vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 4 ... 7 »


Anonym
Fri energi
#1
Köp en enhångskamera från Clasolsson för 49 kr och 8w lysrör på biltema omkrets 1cm, för 19.90 och ett 2500mA R6 batteri och du har belysning i 3h. 4,7Mohm ska lödas loss och och två trådar till en ände i vardera sida av lysröret.

Jag har testat!

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#2


See User information
Du får förklara lite mer detaljerat...

Posted on: 2010/8/2 14:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#3


See User information
Youtube brukade banna hans videor, dom sa att hans upptäckter stred mot fysikens lagar och postade motvideor.

http://www.youtube.com/watch?v=EVNTpfFicXY


Sen fick någon för sig och testa och bygga en motor.
Denhär bygger på samma teori med statorplates..

http://www.youtube.com/watch#!v=PFGiWiXMHn0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=IjSvoCvka_s

Han bevisade att man kan bygga ufon i praktiken igentligen eftersom upptäckten bevisar att man kan applicera fri energi till så mycket mer än bara en energikälla; )

.
Köp en Pm Generator som du kopplar till en parandevmotor.
Så är elen fixad .
Blir dyrt dock med magneter om man vill bygga en kraftfullare motor.

Helt klart driftsäker energikälla som kommer kunna gå under mycket lång tid.



Posted on: 2010/8/2 14:44
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#4


See User information
Har en annan ide ang magneter. Att man skapar en störning i en ring med magneter, vilket skulle skapa ett tomrum i fältet. Detta tomrum skulle kunna driva en annat, homogent fält runt en axel.
Skulle kunna funka som en magnetisk turbin.

Vidare kan den applicaras på varandra, där samtliga hjul hjälps åt. På så vis, drar man inte runt ett hjul, utan en hel radda hjul driver det framåt. Förstår inte varför så många stirra sig blinda på ett hjul... när hela strukturen mår bättre av samverkan?


Posted on: 2010/8/2 15:08
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#5


See User information
Elektromagneter kan man ha mycke skoj med, som t:ex att bygga ett eget tåg o räls. Har en ide om ett väldigt lätt ekipage som går lite saktare än vanliga tåg, mest tänkt som ett fortskaffningsmedel. Ljudlöst och i stort sett fritt från olyckor o skit...

En vagn för 20 passagerare behöver inte väga mer än ett ton. Dagens tåg väger fruktat mycket mer, förvisso så är tyngd-momentet viktigt när man kommer upp i fart, för att enklare kunna hålla farten uppe, många hastighets-rekord-bilar väger flera ton. Viktigare med slimmad modell då i så fall, lite "drag"....

Det verkar dock vara svårt att implementera nya ideer, tåg idén samt bilar av i dag är gamla lösningar som förbättrats, det finns teknik i dag som skulle kunna grunda till bättre och modernare ideer.

Skam den som ger sig...

Det finns material som stoppar magnetismen, är inte bly ett av dom? Gissar bara, annars får man väl luska ut vad som stoppar magnetsimen, går det at skapa den så går det att skölda den, hmm, frågan är hur...

Må gott

Posted on: 2010/8/2 16:47
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#6


See User information

Det finns en helsikes massa patent som är knyckta av regeringar i orsaker som "nationell säkerhet", många av N. Teslas tex.
Det är väl som så ofta... Olja FTW, VIVA la oljebolagen!

Tycker man skall skrota alla patent som har med mänsklig utveckling att göra... Bara en sådan sak... Skulle svält och all annan skit försvinna rätt fort... Men då blir det väl jobbigt för dessa självviktiga typer... Hur skulle våra "viktiga" politiker och företagsledare klara en sådan sak?

"Viktigare med slimmad modell då i så fall, lite "drag"...."

Don "nya" stealthflygplanen har även en proaktiv lösning för detta, att man börjar redan "störa" lufttrycket innan "påverkan" av vingen.

En väldigt intressant teknik, funderar på om detta går att nyttja i energiåtervinning, eller i alternativ generation av fri el.

Posted on: 2010/8/2 18:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#7


See User information
Coolt...

Posted on: 2010/8/2 22:46
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#8


See User information
menola: det är väl inte fri energi om du måste köpa nya batterier hela tiden?
Förresten varför inte bara köpa en ficklampa för 100 spänn istället ;)

För hembruk är väl solpaneler det bästa va gäller fri energi just nu.

Posted on: 2010/8/3 2:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#9


See User information
Nobelpristagaren Richard Feynman beskriver sin syn på vad energi är för något. Passar bra in på tråden.


Feynman’s Description of Energy

There is a fact, or if you wish, a law governing all natural phenomena that are known to date. There is no known exception to this law – it is exact so far as we know. The law is called the conservation of energy.

It states that there is a certain quantity, which we call “energy,” that does not change in the manifold changes that nature undergoes. That is a most abstract idea, because it is a mathematical principle; it says there is a numerical quantity which does not change when something happens.

It is not a description of a mechanism, or anything concrete; it is a strange fact that when we calculate some number and when we finish watching nature go through her tricks and calculate the number again, it is the same.

It is important to realize that in physics today, we have no knowledge of what energy “is”. We do not have a picture that energy comes in little blobs of a definite amount. It is not that way. It is an abstract thing in that it does not tell us the mechanism or the reason for the various formulas.

Posted on: 2010/8/3 6:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#10


See User information
Jag såg en gång en s.k. kulblixt uppe på Kullaberg, på parkeringen uppe vid fyren. Jag var inte ensam precis. Dels var det en typisk utflyktsdag och det hela beskådades av tiotals vanliga svenskar och en hel busslast med tyska turister.

Jag hade precis parkerat bilen och steg ur då jag hörde några av tyskarna ropa till. De var på väg upp till kikaren som står kanske femtio meter därifrån och det var väl en fyra fem stycken äldre personer som hade vänt sig om och stirrade på en badbollsstor liksom jäsande kula som följde efter dom som en hund på kanske halvannan meters avstånd både från dom och över marken.

Dom ropade förstås och den liksom stod och dallrade bakom dom tills en av turisterna som hade käpp försökte peta på den med käppen. Då svävade den genast ner till parkeringen och där stod jag.

Den var gulgrön, rörde oroligt på sig och utsände att väsande ljud. På något sätt kändes det som om... jag vågar knappt säga vad jag tänkte.

Men så plötsligt försvann den med avsevärd fart ut över Palnatokes skränt och for iväg bort över havet.

Kvar fanns även en viss doft, kanske av ozon.

För att ingen skall tro att jag svamlar: ortstidningarna skrev om detta, det måste ha varit under sent 70-tal.

Men VAD var det egentligen jag såg? Detta NÅGOT kunde röra sig, flyga omkring och tycktes ha en egen vilja och uppförde sig ungefär som en hund som nosar på okända.

Drivkraft?

Posted on: 2010/8/3 7:41
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#11


See User information


Ufos? OMG, jag sa ordet...

Såg det ut på följande vis?

http://www.youtube.com/watch?v=oI1PiX8bo8w&feature=email


Lugnt, har sett desssa med, fast mycket närmare håll...

Posted on: 2010/8/3 16:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#12


See User information
Patentbolagen hindrar utvecklingen i större utsträckning.
Dom fungerar samtidigt som en indikator åt dom maktgiriga med ögon överallt som sitter och lurar över marknaden.
Så folk kan försvinna eller köpas upp eller frysas ut osv osv.
Det är gjort så att den med mest pengar kan ha bäst patent och mest monopol.

Posted on: 2010/8/3 17:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#13


See User information

Shen,

Absolut! Och sista anhalten är "nationell säkerhets" spärren som ett alternativ till nackskottet, för att hålla "sakerna" utanför "verkligheten".

Hade jag kommit på en form av fri energi, skulle jag mailat ut den till allt och alla, sedan satt upp en "Donate" knapp... "under tiden vi fortfarande har den mänskligt påhittade saken som heter Pengar, bara ett verktyg i mängden vi använder för att förstå oss själva.

Posted on: 2010/8/3 17:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#14


See User information
Quote:

Avatar skrev:


Ufos? OMG, jag sa ordet...

Såg det ut på följande vis?

http://www.youtube.com/watch?v=oI1PiX8bo8w&feature=email


Lugnt, har sett desssa med, fast mycket närmare håll...


Nej och jag var högst en meter ifrån. Den var starkt gröngul och liksom självlysande ungefär som dom där kemiska ljusen som man kan köpa till festivaler och samtidigt lät den ungefär som om det var nåt som upplöstes. Ungefär som en syra som fräter eller nåt, eller som en nyöppnad läsk med koldioxid. Och den verkade viktlös, i alla fall "flöt" den på något sätt. När den försvann var den synlig kanske några hundra meter. Den försvann bort mot Hallands Väderö på kanske hundra meters höjd (vi stod ju uppe på Kullaberg).

Det som slår en är det "hundlika" beteendet och att den rörde sig oberoende av väder och vind. Först sökande och liksom försiktigt och sedan väldigt bestämt när den tog kursen bort.

Om den var "levande" måste man föreställa sig att det finns andra möjligheter att härbärgera ett medvetande än kött, ben och blod.

Om den var "fjärrstyrd" uppstår frågan om drivkraften som verkar mer kemisk än mekanisk.

Ungefär under samma tidsperiod minns jag att ett passagerarflygplan hade haft besök av en kulblixt inuti kabinen medan det flög men att ingenting hade hänt. Men eftersom den knappast checkade ut genom passkontrollen efter resan måste den ha "upplösts" av sig själv. Eller övergått i nån annan form.

Jag vet endast en sak med säkerhet: Kulblixtar finns!

Posted on: 2010/8/4 7:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fri energi
#15
Hej!

Jag läger ut berskrivning på söndag el. måndag med lysröret. Det går köra på 3 volt också.
Hellre att ett lysrör drar mindra energi och får utt nästan samma ljusstyrka än med 230v AC. 12 volt är det som gäller anser jag men man får själv ta beslutet eller avgöra detta. Jag vill gå över till 12 volt för PC han köras på 12 volt. Jag ville bara starta en debatt och få fler som öppnar ögonen. Jag letar varje dag efter konstruktioner som ser realistiska ut.


Mvh menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fri energi
#16

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#17


See User information
Billig och simpel transformator :D

Påminner mig om MacGyver ;D

Posted on: 2010/8/10 6:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fri energi
#18
Nästa: Bedini-motor och Joule Theft

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#19


See User information
Du verkar behöva väldigt lite energi för detta?

Jag undrar jag, om man inte rent av kan samla ljud (via parabol) och vinkla det mott en punkt (fler paraboler eller bara en). Och vid punkten ställer man ett membran med en utvexling med pinne mot som i sin förlängning som inducerar vidare en ström?

För den som inte läst el:
Inductionen som genererar ett elektromagnetiskt fält som genererar el i en kabel.

Bara en tanke, skulle funka med vatten med eller all form av rörelseenergi.

Bara se ett kristallklas i slow moton innan det spricker... Den rör sig som tusan. Räknar man bara om materians resonans frekvens, borde man kunna optimera denna utvexling.

Fred o fri/ren energi åt alla människor, gratis.

Skulle vilja uppfinna denna form med någon för att testa och slå samman geniknölarna... Sedan bara ge ut den gratis, maila ut och bara ifall folk vill... kan dom trycka på "donate" knappen... Men bara fram till ekonomin rasar... Vilket den kommer att göra.
Om inte annat, har man väl gjort något riktigt bra för sina medmänniskor?

Posted on: 2010/8/10 17:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fri energi
#20
Kolla Kelvin Water drops på Youtube, MIT föreläsning.
Jag kan ge url om det behövs. Man får energi av rinnade vatten!

menola

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Fri energi
#21

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#22


See User information
Lutec, a North Queensland company hope to bring their overunity device to market within 2 years.

http://freeenergytruth.blogspot.com/

Engineers unveil Lutec 1000 free energy machine

http://www.cairns.com.au/article/2010 ... _local-business-news.html

DESCRIPTION AND WORKING PRINCIPLES OF: THE LEA ELECTRICITY PRODUCING DEVICE.

http://www.lutec.com.au/how.htm

CHEAP ENERGY FOR SALE!
Lu Brits and John Christie

http://www.soulsofdistortion.nl/free%20energy%202.html

FREE Energy Generator Australia! AMAZING!

http://www.youtube.com/watch?v=aGNLVrbvqZE



Posted on: 2010/8/12 18:47
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#23


See User information

Owh, magnetturbin.

Kanske man skulle slå på o testa sin ide och sedan bara ge ut den gratis (utan patent) om den fungerar... Hmmm.

Men då är frågan hur dyra eller svåra är naturmagneter att få tag på....

Posted on: 2010/8/12 18:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Fri energi
#24


See User information
Quote:

Avatar skrev:

Owh, magnetturbin.

Kanske man skulle slå på o testa sin ide och sedan bara ge ut den gratis (utan patent) om den fungerar... Hmmm.

Men då är frågan hur dyra eller svåra är naturmagneter att få tag på....

Den där mojängen från Aus. kostar 35.000 skr ca. för en 20 KW...lagom till en mindre bondgård....eller en normalstor bil....

Posted on: 2010/8/12 19:13
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 3 4 ... 7 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
38 user(s) are online (38 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 38

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS