vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#1


See User information
Hej

Jag skriver därför att jag har läst i äldre trådar att många är intresserade av att bilda ett community och förslaget att bygga ett sådant i Portugal eller Spanien har kommit upp. En del av synpunkterna var att det var bäst att hålla sig här hemma i Norden och jag håller med om det av praktiska skäl. För ungefär en månad sedan kom jag över en tråd på Favid Ickes forum av en man som planerar starta en Friby i Norge. Jag föreslår att vi går samman om det här projektet och gör det på hemmaplan och inte i Portugal eller Spanien. Det är förresten inte säkert att vi kommer köpa land i Norge ännu utan vi överväger Sverige också.

Så här är det tänkt

Projektet är ännu i startgroparna och inget är skrivet i sten men vår vision är att skapa ett community där alla är fria att utforska, tänka och göra som vi vill utan att bli förlöjligade eller förföljda. Varje individs andliga och kreativa utveckling ska prioriteras och bejakas, vi vill sträva efter att alla kan vara lyckliga på sina egna villkor, inte bara överleva eller "jobba". Vi kommer att ha våra egna energikällor i form av vindkraft och/eller solpaneler. Vi kommer att odla vår egen mat och medicin och köpa det vi inte kan odla, samt använda hydrokultur på vintern om det är möjligt. Vi kommer att ha djurhållning, men inte köttproduktion. Vi kommer också att använda teknologi där det behövs och där vi känner för det. Internet kommer att användas för att kommunicera med omvärlden, som ett sätt att hålla portarna öppna och för att skydda oss från ogrundade attacker. Vi kommer att hantera konflikter inom samhället så gott vi kan. Om någon är extremt störande och/eller våldam kan det sluta med att den personen blir utesluten. Det här är i extrema fall dock och inte något vi kommer att ta till i första taget. Vi kommer att lösa nästan alla problem med diplomati och hantera varje situation på dess egna förutsättningar. Truls (han heter så) har även lagt fram en del förslag på hur man kan hantera konflikter på sin tråd som jag har länkat till nedan.

För närvarande är vi fortfarande i planerings och finansierings stadiet. Ett problem är att land i Norge är väldigt dyrt och det är därför jag har föreslagit att vi gör det i Sverige istället. Varför inte hänga på? Det saknas fortfarande mycket pengar, men det är inte nödvändigt att bidra finansiellt för att vara med. Har man inte pengar så har man inte. Om man däremot vill vara med, har pengar men ändå inte vill bidra ekonomiskt så skulle vi nog se det annorlunda. Självklart så uppskattar vi också all hjälp och råd vi kan få även om man inte vill bosätta sig med oss. Vi behöver ideér kunskap och arbetskraft, framför allt expertis inom området agrikultur. Fråga om det är något som är oklart så ska jag försöka svara så gott jag kan, men som sagt var, ingenting är skrivet i sten ännu och detaljerna i det jag har sagt kan ändras och vi är öppna för förslag.


Vänliga Hälsningar


Kara

Truls tråd:

http://www.davidicke.com/forum/showthread.php?t=115485

Posted on: 2010/6/13 11:21
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#2


See User information
Detta låter fantastiskt. Jag hade funderingar att ställa samma fråga på forumet här.
Känner också en frustration med hur vi behandlar varandra och våran jord. Har fått en udda driv att komma bort från det, att återgå mot ett mer harmoniskt levene.

Har fått ett "kall från vildmarken", så att säga. =)

Nu kommer en vinter och det ger möjligheter för att planera och jaga startkapital. Ser ingen omöjlighet att få en realistisk start mot tidigt 2011 (sommar).

Har varit rätt trött på detta att jag nästan flyttat ut själv till något skogsparti. =P

Har en hel del driv och funderingar om hur vi kan förverkliga detta, om tråden fortsatt är "aktivt". Jag tror dock att antalet "intresserade" kommer att öka markant, när ekonomin går mot "rött".

Posted on: 2010/7/31 2:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#3
Hej jag har haft dom tankarna i många år oxå har ni tänkt köpa en mindre gård eller enbart mark? det blir betydigt olika utgånslägen. tänker även att det bör ligga relativt öde så man slipper insyn.
MvH wox.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#4


See User information
Det har funnits åtskilliga såna här projekt under årens lopp och flera av dom är nog igång ännu. Det lär finnas nån sorts "christiania" nånstans i Norrland, Emmaus har eller hade en hel by i Småland och så finns det några kollektiv i trakten runt norra Bohuslän, ett vid änden av Norra Bullaren med gräns mot Norge och så nåt i Tanum. Vi får inte glömma "Stenhoggarna" i Krokstrand i sammanhanget. Gemensamt för dom här kollektiven är att någon ortsbo som blivit ensam kvar har tyckt att det varit synd att byn dött ut och så har han eller hon hjälpt till att ordna överlåtelserna. Men det har funnits en dansk/svensk konstnärskoloni i Portugal också, i Sagres men det regnar visst alldeles förbaskat där och är inte särskilt varmt om vintrarna. Det finns flera danska öar där det är billigt att köpa hus och där befolkningen skulle välkomna möjligheten att bevara färjeförbindelser och skola.

Sen finns det hela anläggningar med alla möjliga installationer lediga här och där, som t.ex nedlagda f.d "sommarland" där det finns både staket, vägar och vatten, el och avlopp och ibland övernattningsmöjligheter och kök och toa och sånt.

Posted on: 2010/7/31 10:23
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#5


See User information
Väldigt intressant Asgeir, har du mer information ang. dessa? Finns dom på nätet?

Vet inte varför, men är intresserad mot lite högre upp i landet.
Någonstans med lite "altitude", fråga mig inte varför. Kan vara omedvetna valet för att lättare finna rent vatten och jord där alla bekämpningsmedel o andra kemikalier inte ligger kvar och frodas. ;)

Känner även att detta med ekonomin inte kommer att fixa sig, utan är på ett sätt ett måste att försvinna innan "vi" kan skapa ett bättre värld. Vet med mig att om våra påhittade pengarsystem skulle rasa, dröjer det inte länge innan så mycket annat följer efter... Nog om det.

Hoppas det kommet en tid, då vi börjar jobba för kollektet och där medlemmarna jobbar för den gemensamma välfärden istället som idag, då vi hamstrar och gör allt för att efterlikna ett virus. Tycker inte det är fair, varesig mot vår jord, varandra eller kommande generationer.

Känner även att detta borde hända snart och när den riktiga ekonomiska krisen kommer, borde ett fristående alternativt levene vara i drift. Vill verkligen inte vara kvar i Göteborg, när ekonomin störtdyker. Ett ras vilket stöds av allt fler experter.

Fred.

Posted on: 2010/7/31 15:11
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#6


See User information

Det finns en annan fördel med att gå ihop - det är för att "ta över" kommunen där man bor.

För att övervintra de kommande årens planerade Illuminati-mödor kanske det inte räcker med att bo lantligt och vara självförsörjande med mat och dryck.

Med "ta över" menas att starta ett lokalt parti och sitta i kommunfullmäktige och förvandla vad som i de flesta fall i dag är en kommun inordnad under Illuminatis planer til en kommun som representerar live som det kommer att se när Illumuinati imploderat och mänskligheten åter sitter i förarsätet.

Polisen, t ex, är ju egentligen en kommunal inrättning - eller var i fall tills för inte så länge sedan.

Det är nog mycket lättare att stå emot yttre påtryckningar om kommunen är enad i sin insikt och anti-Illuminati attityd.

Här är en kommun i norr som skriker efter människor!

http://www.folkbladet.nu/?p=178398

Hoppas detta är till någon hjälp!









Posted on: 2010/7/31 19:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#7


See User information

Tack för infot.

Älskade ditt sätt att uttrycka "För att övervintra de kommande årens planerade Illuminati-mödor"



Ja, kanske är det ett steg, dock skulle det vara att åter "lulla runt" i ramar som behöver brytas. Med det menar jag som vi beter oss mot varandra och vår miljö.

Personligen ser jag ett behov att bryta med så mycket mer än bara detta. Det är på ett sätt ett helt nytt levnadssätt.

Kanske jag är naiv, men jag kan se ett levene där det inte behövs politiker, poliser eller pengar. Där människan i sig och vad man bidrar med är själva värdet. Kanske naivt, men kan faktiskt se detta komma att ske...

Nu menar jag inte att bryta med allt, utan teknik är enormt viktigt verktyg för utveckling, men på ett helt annat sätt. Ser det som att vi frångåt cancer sättet att leva.

Posted on: 2010/7/31 22:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#8


See User information
Här kan ni enkelt se vilka de minst befolkade kommunerna är. Vet inte vilka här som kan vara intressanta men det kan vara värt att undersöka detta närmare.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges ... uner_listade_per_l%C3%A4n

Posted on: 2010/8/1 0:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#9


See User information
Håller med om növändigheten av byte av civilisationsmodell.

I min analys handlar det i förstone om att navigera de kommande åren med så få förluster som mjligt.

Jag ser tre huvudstrategier:

1. Ge upp hoppet helt om nuvarande maktstrukturer och låta korthusat fall ihop helt och (redan i dag) börja leva som, typ, nordamerikas indianer - d v s lämna den vite mannens civilisationsexperiment med pengar och allt redan i dag

2. Försöka "rädda" systemet inifrån

3. En komprimiss mellan de två

Tankar:

Tror 2 är utsiktslöst.

Tror 1 bara kommer att fungera för ett väldigt litet antal människor som rpkar leva på "rätt" plats på planeten när avföringen träffar fläkten på allvar

Tror 3 att ngn variant på är det som kan komma att rädda den största delen av mänskligheten.

Kanske den med verkligheten mest närliggande diagnosen är att den svenska staten och dess etablissemang är kört. Kört i s å motto att Illuminati fullt ut kontrollerar regeringen, riksdagen och myndigheter.

Ignorerar men den nivån av pyramiden i Sverige ha,nar vi på länen. I o m att län är parkeringsplatser för uttjänta politiker på riksnivå hamanr vi på kommun nivå.

Det är dar jag tror att sanningsrörelsen, i den mån denna är en enhetlig kraft, kan göra en insats.

Det kommunala självstyret har stark juridisk och folklig förankring i Sverige. Åtskilliga kommuner har i dag redan partier på kommunnivå som kan vara öppna för (kanske redan är detta) för de tankar som snurrar på vaken.se.

Så snart en kommun "vunnits över" är man fri att tänka i lösningar för att försäkra att invånarna har det bra även i framtiden. Här är några tankar om detta:

1. Självförsörjande på mat, vatten, energi
2. Bojkott av skadligheter
3. Förberedelse för lokal nödvaluta den dagen Illuminati finner det för gott att kasta sin överfulla potta upp i takfläkten.





Posted on: 2010/8/1 12:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#10
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Avslöjande...:

Det som träffar fläkten är ytterst ens egen dålighet.

Vilket får till följd att...:


?

Posted on: 2010/8/1 12:26
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#11


See User information
Tillägg:

I landets norra delar finns redan en alternativ civilsationsmodell - samerna.

Det kan därför vara bra att bekanta sig med detta alternativ redan idag.

Samecivilisationen är nämligen i sina mest grundläggande drag synonymt med nord- och sydamierkas indianer, rysslands samer liksom australiens aborginer.

Google Michael Harners bok "The Way of the Shaman".

Har är två länkar från egna sajten:

http://kristofferhell.org/2010/05/var ... -hogstaende-civilisation/

http://kristofferhell.org/2010/05/nor ... ska-indianers-tio-budord/


Posted on: 2010/8/1 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#12


See User information

Intressant och tack.


Är personligen nyfiken och villig att prova på "nästan" alt, för att sedan utveckla till ett sunt socialt system, där människans och naturens välfärd kommer i focus. Och inte detta cancer system vi har idag. Tror det absolut svåraste är att ta steget in i det okända. Skulle inte vilja vänta med att dra igång något sådant hät, efter att ekonomin gjort harakiri och nwo dragit igång sin agenda. :)

Posted on: 2010/8/1 14:24
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#13


See User information
Ja det skulle vara trevligt att få lov at leva i balans med omgivningen, på ett naturligt sätt. Utöver det, äta naturligt och leva mer i naturen. Det är ändå dit vi vänder oss när vi är sjuka och skall på semester.

Det går också att leva socialt och tillsammans med djur, verkar vara en bra grej då dom också har helande egenskaper. Det sägs som ett ex att när katten spinner så skapar den harmoni, så pass så att det kan mildra cancer.


Må väl

Posted on: 2010/8/1 14:39
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#14


See User information
Om det är ont om tid - och det kanske det är - så är det väl bara att ta nästa flyg till Amazonas och delta i någon shamansk ceremoni ute i djungeln där - så kan du direkt själv uppleva den djupt kärleksfulla symbios som gick tvärs över alla dimensionerpå alla platser på planeten, innan den vite mannen infekterades av reptilgener och spred denna astrala cancer till jordens alla delar..




Posted on: 2010/8/1 21:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#15


See User information
Hehe, skall inte ljuga... Tanken har slagit mig, men något säger mig att det inte spelar någon roll... Sedan har jag djur, så jag vill inte lämna honom eller ta med honom till jungeln.

Hade hoppats på att det fanns andra med samma "knäpphet" som hade tagit steget som man kunde sälla sig till. Går väl kanske inte för sig att alla med min "knäpphet" skall sitta i en skogsdunge helt själv...

Men ett alternativt levene är helt klart lockande. Är så trött på denna pengar-hysteri och apati mot medmänniskor och vår jord.

Men vem vet, kanske inte tålamodet räcker så länge till... Kanske sitter på något plan med en jycke i bagaget på väg mot ett soligt land. Men jag gillar ju vår nordiska natur så mycket... Denna plåga...

Posted on: 2010/8/1 21:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#16


See User information
Även amazonas är i mpngt förstört av den vite mannen. Nästa hela övre delen av Amazonas är t ex sålt till multinationella giganter som i skrivande stund ägnar sig åt vad som man kan se i slutet i filmen Avatar.

Om du undrar varför inget av det pågående folk- och biosfärmordet rapporteras i svenska media bör du vända dig till dessa..

http://laht.com/article.asp?CategoryId=14095&ArticleId=336792

Min poäng är att det ännu går att för några timmar eller dagar att (åter)uppleva hur det än gång var, och (om David Icke har rätt) snart kommer att vara igen - när människan åter förverkligat sin multidimensionella status och kan se och kommunicera över dimensionsgränser och befinna sig i ett tillstånd där man konstant "simmar" i kärleksfull symbios med allt och alla.

Denna erf kan man sedan ta med sig tillbaka till Sverige - eller vart man vill slå ned övervintringspålarna.

Posted on: 2010/8/1 22:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#17


See User information
Skulle själv vilja bo i ett sammhäller där man lever och "jobbar" för sammhällets bästa.
Har precis startat planer för att bygga en "hobbit håla" just för att testa. Farsan har lite mark (som han bor på iof) Men det finns ett skogsparti på några Hektar med damm och gammal fördämning som lockar mig. Synd dock på kalhygget. . .

synd dock med bygglagar osv.

Gillade Nicks inlägg en bit upp då han tar upp lite hur man genom detta kanske kan jobba för frihet med kommuner osv.
Problemet som jag känner (som "nyvaken" kalla det vad som hälst) är att "vi" inte har någon agenda.

Posted on: 2010/8/5 14:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#18


See User information


Hittade följande sida, som innehåller flera ställen i Sverige.


http://directory.ic.org/intentional_communities_Sweden

Ville bara dela med mig av den.


Fred!

Posted on: 2010/8/7 16:40
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#19


See User information
Hur går de för er?

Uppdatera.

Posted on: 2010/8/10 21:14
Att vakna handlar inte bara att se Att vakna handlar inte bara om att se igenom rökridåerna - utan även att att vakna spirituellt och andligt, att lära sig älska och ge och respektera alla människor.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#20


See User information
Hej

Tyvärr så kom det här projektet aldrig ur startgroparna. Killen som startade det har inte hört av sig till mig någon gång sedan vi talades för några månader sedan. Jag blev oerhört besviken för det verkade verkligen som att han menade allvar. Jag försökte nå honom på telefon och mail i flera veckor men han svarade inte så till slut fattade jag att det bara var skitsnack till att börja med. Det här är fortfarande min dröm dock så kanske att vi helt enkelt kan ta upp trådarna här i Sverige om vi verkligen vill. Hur som helst så har "det stora projektet" reducerats till drömmar igen.

Jag ber hemskt mycket om ursäkt om någon här har gått igenom samma känslor som jag gjorde när han som startade det slutade höra av sig.

Kanske är det möjligt i alla fall. Jag är inte superorganisatören direkt och har inga pengar, men om någon praktisk människa vill hjälpa mig att ta tag i saker och jobba för det här så är jag med.

Posted on: 2010/8/11 22:04
Ifrågasätt allt som inte är baserat på kärlek.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#21


See User information
Jag kan hjälpa till med tid, jaga resurser och planeringar mm. Men något eget kapital har jag inte att lägga ner på det, inte som det är nu iaf.

Men det verkar vara fler trådar som ser ut att börja luta åt samma håll... Fri energi, tråpisk ö och denna...

Posted on: 2010/8/11 22:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#22


See User information
Jag har haft liknande projekt ide ett längre tag, är bara så svårt att hitta människor som är beredda att kompromissa sin egen vision. Alla vill försöka skapa sitt eget paradis och vill inte släppa in andra om de inte håller med exakt om hur det ska vara.

Jag har ett hett tips på en plats. En liten by med ca: 200-400 invånare. Det finns en folkhögskolekurs i byn som handlar om självförsörjning och alternativt levende. Kursen har funnits i över 30 år och byborna är därför väldigt tollerant och öppna. Det finns redan ett projekt på G där om att skapa en ekoby där det byggs jordskepp och liknande hus. Byn heter Skattungbyn och ligger ca 3 mil öster om Mora (Dalarna). Det finns en växande skara med alternativa människor där och byborna i sig har en väldigt stark villja att vara självständiga och har trottsat kommun och diverse i en rad frågor.
När kommunen stängde ner skolan i byn så startade de upp en egen privat skola. När affären lades ner så köpte de upp de och driver den själva nu. Det finns ett vattenkraftverk i byn, som nu är såld till privat aktör eller regeringen.
De flesta byborna är måna om att locka ditt nya unga människor som vill bosätta sig och hjälper till att hitta mark osv.
Det negativa med byn är att det inte finns något "skog" där utan nästan allt används av skogsindustrin. Men ingenstans är väl helt perfekt.
Jag har själv tillbringat nästan 2 år (till och från) i byn och kan svara på fler frågor om det känns som en intressant plats.

Och själv klart är jag intresserad av att ta del i projektet, om person kemin funkar dvs

Glömde nämna att det självklart går att odla ganska mycket i byn eftersom de håller en kurs i odling där... Men är ganska kort odling sessong, men det finns knep på hur man förlänger osv. Är själv vegan och är övertygad om att det går att vara självförsörjande på egen odlad mat där.

Kan ju hålla en skype (helst något annat program för skype är onda ;) ) konferans nu i helgen för de som är intresserade så kan vi se vad som händer. Se hur många vi är och vad alla vill osv och ta det där ifrån eller lägga ner projektet (för tillfället om ingen vill genom föra det).

Posted on: 2011/1/24 23:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Friby/community- förslag till sammanslagning av projekt
#23


See User information


1. Broder!

Posted on: 2011/1/24 23:37

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS