicinare i Malmötrakten om någon känner till en bra sådan här :)

slutligen vill jag säga att jag i efterhand förstår skeptisismen mot mig, men jag blev lite förolämpad av den som inte trodde jag var "upplyst". Denna person utmanar jag gärna vilken dag som helst i ett "kunskapstest" i hur världen styrs, vad som händer och har hänt, ekonomin i världen, hemliga sällskap, medicin, hälsa, vaccin, kost, rymdödlor som Expressen uttrycker det (dvs David Icke).
jaaa, you chose the topic and I Will challenge you!! ;)

måste dock hålla med dig om att det jag skrev lät jävligt töntigt... Dvs det där om sanningens namn och det tjafset...

Posted on: 2010/7/17 1:48

See User information
Quote:

radgivarn skrev:
slutligen vill jag säga att jag i efterhand förstår skeptisismen mot mig, men jag blev lite förolämpad av den som inte trodde jag var "upplyst". Denna person utmanar jag gärna vilken dag som helst i ett "kunskapstest" i hur världen styrs, vad som händer och har hänt, ekonomin i världen, hemliga sällskap, medicin, hälsa, vaccin, kost, rymdödlor som Expressen uttrycker det (dvs David Icke).
jaaa, you chose the topic and I Will challenge you!! ;)
Du litar blint på profeterna alltså? Du kan inte tänka dig att snacket om reptilerna är den skämtsamma reptilhjärnan som styr psykopater exempelvis?
Varför ska du utmana någon? Skriv av dig istället med vad du tror, istället för att repeata vad andra tror.

Posted on: 2010/7/17 5:57

See User information
Quote:

AladdinSane skrev:
Oh well. Själv skulle jag vilja höra mer tankar om sprutan med K-vitamin som ALLA barn får vid födsel, i alla fall på sjukhus, de frågar inte ens först. Tydligen skall detta vara något man gjort utan större debatt sedan 1944 vad jag har hört med en 20 000 gånger högre dos K-vitamin än vad barnet har naturligt vid födseln. Sprutan heter idag Konakion Novum - tillverkas F. Hoffmann–La Roche Ltd, en läkemedelsjätte som funnits sedan 1896 (konstigt att teorier om mikrochip aldrig involverar denna!)

Denna sprutan kunde jag iaf neka min dotter. Men vi hade inte fått någon som helst info om den innan förlossningen, lite konstigt. Då det mesta informerades om innan.

Men jag frågade snällt vad sprutan innehöll, barnmorskan svarade "vet inte" då frågade jag om hon kunde ta reda på det. Hon läste på förpackningen och varken hon eller jag kunde tyda orden som stod under innehåll. Så då sa jag skippa den tack. Hon sa även att inom 2-3 dagar så kommer barnet ha skyddet naturligt via modersmjölken.

Det handlar tydligen om att K-vitamin ska hjälpa blodet att koagulera så att barnet inte förblöder om det har någon (inre) skada. Men jag menar alla tester och sånt som de gör så borde de kunna se rätt snabbt om det är någon skada på barnet.

Det var min upplevelse av den sprutan.

Posted on: 2010/7/17 11:07

See User information
Vad får dig att tro att jag tror på allt andra säger? Tror du inte jag klarar av att tänka själv? Var det något i min "skämtsamma" utmaning som fick dig att tro att jag litar blint på vad profeterna säger? Bara för att jag vet vad profeterna säger och tycker betyder väl inte det att jag håller med om allt?
Vad gäller David Icke och reptiler så menar jag bestämt att han inte skämtsamt syftar till reptilhjärnan utan menar bokstavligen utomjordiska entiteter som bebor frontfigurernas kroppar.
Bara för att jag förstår vad han menar betyder det inte att jag tror att Queen Elisabeth är en ödla för det... Jag har inte sett det med egna ögon och innan dess kan jag ju omöjligt veta!
Jag kan förstås inte argumentera emot att det skulle kunna vara så, inte annat än att det verkar väldigt orimligt! MEN! Å andra sidan är vi begränsade av våra fem sinnen och det är ännu mer osannolikt och framförallt arrogant av människan att tro att vi förstår och vet allt! Självfallet finns det massor av saker som vi inte begriper oss på.

Posted on: 2010/7/22 23:46

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper