vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Nick Griffin: Climate Change Scepticism Could Soon Be a Criminal Offence

See User information
Länk till en intervju finns på bnp.org-länken.

http://bnp.org.uk/news/climate-change ... -soon-be-criminal-offence

People who are sceptical of climate change could soon be facing criminal charges in the European Court of Justice, British National Party leader and MEP Nick Griffin MEP has said.

Speaking in an exclusive Radio Red, White and Blue interview on this week’s “Eurofile” report, Mr Griffin told interviewer John Walker about a recent sitting of the European Parliament’s subcommittee dealing with the matter, which had passed a ruling which in effect placed legal sanction against anyone who dared question the origin, cause or effect of “climate change.”

Mr Griffin revealed how he could not get a straight answer out of the committee while it was in session, but that afterwards it was admitted to him that that intention of the rule was to criminalise dissension on the topic of “climate change.”

Posted on: 2010/7/24 8:46
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Nick Griffin: Climate Change Scepticism Could Soon Be a Criminal Offence

See User information
Intressant men synd att det bara finns på BNP:s sida. Blir ju omöjligt att länka till pga att det är ett nationalistiskt partis hemsida. Resten förstår ni.

Posted on: 2010/7/24 9:35

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

metaphor skrev:
Intressant men synd att det bara finns på BNP:s sida. Blir ju omöjligt att länka till pga att det är ett nationalistiskt partis hemsida. Resten förstår ni.

ahhh... så pk.

Det är inte "synd" utan är som det är. Om alla resonerar som du så blir ju det "intressanta" bara på den sidan och får ingen spridning. Sprid det som är bra, så enkelt är det.

Posted on: 2010/7/24 13:15

See User information
@Gatlopp offtoptic, men jag förstår att du resonerar så eftersom du ligger åt det hållet. Sen när blev det PK att bedöma info objektivt?
Jag konstaterar endast att, det som vanligt förekommer intressant information på sajter som är höger om höger. Däremed blir dom svåra att använda sig av om man vill nå ut utanför vakens ankdamm.
Personligen bryr jag mig inte det minsta vad ett parti står på skalan.

Posted on: 2010/7/24 15:08

See User information
Quote:

metaphor skrev:
@Gatlopp offtoptic, men jag förstår att du resonerar så eftersom du ligger åt det hållet. Sen när blev det PK att bedöma info objektivt?
Jag konstaterar endast att, det som vanligt förekommer intressant information på sajter som är höger om höger. Däremed blir dom svåra att använda sig av om man vill nå ut utanför vakens ankdamm.
Personligen bryr jag mig inte det minsta vad ett parti står på skalan.

"Sen när blev det PK att bedöma info objektivt?"

Det vet jag inget om, och vet inte varför du frågar eller vad det har med saken att göra.

Det är i alla fall tvärtom mot objektivitet att först ta hänsyn till någon slags skala för att se om infon är användbar.

Det där är bara i din sinnesvärld till fängelse, vad som är svårt och lätt... - men stanna i ankdammen då av pk och begränsad info...

Posted on: 2010/7/24 19:50

See User information
Jag avslutar där. Troll

Posted on: 2010/7/24 20:42

See User information
Ok, jag för in det i din journal.

Även om du faller på egna grepp så ge inte upp, res dig som fågeln fenix...

Posted on: 2010/7/24 22:12

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper