vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 23 »


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#25


See User information
Tack wox,


Man kommer onekligen in på numerologi och "helig" geometri, genom dessa länkar som "flower of life". och hur spontant liv faktiskt uppkommer.

Tänker på alla dessa tester i laboratorier där man tagit destilerat vatten och utbränd sand... Slutit det i en behållare. Utsätter det sedan för vanligt solljus, kommer livsformer utveckas spontant i det...

Tycker det hela har ett underbart samband som man absolut inte kan bortse från. Detta inkluderar även allt inom senaste vetenskapen om molekulär vetenskap, att materia är uppbyggt av vibbrationer...

*Shejkar loss till låten "fyra bugg o en gift'o Cola"*

(Ledsen, är bara väldans positiv idag)

Posted on: 2010/8/10 20:15
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#26
Visst är det så har oxå kollat på det solen är stark har ju fult spektrum brukar tänka på det när jag kommer utt i solen en vacker dag blir glad o mår bra direkt skön energi SOLEN har
tack avatar

hittade info om nano healing på hjärnan som forskare har listat utt
har set denna teknik pratats om i science fiction filmer roligt när forskare bekräftar det
http://www.youtube.com/watch?v=-u1N5OOiFow&feature=fvw

http://www.youtube.com/watch?v=T7vcHstnMfI&feature=channel


Edited by wox on 2010/8/10 20:56:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#27


See User information
Ska man sedan se det på det "konspiratoriska" hållet, är det kanske inte så långt att förstå att det är det verkliga orsaken till NWOs sjuka vacciner, florid i vårt vatten, chemtrails (bariums funktion), fear mongering av medier, dålig mat som gör oss sjuka... osv osv...

Störande av "frisk" dna till en mer lågfrekvent (även detta är bevisat vetenskapligt) humör? Kanske jag är lite knäpp, men ser det solklara sambandet för att försöka hålla "status quo".

"Problem, reaction och solution"

Allt för att hålla oss i chack o sätta hatten i våra händer, medans dom som vet fnittrar som småflicker åt "det lilla folkets" dumhet.

Och att det skyrs absolut inga medel för att bibehålla kontrollen av folket... Önskar/väntar otåligt på mänskligheten förstår detta.

Sedan om folk sätter labels som "new age" eller vad som, när man tar upp detta med energi och reagerar "usch fy". Men ser man sambandet, utan att bedömma... är det glasklart och även vetenskapligt bevisat... i alla fall för mig.

Posted on: 2010/8/10 20:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#28
Håller med om det men jag har kollat in DR steven greer enligt han så blir det fler så kalade vita som vaknar upp på insidan så dom svarta får det allt svårare det formligen väler utt info på nätet förändring tar tid det är många mäniskor på jorden.
peace

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#29


See User information
Mayakalendern är bortom min fattningsförmåga med sina konstiga serier av 13-dagarsperioder inuti 20-dagarsperioder med återkommande dagtecken. Det verkar inte utvecklat på jorden överhuvudtaget! Jag har faktiskt en men begriper ingenting... den har ju varken med sol eller måne eller nåt annat att göra.

Men jag tror inte att det finns många som förnekar att det måste finnas "något därute", de flesta inser nog att det helt enkelt är självklart. Jag har en gammal husvagn intill en radioastronomisk station och ser tjugometersparaboler i långa banor varje gång jag tittar ut.

Då och då ändrar dom riktning och så hör man hur det rungar i plåten när dom får in en kraftig magnetstorm. Mest brakar det när dom riktar dom mot solen. För att inte störa dom är vindkraftverk förbjudna i hela kommunen.

Men jag får inte fotografera området och tillträde är strängt förbjudet. Men kor släpps in!

Inte har man satt upp denna anläggning för intet.

Det är ofta väldigt stjärnklart i området. Om det är riktig mörkt brukar jag ställa mig och stirra mot stjärnorna och så tänker jag: "Vilken enorm stad det ligger därnere. Dit skall jag åka...!"

Posted on: 2010/8/10 21:51
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#30
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
Quote:

Avatar skrev:

Jag har jagar mycket info om Maya... och vad många andra kulturer även säger. Inte vad andra säger eller skriver, utan gått rakt mot ursprunget, mao inte som någon tolkat det som.

BTW, sista dateringen av Giza ligger på dryga 50 000 år... Lär väl inte stanna där...


Hehe... gått rakt mot ursprunget. Det verkar snarare vara mycket new age nu, och andra vantolkningar.

50 000 år... och "dryga"... lite mer hehehehe

Nej, jag tror du skolkat från basicundervisningen...

Var var du tex 2007-05-09 00:29:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=45601#forumpost45601


Posted on: 2010/8/10 23:10
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#31


See User information
"Hehe... gått rakt mot ursprunget. Det verkar snarare vara mycket new age nu, och andra vantolkningar.

50 000 år... och "dryga"... lite mer hehehehe

Nej, jag tror du skolkat från basicundervisningen...
"


Då är vi där igen... Har du en möjlighet att komma med något, iställer för en "klipp o klistra"-kurs med ord?

Och åter detta med fördömande om new age och vad det du ni sa "vantolkningar". För mig är det helt ok att du väljer att ha den åsikten, du behöver däremot inte repetera den varje gång...

Om du inte kommer med något nytt till bordet(tråden), så vad vill du säger med hela posten?

Varför väljer du att posta, om inte detta bara är en post med försök att fördumma eller provocera en reaktion?

Posted on: 2010/8/11 0:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#32
Varning: Bråkstake och Snick Snackare
Varning: Bråkstake och Snick Snackare


See User information
c

edit:

oops, blev fel, kan inte ta bort posten heller.

Posted on: 2010/8/14 23:55
"Karl Kraus var övertygad om att varje litet fel, om än av ringa vikt och till synes begränsat, var ett uttryck för världens ondska. Han kunde se ett saknat komma som ett symptom på ett tillstånd i världen som kunde tillåta ett världskrig. Ett av hans...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#33


See User information
Än så länge, 5 tror på 2012, 11 tror inte, 2 vet inte. Jag vet inte riktigt vad jag skall tro, finns lite olika möjligheter, men, med tanke på att väldigt många kalendrar och kulturer pratar om 2012 så borde det med största sannolikhet vara nåt speciellt med detta årtal.

En uppsjö av material finns om ämnet, sen så säger infon som kommit ut på senare tid både bu och bä, men det är inget utav dom som visat upp någon slags bevis för sina påståenden.

Bevis finns det för att människan varit intresserad av detta datum och år väldigt väldigt länge, är det en konspiration det också? Mycket möjligt, men jag tvivlar på det!

Gällaned människans utveckling och vad som händer nu, så skulle det vara välkommet med en kraftig förändring, för det kan ju inte bli så mycket sämre/värre nu.

Jag hoppas att förändringen leder till nåt mer förståndigt, och mer naturnärna, och gärna 2012 så man slipper vänta så länge.




Posted on: 2010/8/15 0:37
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#34


See User information
Jag håller med dig till 100 %. En förändring skulle vara precis det vår sjuka värld behöver. Vad som troligen sker 2012, är en solstorm av bibliska proportioner - åtminstone om man skall tro de som är auktoriteter på området.

http://www.youtube.com/watch?v=hujQg2E_fDw&feature=related

Posted on: 2010/8/15 1:09
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#35
Man kan hoppas att solstormen blir så stark att det spolarrent i mäniskors hjärta o hjärnor så insikterna kan skramla på

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#36


See User information
Konstigt, som trådskapare håller jag oxå med...

Dom tror jag mycket ligger i disinformation från bla Hollywood med filmer om alla möjliga kataklysmiska event.

Men som jag ser det, är det den lilla biten dom vinkat in och fear mongering trummar högljutt mot vad som egentligen ligger bakom. Är övertygad om att filmer som 2012, medvetet tog med ALLT, för att göra gappet mot verkligheten så stort som möjligt, för att sedan manipulera människor mot en "Inte möjligt"-reaktion.

Jag är ärlig, gick faktiskt på den först... Men sedan var dat allt för mycket som började tala för det... Sedan växte bara bevisföringen, från alla håll. Idag finns ingen tvekan, tycker jag ser bevis för det vart man än tittar i världen och då menar jag inte enbart skumma händelser med vår natur.

Ojdå, kikade på pollen: 7 Ja, 11 Nej, 2 osäkra...

Posted on: 2010/8/15 1:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#37


See User information
Det finns en mängd böcker som hålls gömda, utgrävningarna av Maya-kvarlämningar har det varit probs med, kristna präster förstörde också en hel del, historien stämmer inte mm mm... En lite stjärna i allt är, Allt brukar vara tvärtom, 2012 bryr sig gemeneman inte om samt att större delen av infon som kommer ut, inkl filmer snackar om bomber o granater samt eld och jordbävningar mm, jag tror det är precis tvärt om i det fallet också.

Vad det gäller vetskap och medvetnade så har vi redan tillgång, alla vet redan allt, det är bara att öppna dörren o inte vara så osäker så får man info, dock sällan fortare än man klarar av... Sen om det kommer inifrån eller utifrån är inte rellevant, det är bara rellevant att det finns tillgång.

Det jag skulle tippa på om det är frågan om fotoner och mer energi ifrån solen, kanske blir lite svårt att vara negativ sen.. På tiden...

Hoppas också att det kan ha en helande kraft för våra DNA, vem vet, kanske blir julafton så det heter duga...

Man kan i alla fall inte sitta här efter att ha läst lite böcker o kollat lite föredrag, o sen påstå att det inte är nåt speciellt med 2012, det har man siktat på i flera tusen år.. Så nåt är det... Tro få man göra som man vill, men besluta om saker man inte har en aning om e lite tunnt...

Posted on: 2010/8/15 2:15
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#38


See User information


Håller med dig, dock är jag övertygad om att vi snart kommer att komma fram till att det inte bara är solen och det närmare, bara är det som påverkar oss.

Nog tror jag att det blir åka av redan sista halvåret, sedan bara speeda upp mot nästa sommar... Är övertygad att vi kommer se allt från ett helt perspektiv då. Tror även att 2012 kommer bli en självklarhet redan nästa sommar... Och då inte bara ena sidan av myntet, som vi sett trummar ut från Hollywood mfl.

Posted on: 2010/8/15 2:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#39
planeterna i vårat solsystem skall linjera upp sig mot universums centrum på så set får vi linjär stark energi på jorden. Deta har astronomer bevisat

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#40


See User information

Jupp. Och en förklaring för ett polskifte kan ju vara precis det du beskriver? Precis av orsaken som vatten snurrar mot olika(avloppet i handfat osv) håll, beroendet på vilken sida av ekvatorn vi är.... Varför skulle inte det kunna förklara polskiftet och när vi går till andra sidan av mitten än vi är nu?

Posted on: 2010/8/15 2:55
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#41


See User information

Posted on: 2010/8/15 3:13
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#42
har aldrig tänkt så men det är klart en lågisk förklaring att vi är på universums ekvator nu därför ett polskifte 0energi tidpunkt för uppvaknade centrerad stark energi
så som jag ser det linjerar planeterna solen med galaxen och universums ekvator?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#43


See User information
Precis som jag ser det med... Att även vårt solsystem inte har en statisk plats i Vintergatan... Utan rör sig upp och ner. Så en nivå till, utöver nedersta länken ovan. Därav min teori om varför polskiften uppkommer... Sedan vet jag inte om det finns nån forskning på det, men det är en trolig logik på det. Att det är det som orsakar polskiftet, precis samma sak som orsakar vatten att snurra runt åt olika håll på jorden, beroende på vilken sida av ekvatorn du är på, menar jag.

Men ett polskifte spelar ingen roll, när det väl kommer, om du frågar mig... Men varför, kanske är en helt annan story o topic. Kanske skulle passa att förklara mer lite senare. Vill inte låta alltför goofy, riktigt än...

Kanske går in på det lite mer närmare nästa sommar... Men det är endast vad jag tror, så häng inte upp för mycket på det.

Posted on: 2010/8/15 3:45

Edited by Avatar on 2010/8/15 4:04:02
Edited by Avatar on 2010/8/15 4:11:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#44
jo förstog din tanke med ekvatorn enligt maya går vi in i universiellt medvetande närmaste tiden ser en massa bra och spännande förändringar som sprider sig likt ringar på vattnet David Wilcock är en av pionererna.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#45


See User information
Öppnade tråden med en frågeställning om det fanns en substans i det hela och med en vy av en övergriplig agenda varför NWO gör som dom gör i alla aspekt (Allt från chem trails, matförgiftning, fear mongering, Oljeolyckor, 9/11 osv) och dom naturliga fenomen som sker runt vår jord (Ökningar av jordbävningar, vulkaner, översvämningar osv.) Med den helhetbild, finns även fler anledningar till tex. 9/11 än bara att hoppa på Irak. Bilden är för mig väldigt tydlig, sedan är det upp till åskådaren att tolka och se sambanden. För mig är det dock solklart att så mycket handlar om att vilseleda, fördumma och hålla folk i ett lågfrekvent tillstånd. Ser kopplingen med 2012 och medvetandehöjningen/uppvakningen.

Men det är min vy, men ville presentera även den lite övergripligare konspirations "teorin". "Connecting All the dots", så att säga om vad som pågår nu.

Fred

Posted on: 2010/8/15 4:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#46


See User information
Har för mig att David Wilcock snackar om de upplysta i del 2 eller 3 här, det som Du rek Avatar, http://www.youtube.com/watch?v=34pMs773BFc&feature=related

Lägg ihop det med Insider forums discussionerna aka "Insider Letters" 1 & 2... ta sen med den här i beräkningen: http://www.vspop.org/images/graph01.jpg - Grafen kan förvisso lida lite av det som undersökningen om jordbävningar gär... Man började mäta och sen satt man ut fler och fler mätinstrument vilket resulterade i högre och högre graf. Men, populationsgrafen är så pass skarp och någolunda korrekt så det duger.

Nåt man också kan slänga med i tanken är den nya översättningen av Novus Ordo Seclorum.


Posted on: 2010/8/15 5:09
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#47


See User information
Jikes, 8 Ja, 12 Nej och 2 osäkra. Knappar in på ja sidan.

En lustig tanke som slog mig, såg nån som hade mediterat och på någotsätt blivit varse om hur det kommer se ut efter ett polskifte... Att Sverige skulle hamna någonstans i linje med var Spanien är idag... OBS.. Nu finns det ju inga bevis på detta, men en kul grej, ser med som humorpost.
Så om detta skulle ske och man reser ner idag... Borde det inte bara lite jobbigt att göra samma resa två gånger, om man skulle söka sig till varmare länder idag? Så snacka om att göra en sak två gånger. Doh!

Nu tror jag inte polskiftet har betydelse för egen del, men det är en annan story.

Posted on: 2010/8/15 22:53
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: 2012 - Hoax eller något verkligt?
#48


See User information
Gotland är en kalkstens ö - Kalksten är förstenat korallrev - Korallrev kräver värme, mer än vad vi har här just nu!

Jag bor på en så kallad Kyrkbacke, straxt nedanför huset låg stranden förut, nu är det myr och åker nedanför, myr är gammal sjöbotten osv...

Snart dags att gå ut o plantera palmer :)


Posted on: 2010/8/15 22:59
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 4 5 ... 23 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS