vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »

Re: Mayacalendern!

See User information
Det komiska är att dessa "forskare" som alla anger som källa inte är mycket smartare än andra.

"har du någon forskare som stödjer din teori" är väldigt likt den struktur som eliten vill upprätta. Ledare och följare.

Inga följare ska bli betrodda att tänka något nytt om det inte redan finns en ledare som godkänt tankarna och styr gruppen.

Vi vandrar mellan tankeboxar som kontrolleras av en eller flera ledare.

Är det inte Cremo så är det
Wilcock eller
Jonathan Gray eller
Drunvalo eller
David Icke eller
Michael Tsarion eller
... eller
Amerikas presidenter eller
Politiker eller
[insert any leader here]

Om "följare" börjar tänka själva blir de utskrattade (tills de själva lyckats bli en ledare med många följare, då är det nämligen okej att uppfinna nya tankar som är helt uppåt skogarna. För beviset för detta nya påstående blir då av någon underlig anledning själva antalet medlemmar i gruppen. Ju fler som tror något desto trovärdigare/'mer sant' blir påståendet. [konstigt, men så verkar det vara] )

Posted on: 2010/7/30 6:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hej det är skillnad på ond eller god agenda,uppsått.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
The Mayan Callendar = illusion.

Callemans böcker i ämnet kan inte annat än sågas med motorsåg vid fotknölarna. Men. Jag kan ha fel. Men. Det ser vi om ett år ungefär - eller hur? Låt oss återkomma då är vi vet exakt hur allt står till - hehe.

Posted on: 2010/7/31 16:53
Resized ImageChip HappensResized Image

Anonym
Callemans böcker påvisar bland annat att vi skapar ett nytt vaket enhetsmedvetande som får mänskiligheten att evolusionera!

See User information
Jag skulle vilja kila in med en notis.

Mycket av dessa "ledare" är i en större skala, tillsammans med all new age osv, endast en början och en stor gissningslek på vad vi är på väg mot. Alla vi har bara börjat en resa mot något "mer".
Känner till och har pratat med människor som även beskriver det som att vi är som "barn på väg till en leksaksaffär". Att vi är på väg mot något riktigt kul, men sprätter av förväntningar och drömmer om vad som komma skall runt hörnet.

På ett sätt skulle jag vilja påstå, att alla(speciellt jag) vi, inkl. våra "ledare", inte har direkt den medvetenheten än att förstå vad som komma skall. På ett annat plan, är vi lite som ett barn som försöker förstå sig på "alltet".

Märk väl att detta är enbart min vy och förståelse. Jag erkänner villigt at jag inte har en susning med att förstå vad som komma skall, men känner att det är nått så helsikes "gõtt", som vi säger på västkusten. Jag kan ana den, men har inte en möjlighet än att direkt (Inte medvetande ramen nog) att förstå.

Men jag måste säga till försvar att alla dessa "ledare" att dom gör ett himla bra jobb, med att öppna människor upp mot ett alternativ och förbereda oss för vad som naturen har i "väntrummet" för oss. Men än så länge, famlar vi runt i mörkret och försöker känna av "omgivningen" och gissa oss till vad som finns där ute och vad som komma skall.

Posted on: 2010/8/1 17:27

See User information
Mänskligheten evolverar inte, enligt min mening. Det måste ha varit länge, länge sedan mänskligheten var så korkad som den är just nu. Mänskliheten präglas av den yttersta ytligheten, dumhet, girighet, cynism etc... Vi accepterar mord. Vi fördömer det i nästa andetg. Vi kallar tv:n för dumburk - men likt förbannat glor vi. När det lyser röd gubbe - då stannar vi. När myndigheter säger sitt - då sitter vi. Språkets ordföråd minskar drastiskt. TV och facebook, samt iphonen är våra gudar. Hårväxt har blivit äckligt. Vi är totala konsumtionsslavar - och vi älskar det. Vi betalar skatt och tror set är något bra vi gör när vi i själva verket blir lagligen rånade för att staten skall kunna upprätthålla och utveckla kontrollen och styningen över oss till perfektion. V tror på allt media skriver/sänder - trots att vi vet att de ljuger. Vi skiljer oss och splittrar våra familjer - för det är vad staten vill. 13-14 åriga tjejer får lära sig hur man bäst blir knullad i analen - i skolan - , av inhyrda analsamlagsonsulter från RFSU. Ungar rånar andra ungar. Vuxna stirrar, men vågar inte ingripa. Men å andra sidan. Den som ingriper kan ju hamna i fängelse för att han dragit rånaren i håret - det kallas övervåld. Snutar anser att 5 km/h för fort är ett allvarligt brott. Ska jag fortsätta? OK! Vi tror att sammället är till för oss - då det i själva verket är tvärtom. Vi glor på Hollywoodrullar. Vi ödslar tid på olika forum.

Var finns den där evolutionen - blir min fråga? Om den syftar till någon form av ökad medvetenhet.

Det som komma skall är redan planerat åt oss. Inte av någon kosmisk energi. Utan av fullblodspsykopater som bör låsas in en stund på säker anstalt. De som även lanserat New Age.

Posted on: 2010/8/1 17:57

See User information
Ja det kan inte bli dummare än vad det är nu...

Posted on: 2010/8/1 18:14
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

Anonym
Karsten du frågar Var finns den där evolutionen - blir min fråga? du är ju en del av den du har ju precis skrivit om hur fel vårat samhäle är
du har set i genom pyramiden.
Att du sedan vill låsa in dom människor som jobbar för att lyfta fram ny levnadsgrunder tankar ideologier kunskaper mm. låter inte etiskt varför är du så negativ mot det?
må väll.

See User information
Nog håller jag med dig, för att vara en evolutionerande ras, blir man inte imponerad...

men...

Men jag tror att det finns en avesida på detta mynt, som skulle förklara en stor del av dessa "ytterligheter", vi både erfar och förhåller oss med. Personligen är jag övertygad att precis detta beteendet är en direkt orsak, varför spektrat är så vitt och brett.

Jag är så övertygad om att det är så mycket mer på tapeten än vad vi är kapabla att ta in nu, kanske så mycket av det som händer där ute (idiotin som du beskriver det) är precis en motvikt och motkraft, för den förändring som kommer. Hur ofta har vi inte hört det sägas... Det kommet bli mycket värre, innan det blir bättre. Vi får väl se, är dock övertygad att alla kommer ha en möjlighet för en förbättning, om man vill. Alla har valet att själva se och välja vart man vill lägga sin energi på. Vi påverkar även vår omgivning med hur vi beter oss. Hur ofta har inte folk tystnat i ett rum, när en arg människa kommit in, personer som inte ens har sett människan komma in i rummet. Vi känner på oss när någon tittar på oss från håll. Åter igen är det ett paket med "all inclusive", men vi har val. Väljer vi att konstant bli förbaskade, arga, besvikna och frustrerade... Då får vi den "verkligheten" för oss själva. Mina personliga erfarenheter är precis det, vad du ger, är vad du får. Jag hyser ett enormt hopp för mänskligheten, ser så mycket härlig potential hos andra människor. Detta har fått en lite udda respons. Ungdomar, äldre kommer fram till mig (utan orsak, inte ens tittat åt dom) och bara börjar prata och är trevliga. För att göra det ännu skummare, har djur börjat bli markant mindre rädda för mig. Är övertygad om att med lite mat i handen, skulle jag snart få en vild fågel att äta från min hand...

Nu kanske jag inte håller med om allt, men något vibrerar med denna gamla dam... Har pratat med henne live och det är inte bara dynga med vad hon säger... Kanske även förklarar frustrationen du känner?
Dolores Cannon: The Mayan Calendar, 2012 and 5D Earth
http://www.youtube.com/watch?v=riQdyr1hkuI&feature=related

Innan ni tar helt avstånd av filmsnutten, vill jag säga att våran vetenskap klast stödjer denna teori, med alternativa dimentioner...

Posted on: 2010/8/1 18:41

See User information
Jag reder ut en missuppfattning direkt.

Vox:

Jag vill så klart INTE låsa in frihtslängtande, söknde, andliga och vaknande människor. De jag vill låsa in är de i den makt-sykopatiska elit-minorieten som har fått för sig att de äger oss så som vore vi boskap. Jag hävdar att New Age inte från början är någon gräsrotsrörelse, utan skapad och oss given som allt [nästan] annat; hippierörelsen, kvinnofrigörelsen, punken, religioner generellt, politik, ledare, superartister, filmstjärnor, fotbolls vm... Dessa är skapade åt oss i olika syften.

I alla tider har det existerat denna makt-obalans, där en elit masspsykos-ifierat den penninggenererande massan - batterierna eller boskapen, eller hur man nu vill benämna 'packet'[oss].

Jag håller med. Något större finns. Jag tror alla känner det. Men det är inlåst någonstans inom oss. Bortrationaliserat. Och vi saknar nyckeln. Men vi anar/vet att det existerar. Vi är indoktrinerade att enbart tro och lita på lärare, vetenskapen och media samt guruliknande pesonligheter om verkar sitta inne med den slugiltiga sanningen. Alla andra tankar och idéer förlöjligas av de samma. För mig är vetensapen död. Den är strikt ekonomiskt styrd. Om så ej vore hade vi fri energi etc. Cancer skulle vara utrotad för 50 år sedan. Svälten i världen skulle vara ett obehagligt minne blott. Men makteliten vill inte att det ska vara så. Det är dålig business. Människan ska a ett helvete, då jobbar de som bäst.

Sammanfattning: New Age är ett skapat fenomen, vilken åtminstone jag genomskåar med enbart intuition. Den andliga sanningen finns inte på nätet, det kan jag nog lova utan att ta i för mycket. Den finns i oss. Gäller bara att hitta nyckeln, och det kräver harmoni i kropp och själ. I vår kultur är det näst intill omöjligt, om man inte är väldigt, väldigt fokuserad. Men för var dag kommer i alla fall jag närmare någon form av intuitiv sanning. Min sanning. Återigen, sök inte på nätet, Sök inte i böcker, jag känner igen stajlen på dessa guruar. Ibland lätta, ibland svra att genomskåda. De finns en oljig ton som avslöjar dem. Calleman vill sälja böcker, mer är det inte md det. Var åtmintone väldigt försiktig med vad eller vem ni släpper in i er sfär.

Posted on: 2010/8/1 19:53

Varning: Bråkstake och Snick Snackare

See User information
Quote:

Karsten skrev:
Mänskligheten evolverar inte, enligt min mening.
Var finns den där evolutionen - blir min fråga? Om den syftar till någon form av ökad medvetenhet.

Givetvis finns det ingen evolution, och kommer aldrig att finnas.

Det tänket finns när fd humans är väldigt lost, och religionen science har kommandot.

Däremot så finns det devolution. Ande och materia är samma sak. Nu har vi fallit ända hit... är i karantänen... samsara, och har en fysisk kropp.

Några skriver ordet spirituell... men avser andlig, spirituell är bara förmågan att uttrycka sig på ett kvick och elegant sätt...

Evolutionstänk hör ihop med utvecklingstänk, och är New Age... 180 grader fel.

Då förstår man inte det med 2012 heller, eller vad Maya menade, och tycker Calleman/Lungold är intressanta... som om Maya skulle talat om undervärldar och annat... hehehe...

Posted on: 2010/8/1 20:05
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

Anonym

See User information

Hehe, kanske är knäpp, men ser det ur ett litet annat håll.

Vad vi kallar för "new age", "Occultism", mm mm är enbart delar av vår natur, hur vi väljer att uppleva och se på saker. Detta är en enbart en grej med "labels" på saker o ting. Men det är jag.

Vad gäller vår natur, tycker jag vi ger den väldigt dålig cred i vår vardagliga "vetenskap". Jag är övertygad att vår natur, tex DNA. Är att den inte bara är historisk, den är reaktiv. Men jag är övertygad att det inte slutar där, den är även pro-aktiv.

Precis som en liten å med vatten, som har en sten som sticker upp i den.
Precis som vattnet, ser man hur den redan innan den når stenen börjat sin omfattning om den...

Är lite dålig på metaforer, men tycker dom beskriver saker mycket bättre än långa haranger av förklaringar.

Vårt "skräp" DNA vekar bevisa detta, som jag ser det. Hur det än är, bör vi vara överens om en sak: Naturen gör väl aldrig något förgäves och när den gör något, är det alltid med lagom och precis med vad som behövs? Så varför all "skräp" DNA?

Men som sagt, står bara för mitt sätt att förstå saker.
Hur det än är, verkar även detta (Som så mycket annat) vara knutet till denna förbenade 2012 fenomenet, på ett eller annat sätt... "New age" eller inte. :)

Posted on: 2010/8/1 20:48

Anonym
så som jag ser det skall detta skräp DNA aktiveras inom oss för att insikter och uppgraderingar skall starta inom oss då evolutionerar vi
likt våra galaktiska vänner

See User information
Quote:

wox skrev:
så som jag ser det skall detta skräp DNA aktiveras inom oss för att insikter och uppgraderingar skall starta inom oss då evolutionerar vi
likt våra galaktiska vänner

Ja wox..., du skriver "som jag ser det..." - men det är inte som Du ser det - du skulle inte skrivit så om du inte genomgått hjärntvätt och programmering - du för ut alienagendan, New Age.

Vad kommer det sig att du "tror" på den...

Varför inte förstå basic sanning, andlighet. Vi har/hade allt från början... det finns inget som "utvecklas". Andlighet går ut på att återvända dit (hem) och sluta avvika från vår/kosmos sanna natur.

Maya har inget sagt som New Agare håller på nu... och det är strunt det där med "galaktiska vänner".

Posted on: 2010/8/1 21:48
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...

See User information

Posted on: 2010/8/1 22:24

Anonym
Undrar jag vem som är Hjärntvättad du beter dig som en trotsig tonåring
Läs detta om du vågar http://www.cseti.org/contact/

Edited by wox on 2010/8/1 23:07:39

See User information

Här är en till med Dolores, där hon tar upp detta med 2012... Enligt henne blir det som en "Hmmm, något är annorlunda!" - grej med 2012... inte någon "Kaboom jorden är borta" - grej som kommer ske. Kul med en gammal tanta som e så inline med alternativ och vakenhet.

Enligt henne handlar det om Karma och Rädslor... Done deal, trampa inte runt i negativitetsträsket... Låter sunt.

http://www.youtube.com/watch?v=ihH0L_bffAA

Jag överlåter tolkningarna åt betraktaren, men för mig är det intressant och en hel del trovärdigt mumbo-jumbo.

Som jag skrev innan, har jag snackat med henne live, en väldigt intressant dam. Nästan för cool för att vara så gammal.

Posted on: 2010/8/2 0:12

See User information
Quote:

wox skrev:
Undrar jag vem som är Hjärntvättad du beter dig som en trotsig tonåring
Läs detta om du vågar http://www.cseti.org/contact/

Varför ska jag se på det?

"Theodore Loder, PhD - Expert on Transformational New Energy Technologies...."

Det är för kul med New Agare och andra aliens.

Alltså... det är sjukt.

Posted on: 2010/8/2 7:48

See User information

Hehe. Om det ör kul med "new ageare" och aliens, kommer du nog få en riktigt kul tid framöver! Ör övertygad att vi kommer snart veta att vi inte är ensamma.

Posted on: 2010/8/2 12:47

See User information
Och det är med all sannolikhet en lika skär lögn som klimathotet. För ingen kommer att få se reella bevis. Alla kmmer att glo på tv:n eller Tuben och säga: Va va de jag sa!

Posted on: 2010/8/2 14:56

See User information
Tekniken som behövs för att bygga UFO:n har funnits här länge, också fullt troligt att det finns andra civilisationer där ute som har samma eller bättre möjligheter än vi. Vad som kommer och när o varför kan man fundera på, vem det är då kan man också fundera på, för tekniken finns här o där.

En förutbestämd galaktiskt kontakt har förut varit siad om, en av dom stämde någolunda, oktober -08. Vad som komma skall har inte jag en aning om, UFO 2012, ingen aning, skulle väl dock vara passande med lite sånt också... Skulle va intressant...

Dock farligt, o inte för att dom skulle vara farliga, utan för att vi själva är hotet då alla är så fruktatt rädda för det mesta. Vi kan inte ens hålla sams mellan olika länder, religioner och kulturer, än mindre förstå varandra, med tanke på det, hur skulle vi då behandla någon som kom utifrån???

Posted on: 2010/8/2 15:17
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Quote:

Hehe. Om det ör kul med "new ageare" och aliens, kommer du nog få en riktigt kul tid framöver! Ör övertygad att vi kommer snart veta att vi inte är ensamma.

Varför skulle något vara "ensamt" - allt är liv och medvetet.

Posted on: 2010/8/2 16:03

See User information
Kanske missförstog jag dig, men svarade på;

"Det är för kul med New Agare och andra aliens."

Och med "ensamma", menade jag fysiska planet... ras på jorden, att det inte finns några andra... osv osv

...

Ja, rädslor är väl en stor deal med att jobba med oss själva och jag är övertygad att vi är större hot mot oss själva, än vad någon "Alien" är.

Vad jag personligen sett och erfarit, är jag övertygad att vi inte är ensamma. Vill inte direkt ta upp vad det är jag erfarit, så det får bara stå för egen del. Sedan om det är hemliga projekt eller utomjordingar, får framtiden utvisa. Vet själv var jag står och jag sett, har vi inget som kommer i närheten, gällande känd teknik.

Det lustiga med detta med att jag skriver om att vi kommer veta snart, är inte efter att jag följer något disclosure eller annat forum. Nog är "aliens" (Gillar inte ens ordet) intressant ämne, men det är inget jag lägger ner någon stor energi på.
Detta är bara saker som resonerar med mig själv och vet inte vad dessa ufo grupper håller på med. Jag säger inte att jag e synsk eller så, men är det något jag litar på, är det min egna intuition. Nog har den fel ibland, men sätter 90% av vad den "levererar".

Det lustiga är att jag ser oss som barn och att detta med "Aliens" enbart är ytterligare en utökad familj. Vi är på ett sätt fortsatt i lekskolan, men snart är vi klara med den.

Om detta gör mig tokig, får ni tycka så. Men är det något jag vet, är det att man aldrig kan anklaga någon för att känna något.

Varför skulle det vara konstigt med om dom skulle finnas? Om man inte lyssnar på vad vi är lärda med, utan hur konstigt skulle det vara egentligen? Vad gäller deras syn på oss, är jag övertygad om att dom är fredliga. Kanske har dom en helt annan syn på liv och död, på vår fria vilja. Dock anser jag iaf, även utan vad jag sett, att det skulle nog vara otroligt om dom inte fanns...

Peace

Posted on: 2010/8/2 16:10

« 1 (2) 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper