vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



hej!
#1


See User information
För ungefär ett år sedan började jag studera händelserna kring 9/11.
Det var efter väldigt mycket funderande och studerande inom ämnet som en ny syn på världen började öppna sig för mig. Det kändes så chokerande att inse att konspirations teoretikerna hade mängder med bevis för deras teori och att den amerikanska staten försökte mörklägga teorin. Jag kom fram till att den vanliga median inte var pålitlig samt att amerikas regering försöker göra allt för att manipulera sanningen.

Efter den insikten började jag tänka i helt andra banor: mina lärare i skolan repeterar endast det som skolverket vill att vi ska lära oss, journalister repeterar endast det som regeringen hävdar vara den officiella teorin.

Jag känner inte längre samma förtroende för de som styr världen och de olika instutionerna men samtidigt vet jag inte vad jag ska tro på.

Det känns som att jag går i en dimma och jag vet helt enkelt inte vad jag ska tro på längre. Som tur är har jag hittat människor som Peter Joseph, Alex Jones, Jaque fresco och andra som verkar pålitliga.

Jag skulle vara väldigt tacksam om någon delade med sig av sina erfarenheter och berättar hur jag kan kliva ur denna dimma och vaska fram sanningen ur all manipulation av media.




Posted on: 2010/8/6 3:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: hej!
#2


See User information
Välkommen Sajkon!
Jag hade en liknande upplevelse som dig. Jag hade dock varit intresserad av Buddhism och liknande andig lära sen några år tillbaka, och hade också börjat studera ekonomiska krisen och dess verkliga orsak, inte den officiella.

Men för mig började det på riktigt 2009 med att en kompis visade Zeitgeist, och det var först då jag verkligen fick upp ögonen för 11:e september. Men sen tog jag det rätt lugnt med information angående det. Jag började jobba och lade det på is.

Ett halvår senare, hösten 2009 så halkade jag in på David Icke på youtube. Då var det verkligen som alla mina mentala strukturer, idéer och uppfattningar om världen kollapsade. Det var som Neo i Matrix.

Ett halvår sen så var jag insnöad på mayakalendern ett bra tag också, och jag kommer fortsätta följa den tills 2012 :)

Så under ett år har jag setat mestadels av min vakna tid vid datorn och nött information och olika videos på youtube om 9/11, religion, historia, krig, ALLT i stort sätt för att skaffa mig en ny idé om vad det är för värld vi lever i. Och jag måste säga att det varit jävligt kul och beroendeframkallande.

Posted on: 2010/8/6 3:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: hej!
#3


See User information
Yo Saikon, greetings earthling

Jadu, känner såklart igen dina tankar. För mig började uppvaknandet i mjukstart, tror jag man kan säga. Jag såg "the secret" och det började succesivt förändra mitt tänkande och jag började söka alternativ information om allt egentligen. Det var ett halvår efter det jag hörde David Icke första gången och började snoka i NWO. Jag tror det var ett halvår jag satt med hakan i golvet och sedan började det plana ut, även om man får smått chockande insikter då och då fortfarande.
Det enda jag personligen kan tipsa om är att inte bara forska i "de värdsliga händelserna" utan bredda området till ALLT, även existentiella frågor/andliga frågor.
Personligen är jag inte dyster över hur världen ser ut trots att det är väldigt mycket som är mörkt, och det beror på att jag känner att jag har en helhetsbild som känns logisk för mig.
Alex Jones är som jag ser det en suverän dörröppnare men det finns risk att man blir deppig och arg om man bara fortsätter på den linjen
Några tips på namn om du vill bredda perspektivet:
David Wilcock
Gregg Braden
Peter Russell
David Icke
Graham Hancock
Michael Cremo
John Anthony West
Lynn McTaggart
Drunvalo Melchizedek
Joe Dispenza
Dean Radin
Nassim Haramein
Bruce Lipton
Tom Campbell
Filmen "the secret"

Lycka till med vidare efterforskningar


Posted on: 2010/8/6 8:53
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: hej!
#4


See User information
Tack för svaren!

Posted on: 2010/8/6 23:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: hej!
#5


See User information
Hej!

Jag kan rekommendera att du lyssnar på Alan Watt för att förstå mer om hur elitens system fungerar. Har har intervjuats en del gånger på The Alex Jones show.

Han har en egen hemsida men många gratis radioprogram:

http://cuttingthroughthematrix.net/audio.html

/Marcus

Posted on: 2010/8/20 16:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: hej!
#6
Hej om du är intresserad av DNA chakra och meditations musik så finns det massor på nätet
http://www.youtube.com/watch?v=0f9M6c3noXQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=4iVBWgC_R6E&feature=related


Edited by wox on 2010/8/20 22:21:58
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: hej!
#7


See User information
Tjena

Jag kan tipsa om Coast to coast AM som är en amerikansk radioprogram där det är intressant gäster och ämnen som tar upp.

http://www.coasttocoastam.com/

Finns att ladda ner massa radioprogram via nätet som torrents om man söker lite.

Sen kan jag skriva att man ska inte gräva ner sig och bli deprimerad bara för att man hittar nya saker om världen och hur allt funkar. Det finns alltid en lösning och det börjar med att vi själva förändrar oss inombords. Jag varnar lite för Alan Watt oxå som jag tycker är allt för depp och verkar tycka att världen är totalt hopplös och allt bara är skit. Jag gillar då Alan Watts bättre :D

Välkommen till framtiden :D

Posted on: 2010/8/21 20:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
83 user(s) are online (83 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 83

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS