vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Mer smitta och skrämselpropaganda

See User information

Posted on: 2010/8/11 18:42
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Mer smitta och skrämselpropaganda

See User information

Såg en artikel att dom har massproducerat vaccinet sedan ett tag... Nu trummas det ut för att skapa marknaden för detta, efterfrågan...

Posted on: 2010/8/11 18:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
alltså, man kan ju undra vad som är på gång egentligen... en polare till mig hade en intressant idé ang detta. Han sa "det kanske är som i sagan om pojken som ropar att vargen kommer, och tillslut när ingen tror att det är farliga virus/bakterier som sprids så, BOOM, så släpper de ett megafarligt virus som tar kål på 80% av jordens befolkning"

Ganska intressant men ändå, varför inte bara släppa det farliga på en gång då, blir min tanke.

Det känns väl mest som att de vill skrämmas och sälja massa vaccin och mediciner för att tjäna sjuka pengar. Men till vad?

Vad är det som de vill köpa?

Posted on: 2010/8/11 22:21

See User information
Karma när alla väl börjar få koll på vad som pågår kanske....

Posted on: 2010/8/11 22:57
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare

See User information
Jag tror att det handlar om att dränera nationerna på ekonomisk makt. Om det i ett senare skede skulle bli revolt och regimskifte i något land innan dom hunnit ta över totalt så har man minimerat manöverutrymmet för motstånd genom att slösa bort alla pengar på skit!

Posted on: 2010/8/13 6:23

See User information
Om man verkligen är ute på att utrota mänskligheten vore det enklaste väl att sänka allt och alla i ett atomkrig. Att ta makten i ett land gör man enklast genom att ha media i sin hand och sen peka ut en syndabock som man sedan högtidligt avlivar.

Ofta utser syndabocken sig själv. Jesus gick in i templet där skriftrullen med Jesaja stod med stället där Messias skall känna igen sig själv framrullat.

Metoden används fortfarande.

Pengar är inte allt, inte ens för de allra rikaste, kanske till och med mindre för dem än för oss andra.

Posted on: 2010/8/13 7:11
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Läser man inledningen till denna tråden

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article7600952.ab

slås man av att det som ytligt kan uppfattas som hot mot mänskligheten snarast är marknadsföring av olika preparat. Eftersom preparaten inte har någon specifik effekt mot kända sjukdomar kan man hitta på situationer där ett preparat skulle passa in.

Jag har själv sålt hundratals annonser för en tidning som gick ut i mer än miljonupplaga och haft mycket kontakt med den ofta utskällda hälsokostbranschen. Inom denna bransch var man mycket intresserad av textreklam. Jag lovade oftast att införa texter i samband med annonseringen, dock ej anslutande till själva annonsen om preparatet.

Ingen gitte ju läsa mina spekulationer om palmemordet och liknande och jag måste ju livnära mig på något. Och egentligen gillade jag gänget inom hälsokostbranschen också och tyckte att dom var kreativa. David Icke och kretsen kring NEXUS hör ju hit.

Men de "professionella journalisterna" tyckte att folk som jag var skadedjur och hade med glädje sett mig hängd eller åtminstone inburad...

Och vad gör de nu själva??? Fyller tidningarna med diverse hälsolarm och skräckscenarios! DOM har sjunkit under MIN tidigare nivå och det vill inte säga lite.

Havet behärskar floderna inte genom att vara större utan lägre, nu är det jag som är moralisten...

Posted on: 2010/8/13 8:58
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Sådan här skräckpropaganda blossar ständigt upp. Och som vanligt drar Aftonbladet sitt strå till stacken genom att belysa ett potentiellt helvetesscenario som hittills aldrig har inträffat. Föga förvånande, ytterst tröttsamt att bombarderas av.

Jag säger bara: Äh.

Posted on: 2010/8/13 12:06

See User information
Quote:

Såg en artikel att dom har massproducerat vaccinet sedan ett tag... Nu trummas det ut för att skapa marknaden för detta, efterfrågan...

Var läste du den?

Posted on: 2010/8/13 13:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper